Varainhankkija vai liittymämyyjä?

kahden vaiheilla

Vaihtoehtoina olisi nyt hakea töihin joko erään operaattorin puhelimitse tehtävään liittymämyyntiin, tai sitten kerätä varoja myöskin puhelimitse hyväntekeväisyysjärjestöille. Kumpaa suosittelisitte, ja miksi? Älä mene puhelinmyyntiin -vastauksia en nyt kaipaa. Kiitos!

5

6238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsdfsdf

Kokemusta on vain toisesta - varainhankinnasta - joten vertailua en osaa tehdä. Varainhankinta nyt oli...nooh, miten sen nyt sanois, pepusta, mutta niinhän se on kaikki puhelinmyynti. Itse viihdyin kuitenkin hommissa vuoden (osa-aikaisena), ja tiliä tuli ihan kivasti. Eli kun jaksaa vain asennoitua positiivisesti, niin tavaraa saa kyllä kaupaksi.

Uskon, että varainhankkijat saa vähemmän tylyjä kommentteja kuin muut puhelinmyyjät, itse ainakin koin vastaanoton yleensä aika positiivisena, ja asiakkaat yleensä ymmärsivät minun olevan oikeasti hyvällä asialla, vaikka eivät mitään olisi ostaneetkaan (kyseessä oli tunnettu ja hyvämaineinen yhdistys). Tosin tuossa juuri oli sen homman huono puoli - itselläni loppui motivaatio käännyttää ihmisiä tukemaan juuri sitä mainostamaani asiaa, varsinkaan kun se ei omasta mielestäni ollut se ns. maailman tärkein (verrattuna nälänhätään sun muuhun), eli ehkä loppupelissä on helpompaa kaupata jotain jolle sen tarpeen pystyy tekemään ilman että oma moraali pistää vastaan.

Ihan viime hetken kokemuksia ei alasta ole, luulisin kuitenkin noiden viimeaikaisten varainhankintaväärinkäytösten saaneet ihmiset entistä epäilevämmiksi tuollaista kohtaa. Ja vuodenvaihteen tsunami sulki kuulemma rahahanat lähes kokonaan, mutta sen osalta kai tilanne on jo muuttunut. Mutta jos kuitenkin päädyt varainhankintaan, niin koita yritysmyyntiä. Siellä ne isot kalat kutee. Olen oikeasti nähnyt niitä tapuksia että joku firma ostaa kymmenittäin hyväntekeväisyystuotteita (esim. liikelahjoiksi tms.) ja siinä sitä tiliä tulee.

• Aika paljon nähnyt

Yleisesti on niin että puhelinmyyntifirmat etenkin väkeä hakiessaan mainostavat tuota varainkeruupuolta, mutta todellisuudessa sitten työ on käytännössä pelkkää puhelinmyyntiä. Varainkeruu on usein erittäin kausiluontoista tai voi olla jopa niin että on yksi joku lyhyt kampanja ja thats it. "Varainkeruu" vain kuulostaa aika paljon paremmalta työvoiman hakuilmoituksessa kuin "puhelinmyyjä". Eli voi olla että vaikka menet varainkerääjäksi niin todellisuudessa olet silti puhelinmyyjä...

Oikeastaan nuo operaattorien tuotteiden/palveluiden kauppailut tätänykyä voivat olla mukavampaakin hommaa. Niitä kuitenkin moni saattaa ainakin kuunnella mitä on sanottavaa eikä suoraan iske luuria kiinni kuten lehtimyyjälle. Tosin tässäkin on se että etenkin massakampanjoita sitten harrastavat kaikki operaattorit vähän samaan aikaan ja se voi lisätä närää "taasko sieltä soittaa joku".

Mainintana että itselleni alle viikon sisään soitti 5 operaattorin tarjoajaa vuodenvaihteenmaissa. No ei sen puoleen, yhdeltä ostinkin liittymän kun olin vanhaan hieman epämääräisemmän pikkuoperaattorin tarjokkaaseen kyllästynyt.

Sekin riippuu MITÄ liittymää kauppaa, toisia pidetään luotettavampina ja asiallisempana kuin toisia. Tiettyjen pienempien operaattoreiden, etenkin jos on ollut julkisuudessa juttua epävarmuuksista tms., voi vastaanotto olla aika negatiivista mutta kyllä sitten taas suurempien esittelyn monet voivat loppuunkin kuunnella.

Riippuu siis ihan sitä tosiaan mitä olet kauppaamassakin, toiset tietty vaihtavat ihan pelkän halvan hinnan ja tarjousten perässä välittämättä kuka tarjoaa mutta tämä on aikalailla vähentynyt. Oli lähinnä alkuhuuma kun kilpailu alkoi räväkästi, nyt on jo tasoittunut.

• Myyntineuvottelija

epäselvää. liittymämyyntiin tottakai. Itse olen n5 vuotisen telemarkkinointiuran aikana ollut viikon varainkeruussa ja en suosittele, sitäpaitsi tällä hetkellä varainkeruulla on huono kaiku tiettyjen epäselvyyksien johdosta.

• mitä myyt

Siitä varainhankinnasta, älä mene halpaan. Itse ajattelin viime syksynä mennä "hankkimaan" rahaa pienille syöpäsairaille lapsille. Siinä piti myydä halvannäköistä kalenteria 30 eurolla ja yritin kysyä että paljonko niille pienille lapsille tulee siitä summasta. Enpähän saanut vastausta, mutta autolastillinen pehmoleluja oli kuulemma juuri lähetetty sairaalaan. Muistin jotakin muuta epäselvyyksiä hyväntekeväisyyskeräyksistä, enkä sitten mennyt. No tänä vuonna se firma kärahti ja tuli ilmi, että vain 1-2 % lahjoituksista oli mennyt lapsille. Mutta jos sen ottaa vain duunina niin tienaa kai siinä jotakin.

• Nina

Itse myyn erään ison operaattorin liittymiä puhelimitse ja ainakin minä olen tykännyt!
        Asiakkaat ovat pääasiassa mukavia, ja monet todella iloisia että saavat halvemman liittymän!
        Palkka on tosi jees, ainakin parempi kuin kaupan kassalla, tosin saan myös ihan tuntipalkkaa ja päälle bonukset :)
        Jos oot puhelias/sosiaalinen kannattaa kokeilla, suosittelen! :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      25
      4799
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3165
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      207
      2655
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2625
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2420
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2350
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      109
      1565
    Aihe