Ei suostu asentamaan, oisko jollakin hyvä konsti miten asennus toimisi?
Olen yrittänyt jo monia neuvoja netistä mutta mikään ei ole auttanut.
https://www.lifewire.com/fix-error-0x80070643-4691724
KB 5001716 ei asennu (Win10)
13
493
Vastaukset
- Anonyymi
Sinulla on tärkeä "servicing stack update (SSU)" asentamatta. Se estää kumulatiiviset päivitykset.
https://learn.microsoft.com/en-us/windows/deployment/update/servicing-stack-updates
Selvitä siis koneeltasi mikä SSU puuttuu ja asenna se ensin.
Kerrot edellä että olet kokeillut monia neuvoja ja mikään ei auttanut. Ilmaisu on niin avoin ja lavea, että ulkopuolisten on mahdotonta tietää mitä olet jo tehnyt. Koeta siis itse selvittää tuon linkin pohjalta mikä kokeilu sinulla on vielä tekemättä.- Anonyymi
Windows on sysipaska OS
- Anonyymi
Belarc Advisor yleensä ilmoittaa mitä päivityksiä puuttuu koneesta.
Kuitenkaan ei ilmoita että servicing stack puuttuisi.
"Hotfixes from Windows Update (agent version 10.0.19041.3031) install automatically.
Last install: 2023-10-11 14:49:32, check: 2023-10-11 14:49:07.
These security updates apply to this computer but are not currently installed (using Advisor definitions version 2023.9.27.1), according to the 09/12/2023 Microsoft Security Bulletin Summary and bulletins from other vendors. Note: Security benchmarks require that Critical and Important severity security updates must be installed.
Hotfix Id Severity Description (click to see security bulletin)
EOL-Microsoft End of Life Microsoft Windows 10 Version 21H2 is vulnerable and no security updates are provided by the vendor"
"are not currently installed " En tiedä miten tästä eteenpäin. - Anonyymi
Tässä lista mitä olen tähänmennessä kokeillut päivityseston korjaamiseksi:
Sfc korjasi system fiilejä
Malwarebytes ei löytänyt haittoja
Check the internet connection OK
Close all other programs
Restart the computer
Run the Windows Update Troubleshooter
Run the .NET Framework Repair Tool.
Restart Windows Installer.
Siis nämä kaikki olen kokeillut tähän asti, se miksi en alussa kirjoittanut näitä niin halusin päästä helpolla ja kysyin olisiko jotakin nopeta fixiä tähän ongelmaan.
Minulla pari muuta konetta joissa sama ongelma mutta pariin muuhun koneeseen onnistuu ..en tiedä miksi.
Ehkä museotavaraa minun koneet....seiskoista ja kaseista päivitetty kympeiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows on sysipaska OS
Olen samaa mieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows on sysipaska OS
Tussahtaa koska hetkellä hyvän silmille se winkura!
Windoosa saatuu ihan hetkessä, vaihket avaisi yhtään nettisivua!
- Anonyymi
Kerrot, että käytät useita koneita joissa osassa toimii ja osassa ei. Nyt kannattaisi tarkistaa ero toimivan ja toimimattoman välillä Ohjauspaneelista / Asennetut päivitykset. Oheisessa kuvassa on minun tämän päiväisen päivityksen jälkeinen tilanne. Nuo pitäisi aina kulkea pareittain. Ensin siis asentuu SSU ja sen jälkeen kumulatiiviset paketit.
https://i.ibb.co/8DyR2yV/SSU-2023-10-11.jpg
Puuttuuko siitä ongelmakoneesta jotain sellaista mikä toimivissa koneissa on?
Jos näin on, niin sitten vaan googlaamaan mistä sen puuttuvan palan voisi manuaalisesti ladata ja asentaa.- Anonyymi
Lisäys vielä tuohon, että koontinumerot eivät välttämättä ole samat. Esim. minulla
SSU 10.0.22000.2531
käyttöliittymän koontiversio 22000.2538
Tuon käyttöliittymän koontiversion voi tarkistaa
C:\Windows\System32\winver.exe
-ohjelmalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys vielä tuohon, että koontinumerot eivät välttämättä ole samat. Esim. minulla
SSU 10.0.22000.2531
-ohjelmalla.Joo kiitos vastauksista, vielä en ole saanut hommaa hoidettua, laitoin väliaikaisesti "Stop updates10" https://www.majorgeeks.com/files/details/stopupdates10.html ja starttasin toisen koneen, aina ei jaksa yrittää korjata ongelmia monta kertaa ilman onnistumista.
Tuon winver.exen voi nopeammin tarkistaa kirjoittamalla hakuun "winver".
Tässä toisessa koneessa joka nyt on netissä, konttiversio on: 19045.3324.
En tiedä näistä versioista mikä pitäis olla, kaiketi se viimeisin ja mikähän se on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kiitos vastauksista, vielä en ole saanut hommaa hoidettua, laitoin väliaikaisesti "Stop updates10" https://www.majorgeeks.com/files/details/stopupdates10.html ja starttasin toisen koneen, aina ei jaksa yrittää korjata ongelmia monta kertaa ilman onnistumista.
Tuon winver.exen voi nopeammin tarkistaa kirjoittamalla hakuun "winver".
Tässä toisessa koneessa joka nyt on netissä, konttiversio on: 19045.3324.
En tiedä näistä versioista mikä pitäis olla, kaiketi se viimeisin ja mikähän se on?No nyt päivityksen jälkeen tähän toiseen koneeseen versio: 19045.3570
Onko tämä nyt se viimeisin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt päivityksen jälkeen tähän toiseen koneeseen versio: 19045.3570
Onko tämä nyt se viimeisin?Minulla on Win10 pakkopäivitetty versioon Win11, vaikka laite ei virallisesti ole Win11 -yhteensopivien listalla. Tässä tapauksessa käyttöliittymän koontiversio on 22000.2538.
En tiedä mikä se Win10:ssä nykyään on. Ehkä se on juuri tuo 19045.3570.
Netissä on juttua tuosta KB5001716 -päivityksestä. Sitä ilmeisesti yritetään ajaa myös sellaisiin käyttöjärjestelmän versioihin, joiden tuki on jo virallisesti loppunut. Vaikuttaa jotenkin niin sekavalta että en jaksa asiaa enempää setviä.
Ketjussa aiemmin on mainittu sana "museotavara". Siinä voi olla se juurisyy, miksi kaikki päivitykset ei enää asennu ilman virheilmoituksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SSU 10.0.22000.2531
-ohjelmalla.SINISEEN RUUTUUN TERVETUOA ♿ k_o_l_l_i_m_a_a_t_t_o_r_i !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SINISEEN RUUTUUN TERVETUOA ♿ k_o_l_l_i_m_a_a_t_t_o_r_i !
Saimaalla luullaan sitä näytönsäästäjäksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179