Voiko sovitella jos toinen osapuoli on tehnyt rikoksen?
Esim kavallus, mistä on tehty rikosilmoitus?
Rikos ja sovittelu
6
1182
Vastaukset
- Anonyymi
Jos kyseessä on lievä kavallus, niin sen voi jopa antaa anteeksi, eikä poliisi aloita esitutkintaa tehdystä rikosilmoituksesta huolimatta, ellei asianomistaja vaadi kavaltajalle rangaistusta.
Ns. tavallinen kavallus ja törkeä kavallus ovat sensijaan virallisen syytteen alaisia rikoksia, niissä ei vaadita rangaistusvaatimusta. Ne etenevät normaalia virkatietä, poliisin esitutkinta ja sen jälkeen syyteharkinta.
Sekä poliisi, että syyttävä voivat ehdottaa sovittelua, jolloin tapaus siirtyy viralliseen sovitteluun. Sen tulos ei sido syyttäjää, mutta useimmiten syyttäjät jättävät syytteen nostamatta, jos osapuolten välille on syntynyt sovinto. Tällöin kavaltaja selviää ilman rangaistusta.- Anonyymi
Kavaltaja kai joutuu kuitenkin korvaamaan kavaltamansa summan tai palauttamaan sen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kavaltaja kai joutuu kuitenkin korvaamaan kavaltamansa summan tai palauttamaan sen?
Kyllä.Korkojen kera. Ellei maksa meneekin oikeuteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä.Korkojen kera. Ellei maksa meneekin oikeuteen
Ei sinne päinkään. Näin ne yleensä menevät. Sovittelussa kavaltaja lupaa korvata kaiken korkojen kera. Nimet paperiin ja sen jälkeen paperi syyttäjälle, joka ei nosta syytettä, koska on saavutettu sovinto. Asianomistaja jää odottamaan koska kavaltaja maksaa, turha vaiva, sitä tuskin tulee tapahtumaan.
Mitä tästä opimme ? Nimet paperiin vasta sen jälkeen, kun ´rahat ovat tiskissä´. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinne päinkään. Näin ne yleensä menevät. Sovittelussa kavaltaja lupaa korvata kaiken korkojen kera. Nimet paperiin ja sen jälkeen paperi syyttäjälle, joka ei nosta syytettä, koska on saavutettu sovinto. Asianomistaja jää odottamaan koska kavaltaja maksaa, turha vaiva, sitä tuskin tulee tapahtumaan.
Mitä tästä opimme ? Nimet paperiin vasta sen jälkeen, kun ´rahat ovat tiskissä´.Kyllä. Muuten ottaa riskin. Mutta voihan olla suostumatta sovitteluun.
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18042897E
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051004
- 96844
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap93749- 75642
- 48635
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16560- 34486
- 43472
- 44459
- 25455