Eli siis oon nyt miettiny että mitä jos en kirjottaskaa ylioppilaaks että kävisin vaan lukion oppimäärän, nii pitääkö mun silti käydä kaikki kurssit mitä ne jotka kirjottaa vai onko jotain kursseja jotka on vaan niille jotka kirjottaa ylioppilaaksi? Ja et loppuuko mulla koulu sillon ku niillä alkaa lukuloma abivuonna vai onko mulla jotain eri kursseja? Ois kiva jos vaik joku joka on käyny lukion mut ei kirjottanu tai joku joka tietää näist nii vastais koska se helpottais mun päätöstä et kirjotanko vai en.
Jos ei kirjoita lukiossa ylioppilaaksi?
3
346
Vastaukset
- Anonyymi
Jotta saisit lukion päättötodistuksen, sinun pitää käydä samat opinnot kuin niidenkin, jotka kirjoittavat ylioppilaaksi. Siis lukion suorittamiseen tarvittava vähimmäismäärä kursseja tai mitä moduleja ne nykyään lienevätkin pitää saada kokoon. Vain ylioppilaskokeet jäävät sinulta pois.
En kylläkään keksi, mitä hyödyt siitä, ettet kirjoita, kun se on mahdollista. - Anonyymi
Lukion oppimäärä on kaikille sama, siis sama määrä kursseja. Periaatteessa lukiossa aina tähdätään ylioppilaskokeisiin.
Sinun pitää tietysti keskustella omasta asiastasi opon kanssa hyvissä ajoin. - Anonyymi
Kiinnostava kysymys. Aloittaja kai arvelee, ettei tule koskaan hakemaan mihinkään opiskelemaan. Paitsi mahdollisesti ammattikouluun tai vastaavaan.
On siis kai olemassa paperi nimeltä lukion päättötodistus. Ylioppilaskirjoitukset ovat periaatteessa osa seuraavien opintojen pääsykoetta.
Tällöin olisi käynyt lukion, eli suorittanut lukion oppimäärän, mutta ei olisi ylioppilas. Oikeus ylioppilaskirjoituksiin osallistumiseen myöhemmin tietysti olisi.
Luin joskus ihmisestä joka piti kirjoituksia niin stressaavana ajatuksena, ettei halunnut niihin osallistua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303521Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91578Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131483Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241275Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34903Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.132889- 60879
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66854Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819