Sukupolvet

Anonyymi-ap

Mummoni oli huolissaan, saisiko hän nähdä kaikki lapsensa aikuisina.Yksi kuoli lapsena, toinen nuorena aikuisena sodassa. Oma äiti toivoi näkevänsä kaikki ladtenlapsensa ainakin pieninä, ehti nähdä kyllä aikuisinakin ja lastenlastenlapsiakin pieninä. Samoin olen minä saanut nähdä , olen nyt nuorempi kuin äitini kuollessaan. 5 sukupolvea elossa samaan aikaan ei taida enää olla kovin harvinaista.

9

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuollaisia ajatuksia itselläkin on ollut.
      Nyt nuorin neljästä lapsenlapsestani on 14 vuotias.
      Lapsenlastenlapsiakin on jo neljä ja viides tulossa ihan kohta.
      Olen kiitollinen elämälle, että tämän olen nähnyt ja myös siitä, että elämä kaikilla on ihan hyvin.
      Muistan aina, kun ensimmäinen oli tulossa lapsenilapsista, kun poikani soitti ja käski minun istua ensin. Yli 30 vuotta jo siitäkin.
      Ainahan sitä toivoo, että kun vielä näkisi sen ja sen.

      • Anonyymi

        Kyllähän se eka lapsenlapsi oli tosi odotettu ja suuri tapahtuma myös isovanhemmille. Nyt minullakin on jo lastenlastenlapsia, Elämälle kiitos!


    • Anonyymi

      Ihmisen elämä jatkuu lapsissa , heidän lapsissaan janiin eteenpäin. Joskus sukupiirteitä ilmaantuu monen sukupolven yli. Voi olla isomummon silmät ja isovaarin nenän muoto, mummon kihara tukka ja isän musikaalisuus. Yhdistelmien mahdollisuudet ovat lukemattomat. Hauskaa!

      • Eikä ainoastaan fyysiset ominaisuudet.
        Appeni oli kätevä käsistään. Hän veisti puusta mitä vaan.
        Olen ajatellut, että periikö kukaan hänen taiteellisuuttaan sillä saralla.
        Velä en ole nähnyt mitään siihen suuntaavaa, mutta niinkuin sanoit (21,15) kaikki voi ilmaantua yli sukupolvien.


    • Anonyymi

      Mahtaako näinä aikoina olla kovinkaan yleistä 5 polven sukukokous? 😀 Perheet perustetaan nyt paljon myöhemmin kuin omassa nuoruudessamme. Kai muistatte, että 25- vuotias nainen oli jo vanhapiika. Useimmilla sen ikäisellä oli jo lapset tehtynä.
      Ehtii siinä ne 5 sukupolvea syntyä. Tosin elinikämme on noussut, että jospa niitä sukupolvia sittenkin keritään muodostaa.
      :😀 Mkr

      • Anonyymi

        Joutui maksamaan vanhanpiian veroa kun täytti 24.
        Nyt vingutaan ettei ole varaa tehdä lapsia ja että pitää päästä menemään ja luomaan uraa. Ei tajuta että lapset voi ottaa mukaan ja päivähoito on keksitty, samoin pitkät vanhempainvapaat. Lapset oli meidän elämässä siunaus ja motiivi rakentaa hyvää elämää. Onneksi monille vieläkin.


    • Anonyymi

      Kundi ei käy töissä asuu parin kilometrin päässä kotoa käy kerjuulla kotona kissaansa ei viitsi hoitaa 26 vuotta sanoo

      äiti toteaa ettei pojalla ole huolta (vaikka ei sillä muuta olekaan kun lorivii)

      Poika ei ollut töissä
      – Hän kertoi, ettei hän halua tehdä töitä, hän nauttii elämästä. Juttelimme [pojan] kanssa välillä henkevästi. En huomannut, että hänellä olisi ollut mitään isompia huolia, äiti kertoi.
      Myös isä kertoi hyvistä väleistä poikansa kanssa.

      sitten se tapettiin joutsenolaisen leipomon pihassa huumejutuissa
      sen pituinen sen juttu

    • Anonyymi

      Tuli muodin oikku, alkoi aika minihameiden
      Lyyli mekkoaan myös saksi poikki, kovin häpeillen
      Silloin nähtiin vika Leväperän sukupolvien:
      Lyyli pattijalka on kuin osuuskaupan hevonen
      Häipyi tohtorit ja maisterit ja hieno joukko muu
      Kauniit lupaukset unohtuivat, käteen lyötiin luu
      Ne on herran puheet herkässä,se sillä lailla on
      Tuumi Lyyli polveen potkaistu ja on nyt onneton

      Muista vain tyttö-kulta
      Maalla on puhdas multa
      Jalat vie alta sulta viekkaat herrat Helsingin

      :-D

    • Anonyymi

      Nykyisin voi elää hyvinkin 100-vuotiaaksi. Jos jokainen saa lapsen 20-vuotiaana, on yhtä aikaa elossa 6 sukupolvea.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1764
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      107
      1269
    3. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1184
    4. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1065
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      66
      1026
    7. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      883
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      55
      859
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      833
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      824
    Aihe