Rikos ja sovittelu

Anonyymi-ap

Voiko sovitella jos toinen osapuoli on tehnyt rikoksen?
Esim kavallus, mistä on tehty rikosilmoitus?

6

1182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos kyseessä on lievä kavallus, niin sen voi jopa antaa anteeksi, eikä poliisi aloita esitutkintaa tehdystä rikosilmoituksesta huolimatta, ellei asianomistaja vaadi kavaltajalle rangaistusta.
      Ns. tavallinen kavallus ja törkeä kavallus ovat sensijaan virallisen syytteen alaisia rikoksia, niissä ei vaadita rangaistusvaatimusta. Ne etenevät normaalia virkatietä, poliisin esitutkinta ja sen jälkeen syyteharkinta.
      Sekä poliisi, että syyttävä voivat ehdottaa sovittelua, jolloin tapaus siirtyy viralliseen sovitteluun. Sen tulos ei sido syyttäjää, mutta useimmiten syyttäjät jättävät syytteen nostamatta, jos osapuolten välille on syntynyt sovinto. Tällöin kavaltaja selviää ilman rangaistusta.

      • Anonyymi

        Kavaltaja kai joutuu kuitenkin korvaamaan kavaltamansa summan tai palauttamaan sen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kavaltaja kai joutuu kuitenkin korvaamaan kavaltamansa summan tai palauttamaan sen?

        Kyllä.Korkojen kera. Ellei maksa meneekin oikeuteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.Korkojen kera. Ellei maksa meneekin oikeuteen

        Ei sinne päinkään. Näin ne yleensä menevät. Sovittelussa kavaltaja lupaa korvata kaiken korkojen kera. Nimet paperiin ja sen jälkeen paperi syyttäjälle, joka ei nosta syytettä, koska on saavutettu sovinto. Asianomistaja jää odottamaan koska kavaltaja maksaa, turha vaiva, sitä tuskin tulee tapahtumaan.
        Mitä tästä opimme ? Nimet paperiin vasta sen jälkeen, kun ´rahat ovat tiskissä´.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinne päinkään. Näin ne yleensä menevät. Sovittelussa kavaltaja lupaa korvata kaiken korkojen kera. Nimet paperiin ja sen jälkeen paperi syyttäjälle, joka ei nosta syytettä, koska on saavutettu sovinto. Asianomistaja jää odottamaan koska kavaltaja maksaa, turha vaiva, sitä tuskin tulee tapahtumaan.
        Mitä tästä opimme ? Nimet paperiin vasta sen jälkeen, kun ´rahat ovat tiskissä´.

        Kyllä. Muuten ottaa riskin. Mutta voihan olla suostumatta sovitteluun.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­­N­­y­­­m­f­­­o­­m­­­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18042897E

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1004
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      844
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      93
      749
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      642
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      560
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      486
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      455
    Aihe