kävellä kanssasi jossain syksyisessä puistossa ja pitää sinua kädestä..katseltaisiin vaikka sorsia 🦆❤ olen romantikko
Rakas olisi ihanaa
97
2307
Vastaukset
- Anonyymi
Sorsat on ammuttavaksi ja uuniin!
- Anonyymi
Kerro heti hyvä resepti!Oon se uusavuton🤫
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro heti hyvä resepti!Oon se uusavuton🤫
Vartti mikrossa täydellä teholla
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18047770b
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Ihana hyvän mielen aloitus. ❤️
Tällaisia lisää! :)- Anonyymi
kiitos :)
- Anonyymi
Pullasorsa! 🍞
Tuo on kyllä leipää, ei pullaa.
🍩 on parempi, vaikka ne sorsat varmaan tukehtuis tuohon sokerin määrään.- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Tuo on kyllä leipää, ei pullaa.
🍩 on parempi, vaikka ne sorsat varmaan tukehtuis tuohon sokerin määrään.Vaalea keipä on tasan samaa paskaa kuin pulla.
Anonyymi kirjoitti:
Vaalea keipä on tasan samaa paskaa kuin pulla.
Jaahas. Joku taitaa olla vähän väärällä jalalla liikenteessä, vaikka oikeassa toki oletkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaalea keipä on tasan samaa paskaa kuin pulla.
Mutta pitää hengissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta pitää hengissä.
Savosta en oo enkä laita naanleipää.
Arpie
- Anonyymi
Niin olisi ihana kävellä rakkaan kanssa puistossa,jos olisi sellainen.💔
- Anonyymi
Niin. Puuttuu vain se puisto. Ah ja olinkin unohtaa: se rakaskin puuttuu vielä. Sivusta
- Anonyymi
Tuollaisia asioita minäkin olisin joskus halunnut.
- Anonyymi
Minä haluan nykyäänkin. Aina ei pääse eikä niitä sorsiakaan ole, jollei ota mukaan jotain muovista keltaista, joka ei paljoa sitä pullaa tartte. Saapahan itse syödä senkin edestä. 😋 Niin ja se rakas ja puisto vielä hakusessa. T. 14.30
Ps. Vaniljarahkapuolukkapiirakka on just otettu uunista ja kunhan jäähtyy, niin saa tämä sorsa sitä nokkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haluan nykyäänkin. Aina ei pääse eikä niitä sorsiakaan ole, jollei ota mukaan jotain muovista keltaista, joka ei paljoa sitä pullaa tartte. Saapahan itse syödä senkin edestä. 😋 Niin ja se rakas ja puisto vielä hakusessa. T. 14.30
Ps. Vaniljarahkapuolukkapiirakka on just otettu uunista ja kunhan jäähtyy, niin saa tämä sorsa sitä nokkia.Minun seurustellut seurusteltu. Kaipa oon niin tylsä ihminen ettei kukaan ole vaan halunnut olla kanssani rauhassa ja istuskella. Aina pitänyt olla jotain muuta ohjelmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun seurustellut seurusteltu. Kaipa oon niin tylsä ihminen ettei kukaan ole vaan halunnut olla kanssani rauhassa ja istuskella. Aina pitänyt olla jotain muuta ohjelmaa.
Hööhh. Ei aina tarvitse olla muuta ohjelmaa. Istuskelu on ihan yhtä hyvää kuin mikä muukin tekeminen, mutta tässä huomioitava tilanne tottakai.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hööhh. Ei aina tarvitse olla muuta ohjelmaa. Istuskelu on ihan yhtä hyvää kuin mikä muukin tekeminen, mutta tässä huomioitava tilanne tottakai.
Niinpä eiköhän se toisen seura ja siihen tutustuminen pitäisi olla tärkeintä. Olla läsnä. No toivottavasti pääset vielä sorsia ruokkimaan jonkun kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä eiköhän se toisen seura ja siihen tutustuminen pitäisi olla tärkeintä. Olla läsnä. No toivottavasti pääset vielä sorsia ruokkimaan jonkun kanssa.
Tai ees sitä keltaista muovista. Ihan sama vaikka mikä, kunhan pääsisi rakkaan ihmisen kanssa. T. Tuo edellinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai ees sitä keltaista muovista. Ihan sama vaikka mikä, kunhan pääsisi rakkaan ihmisen kanssa. T. Tuo edellinen
Jep. Eipä sillä kait ole väliä mitä sitä tekee jos on oikean ihmisen kanssa. Voihan sitä vaikka pongailla ohi ajavien autojen rekkareita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Eipä sillä kait ole väliä mitä sitä tekee jos on oikean ihmisen kanssa. Voihan sitä vaikka pongailla ohi ajavien autojen rekkareita.
Sekin, mutta voi myös mennä paikkaan, missä ei autoja ole ja laskee vaikka toisen varpaita tai etsii neliapiloita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun seurustellut seurusteltu. Kaipa oon niin tylsä ihminen ettei kukaan ole vaan halunnut olla kanssani rauhassa ja istuskella. Aina pitänyt olla jotain muuta ohjelmaa.
Kait sinä nyt pussannut oot kuiten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin, mutta voi myös mennä paikkaan, missä ei autoja ole ja laskee vaikka toisen varpaita tai etsii neliapiloita.
Sekin kyllä nenien ja sormien sekä muiden toisen vartalon osien etsiminen ja laskenta on parasta puuhaa. Hiuksien laskeminen voi tosin viedä aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kait sinä nyt pussannut oot kuiten?
Ei meillä ollut mitään fyysistä kontaktia ikinä. 🤥 pikkurillällä hipaisin poskesta kerran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei meillä ollut mitään fyysistä kontaktia ikinä. 🤥 pikkurillällä hipaisin poskesta kerran.
EI JESSÖS! EIKÖ OIS AIKA JO TEHÄ MUUTAKIN KUN KIUSATA MEITÄ MUITA TÄÄLLÄ...
Käyn kohta hakeen teijät ja köytän tuonne lähimetsän puuhun vastakkain ,siinä saatte kyllikseen lässyttää. Tuon huomenna kaurapuuroa klo 4.00. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI JESSÖS! EIKÖ OIS AIKA JO TEHÄ MUUTAKIN KUN KIUSATA MEITÄ MUITA TÄÄLLÄ...
Käyn kohta hakeen teijät ja köytän tuonne lähimetsän puuhun vastakkain ,siinä saatte kyllikseen lässyttää. Tuon huomenna kaurapuuroa klo 4.00.Kokemus toki sekin. En kuitenkaan tunne tuota henkilöä jolle vastasin. Eli aika jännättivää sinällään. Mä en ole täällä ees pahemmin lässyttänyt. Se on sellaista siirappia että vois olla liikaa tänne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemus toki sekin. En kuitenkaan tunne tuota henkilöä jolle vastasin. Eli aika jännättivää sinällään. Mä en ole täällä ees pahemmin lässyttänyt. Se on sellaista siirappia että vois olla liikaa tänne.
Anteeksi kun sotkin sun jutut mutta varmaan asianosaset luki ja alkavat chättäileen joko kasvotusten tai muilla saiteilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi kun sotkin sun jutut mutta varmaan asianosaset luki ja alkavat chättäileen joko kasvotusten tai muilla saiteilla.
Ihan vapaasti. Tein kyllä tuolla hyvin selväksi etten kuulu kuvioon. Keskustelin vain aiheesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin kyllä nenien ja sormien sekä muiden toisen vartalon osien etsiminen ja laskenta on parasta puuhaa. Hiuksien laskeminen voi tosin viedä aikaa.
En laittanut niitä hiuksia tuohon, kun jo ajatus niiden laskemisesta tuntui liian väsyttävältä, puuduttavan tylsältä, niin jätin ne pois tuosta. Tietysti selkään voisi piirrellä kuvioita ja sanoja ja toinen yrittäisi arvailla, mitä siihen sormenpäällä piirrettiin. Ja jos ei tajuaisi, niin sitten isoilla tikkukirjaimilla ja vain jotain tikku-ukkoja, niin ei hermot menisi kummaltakaan. Se piirtäjä kyllästyisi odottelee arvausta ja arvaaja tuskastuisi, kun ei hoksaisi, mitä siinä oli. Sitten ei olisi enää kivaa 😜😬
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En laittanut niitä hiuksia tuohon, kun jo ajatus niiden laskemisesta tuntui liian väsyttävältä, puuduttavan tylsältä, niin jätin ne pois tuosta. Tietysti selkään voisi piirrellä kuvioita ja sanoja ja toinen yrittäisi arvailla, mitä siihen sormenpäällä piirrettiin. Ja jos ei tajuaisi, niin sitten isoilla tikkukirjaimilla ja vain jotain tikku-ukkoja, niin ei hermot menisi kummaltakaan. Se piirtäjä kyllästyisi odottelee arvausta ja arvaaja tuskastuisi, kun ei hoksaisi, mitä siinä oli. Sitten ei olisi enää kivaa 😜😬
No nyt sun inhorealistinen kuvaus. Pilasi täysin mun romanttisen ja herkän hetken kuvauksen .
- Anonyymi
Tehdään sorsille hyvää syötävää, siemenistä.
- Anonyymi
Sit niitä pitää syöttää ympäri vuoden
Se sitoumus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se sitoumusSorsat on muuttolintuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se sitoumusAi, onhan siellä muitakin ruokkioita. Talvella syötetään lintuja. Ja ainakin usean kerran viikossa käyn kävelyllä...ihan jatkuvasti, vuodesta toiseen...
- Anonyymi
Omia siemeniäsikö aioit sorsille ruikkia?
Taitaa mennä eläinrääkkäyksen puolelle... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sorsat on muuttolintuja.
Ennen oli ihan oma metsä- ja merenrantapalsta.
- Anonyymi
Neljällä jalalla laskeudun korkealta vuorelta alas, jossa avautuu kaunis laakso. Edessä siintää kaunis joki, jossa sorsat vienosti käyskentelevät saaden veden liplattamaan. Muuten on hiljaista, kunnes koiran haukunta rikkoo veden äänten rytmin.
- Anonyymi
Minä tiedän että sinä olet ❤️ minäkin haluaisin sinun kanssasi käsi kädessä kävellä.
Voitaisiin todellakin tavata ja nauttia tästä syksystä ihan uudella tavalla 🍁💕- Anonyymi
Kyllä ehdottomasti ✔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ehdottomasti ✔
Mennään mettään
- Anonyymi
Rakas, ota yhteyttä. ❤
- Anonyymi
Kuka on sun rakas?
Ja sulta joku tunniste..
A - Anonyymi
❤❤❤
- Anonyymi
Haluan todellakin tavata rauhallisessa paikassa pois muiden katseilta.
Juteltavaa on paljonkin... m>n- Anonyymi
No onko tämä sinun kaivattusi nuori vai vanhempi, Tumma vai vaalea.. meinaan että voisin huomenna mennä tuohon suht lähelle järven rantaan kävelemään, jos sinne.. siellä tuskin kukaan häiritsee niin voidaan rauhassa puhua..
A
- Anonyymi
Niin olisi ihanaa kävellä rakkaan miehen kanssa ihan missä vaan eikä tarvi edes sanoa mitään jos ei tunnu siltä.♥︎
- Anonyymi
Tärkeintä on ettet ota paineita mistään ennakkoon, olet vain oma itsesi, ei mitään suorituspakkoa mihinkään, voi olla vaikka hiljaa ja katsella sorsia. mä>n
- Anonyymi
Itse rn voi olla tolla tavalla toista lähellä. Niin suuret traumat tällä hetkellä eikä kukaan sitä helpota?! Päinvastoin, tuntuu että ihmisen yksi t louk ja ihmisen teveydenhyolsta puhutaan ihmisen selän takana ylimalkaisesti
- Anonyymi
Tebtmenoa myös terveydestä hilehtimienn joka on nyt tosi veits n terllä
- Anonyymi
Ihan normaali ja hyvä ajatus tuo. Toivottavasti toteutuu kohdallasi.
- Anonyymi
Tiedän mahtavan kävelyreitin läheltäkin rantamaisemissa...
- Anonyymi
Nähtiin kerran kottarainen kasvitieteelisellä ja ihmeteltiin missä sen pyrstösulat oli 🤭
- Anonyymi
Voi rakas mies miksi sitten ei tehdä sitä?
- Anonyymi
Rakas nainen... Milloin olet vapaalla... Silloin
- Anonyymi
Viikonloppuna olen vapaalla.
- Anonyymi
No todellakin . Silloin ei koskaan satais
- Anonyymi
Olisi romanttista. Näytätkin ihan joltain 1800-luvun upseerilta. Voisin kuvitella itselleni ison hatun ja vannehameen. Laittaisit kätesi muhviini.
- Anonyymi
..katseltaisiin kusisia sorsia?
Et ole romantikko vaan sorsa fetisisti. - Anonyymi
Tiedän yhden romantikon. En vain koskaan ehtinyt häntä oikeasti tuntemaan.
- Anonyymi
Kadotitkö hänet vai mitä tapahtui? Sivusta mies
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kadotitkö hänet vai mitä tapahtui? Sivusta mies
Hän katosi hiljaisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omasta tahdostaan ilmeisesti? Ei ottanut yhteyttä enää? Ei ilmestynyt treffeille? Lopetti yhteydenpidon? Onpas ikävän kuuloinen asia. Ei kiva teko ollenkaan jättää toinen hiljaisuuden verhon taakse. Sivusta mies
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omasta tahdostaan ilmeisesti? Ei ottanut yhteyttä enää? Ei ilmestynyt treffeille? Lopetti yhteydenpidon? Onpas ikävän kuuloinen asia. Ei kiva teko ollenkaan jättää toinen hiljaisuuden verhon taakse. Sivusta mies
Noihin kysymyksiin ei voi vastata häntä syyttävästi, tämä on monimutkaisempaa.
- Anonyymi
Mistä tiedät että hän oli romantikko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noihin kysymyksiin ei voi vastata häntä syyttävästi, tämä on monimutkaisempaa.
Ehkä se kuulosti tavallaan syyttävältäkin tuo viimeinen lauseeni, vaikka en sitä aivan siten tarkoittanut ja ymmärrän, että vastaaminenkin saattaisi kuulostaa siltä. Tiedän, ettei asiat ole aina yksinkertaisia. Suhdeasioissa ne ovat usein juurikin niitä monimutkaisia. Ikävä asia kylläkin, oli miten oli. Itsekään et ilmeisesti tavoita tuota miestä? Tuo, mitä kirjoitit " En vain koskaan ehtinyt häntä oikeasti tuntemaan" kuulostaa kuin jotain olisi jäänyt kesken. Sivusta mies edelleen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät että hän oli romantikko?
Hän toi sen itse esille, kirjoitti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se kuulosti tavallaan syyttävältäkin tuo viimeinen lauseeni, vaikka en sitä aivan siten tarkoittanut ja ymmärrän, että vastaaminenkin saattaisi kuulostaa siltä. Tiedän, ettei asiat ole aina yksinkertaisia. Suhdeasioissa ne ovat usein juurikin niitä monimutkaisia. Ikävä asia kylläkin, oli miten oli. Itsekään et ilmeisesti tavoita tuota miestä? Tuo, mitä kirjoitit " En vain koskaan ehtinyt häntä oikeasti tuntemaan" kuulostaa kuin jotain olisi jäänyt kesken. Sivusta mies edelleen
Välillämme on hiljaisuus, se ei tarkoita etten tavoittaisi. En halua olla häiriöksi, ymmärrän että hän on jatkanut elämäänsä ilman minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välillämme on hiljaisuus, se ei tarkoita etten tavoittaisi. En halua olla häiriöksi, ymmärrän että hän on jatkanut elämäänsä ilman minua.
Niin no jos tiedät tuon olevan noin, niin eihän siinä viitsi häiritä kenenkään elämää. Jokainen jatkaa elämäänsä, vaikka se ei aina siltä näytä tai tunnu, mutta joka päivä eteenpäin mennään. Elämä jatkuu, vaikkei saisikaan sitä ihmistä, kenet haluaisi. Silti sanon tähän vielä, että olisi hyvä selvittää ja saada se tieto siitä eteenpäinmenosta, onko se totta eli onko suhteessa jonkun kanssa, ettei tule tehtyä vääriä päätelmiä. Se jos mikä jäisi harmittamaan, jos saisi vasta myöhemmin tietää toisen olleen vapailla markkinoilla eikä silloin itse tarttunut tilaisuuteen kiinni. Ei se vaadi kuin sen yhden kysymyksen vain. Mies sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerrotko hiljaisuuteen kadonneesta jotain?
tämä on kadonnut ainakin hiljaisuuteen.
tai piiloutunut.
eikä täysin omasta tahdostaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain on jäänyt todellakin kesken. Enkä tavoita miestä. Eikä ole yksinkertaista mikään, vaan todellakin monimutkaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ei ole jatkanut elämäänsä. Ei ennenkuin asiat on saatu selvitettyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain on jäänyt todellakin kesken. Enkä tavoita miestä. Eikä ole yksinkertaista mikään, vaan todellakin monimutkaista.
Tosi vaikea on selvitellä asioita, tehdä monimutkaisia yksinkertaisemmiksi, jos ei tavoita henkilöä, jonka kanssa ne pitäisi selvittää. Tiedän kokemuksesta. Mies sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no jos tiedät tuon olevan noin, niin eihän siinä viitsi häiritä kenenkään elämää. Jokainen jatkaa elämäänsä, vaikka se ei aina siltä näytä tai tunnu, mutta joka päivä eteenpäin mennään. Elämä jatkuu, vaikkei saisikaan sitä ihmistä, kenet haluaisi. Silti sanon tähän vielä, että olisi hyvä selvittää ja saada se tieto siitä eteenpäinmenosta, onko se totta eli onko suhteessa jonkun kanssa, ettei tule tehtyä vääriä päätelmiä. Se jos mikä jäisi harmittamaan, jos saisi vasta myöhemmin tietää toisen olleen vapailla markkinoilla eikä silloin itse tarttunut tilaisuuteen kiinni. Ei se vaadi kuin sen yhden kysymyksen vain. Mies sivusta
Hän voisi ottaa yhteyttä itse, jos tahtoisi. Minä tein viimeksi tikusta asiaa, minkä keskustelun hän nopeasti cloussasi. Ymmärrän merkit, enkä halua häiritä kuten sanoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kerrotko hiljaisuuteen kadonneesta jotain?
tämä on kadonnut ainakin hiljaisuuteen.
tai piiloutunut.
eikä täysin omasta tahdostaan.Piiloutunut, millä lailla piiloutunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voithan vetää johtopäätöksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän sitä kysyisi?
- Anonyymi
Kuka on rakkaasi kenen kanssa haluaisit kävellä puistossa?
- Anonyymi
Metsään voisin miehen kanssa lähteä kävelylle. Mutta en kenen tahansa kanssa vaan sen tietyn. Hänen, joka tietää, että siellä viihdyn. Eikä haittaisi yhtään vaikka sataakin.
- Anonyymi
Kävely on hienoa mutta metsässä kävely on vielä hienompaa ja paljon sitäkin hienompaa on vielä kävely syksyisessä metsässä ja kaikkein täydellisintä on kävely syksyisessä metsässä hämärässä jonkun kanssa.
- Anonyymi
Toteutetaan se pian... Syksy loppuu m>n
- Anonyymi
Pe & La Yö
- Anonyymi
- Anonyymi
Voi kamalaaa
- Anonyymi
Kyylää keskenäs
- Anonyymi
Syö paskas
- Anonyymi
Kurkiaura lentää etelään... Välillä vetovuoroa vaihtaen. Vetovuoro ei miellytä
jokaista yksilöä koskaan vaan aina vahvin ja voimakas tahtoisin sen paikan ottaa.
Varpuset ja kottaraiset jää kyydistä... - Anonyymi
Oletko muuten maistanut mitä tarjoilit?
- Anonyymi
Sitä saat jos haluat vähän enemmänkin jos maistu. Pelataanko peli loppuun?
- Anonyymi
Ehdottomasti, sivusta.
- Anonyymi
Joo sorsienkatselu onkin romanttista heh
- Anonyymi
🔮😍😍🔮🚢🔮💕💕
- Anonyymi
Nyt onkin aivan mahtavan hyvä ilma mennä romanttiselle iltalenkille.
😇- Anonyymi
Saitko vielä naisen kainaloon?
- Anonyymi
Mä oikeestaan vihaan kävelyä. Joudun kävelemään niin paljon töissä. Joskus kyllä innostun kävelemään kun on enemmän vapaata. Ehkäpä yhden miehen seura kelpaisi siihen. Minä vaan taidan olla hänelle ilmaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .984781Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403203Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503145Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4132264Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2361392Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761207
- 711151
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311118Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181028