aktiviteetteja kuubassa?

tea

Moi te Kuubassa käyneet! Onko kenelläkään kokemusta pyöräilystä saarella? Oon lähdössä joulukuussa sinne kiertelemään ja hengailemaan, ja monesta lähteestä oon kuullu että pyöräily on hyvä keino nähdä kuubaa jos on aikaa. Kokemusta pöyränvuokrauksesta? toistaseks oon löytäny tasan yhden paikan Havannassa, siellä päivävuokra oli 12cuc. Kyseessä ei oo pyöräloma, ajateltiin vaan että jonku viikon tai puol voitais kokeilla vähän hitaampaa liikkumista ja ehkä nähdä ja kokea enemmän. Reittiä ei olla vielä hirveesti suunniteltu, tosin LP:n Kuuba-oppaassa oli mielenkiintosia ehdotuksia.

Kajakki-reissuja? Vinkkejä kannattaako noi varata tyyliin kilroylta jo kotona vai löytyykö paikanpäältä varteenotettavia reissunjärjestjiä, hyviä/huonoja? Niin, opiskelijabudjetilla hinta on tietty tärkeä kriteeri sekin..

Entä sukellus yms... En oo käyny mitään sukelluskurssia, kannattaako sellasta harkita Kuubassa? Kattelin että snorklailuakin hehkutettiin monella saitilla, ehkä se sa riittää..

Muuten kiitti kaikille asiallisista (asiattomiaki tietty löytyy) kommenteista ja vinkeistä, seuraavasta puolesta vuodesta tulee pisin ikinä, tahtoo jo Kubaan!

8

1373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chiquita

      Hei!

      Oletko tietoinen, että sekä sukeltamisesta snorklaamisesta että pyöräilystä Kuubassa löytyy ihan omat opuksensa, ainakin Lonely Planetilla?

      En ole itse henkilökohtaisesti kyseisiä aktiviteetteja Kuubassa harrastanut, mutta kumpaakin siellä kyllä moni tekee, nettisivujakin löytyy aiheesta (esim. http://www.cubamania.com/cuba/?board=Do_Cuba&action=display&num=1004710065). Tuosta sukelluskurssista vaan tulee mieleen, ettei varmaankaan ole yhtä edullinen kuin jossakin muussa Väli-Amerikan tai Karibian maassa. Jos olet opiskelijabudjetilla liikkeellä, on hyvä muistaa, että Kuuba ei ole halpa maa.....

    • Arturo

      Tea!
      Itse jo vähän papparaisena en ole Kuubassa pyöräillyt, mutta kuitenkin useasti monenmaalaisten lajin harrastajien kanssa jutellut.
      - Ovat enimmäkseen tuoneet pyöränsä koneella mukanaan.
      Kuubassa ei ole camping-alueita, mutta ainahan voi yöpyä casoissa ja joskus voi olla polkupyörä nopeimpikin tapa siirtyä paikasta toiseen.
      Kolmekymmentä vuotta ( ja kiloa ) pois ja ajatus kiehtoisi suuresti
      Arturo.

      • jrhoffa

        Kuubasta löytyy kyllä leirintäalueita niin paikallisille kuin ulkomaalaisillekin. Ulkomaalaisilla on mahdollisuus majoittua myös paikallisille tarkoitettuihin, mikäli ei esitä mitään herraa ja hidalgoa.
        Osoitteita löytyy mm. Lonely Planetin oppaasta. Opas myös kehuu Kuubaa pyöräilymaana. Erityisesti italialaisia lajin harrastajia Kuubassa oli ainakin keväällä runsaasti.


      • Arturo
        jrhoffa kirjoitti:

        Kuubasta löytyy kyllä leirintäalueita niin paikallisille kuin ulkomaalaisillekin. Ulkomaalaisilla on mahdollisuus majoittua myös paikallisille tarkoitettuihin, mikäli ei esitä mitään herraa ja hidalgoa.
        Osoitteita löytyy mm. Lonely Planetin oppaasta. Opas myös kehuu Kuubaa pyöräilymaana. Erityisesti italialaisia lajin harrastajia Kuubassa oli ainakin keväällä runsaasti.

        Joo, mutta Kuuban leirintäalueilta on turha odottaa vesivessoja, lämpimiä suihkuja jne.
        Alueet ovat enimmäkseen nuorisojärjestöjen lomakäytöösä, eivätkä majoita yksittäisiä turisteja.
        No voi ne pyöräilijän ottaa, kun osaa oikein vedota (esim. pitkä matka ja pimeä tulossa).
        Eli jos onnistuu ja tyytyy tasoon, niin mikä jottei, petipaikan hinta ei kyllä päätä huimaa.
        Telttailijoihin en ole Kuubassa törmännyt, joskaan en ole sillä silmällä katsellutkaan.
        Ei liene sekään mahdotonta, ilmaston puolesta sopisi kyllä hyvin.


    • Arturo

      Unohtui miettiä, että Kuubassa on koskia harvassa, joten kajakkimelonta suuntautunee pää-asiassa Floridaan ja neuvonkysely paikanpäällä lienee hyödytöntä, ettei jopa riskaabeila.
      Sukelluskouluja löytynee turistirannoilta, mitenkään halpoja tuskin. Kuuba ei nyt vaan ole mikään Puuhamaa, muuten kyllä kelpo paikka, joten "buen viaje".

    • Fidelito rules

      Tea, hyvä. Olet ajatellut matkaasi ikään kuin se suuntautuisi turistikohteeseen. Olet kuitenkin matkalla Kuubaan, jossa ei jotain Varaderoa lukuunottamatta ole leikkikaluja ja aktiviteettejä turisteille. Maa on lisäksi iso, pyörällä ehdit liikkumaan vain hyvin pienellä alueella; taksilla onnistuu paljon paremmin. Ja mitäpä näkemistä olet ajatellut, tien vieret ovat maissi- ja riisipeltoja tai tupakkaviljelmiä ja viidakkoa. Ei ole pensa-aseman baareja, ei Mäkkäreitä tms. mihin länsimaissa on totuttu.
      Mieti vielä jospa jokin muu paikka olisi sittenkin kivempi, vaikkapa Dominkaaninen tasavalta tai ihan vaan Kreikka...

      • tea

        Hmm, ymmärrän että mun tekstin voi ymmärtää noinkin. Mutta mutta, tiedän minne olen menossa, myös ettei se todellakaan ole kanarian saaret tai rhodos, ja siksi juuri sinne menenkin. En kaavaile kuubanympäripyöräilyä tai muuta "leikkikalulomaa", kunhan yritin kartoittaa mahdollisuuksia, kuubassa käyneiden mahdollisia tietoja pyörävuokraamoista yms, ajatuksissa muutaman päivän maaseutukierros, ihan siellä maajussien peltojen keskellä, kaukana turisteista vesiskoottereineen.

        Kiitos kaikille jotka ovat tällä ja muilla sivustoilla jakaneet kokemuksiaan, niitä lukiessa matkakuume kasvaa ja hyviä neuvojakin olen saanut runsain mitoin.

        t


      • _Remedios_
        tea kirjoitti:

        Hmm, ymmärrän että mun tekstin voi ymmärtää noinkin. Mutta mutta, tiedän minne olen menossa, myös ettei se todellakaan ole kanarian saaret tai rhodos, ja siksi juuri sinne menenkin. En kaavaile kuubanympäripyöräilyä tai muuta "leikkikalulomaa", kunhan yritin kartoittaa mahdollisuuksia, kuubassa käyneiden mahdollisia tietoja pyörävuokraamoista yms, ajatuksissa muutaman päivän maaseutukierros, ihan siellä maajussien peltojen keskellä, kaukana turisteista vesiskoottereineen.

        Kiitos kaikille jotka ovat tällä ja muilla sivustoilla jakaneet kokemuksiaan, niitä lukiessa matkakuume kasvaa ja hyviä neuvojakin olen saanut runsain mitoin.

        t

        Tealle ja muillekin pyöräilystä kiinnostuneille tiedoksi: ainakin Viñalesissa on pyöriä vuokralla. Vuokraaja tulee aamuisin keskusaukiolle, Plazalle. Me suunnittelimme pyöräilyä alueella, mutta ko. päivänä oli ikävä kyllä pyörien huoltopäivä, eikä vuokraus silloin onnistunut. En siis tiedä, mitä pyörät maksavat tai millaisia ne ovat. Joka tapauksessa alue vaikutti ihanteelliselta pyöräilyyn, vaikkakin tiet ovat suht kapeita (kuten varmasti muuallakin Kuubassa), eli autot ja kuorma-autot saattavat ohittaa suht läheltä. Me teimme pyöräilyn sijaan patikkakierroksen teiden varsia pitkin, ja siellä todellakin oli nähtävää! Tien laidoilla oli paikallisten koteja, ja ihmiset tervehtivät meitä terasseiltaan. Jotkut pyysivät jopa kotiinsa levähtämään. Ja paljon huoltsikan baaria mukavampi pysähdyspaikka oli hedelmäkioski, jossa kuubalainen leppoisa mies paloitteli ja tarjoili mangoa, kookospähkinää, ananasta ja banaaneja. Paikalliset tarjoavat myös maastoon suuntautuvia patikkaretkiä, jotka sopivat varmasti hyvin opiskelijabudjettiin. Itse reittejä ei ole niin helppo löytää, joten paikallisten apu on arvokasta. Siis jos matkasuunnitelmiinne sopii, menkää ihmeessä Viñalesin seudulle katsomaan maaseutua. Maisemat ovat upeat ja ihmiset ystävällisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe