Matalan profiilin näytönohjain Photoshop/Lightroom

Anonyymi-ap

Mietinnässä uusi näytönohjain, kun vanha GeForce 1030 piiputtaa. Matala profiili ja yhden PCIe 3.0 x16 paikan olemassaolo hankaloittaa fyysisesti.

Olisikohan Radeon RX 6400 riittävä vai suosituksena jokin muu? Hintaa ei saisi paljon Radeonia enempää ainakaan olla, eli hintaluokka tuo alle 200e

21

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kai Geforce 1030 tuossa käytössä ole mitenkään huono vai oliko siinä Photoshopissa joku uusi AI feature mikä haluaa paremman?

      • Anonyymi

        Niin tuo taitaa vaatia "parempaa". Ainakaan tuon 1030 kortin kanssa ei toimi.


      • Anonyymi

        Googletin,

        Photoshop osaa tukea parempiakin, lähinnä isompi muisti tuossa millä merkitystä. Laskennan kannalta liian raskaaksi Photoshopia ei saa, että selvitä paljon se Photoshop käyttää videomuistia.

        Jos Photoshop hyytyy laskennassa ja GPU ajuri käynnistyy uudestaan, tuo on ratkaistavissa nVidian ajurin rekisteriavaimen muutoksella missä säätää aikarajaa isommaksi mitä GPU voi toimia vastaamatta mihinkään viesteihin.

        Ottaen huomioon GeForce 1030 iän ja GPU hinnat niin voisi olla ideaa pysyä tuossa ja vaihtaa sitten koko koneen missä integroituna tehokkaampi GPU, ilman mitään muistirajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googletin,

        Photoshop osaa tukea parempiakin, lähinnä isompi muisti tuossa millä merkitystä. Laskennan kannalta liian raskaaksi Photoshopia ei saa, että selvitä paljon se Photoshop käyttää videomuistia.

        Jos Photoshop hyytyy laskennassa ja GPU ajuri käynnistyy uudestaan, tuo on ratkaistavissa nVidian ajurin rekisteriavaimen muutoksella missä säätää aikarajaa isommaksi mitä GPU voi toimia vastaamatta mihinkään viesteihin.

        Ottaen huomioon GeForce 1030 iän ja GPU hinnat niin voisi olla ideaa pysyä tuossa ja vaihtaa sitten koko koneen missä integroituna tehokkaampi GPU, ilman mitään muistirajoja.

        Eli vaihto Radeoniin ei välttämättä paljon etua kuvankäsittelyyn tuone 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuo taitaa vaatia "parempaa". Ainakaan tuon 1030 kortin kanssa ei toimi.

        Niin mikä ei toimi?

        1030 kortilla toimii Blenderikin.

        Olennainen kysymys siis on että paljon menee videomuistia kun käytät Photoshopia, että jos se loppuu kesken kun siinä on vain 2Gt niin sitten tarvitsee uuden ohjaimen ja helposti uusi tietokone on järkevämpi.

        Mutta jos videomuisti ei lopu kesken niin mistä siis kiikastaa? "Ei toimi" ei kerro oikein mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googletin,

        Photoshop osaa tukea parempiakin, lähinnä isompi muisti tuossa millä merkitystä. Laskennan kannalta liian raskaaksi Photoshopia ei saa, että selvitä paljon se Photoshop käyttää videomuistia.

        Jos Photoshop hyytyy laskennassa ja GPU ajuri käynnistyy uudestaan, tuo on ratkaistavissa nVidian ajurin rekisteriavaimen muutoksella missä säätää aikarajaa isommaksi mitä GPU voi toimia vastaamatta mihinkään viesteihin.

        Ottaen huomioon GeForce 1030 iän ja GPU hinnat niin voisi olla ideaa pysyä tuossa ja vaihtaa sitten koko koneen missä integroituna tehokkaampi GPU, ilman mitään muistirajoja.

        On paskapuhetta että Photoshop olisi näyttöohjaimmen varassa 3d laskennassa! Ei.
        Prosessoritehoa se vaatii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paskapuhetta että Photoshop olisi näyttöohjaimmen varassa 3d laskennassa! Ei.
        Prosessoritehoa se vaatii!

        Avaaja on täysin väärässä!


      • Anonyymi

        Photoshopin AI toimii netissä! ei koneesi näyttöohjaimmella!
        Photoshop on raskas ja vaatii prosessoriteho eikä 3D laskentaa.


      • Anonyymi

        VAIHDA GIMPPIIN!


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        ❤️ ­­N­­y­m­­f­­o­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18048212I

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Gimp on puolta kevyempi ja hoitaa hommat paremmin.

      • Anonyymi

        VAIHDA GIMPPIIN!


    • Anonyymi

      Mystistä siis. Jos laitan näytönohjaimen "automaattiseen" käyttöön, ei ligtroomin enhance toimi jos taas näytönohjain on pois käytöstä ei photohopin uusi tekoäly toimi.

      Ehkä ongelma onkin käyttäjässä 🙃

      Siksi tätä asiaa mietinkin. Mutta selvää siis on, että näytönohjain ei ole kovinkaan merkitsevä noiden kanssa, tai ainakin tuo gt1030 pitäs normisti riittää

      Masiinaa en nyt ala päivitellä, sillä periaatteessa tuossa koneessa kyllä muut kyvyt on itselle kohdallaan.

      Ja se Gimp.... no, jätetään siitä puliseminen siihen ajankohtaan, kun siitä on ongelmassa kyse.

      • Anonyymi

        VAIHDA NYT GIMPPIIN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAIHDA NYT GIMPPIIN!

        Seuraavaksi varmaan käsket mennä LIDLiin ja mitäs sitte huudettas. Lukutaidon ja lietun sisäistämisen opettelu saattaisi myös olla paikallaan 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavaksi varmaan käsket mennä LIDLiin ja mitäs sitte huudettas. Lukutaidon ja lietun sisäistämisen opettelu saattaisi myös olla paikallaan 👍

        Ei, mene sinä hoitoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavaksi varmaan käsket mennä LIDLiin ja mitäs sitte huudettas. Lukutaidon ja lietun sisäistämisen opettelu saattaisi myös olla paikallaan 👍

        KOLLIMAATTORI KÄY KUUMANA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavaksi varmaan käsket mennä LIDLiin ja mitäs sitte huudettas. Lukutaidon ja lietun sisäistämisen opettelu saattaisi myös olla paikallaan 👍

        Ota sormi pois persiistä!


    • Anonyymi

      jos kuvankäsittelyä teet niin nopeus ei ole tärkein vaan kuvan laatu, eli älä siis katsele jotain kalliita pelikäyttöön tarkoitettuja näytönohjaimia, mutta Radeonit kyllä yleensä kuvan laadulla hakkaavat nvidiat, ainakin ennen, mutta erittäin hidas ja superlaadukas on joku intelin HDR joita on integroituna, kuvan laatu on hyvä mutta ei sovellu pelikäyttöön, hidas.

    • Anonyymi

      Koska Photoshopista on tullut tehoja vaativa? CS5 päättyy omat kokemukset, mutta ainakaan nuo koneelle asennettavat eivät ole olleet millään tavalla tehoja vaativia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      114
      7874
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      149
      6607
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4725
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      243
      3225
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2734
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      100
      2224
    7. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      12
      1896
    8. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      149
      1855
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      28
      1699
    10. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1614
    Aihe