Orpon ja Purran pöpylismiä: velka- ja bensanhintavalheella valtaan

Anonyymi-ap

Muun muassa tätä se Orpon ja Purran pöpylismi sitten oli:

Nyt Purra väittää ettei voi maailman markkinahinnoille mitään , vaikka bensan hinnasta 60 % on veroa.

Purra ja Orpo ottavat velkaa 11,5 miljardia velkaa ensi vuodelle eli paljon enemmän kuin Sanna Marinin hallitus otti tälle vuodelle.

Populismin määritelmä: Populistit tavoittelevat kansansuosiota usein kansankiihotuksellisin keinoin. Vetoavat aioihin, joilla uskovat saavansa kansan tukea.

65

597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ymmärrät populisti mitä on populismi.

• Anonyymi

Suurilla valheilla ja lupauksilla on helppo kusettaa tyhmiä ja nyt se potkaisee Kokoomuksen ja varsinkin Persujen äänestäjiä takaraivoon oikein kunnolla.

• Anonyymi

Joo totta!
      Taannoin rekkapenat siis kolmikymppiset santakuskit ääntelivät abceelä sopalla ollessaan että mitä se populisimi on ,,,,no juurikin tätä bensa ja velka öyhötystä sellaista mikä upposi typerimpiin kanssa kulkijoihin,,,

• Anonyymi

Kaikkien aikojen huijarihallitus.

• Anonyymi

Ai Oi huudahteluko vetoaa kansaan?

• Anonyymi

Ranne ja Purra ei uskaltanu tulla vastaamaan eduskunnalle. Tyypillistä Rannetta

• Anonyymi

Timppakin olisi tuosta takinkäännöstä jo ylpeä.

• Anonyymi

Tikun ja Takun takinkäännöt on hupaisaa seurattavaa. Pikkupojat eivät uskalla uhmata ryhmäkuria ja äänestää edes oman aloitteensa puolesta kun pitää varmistaa oma poliittinen tulevaisuus ja hillotolpat.

• Anonyymi

Persut uhrasivat pojat rumaa katsottavaa

• Anonyymi

Minä pystyn maksamaan bensalaskuni. Mutta, minua hirvittää se rahamäärä mikä menee huonosti suunniteltuun soteuudistukseen. Sehän on Marinin hallituksen luomus.
      Yksi iso menoerä on muulta tulleiden elintason ylläpito. Niiden, jotka eivät ole työmarkkinoilla. Huomaan sen korkeassa veroprosentissani.

• Anonyymi

Hyvätuloiset ja rikkaat ovat Orpon ja Purran erityissuojelussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvätuloiset ja rikkaat ovat Orpon ja Purran erityissuojelussa.

Minä en ole rikas, enkä edes hyvätuloinen. Mutta, olen järkevä rahan käyttäjä.
        Olen pärjännyt hyvin, sillä elän sen mukaan mitä tienaan. En elä yli varojen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väittikö joku niin? Persuilla on luetun- ja kuullunymmärtämisen kanssa vakavia ongelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun rahat ei enää riitä. Syön kyllä halvinta mahdollista ruokaa kuten perunoita ja kaurahiutaleita. Mutta kun vuokran ja sähkön ja työmatkojen jälkeen jää vain parisataa palkasta. Se ei riitä ei millään. Ei mihinkään. Ei edes ruokiin. En jaksa enää. Mitä mä teen? Ei tämmöinen ole oikeudenmukaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun rahat ei enää riitä. Syön kyllä halvinta mahdollista ruokaa kuten perunoita ja kaurahiutaleita. Mutta kun vuokran ja sähkön ja työmatkojen jälkeen jää vain parisataa palkasta. Se ei riitä ei millään. Ei mihinkään. Ei edes ruokiin. En jaksa enää. Mitä mä teen? Ei tämmöinen ole oikeudenmukaista.

Oletko jo sulkenut maksukanavat ja lopettanut tupakoinnin? Myös lehtien tilaamiset voisit lopettaa ainoastaan sanomalehti voisi tulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko jo sulkenut maksukanavat ja lopettanut tupakoinnin? Myös lehtien tilaamiset voisit lopettaa ainoastaan sanomalehti voisi tulla.

Hammastahnan sijasta voi ostaa kilon purkin ruokasoodaa ja pestä sillä säästää sievoisen summan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö saa toimeentulotukea? Sehän köyhien pelastus, jonka isotuloiset kustantavat maksamalla korkeita veroja palkastaan. Hyvätuloiset eivät kuluta yhteiskunnan varoja terveydenhuollossa. He käyttävät yksityisiä palveluita..

• Anonyymi

Kannattaa Wikipediasta katsoa kenen luomus mikäkin on jollei itse tiedä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö saa toimeentulotukea? Sehän köyhien pelastus, jonka isotuloiset kustantavat maksamalla korkeita veroja palkastaan. Hyvätuloiset eivät kuluta yhteiskunnan varoja terveydenhuollossa. He käyttävät yksityisiä palveluita..

Toimeentulotukea saan palkan päälle totta kai mutta on bensakulutkin isot matkat töihin ja siirtymiin ei niitä huomioida.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syöt vaan vähemmän ja juot paljon vettä ja ota lisää velkaa tsemppiä.t:riikka ja petteri

• Anonyymi

Laitaoikeistohallitus kiristää keskituloisten verotusta samalla, kun hyvätuloisten verotus kevenee

• Anonyymi

Oletko ihan itse tämän laskenut vai mistä saat lukemat?

• Anonyymi

Hyvätuloiset eivät tarvitse (kuluta) yhteiskunnan tukirahoja, toisin kuin sinä. Mikäli olet vähätuloinen.
        Joten molemmat voittavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvätuloiset eivät tarvitse (kuluta) yhteiskunnan tukirahoja, toisin kuin sinä. Mikäli olet vähätuloinen.
        Joten molemmat voittavat.

Eikö ne saa lapsilisiä, katuvaloja, neuvoloita, kouluja, sairaalahoitoja ja koronatukia ollenkaan? No sitten mä ymmärrän kateuden köyhiä kohtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö ne saa lapsilisiä, katuvaloja, neuvoloita, kouluja, sairaalahoitoja ja koronatukia ollenkaan? No sitten mä ymmärrän kateuden köyhiä kohtaan.

Saavat myös eläkkeitä ja jättisellaisia. Eläke on sosiaalituki.

• Anonyymi

Valtion velan piti vähentyä, mutta Orpo ja Purra tekivät vain härskin tulonsiirron pieni- ja keskituloisilta rikkaille.

• Anonyymi

Rikkaat eivät saa mitään sosiaalitukia, joten heiltä ei voi mitään ottaa. Ainoastaan maksavat korkeaa tuloveroa.

• Anonyymi

Hallituksen sosiaaliturvaleikkaukset vaikuttavat eniten opiskelijoihin!

• Anonyymi

Opiskelijoihin, yksinhuoltajien ja työttömiin. Täysin tietoinen arvovalinta hallitukselta kasvattaa tuloeroja.

• Anonyymi

Onko joltain opiskelijalta lähdössä 300 euroa asumistukea? Sitten vaikuttaa enemmän kuin meikäläiseen, työttömään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opiskelijoihin, yksinhuoltajien ja työttömiin. Täysin tietoinen arvovalinta hallitukselta kasvattaa tuloeroja.

Miksi Helsingissä on soluasuntoja tyhjillään. Kuulemma siksi kun jokainen halua oman vuokrakämpän ja sinne vuokratukea. Opiskelijoille tarkoitetuiissa ruokapaikoissa lounaan ja päivällisen hinta on korkeintaan muutaman euron. Joten sen kanssa pärjää.
        On hyvä, että työkykyisiä ihmisiä patistetaan töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Helsingissä on soluasuntoja tyhjillään. Kuulemma siksi kun jokainen halua oman vuokrakämpän ja sinne vuokratukea. Opiskelijoille tarkoitetuiissa ruokapaikoissa lounaan ja päivällisen hinta on korkeintaan muutaman euron. Joten sen kanssa pärjää.
        On hyvä, että työkykyisiä ihmisiä patistetaan töihin.

Voitko lähettää vinkin näistä vapaana olevista soluasunnoista? En löydä!?

• Anonyymi

Valtiovarainministeriön laskelmien mukaan verotus kevenee eniten tienaavan 10 prosentin tuloluokassa.

• Anonyymi

On se verotus ollutkin kovaa. Valtion pikkuvirkamiehen veroprosentti on yli 30%.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se verotus ollutkin kovaa. Valtion pikkuvirkamiehen veroprosentti on yli 30%.

Valtion pikkuvirkamies ei kuulu ylimpään tulodesiliin. Purran ja Orpon suojatit lääkärit, juristit ja yritysjohtajat kuuluvat.

Keskituloisen pikkuvirkamiehen verotus sen sijaan nousee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valtion pikkuvirkamies ei kuulu ylimpään tulodesiliin. Purran ja Orpon suojatit lääkärit, juristit ja yritysjohtajat kuuluvat.

Keskituloisen pikkuvirkamiehen verotus sen sijaan nousee.

Kannattaa opiskella ja valmistua hyväpalkkaiseen ammattiin. Sekä ennen kaikkea mennä töihin. Ihan mihin vaan pystyy. Näin karttuu myös eläkettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa opiskella ja valmistua hyväpalkkaiseen ammattiin. Sekä ennen kaikkea mennä töihin. Ihan mihin vaan pystyy. Näin karttuu myös eläkettä.

Kannattaa perustaa listautumaton osakeyhtiö tai kierrättää tulot pöytälaatikkofirnan kautta, jolloin verotus on kevyempää eikä tarvitse huolehtia yhteiskunnallisista velvoitteista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä juurikaan kartu eläkettä vaikka siivoisit yötäpäivää koko ikäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä juurikaan kartu eläkettä vaikka siivoisit yötäpäivää koko ikäsi.

Jokaisesta työstä tulee eläkettä. Jos olet nyt siivooja, niin miksi et opiskele sellaiseen ammattiin, josta saat mieleistäsi eläkettä? Jos makaat vainkotona, niin et saa mitään työeläkettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisesta työstä tulee eläkettä. Jos olet nyt siivooja, niin miksi et opiskele sellaiseen ammattiin, josta saat mieleistäsi eläkettä? Jos makaat vainkotona, niin et saa mitään työeläkettä.

Olen lievästi kehitysvammainen. Vaikka opiskelisin ei minua kukaan palkkaisi.

• Anonyymi

Missä on äänestäjän oikeusturva , eihän oikeusvaltiossa pitäisi valtaan päästä lupailemalla erehdyttämällä vaikka kuin kompromisseja tehdään , silti päälinjan pitäisi olla jossain suhteessa valittujen esityksiin ennen vaaleja .

• Anonyymi

Jos olet vähälahjainen etkä saa muuta työtä, niin aina voi ryhtyä poliitikoksi. Katso vaikka kaupunginhallituksen persujäseniä. Täysin kädettömiä ja vailla ymmärrystä olevia, mutta kokouspalkkiot ja muut korvaukset tulevat kuin Manulle illallinen.

• Anonyymi

Älykkyyteni riittäisi hädin tuskin demariksi jos siihenkään. Haluaisin vain tehdä jotain yksinkertaista työtä ja maksaa sen palkalla elantoni. Onko liikaa pyydetty?
        Kuka nämä työt on arvottanut niin pieleen ettei se ole mahdollista? Jonkun nekin työt on tehtävä vai meneeks se niin että jos kaikki opiskelee diplomi inssiksi niin sitten myös siivooja saa diplomi inssin palkkaa kun kaikki on diplomi inssejä mutta jonkun niistä on pakko siivotakin tai muuten ei diplomi insseilyäkään ei voi tehdä kun maailma hukkuisi pas***n?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älykkyyteni riittäisi hädin tuskin demariksi jos siihenkään. Haluaisin vain tehdä jotain yksinkertaista työtä ja maksaa sen palkalla elantoni. Onko liikaa pyydetty?
        Kuka nämä työt on arvottanut niin pieleen ettei se ole mahdollista? Jonkun nekin työt on tehtävä vai meneeks se niin että jos kaikki opiskelee diplomi inssiksi niin sitten myös siivooja saa diplomi inssin palkkaa kun kaikki on diplomi inssejä mutta jonkun niistä on pakko siivotakin tai muuten ei diplomi insseilyäkään ei voi tehdä kun maailma hukkuisi pas***n?

Yksilöiden välinen keskinäinen selviämistaistelu yhteiskunnassa on sairasta. Ihmisen ei pitäisi olla eläin.

• Anonyymi

Juu, persupoliitikoksi pääsee kaikki. Ei haittaa vaikka on rikosrekisteri tai ulosottorekisteri.

• Anonyymi

En päässyt minä. Yritin kysellä mutta ei huolittu. Olen päästäni sairaseläkkeellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En päässyt minä. Yritin kysellä mutta ei huolittu. Olen päästäni sairaseläkkeellä.

Ehkä persuilla on jokin sääntö että saa olla päästään sekaisin kunhan ei ole sitä virallisesti?
        Henkivakuutuksissa on sama.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritä demareihin, josko tärppäisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä oli persuilta rasistista käytöstä kokeile mennä kristillillisiin niin sinut otetaan avosylin vastaan.

• Anonyymi

Vasemmistoliitto haluaisi helpottaa ulosotossa olevien asemaa.

• Anonyymi

No äänestä sitten heitä. Minua ei kiinnosta tippaakaan sinun ulosottosi. Itsehän olet asiasi sössinyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No äänestä sitten heitä. Minua ei kiinnosta tippaakaan sinun ulosottosi. Itsehän olet asiasi sössinyt.

En ikinä äänestäisi vasemmistoa, enkä demareita, enkä vihreitä. Kerroin vain tuon heidän ikioman uutisen. Ehkä se kertoo jotain tuosta puolueesta itsestään.
        Ulosotossa en ole koskaan ollut, tiedoksi sekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ikinä äänestäisi vasemmistoa, enkä demareita, enkä vihreitä. Kerroin vain tuon heidän ikioman uutisen. Ehkä se kertoo jotain tuosta puolueesta itsestään.
        Ulosotossa en ole koskaan ollut, tiedoksi sekin.

En usko. Et sinä muuten tuollaisia uutisia postaisi, koska koko ketjussa ei ole ollut ulosotoista sanaakaan. Olet todennäköisesti velkaisempi kuin kukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko. Et sinä muuten tuollaisia uutisia postaisi, koska koko ketjussa ei ole ollut ulosotoista sanaakaan. Olet todennäköisesti velkaisempi kuin kukaan.

PersGäryllä on ulosotossa lähes 80 000 euroaä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan sama mitä täällä ketjussa ei ole postailtu tai on postailtu. Mutta, sen sanon, että vasemmisto halusi helpottaa ulosotossa olevia. Ilmeisesti teidän joukossanne on paljon tuossa tilanteessa olevia. Siksi kirjoitin tuon. Minua tuo ei koske millään tavalla.
        Eikö tuo ole teille vasemmistolaisille hyvä uutinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan sama mitä täällä ketjussa ei ole postailtu tai on postailtu. Mutta, sen sanon, että vasemmisto halusi helpottaa ulosotossa olevia. Ilmeisesti teidän joukossanne on paljon tuossa tilanteessa olevia. Siksi kirjoitin tuon. Minua tuo ei koske millään tavalla.
        Eikö tuo ole teille vasemmistolaisille hyvä uutinen?

PersGäry varmasti haluaisi, että ulosotossa olevien tilannetta helpotettaisiin. Onko PersGäry piilovasemmistolainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PersGäry varmasti haluaisi, että ulosotossa olevien tilannetta helpotettaisiin. Onko PersGäry piilovasemmistolainen?

PersGäryn omat bisnekset meni persilleen ja omaisuus on ulosotossa.

• Anonyymi

PersGäry teki komean ammattipoliitikon uran, vaikka oli rikosrekisteri ja useampi merkintä ulosottorekisterissä.

• Anonyymi

Kaikki on ollut pelkkää valetta.

• Anonyymi

Tällä hallituksella on uskomattomat valeet.

• Anonyymi

Aioihin voikin aina vedota. Ai oi voivoi.

• Anonyymi

Sinäkö vielä uskot tähän valehtelevaan hallitukseen?

• Anonyymi

Kyllä koska tekee hyvää työtä.

• Anonyymi

En ole koskaan uskonut. Suomi pysähtyy syksyllä valtavaan lakkoaaltoon, joka toivottavasti kaataa hallituksen. Tarvitaankohan sitten uudet vaalit vai voiko SDP lähteä persuttomaan sinipunahallitukseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1026
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe