Boksia en hanki

Anonyymi-ap

Onko digiboksit on hankittu? Itse pysyttelen vielä tiukasti analogisella puolella joten käytän vain tuota "Tv-kanavat"-palstaa, enkä normaalisti tätä "Digi-tv"-osiota. En meinannut boksia hankkia joten pysyttelen siellä.

102

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mitäs aiot telkkaristasi sitten katsoa kun analogiset kanavat on lopetettu kokonaan, niin antenniverkossa, kaapeliverkoissa ja satelliittipuolellakin?? :D

      • Anonyymi

        Miksi täällä sitten on erikseen Digi-tv-palsta? Jos muuta ei ole? Miksei tämä ole vain "tv".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi täällä sitten on erikseen Digi-tv-palsta? Jos muuta ei ole? Miksei tämä ole vain "tv".

        Et vastannut kysymykseeni eli mitä aiot töllöstä katsoa kun kaikki tv-kanavat on nykyään digitaalisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi täällä sitten on erikseen Digi-tv-palsta? Jos muuta ei ole? Miksei tämä ole vain "tv".

        Taidat olla pelkkä provo tai kovin yksinkertainen? Erillinen digi-tv -palsta on jäänyt tänne niiltä ajoilta kun rinnalla oli vielä analogiset lähetykset. Jos katsot telkkaristasi vain vanhoja vhs-nauhoja, niin onneksi olkoon, elät tosiaan vielä analogia-tv:n maailmassa. Mutta jos katsot nykyisiä tv-lähetyksiä, niin katsot digi-tv:tä ihan siinä kuin kaikki muutkin.

        PS: erillisiä digibokseja ei kaupoissa enää juuri myydäkään. Digiboksi oli siirtymävaiheen ratkaisu ja "valtakausi" jo vuosia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla pelkkä provo tai kovin yksinkertainen? Erillinen digi-tv -palsta on jäänyt tänne niiltä ajoilta kun rinnalla oli vielä analogiset lähetykset. Jos katsot telkkaristasi vain vanhoja vhs-nauhoja, niin onneksi olkoon, elät tosiaan vielä analogia-tv:n maailmassa. Mutta jos katsot nykyisiä tv-lähetyksiä, niin katsot digi-tv:tä ihan siinä kuin kaikki muutkin.

        PS: erillisiä digibokseja ei kaupoissa enää juuri myydäkään. Digiboksi oli siirtymävaiheen ratkaisu ja "valtakausi" jo vuosia sitten.

        En ole provo enkä myöskään yksinkertainen, sinä sen sijaan taidat olla koska et osaa vastata suoraan kysymykseeni!

        Mitä tulee erillisiin digibokseihin niin kyllä niitä edelleen myydään, katso vaikka satshopin sivuilta! Ja jopa Prismoissa niitä löytyy, joskin Prisman boksit on surkeita verrattuna vaikka satshopin myymiin. Nimimerkillä kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole provo enkä myöskään yksinkertainen, sinä sen sijaan taidat olla koska et osaa vastata suoraan kysymykseeni!

        Mitä tulee erillisiin digibokseihin niin kyllä niitä edelleen myydään, katso vaikka satshopin sivuilta! Ja jopa Prismoissa niitä löytyy, joskin Prisman boksit on surkeita verrattuna vaikka satshopin myymiin. Nimimerkillä kokemusta on.

        Koita nyt päättää mitä olet. Et voi olla mikään digiboksien asiantuntija, jos et ole edes sellaista koskaan hankkinut (kuten jo aloituksesi otsikossa julistat). Trolli mikä trolli.


      • Anonyymi

        .Minulla on tuhat VHS kasettia aikuiviihdettä,niitä pyöritän enkä muuta kaipaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt päättää mitä olet. Et voi olla mikään digiboksien asiantuntija, jos et ole edes sellaista koskaan hankkinut (kuten jo aloituksesi otsikossa julistat). Trolli mikä trolli.

        Vaan kun en ole mikään trolli, itse olet trolli. Eikä aloitus ole minun tekemäni vaan esitin kysymykseni juuri aloittajalle, senkin tollo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun en ole mikään trolli, itse olet trolli. Eikä aloitus ole minun tekemäni vaan esitin kysymykseni juuri aloittajalle, senkin tollo!

        Itse olet tollo, kun et katso minkä viestin kysymykseen minä vastasin.


      • Anonyymi

        ihmisdildo sammakko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet tollo, kun et katso minkä viestin kysymykseen minä vastasin.

        Minä en ole tollo, itse vastasit juurikin minun viestiini! Katso peiliin ennenkuin alat viattomia syytteleen tolloksi ja trolliksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole tollo, itse vastasit juurikin minun viestiini! Katso peiliin ennenkuin alat viattomia syytteleen tolloksi ja trolliksi!

        Ja minä siis alunperin vastasin tällaiseen viestiin:

        Anonyymi
        2023-10-20 18:55:20
        "Miksi täällä sitten on erikseen Digi-tv-palsta? Jos muuta ei ole? Miksei tämä ole vain "tv"."

        Oletin tämän olevan aloittajalta ja mielestäni vastasin hyvin suoraan ja selkeästi tuossa esitettyyn kysymykseen.

        Täällä näyttää aloittajan lisäksi olevan joku muukin yksinkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minä siis alunperin vastasin tällaiseen viestiin:

        Anonyymi
        2023-10-20 18:55:20
        "Miksi täällä sitten on erikseen Digi-tv-palsta? Jos muuta ei ole? Miksei tämä ole vain "tv"."

        Oletin tämän olevan aloittajalta ja mielestäni vastasin hyvin suoraan ja selkeästi tuossa esitettyyn kysymykseen.

        Täällä näyttää aloittajan lisäksi olevan joku muukin yksinkertainen.

        Mikset sitten vastannut SUORAAN aloittajalle vaan vastasit minulle??? JA MUUTEN; minä en meistä ole se yksinkertainen! Ettäs tiedät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset sitten vastannut SUORAAN aloittajalle vaan vastasit minulle??? JA MUUTEN; minä en meistä ole se yksinkertainen! Ettäs tiedät!

        Rauhoitu, rauhoitu ja ota lääkkeesi.

        Vastasin juurikin tuohon viestiin johon viittasin, sehän näkyy laatikossa oman viestini alussa. Kaikki sinun viestisi alapuolelle ilmestyvät viestit eivät ole vastauksia sinulle, luulisi että ymmärtäisit tämän jo kirjoitusten sisällöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoitu, rauhoitu ja ota lääkkeesi.

        Vastasin juurikin tuohon viestiin johon viittasin, sehän näkyy laatikossa oman viestini alussa. Kaikki sinun viestisi alapuolelle ilmestyvät viestit eivät ole vastauksia sinulle, luulisi että ymmärtäisit tämän jo kirjoitusten sisällöstä.

        Minähän olen rauhallinen kuin äitinsä tissiin nukahtanut sylivauva eikä mun tarvii ottaa lääkkeitä koska niitä ei mulle ole tarvis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän olen rauhallinen kuin äitinsä tissiin nukahtanut sylivauva eikä mun tarvii ottaa lääkkeitä koska niitä ei mulle ole tarvis!

        Minä tempaisin sinisen pillerin. Ei ollu vettä saatavilla, niin vedin kuivana ja jäi onneton kurkkuun kiinni. Nyt on niska jäykkänä. Mikä auttaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla pelkkä provo tai kovin yksinkertainen? Erillinen digi-tv -palsta on jäänyt tänne niiltä ajoilta kun rinnalla oli vielä analogiset lähetykset. Jos katsot telkkaristasi vain vanhoja vhs-nauhoja, niin onneksi olkoon, elät tosiaan vielä analogia-tv:n maailmassa. Mutta jos katsot nykyisiä tv-lähetyksiä, niin katsot digi-tv:tä ihan siinä kuin kaikki muutkin.

        PS: erillisiä digibokseja ei kaupoissa enää juuri myydäkään. Digiboksi oli siirtymävaiheen ratkaisu ja "valtakausi" jo vuosia sitten.

        Kyllä digiboxeja myydään vielä (onneksi). Kun vanha hajosi, ostin äskettäin uuden, jotta voin tallentaa ilmaiseksi ohjelmia digiboxiin liitettyyn teratavun kovalevyyn. Aina ei ehdi istumaan määräaikana telkkarin ääressä, tai toiselta kanavalta tulee jokin kiinnostava ohjelma samaan aikaan kun katson telkkarista toista kiinnostavaa ohjelmaa. En suostu maksamaan maltaita monista tallennuspalveluista.


    • Anonyymi

      mikä helvetin boksi. ootko huomannu et eletään 2000 luvulla, ne boksit kuuluu 900 luvulle hei haloo onks kukaan kotona

      • Anonyymi

        nii onki se elää jossain menneessä ajassa, ehkä sillä on joku dementtia tai jokin sairaus


      • Anonyymi

        900 luvulla ei oltu keksitty vielä edes pyörää.


      • Anonyymi

        Digiboksihan oli nimenomaan 2000-luvun juttu. Ei -90 luvulla (jota varmaan tuolla "900 luvulla" tarkoitit) mitään digilähetyksiä ollut. Silloin oli VHS-nauhurit, kuvaputket ja lumisateinen 4:3-kuva kuuminta huutoa.


      • Anonyymi

        Digiboksi on hyvin vahvasti 2020-luvun juttu, kun suoratoistopalvelujen laatu on mitä on, ja useamman virittimen televisioita on heikosti saatavilla ja televisioiden tallenteet on pitkälti roskaa kun televisiosta aika jättää.

        Omalla tallentavalla monen virittimen digiboksilla saa ohjelmat talteen, niitä voi katsoa milloin tahtoo ja säilyttää niin pitkään kun haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Digiboksi on hyvin vahvasti 2020-luvun juttu, kun suoratoistopalvelujen laatu on mitä on, ja useamman virittimen televisioita on heikosti saatavilla ja televisioiden tallenteet on pitkälti roskaa kun televisiosta aika jättää.

        Omalla tallentavalla monen virittimen digiboksilla saa ohjelmat talteen, niitä voi katsoa milloin tahtoo ja säilyttää niin pitkään kun haluaa.

        Jotkut harrastaa vinyylilevyjä ja C-kasettejakin vuonna 2023. Se, että joku jaksaa harrastaa ei tee niistä mitään "hyvin vahvasti 2020-luvun juttuja". Sama boksien kanssa. Menneiden aikojen havinaa, mutta jotkut jaksaa harrastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut harrastaa vinyylilevyjä ja C-kasettejakin vuonna 2023. Se, että joku jaksaa harrastaa ei tee niistä mitään "hyvin vahvasti 2020-luvun juttuja". Sama boksien kanssa. Menneiden aikojen havinaa, mutta jotkut jaksaa harrastaa.

        Suoratoistot ovat menneiden aikojen havinaa, mutta jotkut jaksaa harrastaa. Digiboksia tarvitaan niin kauan kun TV:t ei tallenna tarpeeksi montaa kanavaa. Ei tarvitse myöskään riidellä mitä katsotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suoratoistot ovat menneiden aikojen havinaa, mutta jotkut jaksaa harrastaa. Digiboksia tarvitaan niin kauan kun TV:t ei tallenna tarpeeksi montaa kanavaa. Ei tarvitse myöskään riidellä mitä katsotaan.

        Se, että sinun harhaisessa fantasiassasi suoratoisto on mennyttä aikaa ja digiboksit nykyaikaa, ei varsinaisesti muuta tosiasioita miksikään. Mutta voit ihan vapaasti elää omassa mielikuvitusmaailmassasi boksien keskellä ja suoratoistot taaksejättäneenä, kuvitellen olevasi aikaansa edellä oleva edelläkävijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että sinun harhaisessa fantasiassasi suoratoisto on mennyttä aikaa ja digiboksit nykyaikaa, ei varsinaisesti muuta tosiasioita miksikään. Mutta voit ihan vapaasti elää omassa mielikuvitusmaailmassasi boksien keskellä ja suoratoistot taaksejättäneenä, kuvitellen olevasi aikaansa edellä oleva edelläkävijä.

        Se on tosiasia että suoratoistopalvelut on vaikeuksissa, se ei ole mitään harhaista fantasiaa! Koita herätä tähän päivään. Sitäpaitsi suoratoistoista voi kadota filmejä ja sarjoja yhdessä yössä mutta boksille ne voi tallentaa pitkäksi aikaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tosiasia että suoratoistopalvelut on vaikeuksissa, se ei ole mitään harhaista fantasiaa! Koita herätä tähän päivään. Sitäpaitsi suoratoistoista voi kadota filmejä ja sarjoja yhdessä yössä mutta boksille ne voi tallentaa pitkäksi aikaa!

        Kyllä, näin voi tapahtua. Suoratoisto on silti tätä päivää, eikä paasauksesi muuta bokseja tämän päivän yleisesti käytössä oleviksi laitteiksi, vaikka ne sinulla on käytössä ja on sinun mielestäsi hyviä laitteita. Suurimmalla osalla ei ole niille käyttöä, vaan suoratoistopalvelut riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, näin voi tapahtua. Suoratoisto on silti tätä päivää, eikä paasauksesi muuta bokseja tämän päivän yleisesti käytössä oleviksi laitteiksi, vaikka ne sinulla on käytössä ja on sinun mielestäsi hyviä laitteita. Suurimmalla osalla ei ole niille käyttöä, vaan suoratoistopalvelut riittää.

        Minä en ole paasannut, sinähän se paasaat täällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole paasannut, sinähän se paasaat täällä!

        Kyllähän sinä paasaat, että kun suoratoistot ovat vaikeuksissa, niin sillä perusteella ne olisivat mennyttä aikaa. Sehän ei pidä paikkaansa ollenkaan. Kyllä ne ihan tätä päivää ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sinä paasaat, että kun suoratoistot ovat vaikeuksissa, niin sillä perusteella ne olisivat mennyttä aikaa. Sehän ei pidä paikkaansa ollenkaan. Kyllä ne ihan tätä päivää ovat.

        Oli suoratoistopalveluista muuten mitä mieltä hyvänsä, niin se huono puoli niiden yleistymisessä kyllä on, että energian- eli sähkönkulutus kasvaa huomattavasti verrattuna lineaari-tv:seen ja digibokseihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, näin voi tapahtua. Suoratoisto on silti tätä päivää, eikä paasauksesi muuta bokseja tämän päivän yleisesti käytössä oleviksi laitteiksi, vaikka ne sinulla on käytössä ja on sinun mielestäsi hyviä laitteita. Suurimmalla osalla ei ole niille käyttöä, vaan suoratoistopalvelut riittää.

        Suuri osa kansasta onkin tyhmiä, onneksi kaikki eivät ole vaan haluavat itse päättää mitä tallentavat ja milloin katsovat, eikä tarvitse maksaa ylihintaa suoratoistopalveluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sinä paasaat, että kun suoratoistot ovat vaikeuksissa, niin sillä perusteella ne olisivat mennyttä aikaa. Sehän ei pidä paikkaansa ollenkaan. Kyllä ne ihan tätä päivää ovat.

        Taitaa kuitenkin digibokseja olla huomattavasti enemmän kuin suoratoistoliittymätalouksia. Mutta saat toki maksaa koko ajan kallistuvista huonoista palveluista nin kauan kuin haluat.

        Onneksi hyviä digibokseja on saatavlilla edelleen, tallkentavat jopa 16 ohjelmaa yhtä aikaa, mutta milloin TV-valmistajat alkaa tuoda enemmön virittimiä televisioihin, nyt vielä harvoissa ja yleensä vain kaksi. Yritykset haluaa tietenkin rahastaa suoratoistoilla ja estää tallennukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli suoratoistopalveluista muuten mitä mieltä hyvänsä, niin se huono puoli niiden yleistymisessä kyllä on, että energian- eli sähkönkulutus kasvaa huomattavasti verrattuna lineaari-tv:seen ja digibokseihin.

        Ja tuskinpa jatkuvasti lisääntyvä langaton liikennekään on hyväksi ihmisille tai eläimille, väittävät jopa kasvien kärsivän. Sähkönkulutus ainakin lisääntynyt valtavasti ja kaistat tukkeutuu suoratoiston takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuskinpa jatkuvasti lisääntyvä langaton liikennekään on hyväksi ihmisille tai eläimille, väittävät jopa kasvien kärsivän. Sähkönkulutus ainakin lisääntynyt valtavasti ja kaistat tukkeutuu suoratoiston takia.

        Puhumattakaan näköongelmista kun nuoret tuijottaa pikkuruista kännykän näyttöä lähietäisyydeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän sinä paasaat, että kun suoratoistot ovat vaikeuksissa, niin sillä perusteella ne olisivat mennyttä aikaa. Sehän ei pidä paikkaansa ollenkaan. Kyllä ne ihan tätä päivää ovat.

        Minä en ole sanonut että ne suoratoistot on mennyttä aikaa vaan niin sanoi tuo toinen kirjoittaja! Eli en siis ole paasannut mitään, sinä se itse paasaat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa kuitenkin digibokseja olla huomattavasti enemmän kuin suoratoistoliittymätalouksia. Mutta saat toki maksaa koko ajan kallistuvista huonoista palveluista nin kauan kuin haluat.

        Onneksi hyviä digibokseja on saatavlilla edelleen, tallkentavat jopa 16 ohjelmaa yhtä aikaa, mutta milloin TV-valmistajat alkaa tuoda enemmön virittimiä televisioihin, nyt vielä harvoissa ja yleensä vain kaksi. Yritykset haluaa tietenkin rahastaa suoratoistoilla ja estää tallennukset.

        Alle 45-vuotiaat suomalaiset on jo pari vuotta katsoneet enemmän suoratoistoa kuin perinteisiä tv-lähetyksiä.

        Kertoo jotain digiboksien suosiosta nykypäivänä, että mainostamiasi hyviä digibokseja löytyy enää vain netistä ja harvoista erikoisliikkeistä, marketeissa on enää vain muutamaa köyhää perusmallia. Samoin virittimien määrä tuskin tulee perustv:issä lisääntymään, koska kuluttajat eivät sellaista vaadi.

        https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/netti-tv-ohitti-perinteisen-tv-katselun-alle-45-vuotiaiden-keskuudessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 45-vuotiaat suomalaiset on jo pari vuotta katsoneet enemmän suoratoistoa kuin perinteisiä tv-lähetyksiä.

        Kertoo jotain digiboksien suosiosta nykypäivänä, että mainostamiasi hyviä digibokseja löytyy enää vain netistä ja harvoista erikoisliikkeistä, marketeissa on enää vain muutamaa köyhää perusmallia. Samoin virittimien määrä tuskin tulee perustv:issä lisääntymään, koska kuluttajat eivät sellaista vaadi.

        https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/netti-tv-ohitti-perinteisen-tv-katselun-alle-45-vuotiaiden-keskuudessa

        Kertoo vaan kuluttajien omasta tyhmyydestä, ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa sen mitä pyydetään ja vähään tyytyy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole sanonut että ne suoratoistot on mennyttä aikaa vaan niin sanoi tuo toinen kirjoittaja! Eli en siis ole paasannut mitään, sinä se itse paasaat!

        Rauhoitu, rauhoitu ja ota lääkkeesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, näin voi tapahtua. Suoratoisto on silti tätä päivää, eikä paasauksesi muuta bokseja tämän päivän yleisesti käytössä oleviksi laitteiksi, vaikka ne sinulla on käytössä ja on sinun mielestäsi hyviä laitteita. Suurimmalla osalla ei ole niille käyttöä, vaan suoratoistopalvelut riittää.

        Voihan niitä suoratoistopalveluita tilailla jos on rahaa niin paljon että pitää keksiä sille käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhumattakaan näköongelmista kun nuoret tuijottaa pikkuruista kännykän näyttöä lähietäisyydeltä.

        Vertaapa joskus ihan peukalomitalla katsoen minkä kokoiselta näyttää ison telkkarin kuva muutaman metrin päästä ja puhelimen näyttö läheltä. Yllättäen ne ovatkin samankokoiset ja puhelimen pikselikoko on niin pieni että se vastaa sitä ison telkkarin pikselikokoa. Eli ei se puhelimen ruudun tuijottaminen pilaa näköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertaapa joskus ihan peukalomitalla katsoen minkä kokoiselta näyttää ison telkkarin kuva muutaman metrin päästä ja puhelimen näyttö läheltä. Yllättäen ne ovatkin samankokoiset ja puhelimen pikselikoko on niin pieni että se vastaa sitä ison telkkarin pikselikokoa. Eli ei se puhelimen ruudun tuijottaminen pilaa näköä.

        Kuitenkin kännyn ruutua tuijottaessa näkö on tarkennettu lähelle ja tv:tä katsoessa kauas. Ainakin silmät rasittuvat ja väsyvät jatkuvaan lähelle tarkennukseen. Ledit tuottavat sinertävää valoa, joka joidenkin tutkimuksien mukaan ei välttämättä ole silmille kovin terveellistä. Joka tapauksessa sinertävällä valolla on piristävää vaikutusta, joten paljon kännyä tuijottavilla nuorilla uni-valve-rytmi saattaa seota. Ei taida vielä olla kattavasti tietoa siitä, mitä seurauksia on sillä jos lapsi tuijottaa muutaman vuoden iästä asti päivittäin tuntikausia lähelle sinisenä hohtavaa näyttöruutua.


      • Anonyymi

        Lääkkeet on ottamatta, mutta viinaa olen kyllä ottanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 45-vuotiaat suomalaiset on jo pari vuotta katsoneet enemmän suoratoistoa kuin perinteisiä tv-lähetyksiä.

        Kertoo jotain digiboksien suosiosta nykypäivänä, että mainostamiasi hyviä digibokseja löytyy enää vain netistä ja harvoista erikoisliikkeistä, marketeissa on enää vain muutamaa köyhää perusmallia. Samoin virittimien määrä tuskin tulee perustv:issä lisääntymään, koska kuluttajat eivät sellaista vaadi.

        https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/netti-tv-ohitti-perinteisen-tv-katselun-alle-45-vuotiaiden-keskuudessa

        Höpöjuttuja, kaikki katsoo TV:tä kenellä on, kotona tai itsellään. Ne kännykästä tai läppäriltäkin katsovat ostaa heti kun rahat riittää, mutta ainahan on teitä köhiä keillä rahaa vain ylihintaiseen kännykkään.

        Suoratoistot oli muotia, mutta muodit tulee ja menee, etenkin kun niillä aletaan rahastaa liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertaapa joskus ihan peukalomitalla katsoen minkä kokoiselta näyttää ison telkkarin kuva muutaman metrin päästä ja puhelimen näyttö läheltä. Yllättäen ne ovatkin samankokoiset ja puhelimen pikselikoko on niin pieni että se vastaa sitä ison telkkarin pikselikokoa. Eli ei se puhelimen ruudun tuijottaminen pilaa näköä.

        Et näytä tajuavan fysiikastakaan mitään. Ero onkin siinä että tuijottaa jatkuvasti lähelle, eikä näkökyky kehity normaaliksi normaaleille katseluetäisyyksille tai heikkenee vanhemmitenkin. Siitä on ihan tutkittua tietoa, joten turha mutuilla.

        Eikä todellakaan vastaa sen enempää katseluelämys kuin vaikkapa tekstien näkyvyyskään kännykän näytöllä samaa kuin isossa TV:ssä, puhumattakaan sitten äänistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin kännyn ruutua tuijottaessa näkö on tarkennettu lähelle ja tv:tä katsoessa kauas. Ainakin silmät rasittuvat ja väsyvät jatkuvaan lähelle tarkennukseen. Ledit tuottavat sinertävää valoa, joka joidenkin tutkimuksien mukaan ei välttämättä ole silmille kovin terveellistä. Joka tapauksessa sinertävällä valolla on piristävää vaikutusta, joten paljon kännyä tuijottavilla nuorilla uni-valve-rytmi saattaa seota. Ei taida vielä olla kattavasti tietoa siitä, mitä seurauksia on sillä jos lapsi tuijottaa muutaman vuoden iästä asti päivittäin tuntikausia lähelle sinisenä hohtavaa näyttöruutua.

        Totta, minulla rasittui töissäkin silmät kun joutui katsomaan jatkuvasti lähelle, välillä jopa TV:n kuva näkyi epäselvästi. Onneksi palautunut ja TV aina auki kun kotona, vaikka olen myös tietokoneella hyvin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöjuttuja, kaikki katsoo TV:tä kenellä on, kotona tai itsellään. Ne kännykästä tai läppäriltäkin katsovat ostaa heti kun rahat riittää, mutta ainahan on teitä köhiä keillä rahaa vain ylihintaiseen kännykkään.

        Suoratoistot oli muotia, mutta muodit tulee ja menee, etenkin kun niillä aletaan rahastaa liikaa.

        Jotenkin vaikuttaa, että haastat vain riitaa kaikkien kirjoittajien kanssa. Tosin logiikka ja kirjoitustaito ontuu vähän joka lauseessa. Kyllä ne suoratoistoa katsovatkin katsovat sitä ihan TV:stä, samalla lailla kuin itse katsot digiboksisi tallenteita. Ja millä päättelyllä köyhällä on varaa vain ylihintaiseen kännykkään??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöjuttuja, kaikki katsoo TV:tä kenellä on, kotona tai itsellään. Ne kännykästä tai läppäriltäkin katsovat ostaa heti kun rahat riittää, mutta ainahan on teitä köhiä keillä rahaa vain ylihintaiseen kännykkään.

        Suoratoistot oli muotia, mutta muodit tulee ja menee, etenkin kun niillä aletaan rahastaa liikaa.

        Mitä eroa on siinä onko TV kotona vai itsellään?

        Löysin netistä pohjoismaissa (myös Suomi) tehdyn tutkimuksen, jonka mukaan ihmiset katsovat TV:stä enimmäkseen striimauspalveluja ja suosio koko ajan vain kasvaa. Niistäkin jotka nyt katsovat vain perinteisiä TV-lähetyksiä 42% on aikeissa aloittaa suoratoiston katselun tänä vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin vaikuttaa, että haastat vain riitaa kaikkien kirjoittajien kanssa. Tosin logiikka ja kirjoitustaito ontuu vähän joka lauseessa. Kyllä ne suoratoistoa katsovatkin katsovat sitä ihan TV:stä, samalla lailla kuin itse katsot digiboksisi tallenteita. Ja millä päättelyllä köyhällä on varaa vain ylihintaiseen kännykkään??

        Jotenkin vaikuttaa, että haastat vain riitaa kaikkien kirjoittajien kanssa. Tosin logiikka ja kirjoitustaito ontuu vähän joka lauseessa.

        Tietääkseni suoratoistoa katsotaan paljon myös kännykästä, tabletilta tai tietokoneelta, jos sama ohjelma tulee TV-lähetyksenä nin fiksut katsoo tietenkin sen, suoraan tai tallennettuna. Jos asut jossain korvessa niin ehkä siellä ei ole paljon kanavia, mutta kaupungeissa ohjelmaa tulee enemmän kuin tarpeeksi ihan ilmaisilta kanavilta.

        Ainakin nuorille se kännykkä on usein esittelykapine ja jos ostaa vaikkapa 1-3 vuoden välein tonnin kännykän niin rahat ovat poissa hyödyllisemmästä, kuten TV:n ostosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa on siinä onko TV kotona vai itsellään?

        Löysin netistä pohjoismaissa (myös Suomi) tehdyn tutkimuksen, jonka mukaan ihmiset katsovat TV:stä enimmäkseen striimauspalveluja ja suosio koko ajan vain kasvaa. Niistäkin jotka nyt katsovat vain perinteisiä TV-lähetyksiä 42% on aikeissa aloittaa suoratoiston katselun tänä vuonna.

        Onhan siinä eroa onko TV vanhemmilla jolloin voi katsoa ainakin osan haluamistaan tai itsellä omassa huoneessa/asunnossa tai eikö ole ollenkaan.

        Juu, varmasti suoratoistorahastajien tutkimukset kertoo mitä haluavat ja TV-lähetysten piti jo loppua , mutta totuus on päinvastainen, ne fanittamasi yritykset ovat suurissa vaikeuksissa ja vähentävät jo omaa tuotantoa ja esim urheilulähetysten ostoja.


    • Anonyymi

      Itse asiassa hankin digiboksin hobby hallista

    • Anonyymi

      No niin. Demokratiaan kuuluu pixeläätiö aika ajoin. On aika hoxata jo.

    • Anonyymi

      SD-kanavatkin katoaa kohta, yli 150 000 joutuu hankkimaan uuden TV:n tai digiboksin. Digiboksia tarvitaan edelleen jos haluaa tallentaa useampaa kanavaa, suurimmassa osassa pystyy vain tallentamaan tai katsomaan yhtä, omassa pystyy tallentamaan kahta tai katsomaan ja tallentamaan yhtä, silti hyvä olla digiboksikin.

      • Anonyymi

        Ei nykypäivänä tallentamiselle ole niin suurta tarvetta, kuin ennen. Ennen tuli ohjelma ehkä yhden kerran uusintana viikon aikana, joten jos ei silloinkaan nähnyt, piti ohjelma saada VHS-nauhalle talteen. Sitten se katsottin ja nauhoitettiin seuraava ohjelma päälle. Nykyään joka ohjelma uusitaan lukuisia kertoja saman viikon aikana ja suoratoistoista ne on katsottavissa jälkeenpäin. Suurimmalla osalla ei ole tarvetta tallentamalla kerätä mitään arkistoa, joten boksien tarve on hyvin marginaalinen nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nykypäivänä tallentamiselle ole niin suurta tarvetta, kuin ennen. Ennen tuli ohjelma ehkä yhden kerran uusintana viikon aikana, joten jos ei silloinkaan nähnyt, piti ohjelma saada VHS-nauhalle talteen. Sitten se katsottin ja nauhoitettiin seuraava ohjelma päälle. Nykyään joka ohjelma uusitaan lukuisia kertoja saman viikon aikana ja suoratoistoista ne on katsottavissa jälkeenpäin. Suurimmalla osalla ei ole tarvetta tallentamalla kerätä mitään arkistoa, joten boksien tarve on hyvin marginaalinen nykyisin.

        Minä tallennan koska kerään hyviä suosikkileffoja ja musiikkia itselleni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tallennan koska kerään hyviä suosikkileffoja ja musiikkia itselleni!

        Selvä. Se että sinä teet niin, ei tee bokseista mitään yleisesti tarpeellisia laitteita vuonna 2023. Historian havinaa ne on silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä. Se että sinä teet niin, ei tee bokseista mitään yleisesti tarpeellisia laitteita vuonna 2023. Historian havinaa ne on silti.

        Ehkä ei tavan kansalle mutta uusiakin bokseja myydään yhä erikoisliikkeissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tallennan koska kerään hyviä suosikkileffoja ja musiikkia itselleni!

        Minä tallennan radiolähetyksiä C-kasetille ja kerään hyvää musiikkia ohjelmia. C-kasettinauhuri on siis hyvin vahvasti 2020-luvun laite!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tallennan radiolähetyksiä C-kasetille ja kerään hyvää musiikkia ohjelmia. C-kasettinauhuri on siis hyvin vahvasti 2020-luvun laite!

        Minun olisi PITÄNYT tallentaa c-kasettinauhurilla c-kasetille Yle Puheen "Kasarista 2000-luvulle" lähetyksiä koska niitä ei ole Yle Areenassa MISSÄÄN!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun olisi PITÄNYT tallentaa c-kasettinauhurilla c-kasetille Yle Puheen "Kasarista 2000-luvulle" lähetyksiä koska niitä ei ole Yle Areenassa MISSÄÄN!!!!

        OK!!!! TÄMÄ SELVÄ!! HARMI KUN ET TALLENTANUT!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nykypäivänä tallentamiselle ole niin suurta tarvetta, kuin ennen. Ennen tuli ohjelma ehkä yhden kerran uusintana viikon aikana, joten jos ei silloinkaan nähnyt, piti ohjelma saada VHS-nauhalle talteen. Sitten se katsottin ja nauhoitettiin seuraava ohjelma päälle. Nykyään joka ohjelma uusitaan lukuisia kertoja saman viikon aikana ja suoratoistoista ne on katsottavissa jälkeenpäin. Suurimmalla osalla ei ole tarvetta tallentamalla kerätä mitään arkistoa, joten boksien tarve on hyvin marginaalinen nykyisin.

        Ei kaikkia ohjelmia uusita ja aina ei pysty katsomaan uusintojakaan jos on vaikka vuorotöissä. Tärkeimmät dokumentit tms voi tietysti säilyttääkin, mutta helpompi kovalevyltä on poistaa ja tallentaa uudelleen kuin VHS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun olisi PITÄNYT tallentaa c-kasettinauhurilla c-kasetille Yle Puheen "Kasarista 2000-luvulle" lähetyksiä koska niitä ei ole Yle Areenassa MISSÄÄN!!!!

        kelanauhuri on paras


    • Anonyymi

      Ihan pieni boksi otsalle keikkumaan vaan.

    • Anonyymi

      Joutuu sitten vanhat boksitkin uusimaan kun SD-lähetykset loppuu. Onneksi molemmat vanhoja, toinen tosin vähän käytettty. Eipä sillä digiboksin hinnalla kauaa suoratoistoja katselisi.

      • Anonyymi

        Se vaan, että mitä sillä digiboksillasi sitten katselet ja tallentelet, jos kaikki vähänkin uudempi ja monipuolisempi ohjelmisto on siirtynyt suoratoistoon ja perinteiset tv-lähetykset on vain samoja ohjelmia uusintoina? Toki uutiset ehkä voi olla tuoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan, että mitä sillä digiboksillasi sitten katselet ja tallentelet, jos kaikki vähänkin uudempi ja monipuolisempi ohjelmisto on siirtynyt suoratoistoon ja perinteiset tv-lähetykset on vain samoja ohjelmia uusintoina? Toki uutiset ehkä voi olla tuoreita.

        Tulee lineaaritv:stä ihan uusiakin ohjelmia eikä kaikki ole siirtynyt suoratoistoon! Onneksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan, että mitä sillä digiboksillasi sitten katselet ja tallentelet, jos kaikki vähänkin uudempi ja monipuolisempi ohjelmisto on siirtynyt suoratoistoon ja perinteiset tv-lähetykset on vain samoja ohjelmia uusintoina? Toki uutiset ehkä voi olla tuoreita.

        Kyllähän tuossa on aiemmin päätetty, että suoratoisto on menneiden aikojen havinaa ja tyhmien ihmisten touhua ja boksit on hyvin vahvasti nykyaikaa ja viisaiden ihmiset yleisesti vuonna 2023 käytössä olevia laitteita.


      • Anonyymi

        150 suoratoistoihin kuussa, ei tartte bokseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        150 suoratoistoihin kuussa, ei tartte bokseja.

        Entäs kun sun suosikkileffas ja sarjas yks yö poistuukin sieltä eikä ole enää katsottavissa? Mitäs sitten teet? Kiroat varmaan suoratoistot alimpaan helvettiin, niin ainakin minä tekisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs kun sun suosikkileffas ja sarjas yks yö poistuukin sieltä eikä ole enää katsottavissa? Mitäs sitten teet? Kiroat varmaan suoratoistot alimpaan helvettiin, niin ainakin minä tekisin.

        Mitä sitten? Kerran katsottu, niin ei se poistuminen mitään haittaa. Te boksijyyrät tuijotatte varmaan joka ilta ne vuosia sitten tallennetut Pulttiboissit ja Kummelit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten? Kerran katsottu, niin ei se poistuminen mitään haittaa. Te boksijyyrät tuijotatte varmaan joka ilta ne vuosia sitten tallennetut Pulttiboissit ja Kummelit.

        En minä ainakaan tykkää jostain pulttiboiseista tai kummeleista! Minä katson LAATULEFFOJA ja -Sarjoja! Scifiä, toimintaa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan, että mitä sillä digiboksillasi sitten katselet ja tallentelet, jos kaikki vähänkin uudempi ja monipuolisempi ohjelmisto on siirtynyt suoratoistoon ja perinteiset tv-lähetykset on vain samoja ohjelmia uusintoina? Toki uutiset ehkä voi olla tuoreita.

        Heheh, TV:stä tulee enemmän elokuvia kuin ikinä pystyisi katsomaan ja nehän tulee jo vuoden parin sisällä televisoon, ei todellakaan ole niin kiirettä katsoa että maksaisin edes maksullisia kanavia kun ilmaisia parikymmentä.

        Eniten katsonkin ajankohtaisohjelmia ja dokumentteja, mutta myös tosi-TV sarjoja ja viihdettä. Monet sarjat tulee suoraan televisoon ja suoratoistosta ne ovatkin katoamassa. Elokuvista ja sarjoista vain pieni osa nin hyviä että tuhlaisin aikaa niiden katsomiseen, saati että maksaisin.


    • Anonyymi

      Missä kivikaudella ap elää, mihin helvettiin tarvii digiboxin? Mulla ollut virittimet eri telkkareissa jo kohta 15v.

      • Anonyymi

        Lue tätä ketjua. Suoratoistot ovat historian havinaa kuulemma ja boksit hyvin vahvasti 2023-vuoden juttu. Näin se on oltava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tätä ketjua. Suoratoistot ovat historian havinaa kuulemma ja boksit hyvin vahvasti 2023-vuoden juttu. Näin se on oltava.

        Totta, ei boksit ole mihinkään kadonneet, niitähän on ostettu valtavat määrät ja edelleen käytössä, vaikka TV:t vaihtuneet uudempiin. Kohta tosin joutuu uusimaan kun SD-lähetykset lakkaa. Tekeekin isot rahat nuo liikkeet mitkä silloin myyvät kunnollisia HD-bokseja!

        Ei muuten ihme että televisiottomat vaikuttavat hyvin tietämättömiltä kun jää uutiset ja ajankohtaisohjelmatkin näkemnättä, puhumattakaan laatudokumenteista. Oli töissäkin puheenaiheet aika köyhiä tuollaisten kanssa, tuijottivat jotain hömppäsarjoja, maailmanmenosta eivät tienneet mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, ei boksit ole mihinkään kadonneet, niitähän on ostettu valtavat määrät ja edelleen käytössä, vaikka TV:t vaihtuneet uudempiin. Kohta tosin joutuu uusimaan kun SD-lähetykset lakkaa. Tekeekin isot rahat nuo liikkeet mitkä silloin myyvät kunnollisia HD-bokseja!

        Ei muuten ihme että televisiottomat vaikuttavat hyvin tietämättömiltä kun jää uutiset ja ajankohtaisohjelmatkin näkemnättä, puhumattakaan laatudokumenteista. Oli töissäkin puheenaiheet aika köyhiä tuollaisten kanssa, tuijottivat jotain hömppäsarjoja, maailmanmenosta eivät tienneet mitään.

        Miten ne televisiottomat tuijottaa hömppäsarjoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ne televisiottomat tuijottaa hömppäsarjoja?

        Kännykän, tabletin tai tietokoneen näytöltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kännykän, tabletin tai tietokoneen näytöltä.

        Eikö niillä pysty katsomaan uutisia ja ajankohtaisohjelmia, laatudokumentteja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö niillä pysty katsomaan uutisia ja ajankohtaisohjelmia, laatudokumentteja?

        Kuka oikeesti haluaa tuijottaa jotain kännykän tai tabletin pientä näyttöä?? Täytyy olla aika masokisti jos moista harrastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö niillä pysty katsomaan uutisia ja ajankohtaisohjelmia, laatudokumentteja?

        Ei varmaan tyhmiä kiinnostakaan ja eiköhän ne silmät rasitu ihan tarpeeksi jo hömppäsarjojen tuijottelusta.


    • Anonyymi

      Kyllähän tämä on sinänsä ajankohtainen aihe taas kohta. 2025 tulee monella taas boksin hankinta ajankohtaiseksi, kun DVB-T-lähetykset loppuu ja kaikki eivät ole kaapelin piirissä eikä tarvitse kuin 10v vanha tv olla, niin ei T2-viritintä löydy. Aloituksen provostatusta tämä ei silti poista, kun analogisista puhuttiin ja palstan nimestä provoa väännettiin.

    • Anonyymi

      Säästää paljon aikaa kun digiboksilla tai yleensäkin tallenteista voi kelata mainosten ohi. Monissa ohjelmissa ainakin kolmannes ajasta mainoksia ja silti valittavat ettei kannata.

    Ketjusta on poistettu 44 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      249
      2246
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1866
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      131
      1320
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1180
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1145
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe