Sellaista sitten

Anonyymi-ap

Alkoi pikkusen ketuttaa. Minulla on ollut 2 ala-ikäistä samassa taloudessa. Syksyllä 16 -vuotias lähti opiskelemaan. Minä luonnollisesti joudun maksamaan hänen vuokran 17 vuotiaaksi, kunnes alkaa saamaan opintotukea yms. No joopa joo, tuli kirje missä ilmoitettiin suojaosuuden pienentyneen, koska taloudessa enää yksi alaikäinen. Kyllä saa niin kädestä suuhun mennä seuraavat kuukaudet :( Kiva, kun tälläistä asioita ei huomioida. Onneksi lapsi täyttää keväällä jo 17v.

6

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisko voinut pitää kuitenkin kirjat edelleen kotonaan, voihan sitä olla vuokralla vaikka kymmenessä asunnossa silti.

      • Anonyymi

        Olisi varmaan pitänyt. Ei tullut mieleenkään tuollainen. Ajateltiin, että hänen on helpompi toisella puolella Suomea, jos asuu siellä kirjoilla.


    • Anonyymi

      Ratkaisevaa ei ole alaikäisyys vaan lapsen tulot. Lapsi saa olla vaikka 40-vuotias, mutta hänen tulonsa eivät saa ylittää omaa suojaosuuttasi. Minusta näyttäisi myös siltä, ettei lapsen tarvitse asua samassa asunnossa, mutta en ole varma.

      ”Määräajoin maksettavan palkan ulosmittauksessa velallisen suojaosuus on velallisen itsensä osalta 29,52 euroa ja hänen elatuksen varassa olevan puolison, oman lapsen ja puolison lapsen osalta 8,34 euroa päivässä seuraavaan palkan maksupäivään asti. Suojaosuus lasketaan kuukaudessa 30 päivältä.

      Puolisolla tarkoitetaan 1 momentissa aviopuolisoa ja avioliitonomaisissa olosuhteissa elävää. Velallisen elatuksen varassa olevana pidetään henkilöä, jonka saama tulo ei ylitä velallisen itsensä osalta laskettavaa suojaosuutta, ja tällaista lasta siitä riippumatta, osallistuuko myös toinen puoliso hänen elatukseensa. Velallisen maksama elatusapu voidaan ottaa huomioon siten kuin 51, 51 a, 52 ja 53 §:ssä säädetään.

      Suojaosuuden määrä tarkistetaan oikeusministeriön asetuksella. Rahamäärien tarkistamiseen sovelletaan kansaneläkeindeksistä annettua lakia (456/2001). Velallisen itsensä osalta 1 momentissa säädetty suojaosuuden määrä vastaa kansaneläkeindeksin pistelukua 1733. Elatuksen varassa olevan puolison, oman lapsen ja puolison lapsen osalta 1 momentissa säädetty suojaosuuden määrä vastaa kansaneläkeindeksin pistelukua 1674. ”

      https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#L4P48

      • Anonyymi

        Jooop...näyttäisi että tuon perusteella ratkaisun on tehnyt kone eikä ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooop...näyttäisi että tuon perusteella ratkaisun on tehnyt kone eikä ihminen.

        Veikkaan että päätöksen teki ulosottomies. Kone ei olisi tehnyt noin tyhmää lakiin perustumatonta päätöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että päätöksen teki ulosottomies. Kone ei olisi tehnyt noin tyhmää lakiin perustumatonta päätöstä.

        ...kone tuskin huomioi sitä että alaikäinen on vielä elätettävä vaikka kirjat on muualla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe