Leivotko korvapuusteja

Anonyymi-ap

Korvapuustipäivä 4.10.

Korvapuustipäivä on rantautunut meille länsinaapuristamme Ruotsista, jossa kanelipullan päivää on vietetty jo vuodesta 1999 lähtien. Myös Suomessa tämän monille niin rakkaan herkun oma juhlapäivä on alkanut vakiintua lähivuosina. Teema tulee vastaan yhä useamman kahvilan tarjonnassa, jolloin moni tarttuu tilaisuuteen herkutella pullalla.

Minä leivon itse maailman parhaat korvapuustit, lastenlapset aina sanoo niin!

20

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vai korvapuustpäivä, en tiennyt semmoista olevankaan. Olisi kyllä herkkuani. Kaneli+sokeriyhdistelmä maistuu myös riisi ja mannapuuron päällä.
      Tulin eilen leiponeeksi sienipiirakkaa ja omenahyvettä. Oli luomuomenoita ja ne oli pakko jo käyttää.
      En ole pullaa leiponut vuosiin, osaisinkohan enää edes. Olen piirakka ja kakku -leipuri. Kakut sellaisia mitä ei tarvii vatkata, vaikka sähkövatkain on.
      Niin olen alkanut mennä helpompaan suuntaan kaikessa.

    • Anonyymi

      Piti sanomani, että "lasten suusta se totuus" :)
      Mitkä ihanat muistot heille jääkään.

    • Anonyymi

      Aikoinaan leivoin, en enää.

      Onko muuten jo jokaiselle päivälle joku ns. "teemapäivä"?

      • Anonyymi

        Siinäpä kysymys. Onko nämä teemapäivät liikemaailman lanseeraamia?
        Pullapäivä viljelijöiden ja leipomoalan yrittäjien. Lihaton lokakuu samoin viljelijöiden. Fazerilta uutisoitiin eilen, että aikoo keskittää Ruotsiin kasvisalmisteet hidastuneen menekin vuoksi.
        Entä "tipaton tammukuu", tuskin Alkon. Olisiko liikunta-alan ja talvilajien yrittäjien.
        Tai sitten kaikki on vain ihmisen älynväläyksiä ilman rahasampoa.
        Eikä yrittäjyydessä mitään vikaa ole, tulee työpaikkoja. Kunhan maapallon kestokyky huomioidaan.
        Nyt maistuisi se korvapuusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä kysymys. Onko nämä teemapäivät liikemaailman lanseeraamia?
        Pullapäivä viljelijöiden ja leipomoalan yrittäjien. Lihaton lokakuu samoin viljelijöiden. Fazerilta uutisoitiin eilen, että aikoo keskittää Ruotsiin kasvisalmisteet hidastuneen menekin vuoksi.
        Entä "tipaton tammukuu", tuskin Alkon. Olisiko liikunta-alan ja talvilajien yrittäjien.
        Tai sitten kaikki on vain ihmisen älynväläyksiä ilman rahasampoa.
        Eikä yrittäjyydessä mitään vikaa ole, tulee työpaikkoja. Kunhan maapallon kestokyky huomioidaan.
        Nyt maistuisi se korvapuusti.

        Kaura ei ole maitoa. Saa lopettaa vale ruokien tekemisen.
        Kevyt ja rasvaton ja kallion tai keinomakeutettu ja margariinia ja boiteluöljyä kaikkekeen. Em eivät ole ihmisen ruokia.
        Roskaa..


    • Anonyymi

      Jaan aina taikinan ja teen puolesta taikinasta kanelin kanssa ja toisesta puolesta vaniljan kanssa , kun lapsenlapsi kartassa om tykkääjät joissa kanelipullasta ei tykätä erikoisesti hyvin menee kaupaksi molemman .

      • Anonyymi

        En ymmärtänyt.


    • Anonyymi

      En leivo, koska ei ole tarpeeksi syöjiä. Leivon mieluimmin jotain vähän suolaista
      ja maistuvaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En itse tykkää pullasta. Ei tule sen vuoksi leivottua.

    • Anonyymi

      Leivon joskus. Jauhot ovat menneet pilalle Sunnuntaita myöten. Niistä puuttu sitko. Pitää ostaa karkeita vehnäjauhoja, joita on kilon pussissa ja tulee vähän kalliimmaksi. Silloin ei jää taikina käsiin ja kaulimeen kiinni ja kaulinta onnistuu. Kauniita korvapuustini eivät ole kun en jaksa olla huolellinen. Kallellaan sinne tänne, mutta ah´ niin maukkaita.

      • Anonyymi

        Tykkään enemmän kardemummapullista ja vaniljapullista.

        Tänään ostin baguetin ja söin sitä pullan sijasta.
        Ostan myös usein pullapötkön ja leikkaan siitä palasia.
        En leivo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tykkään enemmän kardemummapullista ja vaniljapullista.

        Tänään ostin baguetin ja söin sitä pullan sijasta.
        Ostan myös usein pullapötkön ja leikkaan siitä palasia.
        En leivo.

        Minä laitan kardemummaa myös korvapuustitaikinaan. Ulkomailla kaipaan kahvin kanssa pullaa, en halua kakkuja tai leivoksia. Lettivehnänenkin on tosi hyvää, sen ostan kaupasta koska en osaa letittää.


    • Anonyymi

      alottajalle vastaus:
      ei ku mä annan sulle korvapuustin
      jos puhut mulle rumia,,,

      • Anonyymi

        Miksi sen pullan nimi on korvapuusti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sen pullan nimi on korvapuusti?

        korvapuustisssahan on taitettuna molemmin puolin ikäänkuin "kaksi korvaa".


    • Anonyymi

      Hyvä mummo

    • Anonyymi

      Hyvin harva mies alkaa tekeen kahvileipiä itte kun marketista saa halvalla ostettua.
      Mun vaimonsa muutti vuosia sitten pilvitasolle paisteleen herkui.

    • Anonyymi

      Puustit ostan kaupasta. Munkkeja olen tehnyt kahdesti, eivät täysin onnistuneet, mutta hyviltä maistuivat.

    • Anonyymi

      Aiemmin lasten vielä ollessa kotona tein korvapuusteja joka viikko. Lapset tykkäsivät ja lasten kaverit jotka olivat usein myös meillä.
      Korvapuustini olivat voilla leivottuun taikinaan ja runsaasti voita ja sokeria ja kanelia täytteeksi, eikä paistettu liian koviksi koppuroiksi.
      Tavallisesta pullataikinasta tuli osasta pari pullapitkoa ja toisesta puolikkaasta pellillinen korvapuusteja.
      En muista että olisin tehnyt korvapuusteja ainakaan 20 vuoteen vaikka maistuisivat kyllä.
      T tepa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2699
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2561
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2178
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1654
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1580
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe