Adeliinan, 18, raaka murha

Anonyymi-ap

Viimevuoden marraskuussa Oulun Hiirosessa murhattiin nuori tyttö erittäin raa'alla ja julmalla tavalla. Kyseessä oli huumeidenkäyttäjien velanperintähommat.

Tyttö käytti itsekin tietenkin huumeita ja ilmeisesti siksi oli ajautunut näiden itseään huomattavasti vanhempien, nelikymppisten huumeidenkäyttäjien porukkaan. Lehtijuttujen mukaan muita nuoria ei ole ollut osallisena.

Viikkoa ennen murhaa tyttöä oli kidutettu hänen omalla asunnollaan Toppilassa. Tuosta tapauksesta sai yksi mies, Jarkko Johannes Seppänen, reilun kolmen vuoden tuomion törkeästä ryöstöstä ja vapauden riistosta. Seppänen oli lähettänyt kuvaa ulkopuoliselle henkilölle tytön kidutuksesta ja vaatinut kolmea tuhatta euroa rahaa tytön hengen säästämisestä. "Ulkopuolinen henkilö" maksoi nuo 3000e ja Adeliina sai elää vielä viikon. Kukahan lie ollut tuo ulkopuolinen henkilö? Olisiko nää narkkarit parittaneet tyttöä ja joku "asiakas" maksanut rahat? Syyllisyyden tunnossaan, että on hyväksikäyttänyt huumeriippuvaista pikkutyttöä? Ja kai maksullisissa käyvillä täytyy olla rahaa. Puhuttiin ukopuolisesta henkilöstä, joten tuskin kukaan hänen sukulaisensakaan. Tuskin tuonikäisen kavereissa ketään on joilla on irrottaa 3000.

Nykyään melkein kaikki vastaavista (no näin raakoja harvoin sattuu ja kun uhri oli melkein lapsi...) teoista syytetyt peittelevät kasvojaan oikeudessa. Myös tämän jutun tekijät, elinkautisiin murhasta tuomitut Ari Suorsa ja Tiia Seppänen. Jarkko Seppänen ei peitellyt vaan istuu kuvassa mustaan pukuun pukeutuneena vakavannäköisenä. Tuo peittely on osoitus ehkä häpeästä, toisaalta vain luikurimaista itsensä suojelua, mutta mielestäni se, että Jarkko Seppänen, ei 1)saavu oikeudenkäyntiin hupparissa 2)ei peittele kasvojaan voi olla osoitus siitä, että hän katuu ja haluaa ottaa vastuun teoistaan, vaikka niitä ei voi ehkä saada anteeksi. Haluaa muuttaa jäljelläolevan elämänsä toisenlaiseksi. On löytänyt pohjansa? Toivon niin.

Miten joku voi tehdä noin pikkutytölle rahan takia? Tiedetäänhän se, kyllä niitä pahoja ihmisiä on... Itsekin olen päihderiippuvainen. Luojan kiitos vain alkoholiin, koska ei juoppojen porukoissa sillätavalla lasketa kenen rahoja on juotu minkäverran. Ja kai ne huumeet on kalliimpia. Juopot voi tehdä vaikka kiljua. Juopotkin tappaa joskus sekopäissään viinapullosta. Mutta ei veloista.

Me juopot voidaan hakea annoksemme helposti lähikaupasta. Kiltti kaupantäti kaljat meille kiltisti myy, vaikka olisimme valmiiksi hönössä ja lain mukaan päihtyneelle ei saa alkoholia myydä. Nämä narkkarit joutuu saaadakseen aineensa olemaan tekemisissä vaikka minkälaisten ihmisten kanssa ja siihen liittyy sitten monenlaista manipulointia, kiristystä, venkoilua ja väkivaltaa... Siksi korvaushoito on tärkeää, että voisi päästä pois niistä porukoista, vaikkei itse kemiallisesta riippuvuudesta voisikaan kuin vähin erin ja kaikki ei koskaan.

Tunnen itse selvinpäin ollessani välillä aivan silmitöntä raivoa sisälläni. Se liittyy siihen alkoholiriippuvuuteen. Minulla on kidutusmurhafantasioita, toki ne eivät kohdistu lapsiin, eläimiin, ystäviin, sukulaisiin vaan itseäni vahvempiin ja paremmassa asemassa oleviin ihmisiin, jotka ovat kaltoinkohdelleet minua, koska monet ajattelevat, ettei minulle kuulu samat oikeudet, kuin muille ihmisille ja luultavasti en myöskään pysty puolustautumaan. Kukaan ei usko juoppoa, jos kerron, tai ei välitä. Menee sen kaltoinkohtelijan puolelle. Joten murhafantasioissa vilisee sosiaalitätiä, poliisia, päihdetyöntekijää ja entistä vuokranantajaa. En tule tekemään heille mitään, mutta he ovat oikeasti tehneet minulle vääryyttä, sortaneet heikompaansa ja se raivo vain ajoittain nousee sisälläni...

Mietin vaan. Tän Adeliinan äiti on töissä rikosseuraamuslaitoksella. Onko osa motiivia ollut se, jos tyttö on mennyt kertomaan, missä äiti on töissä ja tekijöitä, kun on jo pitkä päihde- ja rikoshistoria joko kohdeltu epäoikeudenmukaisesti tai heistä on tuntunut siltä? Ei se ole ollut vaan se raha. Nämä ihmiset ovat vakavasti sairaita. Heidän aivotoimintansa on häiriintynyt sekä heidän ihmisarvonsa kyseenalaistettu.

Toinen asia on se, että tyttö oli lähtenyt kesken katkolta "ehkä joihinkin velkoihin liittyvien asioiden takia". Itseäni on kohdeltu todella huonosti päihdehoitopaikoissa, lukuunottamatta Minnesotahoitoa (sitä pidetään muka rankkana, mutta sieltä puuttui mielivaltainen simputus ja keskityttiin asioihin). Kun olin katkolla ensimmäisen kerran parikymppisenä, minut laitettiin pihalle sieltä, koska kuulemma "Tänne on tulossa sellaista porukkaa, ettei sinun ole turvallista olla täällä". Valitettavasti joudun omien kokemusteni perusteella epäilemään, ettei Adeliina välttämättä ole itse halunnut lähteä sieltä katkolta, vaan hänet on laitettu ulos, kun ei ole uskottu hänellä olevan vielä niin pahaa ongelmaa nuoren iän takia ja hyvät välit äitiin. Joku muu on henkilökunnan mielestä tarvinnut paikkaa kipeämmin?

Tuntuu tosi pahalta. Pikkuinen piparinleipojatyttö. Voimia äidille ja muille läheisille. Sydän särkyy.

5

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse oululaislähtöisenä ja yhä siellä vierailevana tiedän, että Oulussa päihdehoitoa on järjestetty tosi kehnosti ja pienesti kaupungin ongelmien laajuuteen ja yleisyyteen nähden. Oulun strategia on vaan ongelmien piilottaminen, puiston penkit pois, jos niillä istutaan ja alentuva ja vihamielinen suhtautuminen riippuvaisiin, joka syventää ongelmia. Menin Oulussa vieraillessani huvikseni "Manskunpuistoon" missä ihmisroska yleisesti kokoontuu juttelemaan ihmisten kanssa. Toisella puolellani istui asunnoton teologian maisteri ja toisellapuolella päihdeongelmaisten asuntolassa asuva insinööri. Ihmisten pitää ymmärtää, että päihdeongelma ei tule ja ole niillä, jotka eivät yritä. Se voi tulla kenelle tahansa, joka vain yhden kerran erehtyy ottamaan juhlissa lasin shampanjaa tai opioidipohjaisen särkylääkkeen kipuihinsa. Tarvitaan apua! Inhimillistä. Silloin kun sitä saa, ei tarvita niin näitä rangaistuksia ja ikuista surua, jota nyt nähdään.

      Jos Adeliina olisi jäänyt henkiin ja hän olisi saanut sentasoista apua, mitä minä olen saanut Oulussa; katkolta ulos, koska olet nuorin ja pärjäät ja toiset potilaat on sinulle vaarallisia ja vähän muillakin paikkakunnilla kaikenlaista kirjavaa, mitä ei kukaan sairaanhoitaja, lääkäri, lähihoitaja uskaltaisi varmasti tehdä kenellellekään muulle kuin päihde- tai mielenterveysongelmaiselle. Koska ei meitä kukaan usko jos kerromme. Tai jos uskoo, moni ei välitä. Itsellä ei ole voimia tehdä jatkuvia kuuroille korville kantautuvia valituksia kohtelusta, kun samaan aikaan kamppailee sen riippuvuuden kanssa. Jos Adeliina olisi jäänyt henkiin, hän olisi voinut olla kahdenkymmenen vuoden päästä samassa tilanteessa, kuin murhaajansa nyt. Jos ei saa asiallista ja riittävää apua ajoissa.

      • Anonyymi

        Sehän oli hoidossa, mutta karkasi sieltä, ei niitä väkisin voi siellä pitää, valitettavasti. Ennen kaikkea pitäisi raskaana olevat juopot ämmt laittaa pakkoihoiutoon, vammauttavat 3000 lasta vuosittain alkoholilla. Samoin kaikki huumematut heti maasta pois, välittävät huumeita alaikäisille seksiä vastaan, sitten alkavat vaatia rahaa kun ovat riippuvaisia.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­­N­y­­m­f­­­o­­m­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18061072c

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Ja tällä edellisellä puheella päihdehoidontilasta Oulussa ja muuallakin en puolustele tekijöitä, vaan totean että ilman apua ja ilman murhaa Adeliina vain olisi voinut olla se murhaaja kahdenkymmenen vuoden päästä.

      Pliis älkää poistako, ei ole tarkoitus halventaa. Se on vaan realismia. Jos huume- ja alkoholiongelmiin ei saa apua, tällaista tapahtuu yhä enenevissä määrin.

      Päihdehoitajille pitäisi samoin kuin poliiseille ja vartijoille ja lastensuojeluntyöntekijöille olla tiukemmat seulat, ettei sinne päädy moraalitonta porukkaa, jotka nauttivat vallasta ja heikompansa nöyryyttämisestä tämän sairastaessa hengenvaarallista sairautta, jonka sairausluonne kyseenalaistetaan.

    • Anonyymi

      Narkkari touhut eivät ole pitkä ikäistä hommaa, missään päin maailmaa.😢

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe