Autotallin ja varaston eristeiden paksuus?

Anonyymi-ap

Mites tänä päivänä on järkevää laittaa villoja talon yhteyteen tulevaan autotalliin ja varastoon? Tarkoitus olisi pitää varastossa ja tallissa kohtuu lämpöjä 18-20. Olisiko järkevä laittaa kuten taloon 250mm villaa vai kannattaako mennä pienemmillä eristeillä? Ohuempi seinä olisi edullisempi ja säästyisi neliöitä. Vai säästääkö eristeet itsensä lämmityskuluissa? Maalämpö on tulossa lämmityslähteeksi.

9

806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No senhän näet rakennuspiirustuksista ja niitä tarvit lupaa varten.

• Anonyymi

Ensin on kuitenkin vaikka huvin vuoksi käytävä tekemässä viisaan tuntuinen palstan aktivointi...

• Anonyymi

Vai että autotallissa sama lämpö kuin talossa !! Hauskaa huumoria.

• Anonyymi

Autotallit taitaa nykyään olla enempi harraste- ja varastokäytössä. Meilläkin ollut vuosien varrella neljä tallia, joissa auto ei koskaan edes käväissyt. Eipä taida kukaan muukaan, ainakaan tässä lähistöllä, pitää autoaan tallissa...
        Nykyisessä tallissa talvisäilössä 2 mp:tä, harrastevälineitä, melkoinen määrä koneita ja työkaluja, maaleja, öljyjä jne... ja onpa siellä pelargoniatkin talvehtimassa. Peruslämpö sellaiset 8 astetta ja jos tarvis, niin lämmöt saa nopeasti nousemaan. Tosin enpä ole tallissa vielä ihan kotilämpötiloja kaivannut.

Meidän talli on sellainen autokatoksen ja tallin yhdistelmä. Talvella katosta tulee käytettyä lähinnä siksi, ettei tarvitse harjailla lumia ja skrabailla ikkunoita. Pitääkin nostella katoksesta fillarit ja ruohonleikkuri talviteloille.

Vielä mieleen... Tallissa on kaksi ikkunaa, kooltaan jotain 90 x 40 luokkaa. Niissä vain kaksinkertaiset lasit ja siksi olen leikannut 20 mm finnfoamista lasien väliin sopivat palat lisäeristeeksi. Just eilen asentelin ne taas paikoilleen.
        Mitään mittaustietoa ei ole, mutta näppituntumalla niistä on ehkä jotain hyötyäkin. Autotallin pariovet olen myös rempannut ja tiivistänyt.

• Anonyymi

Kyllä meillä ainakin on tallissa 20 - 22 lämmintä talvellakin. Ja lattialämmitys

• Anonyymi

Meillä on maalattia ja olkia. Olohuoneessakin.

• Anonyymi

Siitä on tehtävä, niin hatara, ettei se homehdu tai höyrynsulkumuovia tiiviisti, jos kosteutta seinään puskee jostain.

• Anonyymi

Kissani henki haisee kissanruoalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kissani henki haisee kissanruoalta.

Siellä avohoidossa

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      185
      6671
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      153
      1905
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1628
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1350
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      50
      1101
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      1011
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      982
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      917
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      901
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      859
    Aihe