Onko totta että Fazer 1000:ssa olis yleisiä vikoja soikeat sylinterit, tästä seurauksena tietenkin öljynkulutus jne. Entä onko mahdollisesti muita vikoja tai huonoja puolia puolia, ostoa harkitseva.
FZS1000
8
4588
Vastaukset
- satuja joskus
kuulee.Mutta asiaan , Fzs:ssä on erikoinen lohkossa kiinteästi kiini oleva sylinteri ryhmä etuna jäykempi mutta kevyempi rakenne,sylinterit on keraamisesti pinnoitetut.Saksalainen moottoripyörä lehti kestotestasi fzs:n heti markkinoille tulon jälkeen testi oli 100000km ja se selvisi testistä kiitettävän hyvin ,testaajat ylistivät silloin moottoria yhdeksi onnistuneimmista mitä koskaan on moottori pyörään tehty , samoin ylistivät Bike lehdenki testaajat nimen omaan moottoria ja sen luonnetta .SE on sitten nöyrä mutta petollisen tehokas suorastaa raju.Olen keskustellut noin 15 fazerin omistajan kanssa itseni lisäksi ja kenelläkään ei ole ongelmana ollut öljynkulutus saatika että soikeat sylinterit joten osta pyörä jota ei tartte rassata ja joka pelaa kuin buiggi ei muuta kuin kovaa ajoa ja tehoja ja ominaisuuksia piisaa, ei tympäänny heti ensimmäisellä viikolla tehon puutteeseen ei.Ja onhan tuo hienon näköinen ,tuntuu kiinnostavan huoltoasemmalla aika lailla ,ihan meinaa hävettää
- Jape
Empä ole omassa fasussa mitään öljyongelmaa huomannut. Nytten ajettu pari tuhatta vaihdon jälkeen melko reippaastikkin, eikä öljynpinta ole laskenut milliäkään. Huonoja puolia en keksi muutakuin mielestäni vähän matalan katteen. Positiivistä taasen: tarpeeksi tehokas moottori, jossa pitkät huoltovälit (venttiilien säätö 40tkm), hyvä ajoasento pidemmällekkin reissulle, täysin säädettävä jousitus ym. Hinta/laatu/teho suhde varmasti kohdallaan. Onkohan muuten vielä markkinoiden tehokkain nakupyörä? Bemariltahan oli tulossa paljon tehokkaampi, mutta samalla paljon kalliimpi malli. LIsäksi muuten helppo tuunailla mieleisekseen, tarvikkeita löytyy markkinoilta riittävästi.
- muuten
Itseasiassa kate on liian korkea tai paremminkin pleksi,kun ostaa street figter semmoisen matalan pleksin kypärä melua ei enää ole.Tuommoiset höpinät soikeista sylinteristä kannattaa jättää omaan arvoonsa.Pyörä on hyvä niin ajon kun käytönkin ja huollon kannalta.Tuo moottorihan R1 mylly hiukka erillaisella virityksellä eli vääntöä on enempi jota Yamahan exup systeemin ansiosta on muutenkin enempi kuin vastaavilla muilla merkeillä, ero on aivan selvä.Kertakaikkisen mahtava peli. HUOM EI LASTENTAUTEJA.EIKÄ NOKKAKETJUNKIRISTIN ROHISE
- eki
pyörä on tosiaan minunkin mielestä tosi hyvän näköinen ja tehoa on ihan riittävästi. Pitkät huoltovälit tietenkin plussaa.
Vikoja ollut varmaan joissain yksilöissä, ei ehkä sittenkään kovin yleistä. Jammut kuulemmma yleensäkin herkkiä kuluttaan öljyä, ei itsellä kokemuksia, pyörät olleet Suzukia ja Hondaa. Kohtuulinen öljyn kulutus ei haittaa, mutta ei ihan jatkuvasti huvita öljy purkkien kanssa läträtä.- jotka
Saattaa hiukan öljyä viedä kovassa ajossa,johtuu männänrenkaista jotka oli alkuperäisenä liian pehmeät.Niitä joita öljyn kulutus on häirinnyt on männänrenkaat vaihdetu ja öljynkulutus on loppunut ,mutta fzs:n koneet ei syö öljy se on varma kuin sekin että mitään lastentauteja siinä ei ole .Tuota moottoria on valmistettu 98 vuodesta lähtien jolloin se oli tehokkain 1000 kuutioinen moottori ja istutettuna R1:seen
- fazeri alle
ja tule tuone moottoripyörä.org:n puolelle vahtamaan mielipiteitä ja kokemuksia .Sielä meitä fasun omistajia on jo aika liuta...
- Kra
Sylinterit soikeita, jos ei paljon niin vähän kumminkin.
Kaikki koneet joita olen rempannut ja sylinterit mitannut, niin ovat olleet soikeita. Mutta esimerkiksi 0,01 mm soikeus ei menoa haittaa, se on vielä toleranssien sisällä.
Ei ne ole uutenakaan ihan pyöreitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207