Kissalla jalka poikki

katjuska

Eilen illalla ihmettelin missä toinen kissa on,kun ei tuntii-kahteen ollu hyörimässä jaloissa, huutelin sitä ja etin joka kaapista(moneen kertaa).Kissa,joka tulee aina heti luokse.Arvasin että kissa on varmaan karannut ikkunasta(joka vain pikkaisen raollaan) ja kävellyt ikkunalaudalla :(
Eilen oli kova tuuli joten pieni kissa(3kg) lähtenyt tuulen mukaan ja lentänyt liukkaalta ikkunalaudalta.Lähdin pihalle etsimään kissaa miehen kanssa ja sieltä se löytyi kahden tytön luota.
Jalka poikki ja veressä :´(
Nämä tytöt oli yrittäneet soittaa paikkakuntamme eläinläärille(toisella puhelin kiinni ja toinen ei EHTINYT),poliisille(eivät paikalla) ja kodittomiin kissoihin(ei paikalla ketään).
Mies paniikissa soitteli kaikki hevosklinikasta lähtien ja Lahden eläinlääkäreihin.Lahdessa sanottiin että oman paikkakunnan lääkärille soitettava ja vihdoin sitten lupasivat ottaa meidät vastaa.
NÄINKÖ eläintä arvostetaan?! Toisella jalka poikki ja kukaan ei meinannut ottaa meitä vastaa(saatu kiinni).
Lahteen päästiin nopeasti sitten ja kissa sai heti rauhottavaa,nukutettiin ja otettiin kuvat jalasta.
Mitään ei voineet tehdä siellä, vaan nyt kissa täällä kotona jalka paketissa ja odotellaan maanantaihin JOS päästäis leikkaukseen(ruuvi tulee jalkaa).Mun mielestä kamalaa tälläinen mutta täytyy sanoa että kissa on sitkeä,ei valita ja kävelee nytkin reippaana kolmella jalalla

9

4630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parenemista

Toivottavasti leikkaus menee hyvin, maksoi nyt sitten mitä maksoi. Jos kysessä olisi oma kissani tekisin varmasti myös kaikkeni kissan hyväksi.

Noista maailman nälänhädistä ja muista en kyllä omalle kontolle vastuuta ottaisi. Niitä jos tässä ruvetaan murehtimaan niin eiköhän meistä jokainen saa peiliin katsoa rahankäytössään.

Mielestäni eläimellä on siinä oikeus hyvinvointiin ja elämään kuin meillä ihmisilläkin.

Tsemppiä!

• minä

Toivottavasti kissaparkasi saa hyvää hoitoa ja paranee pian! Ehkäpä eläinlääkärilaskua on mahdollista maksaa osissa, jos kovin kallista on.
      Säälittää nuo ihmiset, jotka tähän asiaan sotkee nälänhädät, tsunamit yms. Lähettäkää te omaisuutenne nälkäänäkeville ja antakaa toisten huolehtia omista rakkaistaan mielensä mukaan! Jos te itse sairastutte ja pitäisi tehdä leikkaus, niin tuskinpa silloin itkisitte, että älkää minua leikatko, lähettäkää nekin varat nälkäänäkeville?!? Ilmoittelehan jatkossa, miten kissasi tilanne etenee, tsemppiä!!!

• Olla

Totta? Siis aikuinen ihminen kissassta höpisee??? Kyllä nyt jolu muu tarvii hoitoa kuin tuo kissa!

• hirni

Antakaapa kuule olla kissattomat ihmiset ja te meitä paremmat moralistit.
        Olisihan sellainen ihminen outo jolla lemmikki on ja jolle lemmikin tuska olisi aivan yhdentekevää.
        Onhan noita laskelmia tehty että paljonko ihmiset länsimaissa käyttävät rahaa lemmikkiensä ruokaan vuosittain, mutta aika turhaa nillitystä on vaatia että ihmisten täällä pitäisi luopua lemmikeistään ja lähettää jokavuosi ne rahat kehitysapuun. Voisihan sitä ajatella niinkin, että jos minä jättäisin lapset hankkimatta ja lähettäisin ne rahat kehitysapuun. Tai jos lopettaisin syömisen. Ja muuttaisin pahvilaatikkoon kadulle ja lähettäisin vuokrarahatkin.

Jos haluaa oikeasti tehdä jotain maailman tilan epäoikeudenmukaisuudelle, suosittelen ostamaan reilun kaupan tuotteita (www.reilukauppa.fi, jos joku ei tunne) suurten yhtiöiden tuotteiden sijaan. Toimimaan vapaehtoisena järjestöissä ja vaikka liittymällä unicefin tai punaisen ristin jäseneksi. Turha alkaa moralisoimaan sitä että joku pistää rahaa lemmikkinsä terveydenhuoltoon.

• tytteli

Hienoa, että haluat hoitaa kissasi terveeksi. Kauhistuttaa kuulla tarinoita siitä, miten ihmiset eivät hoida lemmikkejään kuntoon ihan vain siksi, ettei ole varaa. Kun ottaa lemmikin, sitoutuu siitä myös huolehtimaan sairauden hetkellä. Kenenkäänhän ei ole pakko lemmikkiä hankkia... Itselläni parhaillaan kokemusta kissan suurista lääkärikuluista, mutta suurin huoli on kissan puolesta ja toivon vain sen paranemista. Onnea ja jaksamista teille "kolmijalkaisen" kanssa =)

• katjuska

Huomenna päästään leikkaukseen :)
      Tuli soiteltua moniin eri eläinlääkäreihin(Lahdesta-Helsingin ) ja sitten saatiin nopein aika Vihtiin.
      Helsingissä jonot oli lähes 2viikkoa ja Lahdessa oli keskiviikko vapaa.
      Onneksi huomenna päästää ja kirjoitan sitten miten kissa jakselee.

• gizmo

Mun kissalla murtui jalka viime yönä. Just olin näyttämäs sitä lääkärille, joka sanoi et muuten ei saa jalkaa kuntoon kun leikkauksella, joka on sekin vaikea. Mutta mulla on ongelmana raha. Miten paljon sun kissan leikkaaminen maksoi? Mä oon köyhä opiskelija, ja vaikka kissaani rakastankin tosi paljo, pitää jollain saada maksettua vuokraki. En haluaisi luopua kissastani...:,(

• hinnat

itsekkin haluisin tietää niistä hinnoista, koska meidänkin kissalta murtui viime iltana jalka ja se meni vielä sijoiltaan. Ylihuomenna haetaan ja huomenna leikataan,luulen että amputoidaan. Itketti jo ajatuskin lopettamisesta,mutta ei olla vielä siinä vaiheessa. Toivottavasti ei kauheen kallista oo, me kun ei olla niin kauheen rikkaita.

• Kissakin on tärkee

Min kissa kans putosi kolmannesta kerroksesta ja sille tuli pirstalemurtuma reisiluuhun. To eläinlääkäri kuvasi ja sanoi ettei voi tehdä kissalle mitään muuta kun suositella viemään toiselle lääkärille, saatiin aika pe 8.30 ja kissa jäikin saman tein sinne tiputukseen ja leikkaus alkaa klo.14 ja kissan voi hakee pois jo klo.16. Kissalle kans tuli naula reisiluun sisälle ja ulkoinen tuki.
      Kuvat maksoi 50€. leikkaus 1420 €, siteiden vaihton opastus 90€ ulkoisentuen poisto joka tehdään 2 viikon päästä (en uskalla ees ajatella paljon maksaa)
      MUTTA VOIN SANOO ETTEI KADUTA KYLLÄ PÄTKÄÄKÄÄN ETTÄ LEUKKAUTIN KISSANI VAIKKA SIIHEN MENI KAIKKI RAHAT, ONHAN SE MEILLE PERHEENJÄSEN IHAN SAMALLA TAVALLA KUN KOIRAKIN TAI HEVONEN.
      Kissani voi todella hyvin tällä hetkellä, juoksee jo kummasti koiran kans kilpaa :))

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6845
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2333
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1887
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      87
      1281
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1085
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      981
    7. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      159
      796
    Aihe