Matolääke Drontal Comp. (?)

markkis..

Oon syöttämässä 11-viikkoiselle koiralleni matolääkkeen..Onko kellään tietoa paljonko net maksaa (varsinkin tuo Drontal Comp)? Saanhan sen selville menemällä apteekkiin, mut ois kiva varata sen verran rahaa, ettei tarvi ees taas rampata :) Ja onko kellään kokemusta pahoinvoinnista tuon matolääkkeen antamisen jälkeen?? Kiitos jos joku vastailee! :)

17

6974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiruuulinen

      Tällä foorumilla on mainostaminen kielletty. Lue ohjeet:)

    • kuule

      just tuota käyttänyt,on ihan hyvää pikkupennuillekin.
      Mulla on pentu just tuossa ja Drontal Compilla on madotettu.Hinta oli viime viikolla muistaakseni 7-8 euroa,alle kympin kumminkin.

    • lainkuulijainen

      Keskusteluissa ei saa:
      Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua tämä lukee tuolla ohjeissa.

      • markkis

        poistaa sit koko viestin, sain jo vastauksen :) Kiitos siitä!! Äläkää turhaa niuhottako ;)


      • Anonyymi

        Jestas mikä pelle.


    • koiruus

      Apteekeissa myydään myös matolääkettä joka on pastana ja siten helpompi syöttää pennulle. Nimeä en mainitse koska vain yhtä merkkiä myydään tahnana. Yks putkilo riittää 5 kg painoiselle, hinta n. 5,95. Ehkä(?) tehokkaampi.

      • yhtään sen

        tehokkaampi,mulle on el.lääkäri ainakin suositellut just tuota alussa kysyttyä,koska tehoaa hyvin eikä silti ärsytä mahaa.


    • milie81

      Pyrre sai pentuna tuota kyseistä matolääkettä ja ei minusta ainakaan sopinut meidän koiruudelle sitten yhtään. Oksenteli seuraavat pari tuntia lääkkeen antamisen jälkeen. =(

      Että riippuu kai paljolti koirasta miten se massu reagoi...

    • itse annan pennuille aina Canex tai Flubenol pastaa. Ei ole aiheuttanut minkäänlaista pahoinvointia. Hintaa en muista. Meillä on kääpiökoiria ja kannattaa näiden valmisteiden kanssa olla tarkkana. Tuosta mistä kysyit niin on aiheuttanut juuri tuota pahoinvointia monen tutun koirille. riippuu tietysti yksilöstä.

      • heisimatoihin

        nuo pastat, ei ainakaan Canex. Olin antanut koiralleni Canexia ja silti kakassa oli riisinjyvän näköisiä munia. Vasta tämä D.Comp auttoi niihin. Piti antaa 1 tabletti 2 viikon välein 3 kertaa. Olkaa tarkkana näiden matolääkkeiden kanssa, siis mikä tappaa mitäkin matoja. Täällä pääkaupunkiseudulla taitaa olla heisimatoja liikkeelä, olen nähnyt monessa kakkakasassa niitä "jyviä". Tällaisesta varmaan on koirani ne madot saanut, kun on aina nuolemassa nartun pissiä, siinä tulee nuolluksi muutakin.


      • heisimatoihin kirjoitti:

        nuo pastat, ei ainakaan Canex. Olin antanut koiralleni Canexia ja silti kakassa oli riisinjyvän näköisiä munia. Vasta tämä D.Comp auttoi niihin. Piti antaa 1 tabletti 2 viikon välein 3 kertaa. Olkaa tarkkana näiden matolääkkeiden kanssa, siis mikä tappaa mitäkin matoja. Täällä pääkaupunkiseudulla taitaa olla heisimatoja liikkeelä, olen nähnyt monessa kakkakasassa niitä "jyviä". Tällaisesta varmaan on koirani ne madot saanut, kun on aina nuolemassa nartun pissiä, siinä tulee nuolluksi muutakin.

        tuota heisimato juttua. Onko Hesassa paljonkin liikkeellä?
        Meillä on aina selvitty noilla pastoilla. Joskus on tuttu eläinlääkäri ottanut näytteet pyynnöstäni. Noiden pienten kanssa saa olla niin julmetun varovainen noissa annostuksissa. Meillä 11 viikkoinen pentu painaa hyvässä lykyssä 1,5 kiloa.


    • mie

      pentuna annoin canex tahnaa kun kasvattaja suositteli sitä. Noita drontal comp tapletteja annoin nyt 8kk ikäiselle koiralleni, kiloja on kertynyt nii paljon ni helpompi antaa tapletteina.Hyvin sopivat koiralleni, ei tullut mitään oireita. 2 taplettia maksoi muistaakseni n. 15 euroa. 1 tapletti on 35 kiloiselle koiralle ja tapletin voi puolittaa. mut suosittelen tuota tahnaa noi pienelle pennulle!

      • markkis

        ostettu on ja annettu. ei ollut pahoinvointia! kasvattaja sitä mulle suositteli..oikeessa oli että meijän koiralle sopii! :) siinä tuli vaan vähän ongelmia, kun apteekissa oli kahta ton merkkistä lääkettä, vahvempaa ja ei niin vahvaa..otin sen ei niin vahvaa, kun ohan tuo hauveli vie nii pieni..puolikas tabletti oli hälle soppeli. mitens uuten nyt jatkossa, kuinka usein uusi matolääkistys??!!


      • antaisit
        markkis kirjoitti:

        ostettu on ja annettu. ei ollut pahoinvointia! kasvattaja sitä mulle suositteli..oikeessa oli että meijän koiralle sopii! :) siinä tuli vaan vähän ongelmia, kun apteekissa oli kahta ton merkkistä lääkettä, vahvempaa ja ei niin vahvaa..otin sen ei niin vahvaa, kun ohan tuo hauveli vie nii pieni..puolikas tabletti oli hälle soppeli. mitens uuten nyt jatkossa, kuinka usein uusi matolääkistys??!!

        toisen kerran parin viikon päästä,että varmistat loishäädön.Itse annan pennulle 3 kuun välein madotuksen,kun syövät nuo pienet kaikkea iljettävää.Aikuiselle riittää 2 kertaa vuodessa.
        Hauskaa kesän alkua sulle ja pennulle!!!


    • minä

      tämä tulee vähän myöhään,
      mutta minun koirani sai myrkytyksen juuri tuosta
      merkistä,
      ei kannata kenenkään tuota kokeilla

      • ei pennuille

        No ei pennut tarvitsekkaan ns. hevoskuureja, pennuille riittää canex, ainakin minulle suosittelivat apteekissa, ennen ensimmäisiä rokotuksia. Oman lapsen koirakin sai jonkun myrkytyksen jostain matolääkkeestä, canex:n sitten antoivat ja ei mitään oireita. Kaipa nuo on tarkoitettu esim. metsä-ja luolakoirille.


    • teeeeeeeeeeeeee

      Mun koira 70kg vetää drontallia kaks tablettia kerralla,sen mikä annostus on. plus 30kg koira myös.Mitään koskaan ollu. Helpoin tapa antaa kerta-annoksena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe