Autohuoltokorjaamo eli en suosittele.

Anonyymi-ap

Ei kannata ainakaan pakoputki remppaa mennä sinne teettämään ne tekee sen todella päin peetä :( meillä oli vuoto todettu katsastuksessa) työn jälki heillä todella huonoa ja jarru remppa sama juttu jarrut vinkuu rempan jälkeen vaikka palat on uudet, että kiitos vaan todella paljon tolle paikalle, että teki työt päin peetä :(

25

3484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt vaan talla pohjaan ja turhat kitinät pois jarruista, samalla tarvittava pöhinä putkeen niin avot jo kulkee kosla.

    • Anonyymi

      Kai annoit palautteen itse huoltoon etkä vain vingu jälkikäteen huonoa mainosta?

    • Anonyymi

      Kinusit ilmaiseksi liki työtä ja sait hinnanmukaisen.

    • Anonyymi

      Hyvä korjaamo jos pakoputken korjasivat. Nimittäin vanhan ruostuneen ja paperiohuen pakarin hitsaaminen on tosi vaikeaa ja se vaatii ammattimiehen. Minä, vaikka olen ammattihtsari en rupea pakareira hitsaamaan vaan vaihdatan ne uusiin. Halvat Motonetistä ostetut jarrupalat vinkuu aina uutena, aina. Olisit hakenut merkkiliikkeestä neljä kertaa kalliimmat alkuperäiset jarrupalat niin eivät vinkkisi. Ja seuraavalla kerralla hae uusi pakoputki ja uusi klemmari niin on siisti työn jälki mutta hinta kymmen kertainen, mutta kun sitä pitää kaikessa säästää. Se korjattu pakari ei muuten kauaa kestä. Seuraavassa katsastuksessa vuotaa hitsisauman vierestä kun se ruostunut pelti on palanut "haperoksi". Turvallisia kilometrejä ja myista; halvalla et hyvää saa.

      • Anonyymi

        Näin juuri.
        Aika harvinaista, että korjaamo alkaa hitsaamaan pakoputkea.
        Loppu viimein uuden putken ostaminen tulee vuosien kuluessa halvemmaksi kuin vanhan hitsaus sillä oikein tiedät, että se ei tule kestämään kuin vähän aikaa.
        Taas sama hitsaus edessä.


    • Anonyymi

      Kannattaa mennä Moilasen korjaamolle, hän tekee täydellistä remppaa, eikä veloita kukkaroasi tyhjäksi.

      • Anonyymi

        Oli mullai muutaman Moilasen korjaamolla auto korjattavana puolitoistavuotta....ei tapahtunut mitään,hain pois ,ei tarvi mennä uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli mullai muutaman Moilasen korjaamolla auto korjattavana puolitoistavuotta....ei tapahtunut mitään,hain pois ,ei tarvi mennä uudelleen.

        Onkos sulla mosse merkkinen vennään kulkupeli, siihenhän ei saa enää varaosia, mitä häh ?


    • Anonyymi

      Erikoinen aloitus. Olen käyttänyt kaikkia paikkakunnalla olevia korjaamoita viimeiset 20 vuotta. Kaikilla korjaamoilla tehty mitä sovittu. Luuliko aloittaja, että sinkityllä pinnalla uutena oleva pläkkipeltinen pakoputki tulee paremmaksi kuin uusi jos sitä paikkaillaan hitsaamalla? Ehkä. Muuten ei tuollaista aloitusta olisi tehty. Jos ei ole varaa kunnostaa autoa järkeväksi todetuilla menetelmillä, kannattaa siirtyä sossun jopoon. Eikä haukkua korjaamoa.

    • Anonyymi

      Itse vaan opettelet taidot, ei tule nokan koputusta kuin peilistä.

    • Anonyymi

      Puolangalta olen korjaamoilta saanut aina avun ja kohtuuhintaan. Valitukset kannattaa tehdä siihen kyseiseen yritykseen jossa kävit, tuskin tilanne nyt paranee täällä kitisemällä. Eikun käymään paikan päällä yrityksessä !

    • Anonyymi

      Vie neolikkoon kavaluuvelle

      • Anonyymi

        Kuulostaa luotettavalta ja ammattimaiselta korjaamolta sssee neolikon korjaamo.


      • Anonyymi

        siellä sokeri pöhnässä kaveri ympäri humalassa laittaa autosi ajokunnottomaksi ja vieläpä voi polttaa,kuten kävi pitkä taunon vanhalle mersulle.ei ikinä siihen paikkaan.


    • Anonyymi

      Älä ikinä hitsaa vanhaa pakoputkea sillä se ei kestä vaan murtuu hitsi sauman vierestä.
      Äläkä koskaan osta tarvike jarrupaloja vaan aina alkuperäiset merkkikohtaiset.
      Tarvikepalat vinkuvat mutta korjaantuu kun laikalla vähän jyrsit etureunan viistoksi.
      Näet itse mistä maksoit kun vuoden kuluttua kun taas olet hitsauttamassa putkea.

      • Anonyymi

        Motonet myy tällaista paskaa. Kokemusta on. !!


      • Anonyymi

        Höpö, höpö.
        Jos jarrupalan ja sitä jarrutettaessa puristavan jarrusylinterin männän välissä ei ole kiljumisen estäjää niin varmasti kitisee/kiljuu, ainakin uraiseksi kuluneen jarrulevyn kanssa.

        Levyjarrujen kitinän estäjinä käytetään esim.:
        - ruostamatonta terästä olevaa ohutta peltilevyä, toimii liukupintana palan ja männän suun välissä
        - palan takaseinään valmiiksi liimattua lämmönkestävää kuitumassalevyä
        - palan takapintaan ja männän suulle ohuesti siveltävää lämmönkestävää kuparirasvaa
        - pitkänmallisten jarrupalojen ohjaus-/kiinnityspäiden koloihin puhdistus ja ko. rasvaus ennen asennusta. Joissain malleissa pitää uusia päihin tulevat ohutpeltijouset (ruostumatonta terästä)

        Kitinän estäjät (ja harvoin jousikiinnikkeet) ovat yleensä, ainakin laatusarjoissa, palojen mukana. Jos ei ole, niin ostettava palojen lisäksi asennussarja, jos entiset osat kuluneet pilalle

        Vaihtamalla yhtäaikaa palat ja jarrulevyt niin kitinäongelmien mahdollisuus jää olemattomaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö.
        Jos jarrupalan ja sitä jarrutettaessa puristavan jarrusylinterin männän välissä ei ole kiljumisen estäjää niin varmasti kitisee/kiljuu, ainakin uraiseksi kuluneen jarrulevyn kanssa.

        Levyjarrujen kitinän estäjinä käytetään esim.:
        - ruostamatonta terästä olevaa ohutta peltilevyä, toimii liukupintana palan ja männän suun välissä
        - palan takaseinään valmiiksi liimattua lämmönkestävää kuitumassalevyä
        - palan takapintaan ja männän suulle ohuesti siveltävää lämmönkestävää kuparirasvaa
        - pitkänmallisten jarrupalojen ohjaus-/kiinnityspäiden koloihin puhdistus ja ko. rasvaus ennen asennusta. Joissain malleissa pitää uusia päihin tulevat ohutpeltijouset (ruostumatonta terästä)

        Kitinän estäjät (ja harvoin jousikiinnikkeet) ovat yleensä, ainakin laatusarjoissa, palojen mukana. Jos ei ole, niin ostettava palojen lisäksi asennussarja, jos entiset osat kuluneet pilalle

        Vaihtamalla yhtäaikaa palat ja jarrulevyt niin kitinäongelmien mahdollisuus jää olemattomaksi.

        Ennen vanhaan vanhojen jarrulevyn pinnat sorvattiin uussileiksi, mutta se on jo historiaa.
        Uusia levyjä saa helposti ja halvalla. (Sorvaus hintavaa ja levyjen käyttökilometrit lyhenee)
        Perukkakylillä asiat voi olla toisinkin.


      • Anonyymi

        Pakoputkien korroosiovaurioiden korjauttaminen hitsaamalla ei ole järkevää, muille kuin jobbareille ja lippisjonneille (äidit maksaa tai teettävät auringonlaskuun).


    • Anonyymi

      Olet vain kateellinen!!!! 111

    • Anonyymi

      Sehä toyotaan riittää pakoputkeksi ku huonekaluputkesta hitsailee pillin

    • Anonyymi

      Leipivaaralle kun viet autosi "huoltoon" niin sen jälkeen sinulla on vain 2 vaihtoehtoa. Hinaat sen itse pois tai soitat utaconille, jokainen voi päättä kumpi on järkevämpi vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Paaluun pantavia romuja ei kannata fixata .

      • Anonyymi

        Ja uudempien päälle ymmärtää yhtä paljon kuin sika sateliitista


      • Anonyymi

        Kukapa sen tietää missä kunnossa se auto on oikeasti. Toisinaan tekevät nuo korjaajat yhteistyötä katsastuksen kanssa ja kun toinen tekee vikalistaa, toinen korjaa. Ja kun on korjattu ja uudelleen katsastetaan, ei kelpaakaan työ vaan aletaan alusta. Joskus on näin käynyt ja silloin tulee tunne että huiputetaan.
        Ekologista on korjauttaa vanha auto aina. Jos nääs mualimaa aattelee ykkösenä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

      "Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      237
      45139
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

      Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      120
      25951
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      321
      15629
    4. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      161
      10772
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9697
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

      Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9121
    7. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      82
      8451
    8. 238
      6808
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

      https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      219
      6463
    10. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

      KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      6463
    Aihe