Mietinnässä uusi näytönohjain, kun vanha GeForce 1030 piiputtaa. Matala profiili ja yhden PCIe 3.0 x16 paikan olemassaolo hankaloittaa fyysisesti.
Olisikohan Radeon RX 6400 riittävä vai suosituksena jokin muu? Hintaa ei saisi paljon Radeonia enempää ainakaan olla, eli hintaluokka tuo alle 200e
Matalan profiilin näytönohjain Photoshop/Lightroom
21
776
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai Geforce 1030 tuossa käytössä ole mitenkään huono vai oliko siinä Photoshopissa joku uusi AI feature mikä haluaa paremman?
- Anonyymi
Niin tuo taitaa vaatia "parempaa". Ainakaan tuon 1030 kortin kanssa ei toimi.
- Anonyymi
Googletin,
Photoshop osaa tukea parempiakin, lähinnä isompi muisti tuossa millä merkitystä. Laskennan kannalta liian raskaaksi Photoshopia ei saa, että selvitä paljon se Photoshop käyttää videomuistia.
Jos Photoshop hyytyy laskennassa ja GPU ajuri käynnistyy uudestaan, tuo on ratkaistavissa nVidian ajurin rekisteriavaimen muutoksella missä säätää aikarajaa isommaksi mitä GPU voi toimia vastaamatta mihinkään viesteihin.
Ottaen huomioon GeForce 1030 iän ja GPU hinnat niin voisi olla ideaa pysyä tuossa ja vaihtaa sitten koko koneen missä integroituna tehokkaampi GPU, ilman mitään muistirajoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googletin,
Photoshop osaa tukea parempiakin, lähinnä isompi muisti tuossa millä merkitystä. Laskennan kannalta liian raskaaksi Photoshopia ei saa, että selvitä paljon se Photoshop käyttää videomuistia.
Jos Photoshop hyytyy laskennassa ja GPU ajuri käynnistyy uudestaan, tuo on ratkaistavissa nVidian ajurin rekisteriavaimen muutoksella missä säätää aikarajaa isommaksi mitä GPU voi toimia vastaamatta mihinkään viesteihin.
Ottaen huomioon GeForce 1030 iän ja GPU hinnat niin voisi olla ideaa pysyä tuossa ja vaihtaa sitten koko koneen missä integroituna tehokkaampi GPU, ilman mitään muistirajoja.Eli vaihto Radeoniin ei välttämättä paljon etua kuvankäsittelyyn tuone 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuo taitaa vaatia "parempaa". Ainakaan tuon 1030 kortin kanssa ei toimi.
Niin mikä ei toimi?
1030 kortilla toimii Blenderikin.
Olennainen kysymys siis on että paljon menee videomuistia kun käytät Photoshopia, että jos se loppuu kesken kun siinä on vain 2Gt niin sitten tarvitsee uuden ohjaimen ja helposti uusi tietokone on järkevämpi.
Mutta jos videomuisti ei lopu kesken niin mistä siis kiikastaa? "Ei toimi" ei kerro oikein mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googletin,
Photoshop osaa tukea parempiakin, lähinnä isompi muisti tuossa millä merkitystä. Laskennan kannalta liian raskaaksi Photoshopia ei saa, että selvitä paljon se Photoshop käyttää videomuistia.
Jos Photoshop hyytyy laskennassa ja GPU ajuri käynnistyy uudestaan, tuo on ratkaistavissa nVidian ajurin rekisteriavaimen muutoksella missä säätää aikarajaa isommaksi mitä GPU voi toimia vastaamatta mihinkään viesteihin.
Ottaen huomioon GeForce 1030 iän ja GPU hinnat niin voisi olla ideaa pysyä tuossa ja vaihtaa sitten koko koneen missä integroituna tehokkaampi GPU, ilman mitään muistirajoja.On paskapuhetta että Photoshop olisi näyttöohjaimmen varassa 3d laskennassa! Ei.
Prosessoritehoa se vaatii! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On paskapuhetta että Photoshop olisi näyttöohjaimmen varassa 3d laskennassa! Ei.
Prosessoritehoa se vaatii!Avaaja on täysin väärässä!
- Anonyymi
Photoshopin AI toimii netissä! ei koneesi näyttöohjaimmella!
Photoshop on raskas ja vaatii prosessoriteho eikä 3D laskentaa. - Anonyymi
VAIHDA GIMPPIIN!
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18048212I
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Gimp on puolta kevyempi ja hoitaa hommat paremmin.
- Anonyymi
VAIHDA GIMPPIIN!
- Anonyymi
Mystistä siis. Jos laitan näytönohjaimen "automaattiseen" käyttöön, ei ligtroomin enhance toimi jos taas näytönohjain on pois käytöstä ei photohopin uusi tekoäly toimi.
Ehkä ongelma onkin käyttäjässä 🙃
Siksi tätä asiaa mietinkin. Mutta selvää siis on, että näytönohjain ei ole kovinkaan merkitsevä noiden kanssa, tai ainakin tuo gt1030 pitäs normisti riittää
Masiinaa en nyt ala päivitellä, sillä periaatteessa tuossa koneessa kyllä muut kyvyt on itselle kohdallaan.
Ja se Gimp.... no, jätetään siitä puliseminen siihen ajankohtaan, kun siitä on ongelmassa kyse.- Anonyymi
VAIHDA NYT GIMPPIIN!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VAIHDA NYT GIMPPIIN!
Seuraavaksi varmaan käsket mennä LIDLiin ja mitäs sitte huudettas. Lukutaidon ja lietun sisäistämisen opettelu saattaisi myös olla paikallaan 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavaksi varmaan käsket mennä LIDLiin ja mitäs sitte huudettas. Lukutaidon ja lietun sisäistämisen opettelu saattaisi myös olla paikallaan 👍
Ei, mene sinä hoitoon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavaksi varmaan käsket mennä LIDLiin ja mitäs sitte huudettas. Lukutaidon ja lietun sisäistämisen opettelu saattaisi myös olla paikallaan 👍
KOLLIMAATTORI KÄY KUUMANA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavaksi varmaan käsket mennä LIDLiin ja mitäs sitte huudettas. Lukutaidon ja lietun sisäistämisen opettelu saattaisi myös olla paikallaan 👍
Ota sormi pois persiistä!
- Anonyymi
jos kuvankäsittelyä teet niin nopeus ei ole tärkein vaan kuvan laatu, eli älä siis katsele jotain kalliita pelikäyttöön tarkoitettuja näytönohjaimia, mutta Radeonit kyllä yleensä kuvan laadulla hakkaavat nvidiat, ainakin ennen, mutta erittäin hidas ja superlaadukas on joku intelin HDR joita on integroituna, kuvan laatu on hyvä mutta ei sovellu pelikäyttöön, hidas.
- Anonyymi
Koska Photoshopista on tullut tehoja vaativa? CS5 päättyy omat kokemukset, mutta ainakaan nuo koneelle asennettavat eivät ole olleet millään tavalla tehoja vaativia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1147874Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1496607Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834725Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2433225Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012734Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1002224Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121896- 1491855
Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa281699Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971614