Uusi PuPe on päivän päässä. Tähän voisi laittaa keskustelua lehdestä, kysymyksiä/vastauksia ja vaikkapa listoja HP:n tapaan vaikeimmista tehtävistä. Toivottavasti ei kuitenkaan ohjauksia muille sivustoille, sillä se hajottaa tämän sivuston yhteishenkeä ja korostaa asiatonta ylimielisyyttä tätä sivustoa kohtaan.
Punainen Pelikaani 6/2023
132
3881
Vastaukset
Surullista,, että täällä joku kehottaa pilaamaan PuPenkin ratkontojen ratkontanautinnot. Mutta onpa ihmisillä olemassa vaihtoehto, jossa yhdenkään ratkojan ratkontanautintoa ei vähäisimmässäkään määrin pilataa. Sivusto halutaan muuttaa trollisivustoksi.
- Anonyymi
Hienoa. Nyt varmaan kaikki ryntäävät suurin joukoin sinun vaihtoehtosivuillesi.
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa. Nyt varmaan kaikki ryntäävät suurin joukoin sinun vaihtoehtosivuillesi.
Suurin joukoin sitä ei käytetä eikä minulla suureen joukkoon aikakaan riittäisi.
Tapani vie aikaa ja on vaikea onnistua täysin.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-5-2023/page/2/?view=all#post-30070
Tuo tuo eslle haasteen olemuksen.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Suurin joukoin sitä ei käytetä eikä minulla suureen joukkoon aikakaan riittäisi.
Tapani vie aikaa ja on vaikea onnistua täysin.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-5-2023/page/2/?view=all#post-30070
Tuo tuo eslle haasteen olemuksen.Ihana puuhamaa aina Lucian päivään asti:
https://www.lehtipiste.fi/969001.html
Katso lähimmät lehtipisteet, joihin tuote toimitettu.
( siltä varalta, että tuote vielä kotoa puuttuu 😘) - Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍑 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18059563R
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Toivottavasti Tapio ei vaan mennyt tuhlaamaan vajaata viittä euroa Punaiseen, koska sinnikäs huhu on alkanut levitä siitä, että lehden 6/2023 tehtävät olisivat hyppysellisen helpompia kuin mitä sopisi odottaa. Jos Huuhaa uskoi ostavansa miestenlehden, mutta saikin lastenlehden, niin siitä ei kunnian kukollekaan hyvä heiluisi.
Yksi kohta maistiaisristikossa jumittaa minua ja toistakin ratkojaa
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/?view=all#post-30091- Anonyymi
s. 25
Maailman kenties kuuluisin kello
Tornista näkyy aika pitkälle
täkänä, apollo, tyhmyri, routia, rkioski, nasser, isaskar, haiskahtava, justiina, ivalo, igor, hippos, smokki, alasti, oolanti, huhu, pariisi, psalmi, albumit, shop - Anonyymi
s.26
ojossa, salaovettomuus, sanomalehtipaperi, akupunktuurineula, laskiaissunnuntai, chopin, ruumiit, kurottaa, urossusi, voitonriemuisa, stipendimatkat, laahustistavat, vastapaine, popkategoria, union, teevesi- Anonyymi
PuPe-säiekin in mennyt töysin lapselliseksi. Jo alku on täysin lapsellinen:
"Tähän voisi laittaa keskustelua lehdestä, kysymyksiä/vastauksia ja vaikkapa listoja HP:n tapaan vaikeimmista tehtävistä."
Tuo muistuttaa uhmaikäisen pikkulapsen käytöstä, ei voi oikein edes verrata murrosikäisen teinin käytökseen. Kirjoittaja pitää myös muita ikään kuin lapsina.
Täällä ei ole lastentarhan opettajaa eikä poliisi partio pitämässä kurissa nuorisojoukkoa. Kun mitään kunnon järjestystä ei ole, pikkulapsen tai teini-ikäisen uhmakkuus saa vallan.
Osalalle täällä kuuluisi sanat: Kasvakaa aikuisiksi ja lpettakaa lapsellinen uhmakkuus! - Anonyymi
Sivun 26 ristikossa yksi piilokirjain ei aukea. Vasemmassa reunassa vihje TILKKEENÄ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivun 26 ristikossa yksi piilokirjain ei aukea. Vasemmassa reunassa vihje TILKKEENÄ.
Tuota, tuota-sanaa käytetään täytesanana.
- Anonyymi
Lähteenmäki sivu 32: kertoisiko joku ystävällinen kuvansta tulevat keltaiset pääsanat
Kiitos!- Anonyymi
Kelpo asettelu
Viitta osoittaa suuntaa sinne aikomus mennä minne
- Anonyymi
s.27
Puheet seis
Jorinat joristu
kantelut, sopukka, tekaisut, serkku, kapustat, varhila, koppelot, naisosasto, basel, silava, anemiat, kuriton, haitata, malawi, origot, keot, porrastaa, iltamat, shotit, otaru, aktiivit- Anonyymi
Mites joku voi hyväksyä sikin sokin ratkaisusanat. Saat siitä sanoja, jotka voisit itse hoksata. En ymmärrä ollenkaan sinua.
Päkisti äkisti
Turisti puristi pirusti
tokaisut, kilometrit, päätalo, voitokkuus, keimailu, optikkoliike, tiimitilat, antennit, osmium, joutilaat, teeveet, tappiot, poesia, porsas, isotopia, oionta, raisut, sonaatti, huutelu - Anonyymi
Mikä mahtaa olla A! ?
- Anonyymi
Täytyy kyllä sanoa, että tämä on juuri sitä mitä aloitteleva kovisten ratkoja tarvitsee. Syvä kumarrus.
- Anonyymi
Miten joku voi hyväksyä sikin sokin ratkaisusanat. Saat siitä sanoja, jotka voisit itse hoksata. En ymmärrä ollenkaan sinua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten joku voi hyväksyä sikin sokin ratkaisusanat. Saat siitä sanoja, jotka voisit itse hoksata. En ymmärrä ollenkaan sinua.
Alavilla mailla hallan vaara aiheuttaa liukastelua autoliikenteessä.
s.29
Mörssärillä ruuti märkänä pahasti
Karkaa otteesta
Injektointi pahasti
Osumasta kipu
Aines
Lihas
sampooton, neutroni, nicholas, Isäraasu, epilleritön, pölinät, etsata, karkaus, ranko, ostovaha, prekessio, kemenisti, liisteet, säleet, sakeis, loimi, ansapolku, maatua, luoti, kypäri
- Anonyymi
Kertoisiko joku s.21 alimman ristikon 2 ylintä vaakasanaa. Ei ratkea millään, vaikka kuinka päin sanoja pyörittää.
- Anonyymi
Oppilauseet ja paisuksissa ne taitaa ehkä olla.
- Anonyymi
Kertoisiko joku ystävällinen sanat sivu 24 Pitkälä:
Oikealla, toinen rivi ylhäältä; vempaimia
Vasemmalla,toinen rivi ylhäältä; pesiviä
Kiitos!- Anonyymi
Älypuhelin on vempain ja haahkat pesiviä. Niin se vain on.
- Anonyymi
Musti Groupin osake on rajussa pudotuksessa Helsingin pörssissä. Yhtiö omistaa Musti ja Mirri sekä Peten Koiratarvike -myymälät.
s.30-31
Otus, Pentu, Kettunen, Ovela, Repo, Kettu
maasalama, paloarpi, huoleton, koloratuurisopraanot, juoksutusmahat, upseerikokelas, aamunkoitot, reisipuu, bepop, haipakat, varietee, ristiriipus, genesis, benetton, laahattu, lännenjukka, hierarkia, velimies, haititar, alaoksat, murhata, laptop, caterpillar, nektari- Anonyymi
Voisiko joku auttaa, mitä ihmettä tulee s.30-31 ristikon vinkkeihin ANTELIAAN KUULEMA (kettukuvasta kaakkoon) ja AUDA ( oikeassa yläkulmassa)?
- Anonyymi
Vieläkö saisi apua sivun 27 Keräsen seuraaviin:
!KO
Paissa joskus
Kiitos- Anonyymi
Arvelen taas ja tait. Olen puhunut.
- Anonyymi
Apuva, ei aukea sitten millään konstilla sivu 23 Auri Saari
Vasen reuna yläkuvan alapuolella :
E163
Nbah
Moottorivene
1-3
Kiitos!- Anonyymi
Oisko aine, ivan, minor, enetä. Mutta entä siitä oikealle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisko aine, ivan, minor, enetä. Mutta entä siitä oikealle?
Mistäköhän kohtaa oikealle tarkoitat?
- Anonyymi
Samassa ristikossa:
1TOIKKOISTA LAULUA sekä vieressä oleva vihje HAU-jotakin. Ja ylhäällä vaakaan tuleva punainen? Mitkähän sanat niihin mahtavat tulla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samassa ristikossa:
1TOIKKOISTA LAULUA sekä vieressä oleva vihje HAU-jotakin. Ja ylhäällä vaakaan tuleva punainen? Mitkähän sanat niihin mahtavat tulla?1toikkoista laulua = ininä
Haui = liha
Vaakaan tulevaa punaista en ole keksinyt.
Mukavia ratkontahetkiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1toikkoista laulua = ininä
Haui = liha
Vaakaan tulevaa punaista en ole keksinyt.
Mukavia ratkontahetkiä!Omin avuin.
- Anonyymi
No nyt ois ristikko muuten täytetty, mutta Vuokilan piilikseen 4. pystysuoraan ei meinaa löytyä ratkaisua. Tulisko apuja?
- Anonyymi
Klemmari
- Anonyymi
Olen pohtinut yhtä vihjettä kaverini kanssa ja okemme useita teorioitavesittäneet, mutta ainuttakaan kunnollista selitystä emme ole saaneet yhteen kohtaan:
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/?view=all#post-30207
Kaikki saamamme vaihtoehdot ovat tavalla tai toisella huonoja. Onkohan kellään ideaa, jolla ongelmakohtan saa kunnolla hyväksyttävissä olevan fulkinnan.- Anonyymi
Aisa se on. Kalaisa, valoisa, jne.
Anonyymi kirjoitti:
Aisa se on. Kalaisa, valoisa, jne.
AISA laitoin ratkaisusanaksi.
Mutta "Kalaisa, valoisa, jne." selitys ei kyllä auennut.
KALAISA sisältää AISA, mutta ei VALOISATapio-Huuhaa kirjoitti:
AISA laitoin ratkaisusanaksi.
Mutta "Kalaisa, valoisa, jne." selitys ei kyllä auennut.
KALAISA sisältää AISA, mutta ei VALOISATaidat tarkoittaa sitää, että AAAA on monta A-kirjainta sisältävä eli on adJektiivina ratkaisusana ajatellen AISA.
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Taidat tarkoittaa sitää, että AAAA on monta A-kirjainta sisältävä eli on adJektiivina ratkaisusana ajatellen AISA.
2023-11-07 13:57:13 oli erittäin hyvä vinkki sikäli, että se laittoi pohtimaan, eikä avannut liikaa vaan kohdallani juuri sopivasti. Kiitos. Lähentelee njmim. "silppuri" vinkkaustaitoja, arvostan.
Juutuimme ajattelemaan vihjettä vääristä näkökulmista käsin.Tapio-Huuhaa kirjoitti:
2023-11-07 13:57:13 oli erittäin hyvä vinkki sikäli, että se laittoi pohtimaan, eikä avannut liikaa vaan kohdallani juuri sopivasti. Kiitos. Lähentelee njmim. "silppuri" vinkkaustaitoja, arvostan.
Juutuimme ajattelemaan vihjettä vääristä näkökulmista käsin.Siis erinon'mainen vinkki tässä säikeessä ja juuri minulle. Koska tuodaan esille ratkaisusana, en saamaani vinkkiä voinut sellaisenaan soveltaa sivustollani.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/#post-30247
Tuossa asia on epämääräisemmin, mutta toivottavasti kysyjälle riittävän hyvä. Olen tietoinen siitä, että jos ratkaisusanaa ei kerrota eikä se saa näkyä edes kätkönä vinkissä, logiikkavinkin antaminen on joskus vaikeaa.
Tärkein periaate minulla on auttaa sen verran, että kysyjä ristikon saa ristikon oikein ratkottua. Muutaman vihjeen logiikan selityksen olen jättänyt myöhemmäksi, jos logiikka ei voi selittää ilman ratkaisusanan kertomista. Silloinkin olen pyrkinyt varmistamaan sen, että ratkoja on saanut ratkottua ongelmakohdan oikein. Ykeensä se on onnistunut koska oken saanut ristikosta kuvan. Ilman kuvaa oikeellisuudesta ei voi varmistua.
Minun PuPe-säikeitäni hallitsee siis
* autetaan saamaan ristikko oikein ratkottua ilman ratkaisusanojen kertomista; näin ratkojalle jää kmaa pohdintaa mahdollisimman paljon
* kenenkään ratkontaa ei pilata.
Jälkummäisesdä asiassa ei sivustoni aina onnistu, sillä muut kirjoittajat antavat vinkkejä ilman spoilereita. Koska spoilereiden käyttöön pitää ainakin hieman paneutua, en voi vaatia niiden käyttöä. Olen esittänyt kaikille, että toivon niitä käytettävän, mutta en ole esittämästäni pyynnöstä huolimatta saanut muita sitoutumaan niiden käyttöön.
Olisi tosi upeata, jos suvustollani kaikki sitoutuisivat spoikereiden käyttöön vinkkien antamisessa, mutta se in enemmän utopiaa kuin realismia.
Se, että täällä massiivisesti paljastetaan ratkaisusanoja ei takaa, että massiivista apua sasnut on ratkonut ristikon oikein.- Anonyymi
Ylläpito ei taida olla paikalla ja heti Tapio käyttää tilannetta hyväkseen.
- Anonyymi
Saisinko vähän apua s. 32 Lähteenmäki:
- Käsipohjauimareille
- Puuharavassa
-Työsti neronleimauksen
Kiitos!- Anonyymi
Polskutteluranta, pihlajapii ja ajatuspaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polskutteluranta, pihlajapii ja ajatuspaja.
Lähteenmäessä s. 32 vielä auki punaisen linnun loppuosa sekä VÄHÄN ENNEN KYYNELEITÄ-vihje.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähteenmäessä s. 32 vielä auki punaisen linnun loppuosa sekä VÄHÄN ENNEN KYYNELEITÄ-vihje.
Punaisen linnun loppuosa selvisikin heti, kun viestin olin kirjoittanut.. Hah. Mutta mikä mahtaa olla tuo VÄHÄN ENNEN KYYNELEITÄ?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Punaisen linnun loppuosa selvisikin heti, kun viestin olin kirjoittanut.. Hah. Mutta mikä mahtaa olla tuo VÄHÄN ENNEN KYYNELEITÄ?!
Solvaus.
- Anonyymi
Apuja tarvittaisiin täällä vielä Lähteemäestä;
Vaaleanpunainen lintu, mieltä vaivaa tunnetilaa ja höppänäkin
Kiitos- Anonyymi
Paperilintu, katumus ja hupelo.
- Anonyymi
Lähteenmäen ristikosta uupuu vielä
Omi pohjan, pois pyyhin sekä teen pajusta hilpeän huilun.
Kiitän ja kumarran- Anonyymi
Raasepori, kummata ja rustata.
- Anonyymi
Lähteenmäki sivu 32, alustana tällekin tavukolle,saisiko apua
Kiitos- Anonyymi
Sivu se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivu se on.
Kiitos kaikesta avusta, ristikko valmis ja mieli korkealla!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kaikesta avusta, ristikko valmis ja mieli korkealla!!
Ymmärrän, että joku haluaa yksittäisiä rstkaisusanoja.', esim. Lähteenmäen ristikkoon.
"2023-11-02 13:12:38
Täytyy kyllä sanoa, että tämä on juuri sitä mitä aloitteleva kovisten ratkoja tarvitsee. Syvä kumarrus."
Tuo tuli HP-tyylisestä listoista. Vaikka on kuinka aloitteleva kovisratkoja tahansa, on käsittämätöntä, että voi kiittää pakkosyötetyistä ratkaisusanoista. Niissähän pakotetaan lukemaan ratkaisusanoja, joita ratkoja ei ole etsimässä.
Miksi te hyväksytte pakkpsyötön - se on kuin väkisin lapselle lusikalla syötettyä ruokaa?
En täysin ymmärrä sitäkään, että täällä niin paljon kysellään ratkaisusanoja. Vinkit jättäisivät tilaa omalle ajattelulle. Luulisi koviksia rstkovan haluavan pitää kovikset mahdollisimman kiviksina.
Jos täällä ei olisi ylimielisiksi, nöyryyttäviksi ja alistaviksi kokemiani HP-tyylisiä listoja, voisin mainita täämän sivuston paikkana, josta saa ratkaisusanoja. En edes spoilereilla haluasi mennä niin suureen ratkaisusanojen paljastelemiseen, mitä täällä harrastetaan.
Täältä vastavuoroisesti toivoisin ohjausta sivuulleni, mikäli joku tulee tänne pyytämään vain vinkkejä.
Mutta HP-tyyliset listat tekevät asiasta mahdottoman. En vaan koskaan voi suositella tätä sivustoa kenellekään ristikoissa avun saamiseen. En voi linkittää minihinkään tänne.- Anonyymi
Voi että! Et ole ymmärtänyt tämän sivuston tyyliä ja erityispiirteitä. Harjoitat jatkuvaa jankkajankkaa aivan turhaan. Haluat vain ja ainoastaan kävijöitä kummitussivustollesi. Miksi jankkajankkaat vuodesta toiseen? Etkö voi lopettaa? Miksi et kirjoita jankkajankkaa omilla paljastusivuillasi?
Jukkiskin joutui jopa kiroilemaan eliittisivustolla, koska jankkajankkasit siellä. Onneksi törkeät viestisi poistettiin mitä pikimmiten. Miksi kirjoitit jankkajankkaviestejä sivustolle, jonne sinulla on kirjoituskielto? Etkö voi olla jankkajankkaamatta? Kaikki tietävät, että pidät omaa paljastelusdi ns. parempana paljasteluna - ei se ole - se on ylimielistä ja alistavaa paljastelua. En ymmärrä miksi sivustosi harvat käyttäjät suostuvat itsetuntonsa menettämiseen alistussivustollasi. Anonyymi kirjoitti:
Voi että! Et ole ymmärtänyt tämän sivuston tyyliä ja erityispiirteitä. Harjoitat jatkuvaa jankkajankkaa aivan turhaan. Haluat vain ja ainoastaan kävijöitä kummitussivustollesi. Miksi jankkajankkaat vuodesta toiseen? Etkö voi lopettaa? Miksi et kirjoita jankkajankkaa omilla paljastusivuillasi?
Jukkiskin joutui jopa kiroilemaan eliittisivustolla, koska jankkajankkasit siellä. Onneksi törkeät viestisi poistettiin mitä pikimmiten. Miksi kirjoitit jankkajankkaviestejä sivustolle, jonne sinulla on kirjoituskielto? Etkö voi olla jankkajankkaamatta? Kaikki tietävät, että pidät omaa paljastelusdi ns. parempana paljasteluna - ei se ole - se on ylimielistä ja alistavaa paljastelua. En ymmärrä miksi sivustosi harvat käyttäjät suostuvat itsetuntonsa menettämiseen alistussivustollasi.Miten niin poistetut viestini olivat tlrkeit? Esitin vain oman näkemykseni. Jukkis se alkoi törkeilemään.
Yritän välttää toisten ratkojien aliarvioimista. On ratkojia, jotka eivöt halua saada ratkaisusanoja vaan vain vinkkejä. Jos he tulevat pyytämään vinkkejä, en heitä ylimielisesti alista. Tiedän, että vinkeissä on omat ongelmansa. Pyrin aina miettimään vinkit niin, ettei niitä koeta nöyryyttävinä tai alistavina vaan ne antaisivat juuri sen avun, mitä ratkojat ovat kulloinkin etsimässä. Olen töydin tietoinen, etten joka kerta onnistu. Mutta paljon kiitosya olen vinkeistäni saanut.
Toki kun paukauttaa suoraan ratkaisusanat, pääsee helpommalla. Auttajan ei tarvitse miettiä sitä, millaisena ratkoja kunkin vihjeen kokee. Sillä toki välttää sen, että jiku kokisi avun nöyryttävänä.
Jos ratkoja haluaa avun vain tiettyyn vihjeeseen, sen hän saa. Siinä ei ole mitään alistamista.
Jos pakotetaan ratkaisusanan löytämiseen HP-tyylisiä sikinsokin listoja, se on ylimielustä, nöyryyttävää alistamista. En voi mitenkään ymmärtää, miten täällä suositaan ylimielistä, nöyryyttävää ja alistavaa ratkaisusanojen pakkosyöttöä. Alistus on sitä, että jotkut koukutetaan kuin huumekierteeseen käyttämään jatkuvasti paljastuslistoja sen sijaan että ratkojat itse käyttäisivät enemmän omia aivojaan.
HP-tyyppinen nöyryyttävä toiminnalle pitäisi saada loppumaan. Nöyryyttäjä varmaan ivallisesti nauraa kaikille, jotka hänen listohaan ivat hyödyntöneen.Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Miten niin poistetut viestini olivat tlrkeit? Esitin vain oman näkemykseni. Jukkis se alkoi törkeilemään.
Yritän välttää toisten ratkojien aliarvioimista. On ratkojia, jotka eivöt halua saada ratkaisusanoja vaan vain vinkkejä. Jos he tulevat pyytämään vinkkejä, en heitä ylimielisesti alista. Tiedän, että vinkeissä on omat ongelmansa. Pyrin aina miettimään vinkit niin, ettei niitä koeta nöyryyttävinä tai alistavina vaan ne antaisivat juuri sen avun, mitä ratkojat ovat kulloinkin etsimässä. Olen töydin tietoinen, etten joka kerta onnistu. Mutta paljon kiitosya olen vinkeistäni saanut.
Toki kun paukauttaa suoraan ratkaisusanat, pääsee helpommalla. Auttajan ei tarvitse miettiä sitä, millaisena ratkoja kunkin vihjeen kokee. Sillä toki välttää sen, että jiku kokisi avun nöyryttävänä.
Jos ratkoja haluaa avun vain tiettyyn vihjeeseen, sen hän saa. Siinä ei ole mitään alistamista.
Jos pakotetaan ratkaisusanan löytämiseen HP-tyylisiä sikinsokin listoja, se on ylimielustä, nöyryyttävää alistamista. En voi mitenkään ymmärtää, miten täällä suositaan ylimielistä, nöyryyttävää ja alistavaa ratkaisusanojen pakkosyöttöä. Alistus on sitä, että jotkut koukutetaan kuin huumekierteeseen käyttämään jatkuvasti paljastuslistoja sen sijaan että ratkojat itse käyttäisivät enemmän omia aivojaan.
HP-tyyppinen nöyryyttävä toiminnalle pitäisi saada loppumaan. Nöyryyttäjä varmaan ivallisesti nauraa kaikille, jotka hänen listohaan ivat hyödyntöneen.Ja täällä käydessä jotkut kokisivat pilaavansa ratkontansa, koska vahingossa saavat ratkaisusanoja vihjeisiin, joihin he eivöt niitä halua. Jos jätetään pois HP-tyyppuset listat jannettaisiin vain yksittäisiä ratkaisusanoja, jos samassa laajuudessa antaisin mahdollisuuden sivustollami antaa ratkaisusanoja, ainakin ratkontojen pilaamiselta voitaisiin välttyä. Täällä on vaikea välttyä siltä, että saa ratkaisusanan vihjeeseen, johon sitä ei halua, koska ratkaisusanoja annetaan niin paljon.
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Miten niin poistetut viestini olivat tlrkeit? Esitin vain oman näkemykseni. Jukkis se alkoi törkeilemään.
HP-tyyppinen nöyryyttävä toiminnalle pitäisi saada loppumaan. Nöyryyttäjä varmaan ivallisesti nauraa kaikille, jotka hänen listohaan ivat hyödyntöneen."alistavaa paljastelua."
Miten niin sivustonib' on alistavaa paljastelua? Hyvin harvoin kerron ratkaisusanat. Jos otetasn pois kokeilukerrat, vain poikkeustilanteissa olen kertonut ratkaisusanat. Ei sivustoni ole mikään paljastelusivusto.
Toki vihjeiden logiikoita jonkin verran kysyttäessä avaan, mutta pyrin niissäkin maltillisuuteen. Vihjeitä on hyvä myös ymmärtää. Jos vihjeitä ei ymmärrä, jää riippuvaiseksi siitä, että joku aina kertoo suoraan ratkaisusanat.
En halua mitään liiallista riippuvaisuutta itsestäni. Haluan, että ihmiset oppisivat itse ratkomaan ristikoita.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
HP-tyyppinen nöyryyttävä toiminnalle pitäisi saada loppumaan. Nöyryyttäjä varmaan ivallisesti nauraa kaikille, jotka hänen listohaan ivat hyödyntöneen.Jukkis sanoo jopa Ekille suoraan mitä ajattelee eikä Eki ala jankkajankkaamaan, koska todennäköisesti Jukkis ei ole täysin väärässä eikä jankkajankkaaminen ole fiksua. Tällä kertaa Jukkikselta törkeää oli esittää koko porukan (ne joilla ei ole kirjoituskieltoa) mielipide jankkajankkaamisestasi. Siis mikä oli törkeää? On ilmiselvää, ettet sovi sinne. Holopaisen hienon ristikon yhteen teemasanaan jämähtämisessä ei ole järjen häivää. Kun kirjoittaa mielipiteen, on syytä antaa toisten esittää omat mielipiteet eikä jankkajankata ja kuvitella, että se jotenkin auttaisi.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
"alistavaa paljastelua."
Miten niin sivustonib' on alistavaa paljastelua? Hyvin harvoin kerron ratkaisusanat. Jos otetasn pois kokeilukerrat, vain poikkeustilanteissa olen kertonut ratkaisusanat. Ei sivustoni ole mikään paljastelusivusto.
Toki vihjeiden logiikoita jonkin verran kysyttäessä avaan, mutta pyrin niissäkin maltillisuuteen. Vihjeitä on hyvä myös ymmärtää. Jos vihjeitä ei ymmärrä, jää riippuvaiseksi siitä, että joku aina kertoo suoraan ratkaisusanat.
En halua mitään liiallista riippuvaisuutta itsestäni. Haluan, että ihmiset oppisivat itse ratkomaan ristikoita.Minäpäs ymmärsin vihjeen logiikan. Nyt alistan teitä idiootteja kertomalla sen teille alistetuille itsetuntonsa menettäneille hölmöille. Pakotan teidät availemaan spoilertageja ja tunnen suurta ylemmyyden tunnetta, koska minä osaan - siis vain ja ainoastaan minä minä minä…
Anonyymi kirjoitti:
Jukkis sanoo jopa Ekille suoraan mitä ajattelee eikä Eki ala jankkajankkaamaan, koska todennäköisesti Jukkis ei ole täysin väärässä eikä jankkajankkaaminen ole fiksua. Tällä kertaa Jukkikselta törkeää oli esittää koko porukan (ne joilla ei ole kirjoituskieltoa) mielipide jankkajankkaamisestasi. Siis mikä oli törkeää? On ilmiselvää, ettet sovi sinne. Holopaisen hienon ristikon yhteen teemasanaan jämähtämisessä ei ole järjen häivää. Kun kirjoittaa mielipiteen, on syytä antaa toisten esittää omat mielipiteet eikä jankkajankata ja kuvitella, että se jotenkin auttaisi.
Jukkis on aina pyrkinyt kumoamaan minun mielipiteitäni. Esitti siihen liittyen jopa ivallisen kommentin.
"Vissiin lasten pitäis leijailla enkeleinä sen jahtaavan sadepilven yläpuolella, jotta kelpais tapiolle."
Jukkus oke kosjaan antanut minun olka eri mieltä hänen kanssaan. Jis nökemykseni kn häben näkemyksdstään poikennut, Jukkis on aina alkanut jankkaamaan kanssani.Anonyymi kirjoitti:
Minäpäs ymmärsin vihjeen logiikan. Nyt alistan teitä idiootteja kertomalla sen teille alistetuille itsetuntonsa menettäneille hölmöille. Pakotan teidät availemaan spoilertageja ja tunnen suurta ylemmyyden tunnetta, koska minä osaan - siis vain ja ainoastaan minä minä minä…
Pyrin spoilertägeillä täysin kunnioittamaan toisia. Minulta kysytään välillä vihjeiden ideoita. Jos niitä kysytään ja voin ratkaisusanoja paljastamatta logiikkoja avata, sen teen.
Annan usein yleiskuonteisen vinkin. Jos se riittää, hyvä on. Mutta jotta vältyttäisiin siltä, että samasta vihjeestä tulisi uusi vinkkipyyntö, annan usein tarkennetun vinkin.
Pyrin aina antamaan vain tarvittavassa määrin apua.
"tunnen suurta ylemmyyden tunnetta, koska minä osaan - siis vain ja ainoastaan minä minä minä…"
Tuo in valheellusta oanettelua.
Ylimieinen en ole, sillä aina silloin tällöin avoimesti kerron, etten vihjeen ideaa keksinyt. Jos olen pyytänyt apua toisilta ratkojilta vihjeen logiikan ymmärtämiseen , sen avoimesti kerron. En suvustollani esiinny minään kaikkitietävänä.
Ylimielisyyttä on kuvitella aina itse kaiken osaavansa. Niin en toimi.
Pakotan avaamaan spoilerit, siksi, että en halua vähäisessäkään määrin pilata sellaisen ihmisen ratkontaa, joka ei tieyttyyn vihjeeseen halua mjnkäänlaista apua.
Ennen spoilereiden käyttöä minua joka kerta kiusasi se, että voin jonkun ratkontaa vinkeilläni pilata. Jätin monta kertaa tarkennetun vinkin antamatta, sillä joku olisi saattanut kokea tarkennetun vj'inkin ratkintansa pilaamisena.
Nyt voin antaa huolettomammin tarkennettuja vinkkejä.
Pyrin JOKA KERTA kunnioittamaan minukta apua kysynyttä.
"En ymmärrä miksi sivustosi harvat käyttäjät suostuvat itsetuntonsa menettämiseen alistussivustollasi."
Minä en kenenkään itsetuntoa syö. Ainakaan en siihen pyri. Kun haluan palvella vain niitä, jotka etsivät vain vinkkejä, jokainen avun tarjoaminen on haaste.
Jos hakuaa suoraan ratkaisusanoja, jotkut sivustoni käyttäjät kyllä tietävät, että tääktä niitä saa. He silti PuPen suhteen valisevat mieluummin sivustoni kuin Suomi24:n.
HP syö pahantahtoisuudessaan jokaisen listan käyttäjän itsetuntoa. Hän tekee sen tietoisesti ja aivan tahallaan.- Anonyymi
Tosi mukava perjantai taas lukea tätä samaa vanhaa juttua siitä, kuka alistaa ja kuka ei. Tämä on kuultu, olisiko muita aiheita? Huuhaa voi pysyä omilla alistamattomilla sivuillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi mukava perjantai taas lukea tätä samaa vanhaa juttua siitä, kuka alistaa ja kuka ei. Tämä on kuultu, olisiko muita aiheita? Huuhaa voi pysyä omilla alistamattomilla sivuillaan.
En muista oliko se dementia vai mikä oli se sairaus, joka pakottaa kertomaan samat jutut joka aamu uudestaan ja uudestaan. Ja omaiset kärsii.
En muista sanoinko jo, että omaiset kärsii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En muista oliko se dementia vai mikä oli se sairaus, joka pakottaa kertomaan samat jutut joka aamu uudestaan ja uudestaan. Ja omaiset kärsii.
En muista sanoinko jo, että omaiset kärsii.“Hulluutta on tehdä sama asia uudelleen ja uudelleen ja odottaa erilaisia tuloksia. Jos etsit erilaisia tuloksia, älä tee samaa asiaa joka kerta.”
- Albert Einstein
- Anonyymi
Auttakaapa viisaammat! S 28 enää muutamaa kirjainta vailla, mutta en keksi mikä on "kuollut elin" ja "ennen puhua"?
Kiitos etukäteen!- Anonyymi
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/#post-30207 llytyy vinkki ENNEN PUHUA -vihjeeseen
KUOLLUT RLIN on vinkki
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/#post-30265
Pystyt noilla päättelemään ratkaisusanat.
- Anonyymi
Mitkä ovat s. 25 teesi ennen tätä ja tässäkin käytetty?
- Anonyymi
S.29 vasemmalla yläpääkuvan alla "jälkeläiset" ja Monacon voittaja?
- Anonyymi
Keksinkin jo itse ratkaisun yo. vihjeisiin🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksinkin jo itse ratkaisun yo. vihjeisiin🙂
Siis s.29 jälkeläisiin ja monacoon!
Tämä pelleily on kyllä todella lapsellista. Minkähän ikäinen pelleiljä on. Käytöksen perusteella 7-vuotias.
UTSI en usko olevan laatijan tarkoittama ratkaisusana. En ala täällä enkä sivustollani selittämään miksi.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Tämä pelleily on kyllä todella lapsellista. Minkähän ikäinen pelleiljä on. Käytöksen perusteella 7-vuotias.
UTSI en usko olevan laatijan tarkoittama ratkaisusana. En ala täällä enkä sivustollani selittämään miksi.7506 - 7506 mätäviestiä palstalle, joka on vain ja ainoastaan täynnä itseään kunnioittamattomia spoilerihmisiä. Joku kirjoitti jonkun kirjoittavan tänne sairaskertomustaan - oliko hän oikeassa?
- Anonyymi
Piilis A 1.pystyyn, mikä mahtaa olla?
Olen foorumissani antanut tähän itse asiassa kaksi kertaa vinkin. Löydät riittävän avun sivustoltani-
- Anonyymi
Lehti olisi muutoin ratkottu, mutta Lähtteenmäestä s. 32 puuttuu 1 tavu.
Tokan keltaisen vaakasanan kanssa risteävä "hoikka kurki" ja "etenevät vapaallakin".
Kiitos jo etukäteen!- Anonyymi
Katson kotona Magmasta ja laittelen illan tullen vastauksen ellet tunne itsetuntosi siitä kärsivän.
Voisin sivustollani suttaa tämän kohdan selvittämisessä. Ristikosta on kysymys ja ,inulla on siitä ratkaistu digiversio.
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Voisin sivustollani suttaa tämän kohdan selvittämisessä. Ristikosta on kysymys ja ,inulla on siitä ratkaistu digiversio.
Meni uusiksi
Voisin sivustollani auttaa tämän kohdan selvittämisessä. Ristikosta on kysytty ja minulla on siitä ratkaistu digiversio.- Anonyymi
Katsoin Magmasta. Lasset ja laskut niihin tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin Magmasta. Lasset ja laskut niihin tulee.
Kiitos paljon!
Itsetuntoni kesti tämän. Se on itse asiassa parempi kuin ennen, koska sain vaivaamaan jääneeseen kohtaan ratkaisun.
- Anonyymi
Mikäli sokkokrypto tuottaa liikaa harmautta hiuksiin, niin hätäapua tarjolla kysyttäessä. Ihan pahimmasta päästä ei oman kokemuksen/muistin mukaan viimeisin sokkotehtävä ollut, mutta ainahan se oman aikansa ottaa ennen kuin johtolangan pää löytyy.
Joku lähetti minullebratkaistun sokkokrypton. Millähän sivulla käärme ja sokkokrypto ovat? Muistaakseni ne ovat samalla sivulla.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Joku lähetti minullebratkaistun sokkokrypton. Millähän sivulla käärme ja sokkokrypto ovat? Muistaakseni ne ovat samalla sivulla.
Ei päätä eikä häntää, mutta hännästä päähän käärme todellakin luikertelee sivulla 20.
Sano vaan taikasana RIIK-KA ... ja käärme voi purra. Anonyymi kirjoitti:
Ei päätä eikä häntää, mutta hännästä päähän käärme todellakin luikertelee sivulla 20.
Sano vaan taikasana RIIK-KA ... ja käärme voi purra.Kiitos. Joku lähetti tyhjän s. 20. Sokkokryptoa en aio ratkoa.
Muttajos haluan auttaa erästä minulta käämeestä kysynyttä, se pitäisi minunkin ratkoa. Kysyjä ei nimittäin lähettänyt kuvaa keskeneräisestä ristikosta eikä kukaan ole kysyjälle vinkkejä antanut. Eräs nettituttu kertoi pistäneensä lehden jo postiin eikä voi auttaa. Ehkä niin on moni muukin tehnyt.
En minä ole tyhjiä ristikoita pyytänyt, vaikka nyt niitä muutsman olen saanut.Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Kiitos. Joku lähetti tyhjän s. 20. Sokkokryptoa en aio ratkoa.
Muttajos haluan auttaa erästä minulta käämeestä kysynyttä, se pitäisi minunkin ratkoa. Kysyjä ei nimittäin lähettänyt kuvaa keskeneräisestä ristikosta eikä kukaan ole kysyjälle vinkkejä antanut. Eräs nettituttu kertoi pistäneensä lehden jo postiin eikä voi auttaa. Ehkä niin on moni muukin tehnyt.
En minä ole tyhjiä ristikoita pyytänyt, vaikka nyt niitä muutsman olen saanut.Itse ssiassa koin tyhjäy ristikot kiusallisia.
Onko jollakin lähettää mielestään oikein ratkootu piilis minulle.
Nyt minua käärmeen ratkonta ei innosta, mutta haluaisin antaa vastauksen siitä kysyneelle, joka ei keskeneräistä ristikkoa kuitenkaan lähettänyt tarjasteltavakseni.
En minä yoisten lähettämillä ridtikoilla palkintokisaan osallistu vaan pyrin vain auttamaan kysyjiä saamaan ristikot täyteen vieläpä oikein ratkottuna.
- Anonyymi
Punaisessa pelikaanissa on piilikset A, B ja C eli sama tehtävätyyppi kolmelta eri laatijalta. Mikä tai siis kuka näistä kolmesta laatijasta on palstan piilis -experttien mielestä paras viemään ratkojan pitkäksi ajaksi harhapoluille tai sille kuuluisalle kebab-kioskille?
* piilis A / Parkkinen A
* piilis B / Vuokila E
^piilis C / Lahtinen H- Anonyymi
Kanada
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanada
Kukaan ei uskalla laittaa laatijoita (~piilistelijöitä) suosituimmuusjärjestykseen ennen kuin Tapio julkaisee oman virallisen listansa 😜
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei uskalla laittaa laatijoita (~piilistelijöitä) suosituimmuusjärjestykseen ennen kuin Tapio julkaisee oman virallisen listansa 😜
En halua arvioida. Itse asiassa haluan tietää, miten muut arvioivat.
- Anonyymi
Tavis on pohtinut HannuSalokankaan sivun 6 pääkuvan allaolevaa ylinnä vasemmalla olevaa sanojen neliötä (jossa mm. vihjeitä QVQ, pieni päässä mukana, Savossa päällä, päin naamaa, ongelmallisia, 400, tässä ei tunneta). Yksikään ei aukea. Voi, kun joku auttaisi alkuun. Aamukahvi maistuisi vielä herkullisemmalta.
Jos lähetät kokonaisen ristikon kommrntointilomakkeen alapuolella olevaa toimintoa käyttäen. Toiminto löytyy tätä linkkiä klikkaamalla.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/page/2/?bbp_reply_to=30376&_wpnonce=9bd003d0e3#new-post- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Jos lähetät kokonaisen ristikon kommrntointilomakkeen alapuolella olevaa toimintoa käyttäen. Toiminto löytyy tätä linkkiä klikkaamalla.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/page/2/?bbp_reply_to=30376&_wpnonce=9bd003d0e3#new-postOlkaa erittäin varovaisia käyttäessänne lähetä toimintoa! Tapion sivusto on amatöörin amatöörimäsesti rakentama spagettisotku. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun Tapio on todennut vakavan virheen ilmetessä ”Mistä minä olisin voinut tietää?”. Lisäksi hänellä ei ole edes testisivuja. Viimeisin esimerkki tästä on ”se toimii vain foorumisivuilla muttei muualla - en tiedä miksi.”.
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/page/2/?bbp_reply_to=30376&_wpnonce=9bd003d0e3#new-postSiis vpin siten kertoa, onko ristikossa mahdollisesti ratkontavirhe. Hyvin usein jumitumisen syynä on ratkontavirhe.
Anonyymi kirjoitti:
Olkaa erittäin varovaisia käyttäessänne lähetä toimintoa! Tapion sivusto on amatöörin amatöörimäsesti rakentama spagettisotku. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun Tapio on todennut vakavan virheen ilmetessä ”Mistä minä olisin voinut tietää?”. Lisäksi hänellä ei ole edes testisivuja. Viimeisin esimerkki tästä on ”se toimii vain foorumisivuilla muttei muualla - en tiedä miksi.”.
Ilkeämielistä panettelua. Kuvien lähetyksen on toteuttanut täysammattilainen ja tietosuoja vastaa netissä käytettävää s-postipalvelua.
Tuo viimeisin pikku toimimattomuus oli pieni ulkonäköseikka, jota testasin niin, ettei se muille näkynyt.
Spagettisotkuksi nimityäminen oli erään sivun kritiikissä ilkeämielistä. Näytin täysin oiin luodun tyypillisen JavaScipt-koodin, jossa oli ns, jQuery-toimintoja. jQueryn käyttö on ihan asiallista koodausta. Sen nimittäminen spagettisotkuksi on törkeää panettelua. Panettelun ainoa päämäärä on dissata toimintaani. Kyse on vihamielisyydestä, mitä myös 2023-11-24 09:19:11 edustas.
"Lisäksi hänellä ei ole edes testisivuja. Viimeisin esimerkki tästä on ”se toimii vain foorumisivuilla muttei muualla - en tiedä miksi.”."
Kukaan Suomessa ei pysty siihen vastaamasn, koska asia liittyy runko-ohjelman toimintatapaan.
Olen kerran yhden tietosuojavihjeen tehnyt tekoälyn kohdalla. Nykyisin kyseistä tekoälyä ei sivuillani ole.
Sivusto on joskus kastunut, mutta jos niin on käynyt, sivusto on ollut kokonaan toimimaton, joten mitään tietoturvaongelmia ei kaatuminen kenellekään ole tuottanut. Ohjelmistot pidetään aina päivitettyinä.
Sivun rakenne voisi lisäyksieni osalta olla teknisesti siistimpää koodia, mutta kun sivusto toimii ei vähän sekavasta ulkoasun kasaamisesta ole kellekään tietoturvaongelmaa. Kyse on vain HTML-rakenteen ja siihen liittyvän CSS-koodin hieman sekavasta kasaamisesta. HTML-rakenne ja CSS eivät ole suorittavaa koodia. Niillä luodaan vain se, miltä sivu näyttää.
JavaScript on suorittavaa koodia eli mm. se jQuery, josts aiemmin kerroin. Mitään arveluttavaa suorittavaa koodia en ole lisännyt. Lisäykseni ovat hyvin yksinkertsista peruskoodausta. Voin näyttää julkisesti mitä olen lisännyt, jos joku asiasta on kiinnostunut.
Vastasvaa koidia käyttää WordPressin runko-ohjelma ja sivustoni teema. Ne luovat sitä moninkertaisesti enemmän. Vastaavaa suorittavaa koodia on netissä vaikka kuinka paljon.Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Ilkeämielistä panettelua. Kuvien lähetyksen on toteuttanut täysammattilainen ja tietosuoja vastaa netissä käytettävää s-postipalvelua.
Tuo viimeisin pikku toimimattomuus oli pieni ulkonäköseikka, jota testasin niin, ettei se muille näkynyt.
Spagettisotkuksi nimityäminen oli erään sivun kritiikissä ilkeämielistä. Näytin täysin oiin luodun tyypillisen JavaScipt-koodin, jossa oli ns, jQuery-toimintoja. jQueryn käyttö on ihan asiallista koodausta. Sen nimittäminen spagettisotkuksi on törkeää panettelua. Panettelun ainoa päämäärä on dissata toimintaani. Kyse on vihamielisyydestä, mitä myös 2023-11-24 09:19:11 edustas.
"Lisäksi hänellä ei ole edes testisivuja. Viimeisin esimerkki tästä on ”se toimii vain foorumisivuilla muttei muualla - en tiedä miksi.”."
Kukaan Suomessa ei pysty siihen vastaamasn, koska asia liittyy runko-ohjelman toimintatapaan.
Olen kerran yhden tietosuojavihjeen tehnyt tekoälyn kohdalla. Nykyisin kyseistä tekoälyä ei sivuillani ole.
Sivusto on joskus kastunut, mutta jos niin on käynyt, sivusto on ollut kokonaan toimimaton, joten mitään tietoturvaongelmia ei kaatuminen kenellekään ole tuottanut. Ohjelmistot pidetään aina päivitettyinä.
Sivun rakenne voisi lisäyksieni osalta olla teknisesti siistimpää koodia, mutta kun sivusto toimii ei vähän sekavasta ulkoasun kasaamisesta ole kellekään tietoturvaongelmaa. Kyse on vain HTML-rakenteen ja siihen liittyvän CSS-koodin hieman sekavasta kasaamisesta. HTML-rakenne ja CSS eivät ole suorittavaa koodia. Niillä luodaan vain se, miltä sivu näyttää.
JavaScript on suorittavaa koodia eli mm. se jQuery, josts aiemmin kerroin. Mitään arveluttavaa suorittavaa koodia en ole lisännyt. Lisäykseni ovat hyvin yksinkertsista peruskoodausta. Voin näyttää julkisesti mitä olen lisännyt, jos joku asiasta on kiinnostunut.
Vastasvaa koidia käyttää WordPressin runko-ohjelma ja sivustoni teema. Ne luovat sitä moninkertaisesti enemmän. Vastaavaa suorittavaa koodia on netissä vaikka kuinka paljon."Kuvien lähetyksen on toteuttanut täysammattilainen ja tietosuoja vastaa netissä käytettävää s-postipalvelua."
Jotta kuvat näkee, tarvitaan eräänlainen käyttätunnus ja salasana. Salasana on vahva, joten sen murtamiseen vaaditaan tehokas tietokone. Käyttäjätunnuskin pitää tietää.
Eräänlainen käyttäjätunnuksen vastine ja salasana eivät koskaan näy sivun verkko-osoitteessa. Jos ei tiedä eräänlaista käyttäjätunnusta ja salasanaa, kuvia ei näe. Sisälle pääsy asiaa kuulumattomille on sama kuin yrittäisi tunkeutua esim. Elisan netissä tarjoamaan tietyn henkilön s-posteihin ja urkkia niitä.
Poistan kuvan aina ne koneelleni ladattuani. Hakkeroinnista ei olisi juuri koskaan mitään hyötyä.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
"Kuvien lähetyksen on toteuttanut täysammattilainen ja tietosuoja vastaa netissä käytettävää s-postipalvelua."
Jotta kuvat näkee, tarvitaan eräänlainen käyttätunnus ja salasana. Salasana on vahva, joten sen murtamiseen vaaditaan tehokas tietokone. Käyttäjätunnuskin pitää tietää.
Eräänlainen käyttäjätunnuksen vastine ja salasana eivät koskaan näy sivun verkko-osoitteessa. Jos ei tiedä eräänlaista käyttäjätunnusta ja salasanaa, kuvia ei näe. Sisälle pääsy asiaa kuulumattomille on sama kuin yrittäisi tunkeutua esim. Elisan netissä tarjoamaan tietyn henkilön s-posteihin ja urkkia niitä.
Poistan kuvan aina ne koneelleni ladattuani. Hakkeroinnista ei olisi juuri koskaan mitään hyötyä.Epäasiallista spekulointia, joka ei pidä paikkaansa.
Anonyymi kirjoitti:
Epäasiallista spekulointia, joka ei pidä paikkaansa.
Trolli on väärässä. Kysessä on erittäin hyvän tietosuojan omaava sovellus.
Käärmeen sain, mutta käärmeessä ei ole vihjettä "Energinen". En tiedä, mistä vihjeestä on kyse. Tarkoittaakohan kysyjä toista erikoistehtävää, Sanakehikkoa (vai millä nimellä se toinen erikoustehtävä menikään). Onko siinä vihje Energinen?
Sain vastauksen, että sanakehikossa ei ole vihjettä Eneginen. Ehkä kysyi vihjeestä Energian mittayksikkö.
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa QVQ? Ei löydy tietoa mistään. Entä mikähän on Savossa päällä? Sivu on 6.
- Anonyymi
Olisiko joku emoji kasvoista? Silmät, nenä... tai jotain muuta nykyajan hömpötystä. Itse lähdin heti etsimään onko kenties jokin latinanlainen numero, mutta se tie ei johtanut mihinkään.
Parempi laittaa se ristikko Tapiolle yömyssyyn pohdittavaksi niin eiköhän se sieltä lähde avautumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko joku emoji kasvoista? Silmät, nenä... tai jotain muuta nykyajan hömpötystä. Itse lähdin heti etsimään onko kenties jokin latinanlainen numero, mutta se tie ei johtanut mihinkään.
Parempi laittaa se ristikko Tapiolle yömyssyyn pohdittavaksi niin eiköhän se sieltä lähde avautumaan.Joo löhetä Tapiolle. Se voi aittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo löhetä Tapiolle. Se voi aittaa.
Kyse on kahden tähden tehtävästä, joka kuitenkin näyttää hankalalta. Yleisesti on tiedossa, että Tapsa syö kahden tähden tehtäviä aamupalakseen ennen kuin käy täyskolmosten kimppuun. Viimeinen oljenkorsi on siis se, että lähettää kuvan Huuhaan officeen ja jää odottamaan ratkaisuun johtavia vihjeitä.
- Anonyymi
Ei taitoa lähettää. Saisiko sanan tai pari.
En voi auttaa jos et lähetä kuvaa. Alla lin,itetysdä kommentissa on ohje kuvien lähettämiseen.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/page/2/?view=all#post-30393. Klikkaa vastaa ja ots esille toiminto.Tapio-Huuhaa kirjoitti:
En voi auttaa jos et lähetä kuvaa. Alla lin,itetysdä kommentissa on ohje kuvien lähettämiseen.
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/page/2/?view=all#post-30393. Klikkaa vastaa ja ots esille toiminto.https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/page/2/#post-30393
ehkä vie juuri ohjekohtaan
- Anonyymi
QVQ alkaa tulla jo uniin. Toivotaan että joku palstan älyköistä ratkaisee ärsyttävän ongelman. Todennäköisesti kyse on jostain ihan yksinkertaisesta asiasta, mutta mennee omien mielenkiinnon kohteiden ulkopuolelle.
- Anonyymi
Taitaa Huuhaalla paljon kehuttu erikoistoiminto (kuvien lataus) olla epäkunnossa...
- Anonyymi
Kiva, kun joku muukin tuota QVQ:ta ihmettelee… Olisi ollu kiva saada valmiiksi tuo kahden tähden juttu. Kun ei tullut myöskään risteäviä. Joten: pirä tunkkis!
- Anonyymi
Ei heitetä kirvestä kaivoon vielä. Kyllä Tapio ratkaisee asian, kun saa kerättyä energiaa viime päivien Markku Mäkelän kurmuutuksensa jälkeen.
Veikkaan, että vielä ennen kuin joulukuun ensimmäisen päivän kalenterin luukku avataan niin tiedämme kaikki mitä QVQ tarkoittaa.
#OppiaIkäKaikki - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei heitetä kirvestä kaivoon vielä. Kyllä Tapio ratkaisee asian, kun saa kerättyä energiaa viime päivien Markku Mäkelän kurmuutuksensa jälkeen.
Veikkaan, että vielä ennen kuin joulukuun ensimmäisen päivän kalenterin luukku avataan niin tiedämme kaikki mitä QVQ tarkoittaa.
#OppiaIkäKaikkiOlisin auttanut, mutta kuvaa ei ole tullut. Olen mielestäninohjeistanut käytön
Tapio-Huuhaa
2023-11-25 18:06:10 riittävästi. Linkitetystä kohdasta löytyy opasteksti kuvakaappauksen kera.
Joku kyllä häetti ihan tyhjän ristikon, jossa on rinkuloitu se ongelmakohta.
En ollut kyseistä ristikkoa ratkonut. Ajattelin, että ratkon joskus, jos aikaa jää. En minä pummata keneltäkään tyhjää ristikkoa halua, jottei minua voi syyttää pummaamisesta.
No ratkoin ristikon vasem'nta puolta niin, että kaikki risteävät sanat ovat varmasti oikein.
En tässä vaiheessa anna ratkaisusanaa, mutta annoin kaksi vinkkiä
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/page/2/#post-30464
Jos ne ei riitä, löhetä ristikko niin katson ratkaisitko oikein.
Se, etyä on merkitty kakkoseksi ja alkupäähän, ei Salokankaan kohdalla tarkoita, että ristikko olisi kovin helppo.
Hannu Salokankaan kakkoset ovat usein n. 2½ -tasoisia. Vastaavasti hänen kolmosensa ovat usein 2½-tasoisia. Hannu Salokangas on noin 2½-tasoisten ristikoiden laatija ja sitä tasoa on jokainen ristikko vaikeustasomerkinnästä riippumatta. Vaikeus vaihtelee IS-asteikolla 2+ ja 3- välillä, joten 2+ - 2½ voidaan merkata joko 2 tai 2½ vaikeustasoiseksi. 3- -tasoinen taas tilanteesta riippuen on 2½ tai 3 tasoiseksi merkattu. Miten merkitään riippuu siitä, mitä muita ristikoita Eki on saanut haalittua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisin auttanut, mutta kuvaa ei ole tullut. Olen mielestäninohjeistanut käytön
Tapio-Huuhaa
2023-11-25 18:06:10 riittävästi. Linkitetystä kohdasta löytyy opasteksti kuvakaappauksen kera.
Joku kyllä häetti ihan tyhjän ristikon, jossa on rinkuloitu se ongelmakohta.
En ollut kyseistä ristikkoa ratkonut. Ajattelin, että ratkon joskus, jos aikaa jää. En minä pummata keneltäkään tyhjää ristikkoa halua, jottei minua voi syyttää pummaamisesta.
No ratkoin ristikon vasem'nta puolta niin, että kaikki risteävät sanat ovat varmasti oikein.
En tässä vaiheessa anna ratkaisusanaa, mutta annoin kaksi vinkkiä
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2023/page/2/#post-30464
Jos ne ei riitä, löhetä ristikko niin katson ratkaisitko oikein.
Se, etyä on merkitty kakkoseksi ja alkupäähän, ei Salokankaan kohdalla tarkoita, että ristikko olisi kovin helppo.
Hannu Salokankaan kakkoset ovat usein n. 2½ -tasoisia. Vastaavasti hänen kolmosensa ovat usein 2½-tasoisia. Hannu Salokangas on noin 2½-tasoisten ristikoiden laatija ja sitä tasoa on jokainen ristikko vaikeustasomerkinnästä riippumatta. Vaikeus vaihtelee IS-asteikolla 2 ja 3- välillä, joten 2 - 2½ voidaan merkata joko 2 tai 2½ vaikeustasoiseksi. 3- -tasoinen taas tilanteesta riippuen on 2½ tai 3 tasoiseksi merkattu. Miten merkitään riippuu siitä, mitä muita ristikoita Eki on saanut haalittua.Kun ristikon palautusaika on päättynyt voin ns. vääntää rautalangasta, jos on tarve. Mutta uskon, että antamani vinkit riittävät. Enempää en tässä vaiheessa joka tapauksessa voi ratkaisusanaa paljastamatta antaa.
Pahoittelen, etten jaksanut oikolukea edellistä kommenttia kun halusin antaa mahdollisimman pikaisen vastauksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ristikon palautusaika on päättynyt voin ns. vääntää rautalangasta, jos on tarve. Mutta uskon, että antamani vinkit riittävät. Enempää en tässä vaiheessa joka tapauksessa voi ratkaisusanaa paljastamatta antaa.
Pahoittelen, etten jaksanut oikolukea edellistä kommenttia kun halusin antaa mahdollisimman pikaisen vastauksen.Kiitos Tapio! Kuten uumoilin, niin ratkaisu on yksinkertaisempi kuin mitä itse aluksi yritin ratkoa.
Ihmisellä on se paha valuvika, että kun ajatus jämähtää johonkin, niin virheellisestä pohdinnasta pois peruuttaminen ei ole helppoa. Siinä sitten jökötät päiväkausia ja huhuilet Tapiota apuun 😊 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Tapio! Kuten uumoilin, niin ratkaisu on yksinkertaisempi kuin mitä itse aluksi yritin ratkoa.
Ihmisellä on se paha valuvika, että kun ajatus jämähtää johonkin, niin virheellisestä pohdinnasta pois peruuttaminen ei ole helppoa. Siinä sitten jökötät päiväkausia ja huhuilet Tapiota apuun 😊Jumiudun minäkin välillä. Kyseessä on perusongelms, joka on useimmiten syy virheellisiin ratkontoihin. Kiva, että selvisi.
- Anonyymi
Muuten tehty..mutta ei mene nyt jakeluun sivu 28 ennen puhua???? Tuleeko siihen putu vai mitä...ja mitä ihmettä se tarkoittaa koko vihje🙈
- Anonyymi
Haaa...älysinkin ihan itse..ankanpoikia..
- Anonyymi
Vaihda tavuja, sanoisin!
- Anonyymi
Tein koodipätkän, jonka voin lisätä sivuille. Se viittaa tällä tavoin tähän sivustoon:
<p>Tällä sivustolla ei ole tapana antaa palkintoristikoihin ratkaisusanoja. Jos haluat ratkaisusanoja, voit kysyä <a href="https://keskustelu.suomi24.fi/harrastukset/pelit/sanaristikot" target="_blank" rel="noopener">Suomi24:n ristikko-osioista</a>. <strong>Varoitus.</strong> Saatat saada joihinkin ristikoihin samalla kertaa kaikki pääkuviin liittyvät ratkaisusanat sekä 20-30 muuta ratkaisusana sikin sokin esitettynä. Jos et halua, että pilaat ratkontasi saamalla ratkaisusanoja vihjeisiin, mene välittömästi aivan sivun loppuun äläkä lue mitään aiemmin säikeeseen kirjoitettua. Vain näin toimien voit välttyä ratkontasi pilaamiselta.</p>- Anonyymi
Korjasin hieman viimeisen lauseen sanamuotoa:
Jos et halua, että pilaat ratkontasi saamalla ratkaisusanoja vihjeisiin, joihin et ratkaisusanoja halua saada, mene välittömästi aivan sivun loppuun äläkä lue mitään aiemmin säikeeseen kirjoitettua. Vain näin toimien voit välttyä ratkontasi pilaamiselta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjasin hieman viimeisen lauseen sanamuotoa:
Jos et halua, että pilaat ratkontasi saamalla ratkaisusanoja vihjeisiin, joihin et ratkaisusanoja halua saada, mene välittömästi aivan sivun loppuun äläkä lue mitään aiemmin säikeeseen kirjoitettua. Vain näin toimien voit välttyä ratkontasi pilaamiseltaTuo on vähän sama kuin "Rosvosektori - palaa lähtöruutuun tyhjin taskuin ja elä eilinen uudelleen tekemättä samoja virheitä." 😘
Leikki leikkinä. Faktahan on se, että Tapio-Huuhaalla on sivuillaan aivan speciaali tapa ohjata ajatuksiinsa kompastunutta ja polttoaineensa liki kokonaan tuhlannutta lajitoveria kohti seuraavaa tankkauspistettä.
- Anonyymi
Ei jollakulla ole lähettää ratkaistua s. 29 ristikkoa. Monella lehti on jo postitettu, joten kaikilta tutuilta sitä ei ole saatavilla. Auttaisin yhtä kyseisestä ristikosta kysynyttä.
- Anonyymi
Tän saa unohtaa. Sain ratkaistun ristikon, jonka avulla voin kysyjää auttaa.
- Anonyymi
Vielä painiskelen s. 28 Viitamäen vasemman yläkulman kanssa. Housuton takamus, autoa tai lattiaa varten, duosta soolouralle, sitomiskohde?? Jaksaako joku vielä vinkata, auttaa, kiitos!
- Anonyymi
Keksinkin just ratkaisut! Yksi vielä puuttuu; mikä tulee alhaalla -meemi-sanan etuliitteeksi?
- Anonyymi
Vesala lähti duosta soolouralle. Vahaa laitetaan autoon ja lattiaan. Lainat sidotaan usein euriboriin. Jostain syystä housuton takamus on aisapari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksinkin just ratkaisut! Yksi vielä puuttuu; mikä tulee alhaalla -meemi-sanan etuliitteeksi?
Kuvameemi taitaa sana olla kokonaisuudessaan.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau425915Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens353668Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html603518Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k5073043Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2312220Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1582090- 522042
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301697Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61371- 781333