vehnäallergiselle

ruokaa

Epäilen koirallani vehnäallergiaa ja haluisin kokeilla vehnättömiä napuroita. Missä ruuissa ei olisi vehnää? Ainakaan pedigreen kana & riisissä ei ole, mutta miten muissa...?

Monissa lukee tuoteselosteessa vain viljaa ja suluissa voi olla tyyliin 4% riisiä... Marketin ruuista nyt kyselisin pääsääntöisesti... Eläinkaupassa nyt on myyjä yleensä, joka osaa neuvoa asiassa. Mutta onko eläinkaupassa vehnätöntä ruokaa, joka ei maksaisi yli 2€/kg?

Ruokaa menee meillä ihan tarpeeksi, joten sen takia ei olisi kovin kivaa ostaa kalleimpia ruokia, kun halvemmillakin on pärjätty muiden koirien osalla.
En kaipaa tietoja siitä, että mikä ruoka on hyväksi tai huonoksi koiralle. Haluan vain tietää vehnättömiä ruokia keskikokoiselle vuoden ikäiselle koiralle.

15

4486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sudenkorento75

      allergiat ovat tosi kurjia, varsinkin kun niitä on niin vaikea saada selville mistä ne johtuvat.
      Kaupan ruuissa on se vika, että kyseisten firmojen sisällysluettelot eivät yleensä ole hirveän luotettavia. Voin antaa hyvän esimerkin:
      koiramme on naudanliha allergikko ja itse ostin marketista koiran "palkintoja"(pedigree), no paketin tuoteselosteessa luki sisältää 4 lihaa (jänis,lammas,sika,kana), hip hurraa löysin tuotteen joka ei sisällä nautaa. Noh koirani iho-oireet pahenivat ja siitä suivaantuneena soitin pedigreen maahantuojalle jä kysyin sattuuko kyseinen tuote sisältämään nautaa. Vastaus oli kyllä, nuo muut aineet (jänis ym) olivat noin 4% kokonaissummasta ja loput oli nautaa, heh pakkaukseen kun oli vain nauta kirjoitettuna "eläinperäiset tuotteet", ei tarvinnut niitä sitten enää antaa.
      Kannattaa varmasti käydä erifirman ruokien nettisivuilla tai soittaa maahantuojalle, niin saat varmuuden! Tietysti jos koiranruoassa lukee selvästi että ei sisällä vehnää niin luulisi edes sen olen vehnätön ruoka.
      Itse en voi suositella sinulle mitään marketti ruokaa koska en ole niitä koskaan syöttänyt.

    • 000

      Mielestäni hau hau champion ruokapussissa lukee että vehnätön....

    • allergikko

      Tiedän ettet pyytänyt eläinkaupparuokia,mutta NUTRA NUGETS super premium ruoka ei sisällä vehnää ja maksaa 15kg/30e (Tampereella) eli juuri sen kaksi euroa kilo. On laadukkaampaa kuin marketti ruuat,mutta ei vie silti perikatoon... Kannattaa kokeilla. Onnea teidän allergikolle, meidän voi nyt hyvin=)

    • myös

      eläinkaupassa myös myydään tämän nimistä ruokaa nutro choice, se on vehnätön, väriaineeton ainakin. meijän haukku söi sitä vähän aikaa mutta oli pakko vaihtaa kun haukku ei oikein lihonnut siitä! turkki pysyi kyllä komeena. sitten ihan kaupoissa on tämän niminen real dog merkki se on mun mielestä kanssa vehnätön ainakin.

      • Nutro

        Choise maksaa myös paljon enemmän ja nyt kysyttiin "halpis" ruokia. Nutra nugets siis tampereella 30e ja nutro choise 47e eli siinä on jo huima 17e ero! Nämä hinnat siis kaukajärvellä viidakkoon viittaavassa eläinliikkeessä=) Ja molempia olen koirilleni syöttänyt ja vaikka hinta onkin Nutrassa halvempi on se ollut ainakin minun koirilleni parempi. Kyse oli nyt siis 15kg säkeistä.


      • SpeedyGame
        Nutro kirjoitti:

        Choise maksaa myös paljon enemmän ja nyt kysyttiin "halpis" ruokia. Nutra nugets siis tampereella 30e ja nutro choise 47e eli siinä on jo huima 17e ero! Nämä hinnat siis kaukajärvellä viidakkoon viittaavassa eläinliikkeessä=) Ja molempia olen koirilleni syöttänyt ja vaikka hinta onkin Nutrassa halvempi on se ollut ainakin minun koirilleni parempi. Kyse oli nyt siis 15kg säkeistä.

        Nutro Choice on vuosien ajan huudettu huippuruuaksi. Varmasti sitä onkin,ja aikamme sitä syötettiin. Mut Nutra Nuggets sopii meidän tyypeille täydellisesti. Mäyris on huippukunnossa (korvat ok,maha ok,karva ok...) ja sepu-rouva kasvatti 8 kakaraa laihtumatta grammaakaan. Suosittelen lämpimästi. Mikään ei tietty takaa että sopii teille,mut kannattaa kokeilla. Lähimmässä perus-Nutra 26€/15kg. (Meillä syödään aktiivia,35€/15kg)


    • Ellen

      Koirasi voi olla allerginen myös lisäaineille. Yleisimmät allergian aiheuttajat ovat lisäaineet, vehnä, naudanliha, soija, maissi ja riisikin voi olla. Toivottavasti löydät koirallesi sopivan ruoan.

      Lisäaineettomia ja vehnättömiä ruokia ovat ainakin Nutron lammasriisi, James Wellbelovedin kalkkunariisi ja Advancen lammasriisi sekä Advancen sensitive (kalapohjainen). Mutta nämä eivät ole sieltä halvimmasta päästä. Tiedän, että tuo Advancen sensitive sopii monelle todella allergiselle koiralle, jotka eivät ole pystyneet syömään muita kuivamuonia. Ruokaan kannattaa lisätä loraus kylmäpuristettua rypsiöljyä tai jos koiralla on iho-ongelmia helokkiöljyä ja kalaöljyä.

    • nippe

      Kannattaa kuitenkin myös vertailla päiväkustannuksia. Eli laadukkaampia, siis arvokkaampia, ruokia pitää antaa vähemmän kun halpisruokaa.

    • Linda99

      Hei!
      Meilläkin on vehnä allergiggo koira ja ne namupalat ja ruuat maksasvat aika paljon.
      En ole mistään löytänyt että olisi 2e/Kg, mutta aika hyvä ruoka on Hau Hau:n kana, riisi nappulat maksaa vain 27e 15kg, meidän koira ainakin tykkää niistä.

      • ...

        Eläinkaupasta löytyy esim. Jahti&Vahti joka on vajaat 2e/kg, eli saman hintainen kuin HHC.


    • DIRA75

      esim Jahti&vahti ruuat vehnättömiä

      • vanhojenturhanostelu

        Tuskin tarvitsee enää vehnätöntä, kasvaa varmaan jo koiranputkea ;)


    • minelan

      Meillä koira syö canaganin kuivamuonaa, naudan paistia, kananmunan keltuaisia. Koskaan ei ole mitään sairauksia- Suosittelen

      • hampaattärkeätmyös

        Meillä koiralle menee Acanaa ja raakaruokia luita.Ja voi myös mainiosti.Itse otan nappulat eläintarvikeliikkeistä, koska ne on laadukkaampia.Koira on terve, ja iloinen 😁


    • Anonyymi

      Rokka raksu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe