Tässä hieman kyseenalaistan proacen laatua. Itsellä -17 versio ja nyt alle 120 ajettuna iski mielenkiintoinen vika. Vesi alkoi kadota itsekseen jäähdytysjärjestelmästä ja vian etsintä alkoi.. EI ollut EGR lauhdutin, vaihdettiin uusi, vesipumppu, ei. lopulta kun paisuntasäiliö alkoi pulputtaa niin vein toyotalle merkkihuoltoon ja totesivat, että kannentiiviste. todennäköisesti niin paha että kannessa ja lohkossakin jotain. Mitä tehdään..? He eivät kuulemma takuun piiriin autoa voi oikein korjata. vaihtomoottorille ja kaikille töille pitää olla takuu ja auto oli niin `varmasti`rikki että tarjottiin jopa uutta moottoria.. 11 K..
Neuvoivat kuitenkin viemään auton muualle ja yrittämään vielä. Niin teinkin.. lopulta 3 K lasku kannentiivisteen vaihdosta ja koneistuksesta.. työt maksoi tässä tietty maltaita.. kun proace suht. työläs remontoitava.. mutta summasummarum . kannentiiviste ei ollut syypää, eikä kannessa ja lohkossa ollut mitään vaan jäähdytyksestä löytyi 50 e. arvoinen osa joka falskasi. oli kumin ja muovin sekoitetta ja ns. sulanut. ja sen verran syvällä että missään normihuolto-ohjelmassa ei havaittu..
Minä olen tässä nyt sen 6 K tuohon pistänyt.. suht. pienillä km.määrällä.. Huono tuuri joku sanoo, minä sanon että täys kelvoton laatu.. nyt huutaa sitten NOX..ja adblue välillä kans herjaa.. Aika kalliiksi kuluttajille käy tämä PSA syrjähyppy..
PROACEN PSA LAATU
39
2837
Vastaukset
- Anonyymi
Parempia ne kuitenkin on mitä Toyota pystyisi tarjoamaan.
- Anonyymi
” Parempia ne kuitenkin on mitä Toyota pystyisi tarjoamaan.”
Miksi valehdella? Ihme hyypiö olet. Et ole sattunut pidemmälle ajattelemaan ihan vain ohimennen kymmenien vuosien kokemus monelta ukolta ja hiacet kestää. Jotenkin annat nyr itsestäsi todella säälittävän surkean itkevän mielikuvan mutta itseppä se itsellesi tilasit heh hyypiö mikä hyypiö. Kota ponnistella kasvun tielle ,tsemppiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Parempia ne kuitenkin on mitä Toyota pystyisi tarjoamaan.”
Miksi valehdella? Ihme hyypiö olet. Et ole sattunut pidemmälle ajattelemaan ihan vain ohimennen kymmenien vuosien kokemus monelta ukolta ja hiacet kestää. Jotenkin annat nyr itsestäsi todella säälittävän surkean itkevän mielikuvan mutta itseppä se itsellesi tilasit heh hyypiö mikä hyypiö. Kota ponnistella kasvun tielle ,tsemppiä!Miksi toyota ei sitten tee pakettiautojen moottoreita, jos kerran osaavat paremmin ???
- Anonyymi
Toyota teki laadultaan parhaita pakettiautoja. Niissä ei koskaan ollut vikoja. D-4D oli ylivoimaisesti kestävin dieselmoottori, mutta se ei enää täyttänyt päästö vaatimuksia. Toyota ei lähtenyt kehittämään uutta dieseliä, koska niillä oli niin pienet markkinat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota teki laadultaan parhaita pakettiautoja. Niissä ei koskaan ollut vikoja. D-4D oli ylivoimaisesti kestävin dieselmoottori, mutta se ei enää täyttänyt päästö vaatimuksia. Toyota ei lähtenyt kehittämään uutta dieseliä, koska niillä oli niin pienet markkinat.
Tuo D4D oli kestävä vielä silloin kun se oli valurauta lohkolla ja oli tehoton naftasyöttö, eli siitä PN ikuisuus. Niiden kesto loppui samalla kun joutuivat tekemään niistä tehokkaampia ja pienemmillä päästöillä ja silloin alkoi kansien löystymiset. Lopullinen niitti Toyotalle tuli uusimmat päästörajat joihin eivät saaneet tehtyä omaa moottoria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Parempia ne kuitenkin on mitä Toyota pystyisi tarjoamaan.”
Miksi valehdella? Ihme hyypiö olet. Et ole sattunut pidemmälle ajattelemaan ihan vain ohimennen kymmenien vuosien kokemus monelta ukolta ja hiacet kestää. Jotenkin annat nyr itsestäsi todella säälittävän surkean itkevän mielikuvan mutta itseppä se itsellesi tilasit heh hyypiö mikä hyypiö. Kota ponnistella kasvun tielle ,tsemppiä!Ranskalaiset autot ovat aina olleet laadultaan täyttä paskaa. Kyllä alan miehet jo ikävöivät Hiacea. Proace on Stellantis-romu. Täynnä b-luokan osia ja materiaalivalintoja. Vertauskuvallisesti ranskalaiset tunkevat autonsa täyteen patonkia, vaikka pitäisi laittaa laadukasta terästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Parempia ne kuitenkin on mitä Toyota pystyisi tarjoamaan.”
Miksi valehdella? Ihme hyypiö olet. Et ole sattunut pidemmälle ajattelemaan ihan vain ohimennen kymmenien vuosien kokemus monelta ukolta ja hiacet kestää. Jotenkin annat nyr itsestäsi todella säälittävän surkean itkevän mielikuvan mutta itseppä se itsellesi tilasit heh hyypiö mikä hyypiö. Kota ponnistella kasvun tielle ,tsemppiä!Vain todellinen pervo tykkää Hiacesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Parempia ne kuitenkin on mitä Toyota pystyisi tarjoamaan.”
Miksi valehdella? Ihme hyypiö olet. Et ole sattunut pidemmälle ajattelemaan ihan vain ohimennen kymmenien vuosien kokemus monelta ukolta ja hiacet kestää. Jotenkin annat nyr itsestäsi todella säälittävän surkean itkevän mielikuvan mutta itseppä se itsellesi tilasit heh hyypiö mikä hyypiö. Kota ponnistella kasvun tielle ,tsemppiä!Nii toiijjota se olla pitää! Johan se isoo isääkin sano notta TOIIJJOTA KESTÄÄ! Ristus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo D4D oli kestävä vielä silloin kun se oli valurauta lohkolla ja oli tehoton naftasyöttö, eli siitä PN ikuisuus. Niiden kesto loppui samalla kun joutuivat tekemään niistä tehokkaampia ja pienemmillä päästöillä ja silloin alkoi kansien löystymiset. Lopullinen niitti Toyotalle tuli uusimmat päästörajat joihin eivät saaneet tehtyä omaa moottoria.
Toyotalla ei koskaan ollut sylinterinkansi ongelmia. Ne ovat Stellantiksen ja VW:n ongelmia. Niissä ei kannentiiviste kestä. Toyotan D-4D moottorit olivat kestävimpiä moottoreita mitä on koskaan tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla ei koskaan ollut sylinterinkansi ongelmia. Ne ovat Stellantiksen ja VW:n ongelmia. Niissä ei kannentiiviste kestä. Toyotan D-4D moottorit olivat kestävimpiä moottoreita mitä on koskaan tehty.
"Ne ovat Stellantiksen ja VW:n ongelmia. Niissä ei kannentiiviste kestä."
En tunne kaikkia stellantiksen diesel-moottoreita, mitä on ne mallit missä ei kannentiiviste kestä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla ei koskaan ollut sylinterinkansi ongelmia. Ne ovat Stellantiksen ja VW:n ongelmia. Niissä ei kannentiiviste kestä. Toyotan D-4D moottorit olivat kestävimpiä moottoreita mitä on koskaan tehty.
Eivät ne ainakaan henkilöautoissa kestäneet. Sata tonnia ja puolimoottorin vaihto taisi olla aika tavallinen tahti, kunnes luopuivat kokonaan dieseleistä. Alumiininen kertakäyttölohko ei kestänyt uusia kannenpultteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota teki laadultaan parhaita pakettiautoja. Niissä ei koskaan ollut vikoja. D-4D oli ylivoimaisesti kestävin dieselmoottori, mutta se ei enää täyttänyt päästö vaatimuksia. Toyota ei lähtenyt kehittämään uutta dieseliä, koska niillä oli niin pienet markkinat.
Ei osannut tehdä, joten ei niissä ollut niitä nykyisiä kikkia dieseleitä haittaavia ja kirottuja päästölaitteita.
- Anonyymi
Sama autohan tuo on kuin Fiat, Peugeot tai Citroen, eikä niistä ole kuulunut tuollaisesta viasta. Lienee erittäin harvinainen jos merkkihuoltokaan ei osannut etsiä kyseistä vikaa.
- Anonyymi
Ja Opel
- Anonyymi
Tässä on kuitenkin touch of tojota - jostain kohtaa on säästetty.
- Anonyymi
Noissa on mm. päästöhössötyslaitteiden kylkiäisenä tulevat viat ja ominaisuutensa, mutta PSA:n huolto osaa ne korjata heti. Toyotan huolto ei. Siinä vissi ero. Siksi Toyotan merkkihuolto teettää kalliita remontteja turhaan. Kannattaa viedä Proacet patonkimerkkien huoltoon.
- Anonyymi
Oliko se vaihdettu osa öljynjäähdyttäjä:
https://www.jeep-chrysler.co.uk/product-page/oil-cooler-for-toyota-proace-van-2-0-d-2013-2016-eep-ty-006a
Tuohan on ihan tunnettu paikka mikä noista PSA koneista pettää. Oireet juurikin ne mitä mainitsit.
Ens kerralla kannattaa kysyä täältä eikä korjaamolta, nyt saivat tehdä paljon työtä josta saivat rahaa ja asiakkaan saama hyöty oli nolla.- Anonyymi
Kummaksuttaa teoriasi, että öljynjäähdyttimen vuotaessa ilmaa menee jäähytysnesteen paisuntasäiliöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummaksuttaa teoriasi, että öljynjäähdyttimen vuotaessa ilmaa menee jäähytysnesteen paisuntasäiliöön.
Olitko pellin alla katsomassa että paisuntasäiliössä oli ilmaa joka työnsi nesteet ulos?
Kun öljynjäähdyttäjä alkaa vuotamaan niin öljynpaine vuotaa jäähdytysnesteeseen ja työntää nesteen ulos paisuntasäiliön kautta.
Öljynpaine on merkittävästi isompi kuin jäähdytysnesteen paine, siksi vuoto tapahtuu siihen suuntaan, eikä niin, että öljy menisi jäähdytysnesteen sekaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olitko pellin alla katsomassa että paisuntasäiliössä oli ilmaa joka työnsi nesteet ulos?
Kun öljynjäähdyttäjä alkaa vuotamaan niin öljynpaine vuotaa jäähdytysnesteeseen ja työntää nesteen ulos paisuntasäiliön kautta.
Öljynpaine on merkittävästi isompi kuin jäähdytysnesteen paine, siksi vuoto tapahtuu siihen suuntaan, eikä niin, että öljy menisi jäähdytysnesteen sekaan.Kun öljynpaine on suurempi kuin vedenpaine niin mielestäsi vesi menee öljyn sekaan ? Olet väärässä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun öljynpaine on suurempi kuin vedenpaine niin mielestäsi vesi menee öljyn sekaan ? Olet väärässä .
Pieni ajatusvirhe vaan tekstissä, hyvä kun huomasit. Öljy työntyy jäähdytysnesteen sekaan tietysti.
- Anonyymi
Ei. Vaan joku ihmeen kumi/muovi suodattimen näköinen osa. Alle 10 cm pitkä ja alle 2 cm paksu.. moottorikoneistamo löysi kannen painetestissä..
- Anonyymi
Suomesta voi edelleen ostaa Toyotan Hiluxsia uutena, Hilux käyttää samaa moottoria,kuin aiemmin Suomessa myynnistä lopetettu Hiace. Eli moottorin puutteeseen ei Hiasen myynti kaatunut, vaan myynnin lopettamisen syynä on jokin muu syy. Itsellä on niitä viimeisiä Suomeen tuotuja Hiaseja. Nyt mittarissa n. 300 tuhatta ilman pienintäkään ongelmaa jos ei Webaston vesipumpun rikkoutumista lasketa sellaiseksi.
- Anonyymi
Päästörajat tuli Toyotalle vastaan, eivätkö osanneet/halunneet vastata määräyksiin.
Taisi päästä sedältä pieni sammakko suusta ja jopa vale? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päästörajat tuli Toyotalle vastaan, eivätkö osanneet/halunneet vastata määräyksiin.
Taisi päästä sedältä pieni sammakko suusta ja jopa vale?No, miksi Hilux nykyään täyttää päästövaatimukset, vaikka sama moottori???????????????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, miksi Hilux nykyään täyttää päästövaatimukset, vaikka sama moottori???????????????
Kyseessä ei ole sama moottori. Moottori voi perustua edelliseen moottoriin, mutta täysin sama se ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä ei ole sama moottori. Moottori voi perustua edelliseen moottoriin, mutta täysin sama se ei ole.
Mitäs jankutat? Se nykyinen Hiluxin moottori käy ihan hyvin Hiaseen. Sitäpaitsi Hiacea valmistetaan edelleen, mutta sitä ei vaan tuoda Suomeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs jankutat? Se nykyinen Hiluxin moottori käy ihan hyvin Hiaseen. Sitäpaitsi Hiacea valmistetaan edelleen, mutta sitä ei vaan tuoda Suomeen.
Ei tuoda Suomeen kun ei täytä päästörajoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs jankutat? Se nykyinen Hiluxin moottori käy ihan hyvin Hiaseen. Sitäpaitsi Hiacea valmistetaan edelleen, mutta sitä ei vaan tuoda Suomeen.
Jankutan? Oli ensimmäinen kommentti tähän ketjuun.
Hiacen tuonti Eurooppaan loppui 2011 kun 2012 voimaantulevia euro 5 pakokaasunormeja ei käytetyt moottorit täyttäneet JA sen lisäksi hiace ei täyttänyt eurooppalaisia turvallisuusvaatimuksia törmäystestissä.
Vuodesta 2019 on valmistettu hiacea, joka täyttää nuo kummatkin asiat. Syy, miksei sitä sitten tuoda Suomeen, ei ole minulla tiedossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jankutan? Oli ensimmäinen kommentti tähän ketjuun.
Hiacen tuonti Eurooppaan loppui 2011 kun 2012 voimaantulevia euro 5 pakokaasunormeja ei käytetyt moottorit täyttäneet JA sen lisäksi hiace ei täyttänyt eurooppalaisia turvallisuusvaatimuksia törmäystestissä.
Vuodesta 2019 on valmistettu hiacea, joka täyttää nuo kummatkin asiat. Syy, miksei sitä sitten tuoda Suomeen, ei ole minulla tiedossa.Ei tuoda Suomeen koska siitä tuli liian hyvä. Kansan kurjuus pitää maksimoida niin oikeasti hyvät autot pidetään poissa tuontiohjelmasta.
- Anonyymi
Hauskoja nämä yhden autoyksilön perusteella tehdyt maailman laajuiset analyysit jostain automerkistä tai mallista.
- Anonyymi
Maksaneet 18 mrd eur päästöistä et pääsee läpi plörrrhhöö mootor
- Anonyymi
Toyotan janoiset moottorit saastuttavat Aasiassa ja lähi-idäns, mutta ei euro nato ghettossa!💩💩💩
- Anonyymi
Toyota Prolapse on hyvä.
- Anonyymi
Kumikannentiiviste alkaa sulaa kesän aikaa ku lämmöt nousee kovin taita ol pösön intecior diisel vai hiiaase mallii kumpi lienee
- Anonyymi
Moi. Osaatko kertoa tarkemmin mikä 50 € osa autossa vuoti. Itselläni on samaa ongelmaa. Kiitos etukäteen.
- Anonyymi
Miksi Toyota lopetti hilux ja landcruisereiden toimitukset?
Eiks niissä ollu juuri Toyotan omissa moottoreissa joku ongelma?
Täytyy nyt vähän ihmetellä et mikä niissä on hyvää?
Ei ole hyvää Toyotaa vielä tehty. - Anonyymi
Ei ne osaa Tojo-korjaamoilla tehdä Proaceille mitään! Vieppä se Pögö-korjaamolle niin saat kerralla ja halvalla kuntoon.
- Anonyymi
Osti "Proacen" Pösön logolla. Hyvin toimii ja huolto pelaa! Osaavat ennakoida tulevat pikkuviat. Aina syypäänä on joku parin kympin arvoinen pikkuanturi joka on helppo vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959