Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

rahan keräys vinkkejä

tarkka rahan käytössä

Jos teillä on hirveä rahapula,niin ruvetkaa säästämään,koska sillä saa kerättyä hyvin rahaa,jolla puolestaan voi ostaa jotain tarpeellista. Itselläni on harvoin rahapulaa,koska olen tosi tarkka sen käytössä. En polta,en ryyppää,en osta mitään turhaa...sitten kun saan säästettyä jonkun verran rahaa,niin niillä menen matkoille johonkin,tai ostan jotain tarpeellista. Tähän asi olen päässyt kerran vuodessa matkoille. Vähän aikaa sitten kävin Virossa. Vain harvasen kerran joudun pyytämään vanhemmiltani rahaa ja jos pyydän,niin se on vaan tositarpeeseen. En halua mitenkään kehua itseäni,mutta ajattelin vaan antaa vinkkejä teidän mahdolliseen rahapulaan. Eli ei kun säästämään! Saatte kommentoida tähän,jos haluatte!

15

1728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      vironreissu maksaa n. 20e. Siihen ei ihan hirveästi tarvitse säästää.

      Ja toi oli muutenkin kohtalaisen huono "vinkki" sillä kaikki tietävät, että rahaa ei kulu jos sitä ei käytä.

    • EINO

      Kyllä kai sitä rahaa säästyy jos istuu sohvalla kädet ristissä eikä tee mitään mutta kyllä siinä kuuppa leviää jossain vaiheessa!

    • Aimo Rapula

      Rahankeräysvinkki on yhdyssana, mutta sinäpä reippaana nuorena kirjoititkin sen kolmeen osaan. 10 pistettä ja papukaijamerkki.

    • Homeboy

      Olen saanut toukokuun aikana vanhemmilta yhteensä 90€. Normaalisti mun kuukausiraha on 40€, mut oon tehny niin paljon kotitöitä yms. et sainb enemmän:)

      Eli siis minulla ei ole rahapulaa:)

    • -nan-

      "Vain harvasen kerran joudun pyytämään vanhemmiltani rahaa..."
      Mistäs ne sun rahas tulee mitkä laitat säästöön?

    • Duunari

      Ei tulis kyllä mieleenkään jäädä viikoloppuna kotiin nysväämään, ku voi bilettää kaveriporukas! Enkä jättäis ruokasavuja polttamatta. Käyn ilta ja viikolopputöis koulun ohella ja hyvin oon pärjänny 200-300e kuukausi. Keräile sä vaan niitä hilujas!!!

      • marella

        Utelias kyselee; paljonko on ikää?


      • jokunen
        marella kirjoitti:

        Utelias kyselee; paljonko on ikää?

        Ikää on 20 v ja rahat tulevat kelalta,jotka pakollisten menojen jälkeen pistän säästöön. Aloitan työt syksyllä,josta kanssa tulee oma osuutensa. Minä kun saan kaiken maailman tukia henk. koht. syiden takia,mitä nyt kelalta voi saada,niin sen takia on enemmän rahaa käytettävissä,kuin mitä normaalisti olisi. Monesti olen itse miettinyt,että jos en saisi noita tukia,niin asiat olisivat paljon huonommin. Mitä te tästä ajattelette?


    • kalju_kersantti
    • pahemmasta päästä

      En ole koskaan tajunnut mitä järkeä on matkustamisessa? Koko perhe säästä pari vuotta, ja sitten menee jonnekin thaimaan surkean hotelliin, syö jotain paskaa ruokaa, josta saa ripulin, ja sitten vittuuntuneena palaa suomeen tuhlattuaan pari kolme tonnia euroa? Mitä järkeä siinä on? Pari lomakuvaa jonkun patsaan edessä? Samat kuvat näkee ilmaiseksi netissäkin.

      Näillä rahoilla voisi ostaa vaikka mitä, pari tietokoneetta tai plasma tv:n tai uusia keittiön kalusteet, tai vaikka ostaa uudet energian säästävät pesukone ja kuivausrumpu. Tai vaikka suorittaa ajokortin, ja ostaa ensimmäisen kesäauton.

      • minävaanbgfgbnf

        Riippuu vähän matkakohteesta onko se tuhlausta.
        Mua ainakin kiinnostaa kauheesti minkä näköstä on eri maissa.
        Se on sellanen elämys ja siinä oppii myös kaikkea uutta eikä se ainakaan ole turhaa!


      • mantsaria
        minävaanbgfgbnf kirjoitti:

        Riippuu vähän matkakohteesta onko se tuhlausta.
        Mua ainakin kiinnostaa kauheesti minkä näköstä on eri maissa.
        Se on sellanen elämys ja siinä oppii myös kaikkea uutta eikä se ainakaan ole turhaa!

        maantiedon opettja esitteli kokoelman diakuvia maailmankaupungeista. Oli tahallaan keränny sellaset kuvat, ettei niistä pystynyt päättelemään, mikä/mitkä kaupungit oli kyseessä.
        Ihan sama Suomessa: jos sut pannaan sokkona autoon ja viedään jonnekin torille, kun avaat silmäs, niin presiis ne samat kaupat on siellä tasan tarkkaan: henkka ja maukka, lind ym tyttöjen rättikaupat, se tietty tavarataivas jne. Saat aikas kulkee, että tiedät, mikä kaupunki/kirkonkylä on kyseessä.
        Matkailu avartaa?


      • No sekö sitten on elämää kun istuu kotona ja tuijottaa sitä uutta plasma tv:tä tai leikkii kahden tietokoneen kanssa. On sulla tainnut mennä virtuaalitodellisuus sekaisin oikean elämän kanssa. Matkustamista tehdään yleensä muunkin kuin ripulin toivossa, esimerkiksi joitan ihmisiä saattaa kiinnostaa eri kulttuurit tai jopa kielten oppiminen, jollon he usein jäävät jopa asumaan valitsemaansa maahan. Tästä taasen voi olla hyötyä tulevassa elämässä toisin kuin telkkarin töllöttämisestä.


    • miettikää vähän..

      Voi teidän kanssa.. Tyyppi kertoo viisaita sanoja ja antaa hyviä neuvoja ja mitä hän saa teiltä? - vain paskaa niskaansa. Onko pakko kommentoida tylysti joka kerta? -.-

    • 122112

      Viisaita ehkä, muttei kovin tarpeellisia. Kaikki aloittajan "vinkit" löytynee varmasti jo entuudestaan jokaisen vähänkään kartalla olevan nuoren pääkopasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe