Pesänselvittäjä ja -jakaja

Anonyymi-ap

Paljonko oikeuden määräämä pesänselvittäjä/jakaja laskuttaa? Onko jotain selkeitä prosentteja pesän arvosta?

13

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleensä se laskuttaa semmoset 300 € / h työstään (alveineen). Tämä voi olla pieni osa tai suuri osa pesästä, riippuen pesän arvosta.

• Anonyymi

Oikeusapu otta 200€/h.Laskutus alkaa heti. Jos olet varaton,voit yrittää tulevan varallisuutesi pitää piilossa,varo pienelläkirjoitettua sopimusta oikeuslaitokselle tekemästäsi sopimuksessa.
        Alle sadantuhannen euron perintöä ei kannata riitautta,jakaa keskenänne.

• Anonyymi

Pesänjakajien laskutus on ihan erilaista kuin muiden yrittäjien. Ilmoitetaan jokin tuntipalkkiosumma, mutta maksajalle ei tule eriteltyä laskua siitä, mihin työtunteja on käytetty. Kun kysyy työtunneista, uhataan laskuttaa työstä lisää. Jos jonkinlainen työtuntimäärä lopulta saadaan, sekään ei ratkaise asiaa . Kertolasku ei täsmää, koska lain mukaan " lopullinen hinta määräytyy pesän suuruuden mukaan".

Maaseudulla perimämme pientilan perinnönjako maksoi 39 000 €, koska vanhemmillamme oli säästöjä. Yksi osakkaista ei suostunut sovintojakoon ja haki käräjäoikeudesta pesänjakajaa. Hänen mielestään lasku oli suuri, mutta ei häirinnyt häntä, koska lasku maksettiin pesän varoista, ei hänen varoistaan!

Haluan vielä huomauttaa, että meitä oli viisi kuolinpesän osakasta. Yhden, pesänjakajaa hakeneen sukuhaaran osuuden irroittaminen maksoi siis 39 000 €. Me muut muodostimme maatalousyhtymän.

• Anonyymi

No maksoihan hän siitä lopulta oman osuutensa pienentymisellä. 39000 jaettuna viidellä on 7800 euroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No maksoihan hän siitä lopulta oman osuutensa pienentymisellä. 39000 jaettuna viidellä on 7800 euroa.

Onko joskus sattunut, että pesänjakaja on tehnyt virkavirheen/rikoksen, esim esittänyt perättömän lausuman tai jättänyt jonkin oleellisen asian huomioimatta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko joskus sattunut, että pesänjakaja on tehnyt virkavirheen/rikoksen, esim esittänyt perättömän lausuman tai jättänyt jonkin oleellisen asian huomioimatta?

On sattunut montakin kertaa, mutta mitään seuraamusta ei tapahdu.
        Pesänjakaja on "pyhä lehmä", kukaan ei uskalla kyseenalaistaa pesänjakajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On sattunut montakin kertaa, mutta mitään seuraamusta ei tapahdu.
        Pesänjakaja on "pyhä lehmä", kukaan ei uskalla kyseenalaistaa pesänjakajaa.

Käräjäoikeus päättää.
        Pesänjakaja saa tehdä miten haluaa, käräjäoikeuden siunaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käräjäoikeus päättää.

Tarkennus: - siis esim harjoittelija-käräjänotaarin arvio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käräjäoikeus päättää.

Pesänjakaja on "pyhä lehmä".

• Anonyymi

Kenet palkkaatte ? Asianaja alamaailmasta voi nyhtää 500€ tunti .

• Anonyymi

Sopiminen on halvinta eikä pikkuasioista vääntö. Silloin lasku on satasissa ja hakemusmaksu valtiolle 270 euroa.

• Anonyymi

Meillä laskutti 9000 euroa, ja vielä lisää laskuttaa varmaan saman, yksi sairas pesässä lähettää postia jatkuvasti sille, 60 euroa posti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe