Ikääntyvien yksinäisyys

Anonyymi-ap

Ikävä kyllä, taas loppui yksi ”ystävyys” yllättävään rahaongelmaan. Tuli ihan puskista, että nykyisin entinen ystäväni on sotkenut raha-asiansa. Aikaisemmin keväällä jo rahaa pummasi, kun jostain syystä ei saanut tiliään ”auki”. No, lainasin, enkä osannut epäillä mitään. Hänellähän on parempi eläke, kun minulla ja ”säästää” remonttia varten.

Nyt tuli uusi rahalainapyyntö ja ihmettelin, että mikä on menossa ja kusettaako tyyppi suorastaan jutuillaan. Ei sanonut suoraan, mihin rahaa menee. Puhui vain jostain luottokortista. No, enpä enää lainannut, kun ei edes suostu sanomaan, mihin rahansa käyttää.

Totesin sitten vain, että tämä ”ystävyys” nyt sitten oli tässä. Tuntuu vaan niin ikävältä monivuotinen ”ystävyys” menettää, kun ei niitä ystäviä nyt niin paljon ole muutenkaan. Mutta minkäs teet! En halua kenenkään elämää alkaa rahoittamaan.

109

1116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jotkut ajattelevat, että ystävyys ja sukulaisuus velvoittaa auttamaan ja antamaan anteeksi. Olen kerran antanut isosti rahaa pulasta pelastaakseni ja toisella kertaa "lainannut" samalle henkilölle. Tästä lainaa hän ei kai "muistanut" lyhentää tai mainita pariin vuoteen. Annoinkin lainan anteeksi ja uskon, ettei tule enää minulta mitään pyytämään. Ei edes kiittänyt. Sukulainen.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😋 ­­N­y­­m­f­­o­­­m­­­a­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        ❤️ ­­­N­y­­­m­­f­­­o­­m­­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18043543L

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Minulle yksinäisyys alkoi lisääntyä, kun ystävistä ja tutuista yksi toisensa jälkeen alkoi menehtyä ennenaikaisesti pa. erilaisiin syöpiin. Vaikea enää tässä iässä kerätä uutta "jengiä". Onneksi tapasin ryhmäliikunnassa naiset, joiden kanssa tapaamme kahden viikon välein korttia pelaten ja höpötellen. Virkistävää.

    • Anonyymi

      Aika paljon yksinäisiä istuu pelikoneitten äärellä peliriippuvaisena.
      Niistä ei voita, tili vain hupenee alta aikayksikön.

    • Anonyymi

      Aiheeseen liittyen. Sanoivat että minulle sopiva naisseura on katuvenakot. Olen unohtanut melkoisesti kirkkoslaavia mutta eiköhän yksi Uspenskin keikka onnistuisi. Ei velvoita mihinkään eikä maksa mitään ennen tai jälkeen! Oblivion stout...

    • Anonyymi

      On niitäkin jotka viihtyvät yksin, tarpeen mukaan siirryn ihmisten ilmoille.
      Nuorempana yksin mökillä meni viikko rattoisasti.

      • Anonyymi

        Tunnen samoin. Korona-ajan "eristyksessä" huomasin, etten kaipaa ketään enkä mitään. Mutta sitten tuli ajatus, että jos vetäydyn hyvään yksinolooni näin, kaikki ystävät ja tutut lopulta kaikkoavat. Mitä sitten, jos alan kaivata kohtaamisia, eikä olekaan enää ketään?

        Eiku mukaan menoon!


    • Anonyymi

      Palstalle pötkähdin, tässä olen enkä muuta voi.
      Joku hytinänpoikanen kolahtitakaraivoon, että voisiko tämä aloitus olla keksitty aloitus. Jutun juurta haeskellen?

      Oli niin tai näin, niin jotakin tässä kommentoin.
      Miksi muuten ystävän pitäisi juurta jaksaen selittää mihin lainattu raha menee? Eikö riittäisi jos ystävä kysyy, että voitko lainata ja jos voit, niin sitten lainaat. Jos et voi, niin voi ystävälle kohteliaasti sanoa, että nyt ei ole rahaa lainata.
      Jos ystävä on edellisen lainan maksanut takaisin, niin maksaisi varmasti seuraavankin.

      Ihmettelen, että jos ystävä on "sotkenut raha-asiansa", niin sehän on ystävän ongelma, ei sinun. Ja jos tuollaisen asian takia laittaa välit poikki, niin et sinäkään mikään kummonen ystävä ole :)

      Voihan asia olla niin yksinkertainen, että ystävä pyytää rahaa lainaksi ja jos ei anna lainaa, niin ystävä ei siitä suutu vaan ystävyys jatkuu. Kuhan tuli kysyneeksi. ??

      Monille ihmisille saattaa tulla hetkellisesti ongelma, että tarvitsisi lainata rahaa. Voi olla että joku yllättävän suuri lasku on paukahtanut maksettavaksi. Kuka sitä tietää.

      Ystävät on tärkeitä. Jos joka "puskan takaa" tulleeseen asiaan pistää ystävään välit poikki, niin kohta könöttää yksin. Ystävän kanssa on mukava jutella puolin toisin. Syvällisiä tai huumorilla höystettyjä rupattelutuokioita. Tosi ystävä ymmärtää, jos hänen ystävä jostakin asiasta ei tahdo puhua. Joskus voi olla toisinpäin. ??

      Ehkä pientä empatiaa olisi ajatellut aloittajan tuntevan, jos ystävä on tällä hetkellä tilanteessa, että joutuu lainaamaan rahaa. Tsempata voi, vaikkei pystyisi lainaamaan rahaa. Ehkä hänellä oli hyvin-hyvin vaikeaa pyytää lainaa, mutta rohkaistui koska olette ystäviä. Mutta ettettettette te taida (sun puolelta) niin hyviä ystäviä ollakaan?

      Mutta joo, aloitus taitaa olla provo. Semmonen hytinä. :)

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Voi ”heikunkeikku”! Miksi mahtaisi olla ”porovo”?

        Miksi lainaisin rahaa, kun hänellä on ollut tähän asti ”säästössä” rahaa runsaasti remonttia varten? Kysymys on nyt myös luottamuksen menettämisestä. Kertomansa jutut asettuvatkin ihan uuteen valoon.

        Minkälaista ”empatiaa” tuntisin ja juttelisin ”mukavia, huumorilla höystettyjä rupattelutuokioita”, kun takaraivossa kummittelisi tunne, että missä mennään.

        Jos en nyt niin ”hyvä ystävä” olekaan, että olisin rahapussi auliisti auki, niin pysyn mielummin sitten en niin hyvänä ystävänä, kun lainaan johonkin hämärään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ”heikunkeikku”! Miksi mahtaisi olla ”porovo”?

        Miksi lainaisin rahaa, kun hänellä on ollut tähän asti ”säästössä” rahaa runsaasti remonttia varten? Kysymys on nyt myös luottamuksen menettämisestä. Kertomansa jutut asettuvatkin ihan uuteen valoon.

        Minkälaista ”empatiaa” tuntisin ja juttelisin ”mukavia, huumorilla höystettyjä rupattelutuokioita”, kun takaraivossa kummittelisi tunne, että missä mennään.

        Jos en nyt niin ”hyvä ystävä” olekaan, että olisin rahapussi auliisti auki, niin pysyn mielummin sitten en niin hyvänä ystävänä, kun lainaan johonkin hämärään.

        En tarkoittanut, että pitäisi lainata. Voisi sanoa, että tällä kertaa en lainaa.
        Eikö voisi suoraan kysyä ystävältä, että "Kertomasi asiat asettuvat uuteen valoon, kun silloin ja silloin sanoit niin ja niin ja susta tuntuu, että asiat eivät olleetkaan niin."
        Jos asioista suoraan puhuu, niin välttyy "takaraivossa kummittelevista tunteista".

        Sinä itse päätät onko rahapussisi auliisti auki. Ei ystävyys tarkoita sitä, että pitäisi aina lainata tai koskaan lainata. Kunhan sanoo, että ei lainaa.

        Jos aloitus ei ole provo, niin uskon ettei ole. Hyvä kun sanoit.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoittanut, että pitäisi lainata. Voisi sanoa, että tällä kertaa en lainaa.
        Eikö voisi suoraan kysyä ystävältä, että "Kertomasi asiat asettuvat uuteen valoon, kun silloin ja silloin sanoit niin ja niin ja susta tuntuu, että asiat eivät olleetkaan niin."
        Jos asioista suoraan puhuu, niin välttyy "takaraivossa kummittelevista tunteista".

        Sinä itse päätät onko rahapussisi auliisti auki. Ei ystävyys tarkoita sitä, että pitäisi aina lainata tai koskaan lainata. Kunhan sanoo, että ei lainaa.

        Jos aloitus ei ole provo, niin uskon ettei ole. Hyvä kun sanoit.

        Heikunkeikku

        en lainaa keneltäkään enkä kenellekään .
        + 60 v. pitäisi jo osata elää omillaan sen rahan mukaisesti , mitä tuloja sitten kenelläkin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoittanut, että pitäisi lainata. Voisi sanoa, että tällä kertaa en lainaa.
        Eikö voisi suoraan kysyä ystävältä, että "Kertomasi asiat asettuvat uuteen valoon, kun silloin ja silloin sanoit niin ja niin ja susta tuntuu, että asiat eivät olleetkaan niin."
        Jos asioista suoraan puhuu, niin välttyy "takaraivossa kummittelevista tunteista".

        Sinä itse päätät onko rahapussisi auliisti auki. Ei ystävyys tarkoita sitä, että pitäisi aina lainata tai koskaan lainata. Kunhan sanoo, että ei lainaa.

        Jos aloitus ei ole provo, niin uskon ettei ole. Hyvä kun sanoit.

        Heikunkeikku

        Tottakai sanon suoraan, etten lainaa, kun en nyt näin epämääräisillä toimilla rahaa lainaa. Tottakai kysyin myös, että mihin ne ”säästämänsä” remonttirahat ovat hävinneet. Jos ei pysty kertomaan, että onko niitä rahoja koskaan ollutkaan, niin ei silloin paljon luottoa löydy.

        Kun ei voi luottaa, niin ei vain voi! En voi iloisesti hymyillä ja huumorilla suhtautua, kun toinen touhuaa, mitä touhuaa.


      • Anonyymi

        Minusta aloittajan kertomuksessa ei ole lainkaan kysymys aidosta ystävyydestä.
        Aito ystävyys ei kaadu raha-asioihin, vaan nekin selvitetään keskustelemalla.

        kylmätotuus


      • Kuin mun kynästä kirjoitettu oli tekstisi Heikku. Siis ajatuksiltaan. Minulla on myös ajatus tämän aloituksen tekijästä...

        Jos on olevinaan ystävä ei ystävyys kaadu toisen osapuolen rahahuoliin. Jos itse ei halua tai kykene antamaan/ lainaamaan voi olla henkisenä tukena ja yhdessä pohtia mitä rahattomuuden eteen voisi tehdä. Niin ystävät yleensä tekevät. Ei ystävää hylätä ongelmien tullen


      • Kuin mun kynästä kirjoitettu oli tekstisi Heikku. Siis ajatuksiltaan. Minulla on myös ajatus tämän aloituksen tekijästä...

        Jos on olevinaan ystävä ei ystävyys kaadu toisen osapuolen rahahuoliin. Jos itse ei halua tai kykene antamaan/ lainaamaan voi olla henkisenä tukena ja yhdessä pohtia mitä rahattomuuden eteen voisi tehdä. Niin ystävät yleensä tekevät. Ei ystävää hylätä ongelmien tullen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta aloittajan kertomuksessa ei ole lainkaan kysymys aidosta ystävyydestä.
        Aito ystävyys ei kaadu raha-asioihin, vaan nekin selvitetään keskustelemalla.

        kylmätotuus

        Juuri näin. Aloittajan kirjoitus ja asenne eivät kyllä kielivystävyydestä josvtällaiseen tapaukseen ystävyys kaatuu.


      • Kuin mun kynästä kirjoitettu oli tekstisi Heikku. Siis ajatuksiltaan. Minulla on myös ajatus tämän aloituksen tekijästä...

        Jos on olevinaan ystävä ei ystävyys kaadu toisen osapuolen rahahuoliin. Jos itse ei halua tai kykene antamaan/ lainaamaan voi olla henkisenä tukena ja yhdessä pohtia mitä rahattomuuden eteen voisi tehdä. Niin ystävät yleensä tekevät. Ei ystävää hylätä ongelmien tullen


      • Anonyymi

        Pankista kun lainaat niin sielläkin on sanottava mihin tarkoitukseen. Ajattele hieman jos vaikka lainailee peli Himokselle ihmiselle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ”heikunkeikku”! Miksi mahtaisi olla ”porovo”?

        Miksi lainaisin rahaa, kun hänellä on ollut tähän asti ”säästössä” rahaa runsaasti remonttia varten? Kysymys on nyt myös luottamuksen menettämisestä. Kertomansa jutut asettuvatkin ihan uuteen valoon.

        Minkälaista ”empatiaa” tuntisin ja juttelisin ”mukavia, huumorilla höystettyjä rupattelutuokioita”, kun takaraivossa kummittelisi tunne, että missä mennään.

        Jos en nyt niin ”hyvä ystävä” olekaan, että olisin rahapussi auliisti auki, niin pysyn mielummin sitten en niin hyvänä ystävänä, kun lainaan johonkin hämärään.

        Ystävyys nyt sattuu usein sisältävän muutakin kuin "mukavia huumorilla höystettyjä juttutuokioita".


      • Siili2 kirjoitti:

        Ystävyys nyt sattuu usein sisältävän muutakin kuin "mukavia huumorilla höystettyjä juttutuokioita".

        Lisään vielä että aloitus ja aloituksen otsikko eivät oikein kohtaa.....


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Kuin mun kynästä kirjoitettu oli tekstisi Heikku. Siis ajatuksiltaan. Minulla on myös ajatus tämän aloituksen tekijästä...

        Jos on olevinaan ystävä ei ystävyys kaadu toisen osapuolen rahahuoliin. Jos itse ei halua tai kykene antamaan/ lainaamaan voi olla henkisenä tukena ja yhdessä pohtia mitä rahattomuuden eteen voisi tehdä. Niin ystävät yleensä tekevät. Ei ystävää hylätä ongelmien tullen

        ”Ystävyys” kuule kaatuu just tälläiseen epämääräiseen ”vippaamiseen”. Ei tietoa, mihin rahansa pistää. Ei tietoa, kuinka kauan ja montako kertaa on ajatellut ”vippailla” ym. ym. Jos on jotain ”ongelmia” raha-asioiden hoitamisen kanssa, niin minä en kyllä niissä osaa auttaa. Silloin kipittelee pankkiin tai kääntyy takuusäätiön puoleen. Niissä ei ainakaan selviä epämääräisellä selityksellä ”vippaamisesta”.

        Voimme sitten taas olla ”ystäviä”, kun on raha-asiansa selvittänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Ystävyys” kuule kaatuu just tälläiseen epämääräiseen ”vippaamiseen”. Ei tietoa, mihin rahansa pistää. Ei tietoa, kuinka kauan ja montako kertaa on ajatellut ”vippailla” ym. ym. Jos on jotain ”ongelmia” raha-asioiden hoitamisen kanssa, niin minä en kyllä niissä osaa auttaa. Silloin kipittelee pankkiin tai kääntyy takuusäätiön puoleen. Niissä ei ainakaan selviä epämääräisellä selityksellä ”vippaamisesta”.

        Voimme sitten taas olla ”ystäviä”, kun on raha-asiansa selvittänyt.

        Ni sinähän se varsinainen tosiystävä olet. Hylkäät kun toisella on vaikeaa.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ni sinähän se varsinainen tosiystävä olet. Hylkäät kun toisella on vaikeaa.

        Mitä ”vaikeaa”? Ei epämääräisellä rahan pummaamisella vaikeudet selviä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ”heikunkeikku”! Miksi mahtaisi olla ”porovo”?

        Miksi lainaisin rahaa, kun hänellä on ollut tähän asti ”säästössä” rahaa runsaasti remonttia varten? Kysymys on nyt myös luottamuksen menettämisestä. Kertomansa jutut asettuvatkin ihan uuteen valoon.

        Minkälaista ”empatiaa” tuntisin ja juttelisin ”mukavia, huumorilla höystettyjä rupattelutuokioita”, kun takaraivossa kummittelisi tunne, että missä mennään.

        Jos en nyt niin ”hyvä ystävä” olekaan, että olisin rahapussi auliisti auki, niin pysyn mielummin sitten en niin hyvänä ystävänä, kun lainaan johonkin hämärään.

        Tuosta ” säästössä” olemisesta minullakin samanlainen kokemus ensin ihminen kertoi säästöistään miten hänellä on,ja kehuin että oletpas osaava rahaa asioissa. Sitten tuli päivä kun tuli pyytämään lainaksi rahaa , no lainasin mutta mietin itsekseni että jos niin paljon on rahaa säästössä miksi vippaa.
        No tietysti hän maksoi takaisin velkansa tilipäivänä , mutta myöhemmin sain kuulla että hän oli ollut alkoholisti jo monet vuodet , en ollut ihme kyllä sellaisia asioita edes huomannut hänesssä muuta kun että aina söi kurkkupastelleja .tänään on tämä ihminen yksin kukaan ei käy. Luottamuksensa menettänyt kaikkien silmissä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ”vaikeaa”? Ei epämääräisellä rahan pummaamisella vaikeudet selviä!

        Juu tuollainen "tosiystävähän" sen tietää.😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Ystävyys” kuule kaatuu just tälläiseen epämääräiseen ”vippaamiseen”. Ei tietoa, mihin rahansa pistää. Ei tietoa, kuinka kauan ja montako kertaa on ajatellut ”vippailla” ym. ym. Jos on jotain ”ongelmia” raha-asioiden hoitamisen kanssa, niin minä en kyllä niissä osaa auttaa. Silloin kipittelee pankkiin tai kääntyy takuusäätiön puoleen. Niissä ei ainakaan selviä epämääräisellä selityksellä ”vippaamisesta”.

        Voimme sitten taas olla ”ystäviä”, kun on raha-asiansa selvittänyt.

        Eikä hän varmasti sinulle syvällisempiä asioitaan kertoisikaan.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Eikä hän varmasti sinulle syvällisempiä asioitaan kertoisikaan.

        Mutta rahaa voi silti pummata😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta rahaa voi silti pummata😂

        Tuohon ei tarvinne olla "ystävä".


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Tuohon ei tarvinne olla "ystävä".

        Sitä minäkin! Jos rahaa tarvitsee, niin menee pankkiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minäkin! Jos rahaa tarvitsee, niin menee pankkiin.

        No kyllä minulta on rahaa lainaan pyytänyt naapurikin, joka ei ole ystävä.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Lisään vielä että aloitus ja aloituksen otsikko eivät oikein kohtaa.....

        Minustakaan ne eivät liity mitenkään toisiinsa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minustakaan ne eivät liity mitenkään toisiinsa.

        kylmätotuus

        Siinä mielessä liittyy, että yksinäisyys liittyy niin moneen asiaan. Toisilla korona, toisilla epämääräiset ihmissuhteet, kenellä mitenkin. Yksinäisyyttä kun on nyt niin monenlaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä mielessä liittyy, että yksinäisyys liittyy niin moneen asiaan. Toisilla korona, toisilla epämääräiset ihmissuhteet, kenellä mitenkin. Yksinäisyyttä kun on nyt niin monenlaista.

        Tämän kirjoituksen otsikoksi olisi paremminkin sopinut rahan lainaaminen ns ystävältä. Ei mitään yhteyttä vanhuksen yksinäisyyteen aiheena.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Tämän kirjoituksen otsikoksi olisi paremminkin sopinut rahan lainaaminen ns ystävältä. Ei mitään yhteyttä vanhuksen yksinäisyyteen aiheena.

        Noinkin, mutta hän kertoo aloituksen viimeisessä kappaleessa, miksi asia aiheuttaa hänelle ristiriitaa. Hän siis miettii, kumpi on painavampi aihe puntarissa, raha vai jonkun ystävyys, joka pohjautuu rahaan. Tavallisilla tuloilla elävä joutuu miettimään aika tarkkaan, mihin maninsa mättää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noinkin, mutta hän kertoo aloituksen viimeisessä kappaleessa, miksi asia aiheuttaa hänelle ristiriitaa. Hän siis miettii, kumpi on painavampi aihe puntarissa, raha vai jonkun ystävyys, joka pohjautuu rahaan. Tavallisilla tuloilla elävä joutuu miettimään aika tarkkaan, mihin maninsa mättää.

        Itse olisin sanonut että en voi lainata. En näe keississä aihetta ystävyyden katkaisuun enkä toisaalta mitään yhteyttä yksinäisyyteen. Paremminkin aloittaja ylensi itsensä suhteessa ns ystäväänsä.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Itse olisin sanonut että en voi lainata. En näe keississä aihetta ystävyyden katkaisuun enkä toisaalta mitään yhteyttä yksinäisyyteen. Paremminkin aloittaja ylensi itsensä suhteessa ns ystäväänsä.

        Ajattelen samoin kuin sinä olet kommenteissasi kirjoittanut.
        Aloitusta lukiessani myös minulle tuli tunne, että aloittaja koki ylemmyyttä suhteessa "ystäväänsä".
        Sellaisesta asenteesta ystävyys on kaukana.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen samoin kuin sinä olet kommenteissasi kirjoittanut.
        Aloitusta lukiessani myös minulle tuli tunne, että aloittaja koki ylemmyyttä suhteessa "ystäväänsä".
        Sellaisesta asenteesta ystävyys on kaukana.

        kylmätotuus

        Siellä ne kaksi maalaisvanhusta Noita Nokinenä ja Vilma Väkäleuka kimpassa kommentoivat ja ohjeita antavat😂

        Miksi en saisi tunteakin hienoista ylemmyyttä tyyppiin, jonka kuvittelin taloutensa ja raha-asiansa osaavan hoitaa? Omien kertomustensa pohjalta! Nyt, kun tuli ilmi, että tyyppi on huithapeli, niin minunko pitää olla edelleenkin ”hyvä ystävä”?

        Luottamuksen menettäminen tässä se suurin juttu on ja luottamuspulaan kaatui ystävyyskin. Asiahan selvisi vasta, kun rahaa alkoi lainailla!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ne kaksi maalaisvanhusta Noita Nokinenä ja Vilma Väkäleuka kimpassa kommentoivat ja ohjeita antavat😂

        Miksi en saisi tunteakin hienoista ylemmyyttä tyyppiin, jonka kuvittelin taloutensa ja raha-asiansa osaavan hoitaa? Omien kertomustensa pohjalta! Nyt, kun tuli ilmi, että tyyppi on huithapeli, niin minunko pitää olla edelleenkin ”hyvä ystävä”?

        Luottamuksen menettäminen tässä se suurin juttu on ja luottamuspulaan kaatui ystävyyskin. Asiahan selvisi vasta, kun rahaa alkoi lainailla!

        Miten niin "edelleenkin hyvä ystävä".
        Kirjoituksistasi päätellen et ole koskaan hyvä ystävä ollutkaan. Oletko koskaan kuullut sanontaa hädässä ystävä tunnetaan? Ja toisaalta tulee mieleen että hänen luulemiesi säästöjen vuoksiko hänen ystäväänsä teeskentelit? Ja empatiakyvyttömyyskin on oire jostain....


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Miten niin "edelleenkin hyvä ystävä".
        Kirjoituksistasi päätellen et ole koskaan hyvä ystävä ollutkaan. Oletko koskaan kuullut sanontaa hädässä ystävä tunnetaan? Ja toisaalta tulee mieleen että hänen luulemiesi säästöjen vuoksiko hänen ystäväänsä teeskentelit? Ja empatiakyvyttömyyskin on oire jostain....

        En ole ollut. En ole koskaan kuullut. Kyllä, säästöjen takia olin ystävä, kun ajattelin, että minullekin vähän rahaa liikenisi. Kyllä olen oireellinen empatiakyvytön.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Itse olisin sanonut että en voi lainata. En näe keississä aihetta ystävyyden katkaisuun enkä toisaalta mitään yhteyttä yksinäisyyteen. Paremminkin aloittaja ylensi itsensä suhteessa ns ystäväänsä.

        No niiinpä, tässä kohdassa nousee esille se peruskymysys miltei joka aiheessa: miksi ihmiset eivät sano ja puhu niiin kuin asiat ovat? Suoraan, rehellisesti, vääntämättä, kääntämättä ja kaunistelematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ne kaksi maalaisvanhusta Noita Nokinenä ja Vilma Väkäleuka kimpassa kommentoivat ja ohjeita antavat😂

        Miksi en saisi tunteakin hienoista ylemmyyttä tyyppiin, jonka kuvittelin taloutensa ja raha-asiansa osaavan hoitaa? Omien kertomustensa pohjalta! Nyt, kun tuli ilmi, että tyyppi on huithapeli, niin minunko pitää olla edelleenkin ”hyvä ystävä”?

        Luottamuksen menettäminen tässä se suurin juttu on ja luottamuspulaan kaatui ystävyyskin. Asiahan selvisi vasta, kun rahaa alkoi lainailla!

        Nimittelyn näytät osaavan, mutta osaatko selittää, mikä yhteys aloituksellasi on sen otsikkoon?
        Minä en näe niillä mitään yhteyttä.

        Nimittelystäsi tulee vääjäämättä mieleeni pari ikäporrasta ylemmäs siirtynyt kolmen nimimerkin haltija.
        Satutäti oli hänkin.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimittelyn näytät osaavan, mutta osaatko selittää, mikä yhteys aloituksellasi on sen otsikkoon?
        Minä en näe niillä mitään yhteyttä.

        Nimittelystäsi tulee vääjäämättä mieleeni pari ikäporrasta ylemmäs siirtynyt kolmen nimimerkin haltija.
        Satutäti oli hänkin.

        kylmätotuus

        Samoin minulle on tietystä kirjoittajasta ollut jo pidempään mielessä useamman nimimerkin haltija. Tyyli on sama.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niiinpä, tässä kohdassa nousee esille se peruskymysys miltei joka aiheessa: miksi ihmiset eivät sano ja puhu niiin kuin asiat ovat? Suoraan, rehellisesti, vääntämättä, kääntämättä ja kaunistelematta.

        Ei ole niin yksinkertaista ja suoraviivaista kun ihmiset yksilöllisine piirteineen ja taustoineen ovat toimijoita.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ei ole niin yksinkertaista ja suoraviivaista kun ihmiset yksilöllisine piirteineen ja taustoineen ovat toimijoita.

        Yeap ja juuri niiin, mikään ei ole "yksinkertaista ja suoraviivaista". kun ihmiset puhuvat puuta, heinää ja potaskaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yeap ja juuri niiin, mikään ei ole "yksinkertaista ja suoraviivaista". kun ihmiset puhuvat puuta, heinää ja potaskaa.

        Kuten tässä ketjussa esim😆.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Kuten tässä ketjussa esim😆.

        No niiinpä, mutta täällähän se taitaa olla jutun juoni eli juju.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niiinpä, mutta täällähän se taitaa olla jutun juoni eli juju.

        Eli ihmiset puhuvat täällä puuta heinää ja potaskaa? Aika yleistävä ilmaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pankista kun lainaat niin sielläkin on sanottava mihin tarkoitukseen. Ajattele hieman jos vaikka lainailee peli Himokselle ihmiselle

        Lainaa ei saa nykyään kai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimittelyn näytät osaavan, mutta osaatko selittää, mikä yhteys aloituksellasi on sen otsikkoon?
        Minä en näe niillä mitään yhteyttä.

        Nimittelystäsi tulee vääjäämättä mieleeni pari ikäporrasta ylemmäs siirtynyt kolmen nimimerkin haltija.
        Satutäti oli hänkin.

        kylmätotuus

        Mene siitä linkittämään, sen osaat. Keskusteliaksi sinusta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene siitä linkittämään, sen osaat. Keskusteliaksi sinusta ei ole.

        Kyllä osaan linkittää ja voin opettaa sen taidon sinullekin, jos opastusta tarvitset.

        Et sinäkään häävi keskustelija näytä olevan kommentistasi päätellen. Käskyttää vaan yrität, mutta turhaahan se on, koska en ota käskyjä vastaan keneltäkään. Siihen sinunkin on tyytyminen.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Eli ihmiset puhuvat täällä puuta heinää ja potaskaa? Aika yleistävä ilmaus

        Eivät kaikki, eivätkä aina. Mutta aika yleisesti kyllä. Hyvän kirjoittamisen ja kertomisen salaisuus piilee tiivistämisessä, olennaisen esittämisessä ilman liikoja sivujuonteita, jotka vievät terän asiasta / aiheesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät kaikki, eivätkä aina. Mutta aika yleisesti kyllä. Hyvän kirjoittamisen ja kertomisen salaisuus piilee tiivistämisessä, olennaisen esittämisessä ilman liikoja sivujuonteita, jotka vievät terän asiasta / aiheesta.

        Juu mutta joillakin on parempi kirjoitustaito kuin toisilla. Toiset pysyvät asiassa paremmin, toisilla ei ole tarkoituskaan pysyä. Motiivit vaihtelee.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Juu mutta joillakin on parempi kirjoitustaito kuin toisilla. Toiset pysyvät asiassa paremmin, toisilla ei ole tarkoituskaan pysyä. Motiivit vaihtelee.

        Ja toiset tahallaan muuttavat keskustelun kulun oman mielensä mukaisiksi. Ymmärrys vaihtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toiset tahallaan muuttavat keskustelun kulun oman mielensä mukaisiksi. Ymmärrys vaihtelee.

        Niiin, ymmärryksensä mukaan jokainen asioita käsittelee ja ajattelee. Sillä lailla asiat ja aiheet tulevat käsitellyiksi monilta puolilta ja eri kanteilta.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Juu mutta joillakin on parempi kirjoitustaito kuin toisilla. Toiset pysyvät asiassa paremmin, toisilla ei ole tarkoituskaan pysyä. Motiivit vaihtelee.

        Mutku lyhyt ja ytimekäs motiivien esittely on poikaa ja asia on pihvi helposti ja liikoja pureksimatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutku lyhyt ja ytimekäs motiivien esittely on poikaa ja asia on pihvi helposti ja liikoja pureksimatta.

        Niin sun mielestä. Mutku jollain toisella on omasta mielestään hyvä esittely ja toisakseen eipä täällä juuri motiiveja erikseen esitellä.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Niin sun mielestä. Mutku jollain toisella on omasta mielestään hyvä esittely ja toisakseen eipä täällä juuri motiiveja erikseen esitellä.

        Mun-mun, mutku-mutku, heh-heh ...


    • Anonyymi

      Sähkö on niin hurjan kallista nykyään. Jopetti sen verran että söin loput ehjät lamput.

    • Anonyymi

      Lainaan aina kun ensimmäisen kerran lainaa pyydetään,
      jos summa ei minua köyhdytä, vaikka en sitä takaisin saisikaan.

      Yleensä se, joka ei lainaansa maksa ei kehtaa uuttakaan pyytää.

      • Anonyymi

        Minulla on ollut aina se ajatus että lainaan sen verran minkä olen valmis häviämään jos niin asiat menee.
        Kyllähän se niin on että pankkikin haluaa tietää mihin lainaa tarvitaan, joten minusta ihan normaalia että se joka lainaa rahaa jollekkin saa tietää mihin niitä tarvitaan .
        Joten ihan oikein aloittajalta , jos ei suostu sanomaan mihin tarvitsee rahaa niin miksi lainata, yksikin ihminen lainasi kerta kerran jälkeen ” ystävälleen” kunnes selvisi että lainarahalla pelattiin raha peliä luulossa että voittaa suuren summan rahaa, siis hyvin epävarma sijoitus sinänsä


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vähän samanlainen tapaus, kaikki tiedämme alkoholistin raha pulan. Pitkäaikainen ystävä nainen alkoi lainailla pikku summia kerran kuussa. Ei siinä mitään maksoi aina kuun lopussa, taisi mennä vuosi pari summat kasvoi kunnes kerran ei maksanut ei ottanut yhteyttä. Pitkän ajan jälkeen tuli kadulla vastaan, sanoin hälle ei noin pienen summan takia kannata pakoilla, voidaan olla ystäviä vaikket maksa velkaasi.

      • Anonyymi

        sellaiset ihmiset vaan ei ota koskaan itse vastuuta omasta rahankäytöstään jos aina on nurkan takana joku jolla asenne , "täältä vaan , voin jeesata , jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sellaiset ihmiset vaan ei ota koskaan itse vastuuta omasta rahankäytöstään jos aina on nurkan takana joku jolla asenne , "täältä vaan , voin jeesata , jne.

        Aha, no mites se sulta on pois? anna ihmsiten elää ja olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, no mites se sulta on pois? anna ihmsiten elää ja olla.

        eihän se >>>"minulta pois ole"<<<,
        siitä huolimatta saa jokainen oman mielipiteensä sanoo.


    • Anonyymi

      Ihan samaa olen kokenut tällä Itä-Helsinki. Jopa naapuri joka pelkkä naapuri.Ei siis ystävä on pokaa tulla pyttä raha lainaa miehenä minulta naiselta.Olemme kumpikin jo työstä eläkellä.Miehen eläke suurempi kuin naisen.Eromme tietysti.En pelaa raha pelejä,en istu lähiön pupi.En käytä siis alkohoolia. Ystävät ole taakseni jättänyt juuri tuon rahan lainauksen takia.En ole vippi kassa. En puhelin apua,kun avaimet jääkotiin.Että saako soitaa lähisuvulle,kun avaimet ja puhelin taas kotona.

    • Anonyymi

      En lainaa minäkään epämääräisten selitysten vuoksi ja muutama kaveri on jäänyt taakse juuri tästä syystä. Samoin kävi kun eräälle en enää jatkanut lainan takaajana kun hänellä oli vielä lainaa jäljellä ja olisi uutta ottanut, mutta ei suostunut sanomaan minkä takia. Kun sitten sanoin että en lähde uutta lainaa takaamaan niin veti herneen nokkaansa eikä sen jälkeen kuulunut mitään. Pankista sain sitten tiedon että edellinenkin takaukseni on taaksejäänyttä ja hän on siltä osin hoitanut pois. Ilmeisesti sai sitten tilalleni uuden takaajan ja sai edellisen lainansa lopun hoidettua uudella lainalla pois ja minun takaukseni samalla raukeni. Pari kertaa jossain välissä yritin hänelle soittaa niin löi luurin korvaan.

    • Anonyymi

      Ketjussa melko ahkerasti koetetaan käydä alottajan ystävyyden aitouteen käsiksi.

      No, aloituksessa jätettiin kertomatta ko. ystävyyden luonne ja kauanko se on kestänyt, sillä on ystävyyksiä ja sitten "ystävyyksiä", eli ei niin vakaita ja / tai tasapainoisia.

      Yleensähän rehti lainan pyytäjä kertoo jo kysymättäkin mihin ja miksi fyrkkaa tarvitsee, sekä maksaa vipin pois sovitusti. Yleensä heille itselleen tilanne on poikkeusellinen, ei tavoissa.

      Jotkin vippiä pyytävät alkavat ottaa sen josskain vaiheessa tavaksi ja pitävät kaveriaan pankkina ja selkänojana ja tilanne alkaa liipata hyväkiskäyttöä. Saattavat vippailla toisiltakin. Josaskin vaiheessa voi tulla vastaan tilanne jossa henkilö alkaa toimia kaavalla, veli lainaa ottaessa, veljenpoika lainaa maksaessa.

      Se aito ystävyys mitataan myös sillä, miten vippiä tai takausta pyytävä reagoi negatiiviseen vastaukseen.

      Omalla kohdalla kun aikoinaan kieltäydyin lähtemästä uudestaan muuan läheiselle merkittävää takausta tekemään, niin se valitettavasti muutti ilmapiirin hänen taholtaan.

      Sitä ennen nuorena hyvä lapsuudenajoista alkaen ollut kaveri pyysi takaajaksi hänen ja puolisonsa asuntolainaan, johon lähtemistä varauksella harkitsin, joskin otin itselleni harkinta-aikaa kun kyse on tuon luokan hankkeesta, jolla olisi ollut vaikutus myös omaan asuntolainan saantiin.

      Onneksi muuan lajempaan kaveripiiriin kuulunut henkilö oli pankin rahoituspalvelussa töissä ja jostakin syystä asia tuli puheeksi hänne kanssaan (eivät tunteneet toisiaan). Tuon keskustelun jälkeen päätin etten milloinkaan lähde takajaksi sellaisiin summiin, joiden maksuun lankeamisesta oma elämäni vaikeutuisi, vaikeutuisi merkittävästi tai ajaisi suorastaan ahdinkoon. Hieman myöhemmin päätin etten takaa kenenkään minkään suuruista velkaa.

      Ei tarvine erikseen mainita miten tuo ystävyys lähti jäähylle asuntolainan takauksen pyytäjän taholta. Myöhemmin pidemmällä aikajanalla kävi ilmi, että olisin päätynyt suohon tuon takakuksen vuoksi, sillä ko. henkilö hankkiutui lievästikin ilmaisten vakaviin talousongelmiin jossa asuntokin meni alta.

      Ystävyyssuhteiden suhteen on hyvä olla selektiivinen ja luottaa järjen ja logiikan lisäksi vaistoonsa. Kaikki mahdollisesti toksiset suhteen deletointiin.

      • Anonyymi

        Aloituksesta saa käsityksen, että "ystävä" on lainannut aloittajalta rahaa kerran ja todennäköisesti maksanut sen takaisin. Ei aloittaja ainakaan maininnut, että velka olisi jäänyt maksamatta.

        Sitten samainen "ystävä" pyysi aloittajalta lainaa toisen kerran. Aloittaja halusi tietää, mihin "ystävä" tarvitsi rahaa ja koska ei saanut siihen selvitystä, niin pisti välit poikki. Aloituksesta ei käynyt ilmi, millaisesta summasta oli kyse.

        Minä olen lainannut ystävilleni ja sukulaisilleni rahaa pieniä määriä, mutta en ole koskaan tivannut, mihin he rahaa tarvitsevat. Minusta he eivät ole velvollisia kertomaan sitä minulle.
        Pääasia on, että maksavat lainaamansa rahamäärän takaisin. Niin he ovat tehneetkin.

        Mahtaakohan aloittaja edes tietää, mitä ystävyys tarkoittaa.

        Mistä tunnet sä ystävän.....? Kannattaa kuunnella tuo laulu.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksesta saa käsityksen, että "ystävä" on lainannut aloittajalta rahaa kerran ja todennäköisesti maksanut sen takaisin. Ei aloittaja ainakaan maininnut, että velka olisi jäänyt maksamatta.

        Sitten samainen "ystävä" pyysi aloittajalta lainaa toisen kerran. Aloittaja halusi tietää, mihin "ystävä" tarvitsi rahaa ja koska ei saanut siihen selvitystä, niin pisti välit poikki. Aloituksesta ei käynyt ilmi, millaisesta summasta oli kyse.

        Minä olen lainannut ystävilleni ja sukulaisilleni rahaa pieniä määriä, mutta en ole koskaan tivannut, mihin he rahaa tarvitsevat. Minusta he eivät ole velvollisia kertomaan sitä minulle.
        Pääasia on, että maksavat lainaamansa rahamäärän takaisin. Niin he ovat tehneetkin.

        Mahtaakohan aloittaja edes tietää, mitä ystävyys tarkoittaa.

        Mistä tunnet sä ystävän.....? Kannattaa kuunnella tuo laulu.

        kylmätotuus

        Laitanpa linkin tuohon Ystävän lauluun.

        https://www.youtube.com/watch?v=EmyNCgg6c_Y

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksesta saa käsityksen, että "ystävä" on lainannut aloittajalta rahaa kerran ja todennäköisesti maksanut sen takaisin. Ei aloittaja ainakaan maininnut, että velka olisi jäänyt maksamatta.

        Sitten samainen "ystävä" pyysi aloittajalta lainaa toisen kerran. Aloittaja halusi tietää, mihin "ystävä" tarvitsi rahaa ja koska ei saanut siihen selvitystä, niin pisti välit poikki. Aloituksesta ei käynyt ilmi, millaisesta summasta oli kyse.

        Minä olen lainannut ystävilleni ja sukulaisilleni rahaa pieniä määriä, mutta en ole koskaan tivannut, mihin he rahaa tarvitsevat. Minusta he eivät ole velvollisia kertomaan sitä minulle.
        Pääasia on, että maksavat lainaamansa rahamäärän takaisin. Niin he ovat tehneetkin.

        Mahtaakohan aloittaja edes tietää, mitä ystävyys tarkoittaa.

        Mistä tunnet sä ystävän.....? Kannattaa kuunnella tuo laulu.

        kylmätotuus

        Onko ostettu ”ystävyys” kehumisen paikka laulunlurituksineen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ostettu ”ystävyys” kehumisen paikka laulunlurituksineen?

        Minun ja ystävieni suhteet eivät perustu rahaan tai muuhun mammonaan.
        Aloittajan ihmissuhteisiin se näyttää vaikuttavan.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ja ystävieni suhteet eivät perustu rahaan tai muuhun mammonaan.
        Aloittajan ihmissuhteisiin se näyttää vaikuttavan.

        kylmätotuus

        Mikään ei ole helpompaa ”ystävyyttä”, kun pitää ihmiset sidoksissa itseensä rahaa ”lainaamalla” ja maksuja odottamalla. Sehän se vasta todellista ”ystävyyttä” on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei ole helpompaa ”ystävyyttä”, kun pitää ihmiset sidoksissa itseensä rahaa ”lainaamalla” ja maksuja odottamalla. Sehän se vasta todellista ”ystävyyttä” on!

        Joku voi kuvitella saavansa aitoja ystäviä olemalla pankkiiri.
        Vaikka minulla ei asiasta kokemusta olekaan, niin rohkenen väittää, ettei tuollaisella toiminnalla saa ystäviä.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksesta saa käsityksen, että "ystävä" on lainannut aloittajalta rahaa kerran ja todennäköisesti maksanut sen takaisin. Ei aloittaja ainakaan maininnut, että velka olisi jäänyt maksamatta.

        Sitten samainen "ystävä" pyysi aloittajalta lainaa toisen kerran. Aloittaja halusi tietää, mihin "ystävä" tarvitsi rahaa ja koska ei saanut siihen selvitystä, niin pisti välit poikki. Aloituksesta ei käynyt ilmi, millaisesta summasta oli kyse.

        Minä olen lainannut ystävilleni ja sukulaisilleni rahaa pieniä määriä, mutta en ole koskaan tivannut, mihin he rahaa tarvitsevat. Minusta he eivät ole velvollisia kertomaan sitä minulle.
        Pääasia on, että maksavat lainaamansa rahamäärän takaisin. Niin he ovat tehneetkin.

        Mahtaakohan aloittaja edes tietää, mitä ystävyys tarkoittaa.

        Mistä tunnet sä ystävän.....? Kannattaa kuunnella tuo laulu.

        kylmätotuus

        Kyllä luulen että aloittaja tietää mitä ystävyys tarkoittaa, nimittäin ystävät kyllä kertovat tavallisesti mihin haluavat lainata rahaa.
        Se että vippaa rahaa toiselta edellyttää myöskin asian mihin sellaista summaa tarvitaan johon toisen pitäisi lainata . Sitten on pankkejakin olemassa josta voi lainata rahaa , joskin sielläkin kysytään mihin tarkoitukseen.
        Joten jotakin tämä ns ” ystävä” pimittää .
        Minullakin oli kerran ystävä joka kehuskeli suurilla pankkitileillään, ja aitten tuli kuitenkin lainaamaan rahaa minulta,, lainasin ja sain rahan sovittuna päivänä takaisin. Sain kuulla että lainatut rahat olivat menneet Alkon liikkeeseen , noin viikko ennen eläkettä . Siinähän ne oletetut pankkitilitkin sitten menettelivät merkityksensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksesta saa käsityksen, että "ystävä" on lainannut aloittajalta rahaa kerran ja todennäköisesti maksanut sen takaisin. Ei aloittaja ainakaan maininnut, että velka olisi jäänyt maksamatta.

        Sitten samainen "ystävä" pyysi aloittajalta lainaa toisen kerran. Aloittaja halusi tietää, mihin "ystävä" tarvitsi rahaa ja koska ei saanut siihen selvitystä, niin pisti välit poikki. Aloituksesta ei käynyt ilmi, millaisesta summasta oli kyse.

        Minä olen lainannut ystävilleni ja sukulaisilleni rahaa pieniä määriä, mutta en ole koskaan tivannut, mihin he rahaa tarvitsevat. Minusta he eivät ole velvollisia kertomaan sitä minulle.
        Pääasia on, että maksavat lainaamansa rahamäärän takaisin. Niin he ovat tehneetkin.

        Mahtaakohan aloittaja edes tietää, mitä ystävyys tarkoittaa.

        Mistä tunnet sä ystävän.....? Kannattaa kuunnella tuo laulu.

        kylmätotuus

        Eräskin ystäväni lainasi kerran rahaa miehelle jolla oli alkoholi ongelmia,tuli siitä huolimatta taas lainaamaan vaikka ei ollut edellistä edes maksanut. Ystäväni oli nähnyt että viinaan tarvitsi rahoja eikä lainannut, niinpä tämä meni ja lainasi toiselta ystävältä ja sai, osti pimeän pullon rahoilla ja illalla kuoli viinaan.
        Ystäväni tunsi ettei ainakaan hän ollut avustanut tässä kuoleman tapauksessa tätä ihmistä, mutta se joka lainasi syytteli itseään että onko hän nyt syyllinen kun auttoi ihmistä ostamaan viinapullon . Sanoimme ettei ole, aillä,pullon hän olisi hommannut janoonsa kuitenkin jollain tavalla . Joten jos ikääntyvät aikuiset vielä aikuisenakin ovat rahattomia niin panee ajattelemaan syytä siihen , sillä kaikkien meidän on velvollisuus hoidella omat raha asiamme . Ja tiukkaa tekee ainakin eläkeläisillä kun kaikki hinnat ovat nousseet , joten ei heillä ainakaan ole mahdollisuuksia lainailla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräskin ystäväni lainasi kerran rahaa miehelle jolla oli alkoholi ongelmia,tuli siitä huolimatta taas lainaamaan vaikka ei ollut edellistä edes maksanut. Ystäväni oli nähnyt että viinaan tarvitsi rahoja eikä lainannut, niinpä tämä meni ja lainasi toiselta ystävältä ja sai, osti pimeän pullon rahoilla ja illalla kuoli viinaan.
        Ystäväni tunsi ettei ainakaan hän ollut avustanut tässä kuoleman tapauksessa tätä ihmistä, mutta se joka lainasi syytteli itseään että onko hän nyt syyllinen kun auttoi ihmistä ostamaan viinapullon . Sanoimme ettei ole, aillä,pullon hän olisi hommannut janoonsa kuitenkin jollain tavalla . Joten jos ikääntyvät aikuiset vielä aikuisenakin ovat rahattomia niin panee ajattelemaan syytä siihen , sillä kaikkien meidän on velvollisuus hoidella omat raha asiamme . Ja tiukkaa tekee ainakin eläkeläisillä kun kaikki hinnat ovat nousseet , joten ei heillä ainakaan ole mahdollisuuksia lainailla

        Tässä kyseisessäkin tapauksessa on suurempi asia luottamuksen menetys ja sen myötä ns. ystävyyskin. Kyllä minä rahaa lainaan, jos on kyse todellisesta tarpeesta ja mikä reilusti sanotaan.

        Tämä henkilö; vajaan kahden tonnin eläkkeellään ja säästöillään ei nyt vaan ole vakuuttava. Siksi ei ”ystävyys” jatku, kun en voi enää luottaa, eikä ole enää mitään sanottavaa. Ei tiedä, mikä juttu on totta ja mikä juttu on täyttä potaskaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hyvää huomenta ja kiitos taas Siili2 ja kylmätotuus, kun sain kiukutella ja eiköhän se tästä taas ystävyyskin jatku, kun olen täällä vähän ”keskustellut”.

      Mukavaa päivänjatkoa ja kiitos vielä avusta🌞
      Aloittaja

      • Anonyymi

        Ole hyvä!

        Kun sinua seuraavan kerran kiukuttaa, niin mene vaikka metsään potkimaan puita.

        Leppoisaa viikonloppua!

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hyvä!

        Kun sinua seuraavan kerran kiukuttaa, niin mene vaikka metsään potkimaan puita.

        Leppoisaa viikonloppua!

        kylmätotuus

        Vai potkimaan metsän kauniita puita, ni ei vitsi sentään ... mieluummin komeita puita halailemaan, niin johan rauhoittaa tai vain istumaan ison puun juurelle puuhun nojaten ;-)

        ps. Aloitus taitaa olla sitä kuulua naisen oikuttelevaa logiikkaa (sukupuolesta riippumatta), joka ei aina tasapainotu vuosienkaan myötä ...


      • Tuuliviiri rauhatoooon....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai potkimaan metsän kauniita puita, ni ei vitsi sentään ... mieluummin komeita puita halailemaan, niin johan rauhoittaa tai vain istumaan ison puun juurelle puuhun nojaten ;-)

        ps. Aloitus taitaa olla sitä kuulua naisen oikuttelevaa logiikkaa (sukupuolesta riippumatta), joka ei aina tasapainotu vuosienkaan myötä ...

        Voihan sitä potkia vaikka kaatuneita puita tai kantoja ja luulenpa, että napakka potku pystyssä olevaan tukevaan mäntyyn sattuu enemmän kiukuttelijan jalkaan kuin siihen potkinnan kohteeksi joutuneeseen puuhun.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Yksin on mukavampi olla.

      • Anonyymi

        Mukavinta on olla kivan kumppanin kainalossa.


    • Anonyymi

      Betoni eräämaassa puita on puistoissa meeppäs niitä halailemaan saat outoja katseita.
      Siksi hakeudutaan luontoon, parhainten luonto antaa kun olet yksin tarkkailemalla siinä näet yksityiskohtia isomia kokonaisuuksia.
      Kaupungissa käperrytään sisälle, sisällä voi olla muutakin kuin televisio. Itselläni on televisio auki vaikka en sitä sen paremmin seuraa. Musiikki muu radion kuuntelu, kirjallisuus yksinäisyyteen.
      Parempi olla yksin kun huonossa seurassa.
      Kaupungissa voi olla yksinäinen, ympärillä ihmisiä voi tuoda turvallisuuden tunteen. Ihminen joka etääntynyt luonnosta, voi pelätä olla yksin metsässä päästessään ihmisten ilmoille rauhoituu...meitä on moneksi.

      • Anonyymi

        Ihan niin meitä on moneksi, joku saa luonnosta sen mitä tarvitsee, toiset taas viihtyvät ehkä siellä missä on muitakin ihmisiä.
        Mikään ei ole väärin sinänsä.
        Metsä ei kaikkia houkuta, itse sain tarpeekseni metsästä nuorena kun asuimme metsän keskellä josta oli kymmenen kilometriä lähimpään asutuskeskuksen . Se siåopi silloin elämään, mutta ei tänään .
        Kyllä nekin jotka asuvat kerrostaloisssa lukevat kirjallisuutta, kuuntelevat radiota ja myös katselevat televisiota . Minulla on monta tuttua jotka asuvat niin, ja moni heistä on kulttuuri ihmisiä , jotka tekevät asioita kulttuuritoiminnan parissa.
        Joten joillekin on yksinäisyys päivän selvä asia, jollekin toiselle se ei sitä ole, vaan halu olla lähellä toisia ihmisiä ja olla sosiaalinen . Hyvähän se onetteivät kaikki ole samasta muotista muokattuja .


      • Anonyymi

        >"betonierämaassakin" voi käyttää AUTOA , jolla kyllä sitten pääsee metsän siimekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >"betonierämaassakin" voi käyttää AUTOA , jolla kyllä sitten pääsee metsän siimekseen.

        Niin, kenellä nyt sitten on auto tai ajokortti, kun kaupungissa asuu, eikä autoa oikeastaan mihinkään tarvitse.


    • Anonyymi

      mull on auto
      mutt ku ei ole vielä nastarenkaita
      ei uskalla lähteä liikenteeseen jos sattuuki olemaan mustaa jäätä,
      se onki sitten rytinää jos auto lähtee luisuun,,,,, apuwaaaa,,

      • Anonyymi

        Se on sitä ”autoilun vapautta”🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitä ”autoilun vapautta”🙄

        Auto on hyvä renki, huono isäntä.


    • Anonyymi

      Kulkaas kaikki yksinäiset voi mennä ilmaselle kurssille esim.Kirkon kulumatta kirkoon tai Punasen ristin: Ystäväksi Yksinäiselle.Tai kysyä itselle jomasta kumasta ystävä.Mikä estää? Mielekämpää kun itkeä tällä yksinäisyys.Joten kontakti edellä mainituihin ikään sukupuolen katsomatta.Kotoa teitä kukaan ei hae kuitenkaan.Netistä kumankin yhteystedot läytyy.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vanha ukko ei kiinnosta, eikä nuoren vauhtiin enää jaksa!


    • Anonyymi

      Jumala tuomitsee

      • Anonyymi

        Vain ihminen, ei Hän.


    • Anonyymi

      Sama juttu, kuin usein Iltalehden tai -sanomien jutuissa, otsikko ihan eri paria itse jutun kanssa.

      • Anonyymi

        Yksi esimerkki vain, miten yksinäisyys alkaa. Satujen kerronta! Luottamuspula!


      • Anonyymi

        Yeap, otsikointi tuntuu olevan tooosi vaikeaa. Jos ammatti-ihmiset eivät sitä osaa, miten sitten tavalliset tanelit.


      • Anonyymi

        Noissa lehdissä otsikko onkin tarkoituksellinen myyntikikka. Mitä mehevämpi otsikko, sitä paremmin kauppa käy.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yeap, otsikointi tuntuu olevan tooosi vaikeaa. Jos ammatti-ihmiset eivät sitä osaa, miten sitten tavalliset tanelit.

        Esim. iltapäivälehtien toimittajat hallitsevat otsikoinnin liiankin hyvin.

        kylmätotuus


      • Anonyymi

        Lööpeillä herätetään avaamaan kukkaro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. iltapäivälehtien toimittajat hallitsevat otsikoinnin liiankin hyvin.

        kylmätotuus

        Sensaatiohakuista huttua.


    • Anonyymi

      Mä Asuin naisen kanssa Prahassa 2 v,, kun huomasin että tää on vaan täys pummi niin sanoin että lähden takaisin Suomeen. Olin maksanut 15000 markan rempan ym.

      Tää ihana tyttökaveri ojensi laskun palveluksistaan, 150000 korunaa. Kurssi 1 Fim = 6 korunaa. Eli maksajan rooli ois jääny mulle.

      Ei kiitos tälläisiin suhteisiin.

    • Anonyymi

      Ikääntyneiden yksinäisyys on laajasti koettu ja esiintuotu ilmiö. Itsekin olen siihen työni puolesta törmännyt. Kaikilla ei ole edes perhettä, joka voisi lievittää tätä yksinäisyyttä eli he ovat todella yksin.
      Itse olen vielä työelämässä, mutta olen jo nyt päättänyt jatkaa työntekoa edes osittain niin kauan kuin nautin siitä.
      Sitten kun ei ole enää mahdollisuutta tehdä töitä, niin minä olen suunnitellut tekeväni jotain vapaaehtoistyötä sekä pyrin olemaan muillakin tavoin aktiivinen.
      Minä en halua sitä, että lapseni joutuisivat olemaan minulle se ainut henkireikä ulkomaailmaan.

      • Anonyymi

        On yksinäisyyttä monenmoista ja ihmisillä on tapana tuoda esille omaa surkeuttaan, mutta asioilla voi aina olla useampikin puoli.

        On yritetty ottaa omaisiin yhteyttä tai joihinkin kerrottuihin ystäviin ja ihmetelty, miksi vanhus on jätetty niin yksin. No, joskus joku omainen tai ystävä on halunnut ottaa yhteyttä ja kertoa yksinjättämisen syitä ja olen tullut huomaamaan, että asiat eivät aina ole niin, kuin annetaan ymmärtää.

        Paha sanoa, mikä on oikein ja mikä väärin. Ihmisen täytyy ottaa vastuu myös omista tekemisistään ja käytöksestään. Nuorena ja vanhanakin!


    • Anonyymi

      Ihmiset tarvitsevat ikäisiään kavereita, omia kavereita.
      Vaikka lapset ovat tärkeitä, lapset ei korvaa omia kavereita.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      274
      3020
    2. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      201
      2866
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      70
      2454
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      218
      1929
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1368
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1202
    Aihe