Luotettavuus on A ja O

Anonyymi-ap

Kuka haluaa kengät jotka hajoavat viikon kuluttua ostamisesta ja ovat täynnä reikiä ja jalat kastuvat? Hullu pitää olla. Kuka ostaa jonkun muun merkin kuin Toyota joka hajoaa heti kun sen ajaa ulos kaupasta? Hullu pitää olla.

141

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota on ollut viime vuosina lehdissä esillä moniongelmaisena huijarina. Tekniikka pettää vähän väliä ja päälle vielä törkeät huijaukset.

      Valikko
      Etsi

      Kirjaudu
      Rekisteröidy
      KESKUSTELU
      VIIHDE
      ALENNUSKOODIT
      BLACK FRIDAY 2023
      LAINAA
      TREFFIT
      SÄÄNNÖT
      CHAT

      Aihealueet

      Toyota
      Yleistä Toyotasta
      Tässä kertaus siitä mitä lehdet ovat kirjoittaneet Toyotan laadusta

      Anonyymi-ap
      2023-09-16 11:19:29
      Ilmoita
      "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

      Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

      Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

      TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


      "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

      https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

      "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

      – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."

      https://www.ksml.fi/teemat/5899760

      "Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.

      AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."

      https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/

      • Anonyymi

        Epätoivoinen tuskissaan vääntelehtivä Skoda-myyjä keksii konkurssin edessä kaikenlaista.


    • Anonyymi

      Niin... "Toyota joka hajoaa heti kun sen ajaa ulos kaupasta? Hullu pitää olla." Kovin harhaisia kuvitelmia näkyy ainakin aiheuttavan omistajalleen muista merkeistä. Lieneekö Toyota-uskovaisen ajatuskulku jotenkin sellainen, että "kun tämäkin Toyota jonka pitäisi olla kaikkein parhain, on kuitenkin näin surkea rottelo, niin miten huonoja muut merkit sitten voivatkaan olla."

    • Anonyymi

      "Toyota joka hajoaa heti kun sen ajaa ulos kaupasta?"

      Tojohönön suomen kielen taito hetättää hilpeyttä.

    • Anonyymi

      Toyotaa voidaan verrata kiinalaiseen halpis tuotteeseen. Siinä on vakiona paljon heikkouksia jotka hajoaa ja sitten useita huonoa ominaisuuksia joita ei eurooppalaisista löydy.

      • Anonyymi

        Niin kuin jakopää ja kaksoiskytkinvaihteisto tai öljyn syönti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin jakopää ja kaksoiskytkinvaihteisto tai öljyn syönti.

        Heikkoja on Teron yritykset pitää mielenterveyttään pystyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin jakopää ja kaksoiskytkinvaihteisto tai öljyn syönti.

        Katopa noista lehtijutuista mikä on viimevuosien ongelmapesä. Yaris tuotiin hinausauton lavalla pois TM:n talvitesteistä ja Corolla puhaltaa jäähdytysnesteet ulos pakoputken kautta. Kolaritesteihin toyota joutuu lähettämään vahvistettuja autoja.
        Ja Toyota vieläpä maksattaa tyyppivian 2.500 euron korjauksen asiakkaalla.

        Tässä ei nyt mutkumutkuvolsu-jargonit auta. Toyotan pitää itse selvittää laatuongelmansa. Ei siinä muiden merkkien manaamiset auta yhtään mitään.


      • Anonyymi

        Kiinalainen halpis tuote = volvo. hihii


    • Anonyymi

      Siis pyöritä, pyöritä Toyotan rattia
      Kun kori keikkuu pyörät viipottaa
      Niin kaunista muuall' ei löytyä saata
      Kuin tien pientareen kesäinen yö
      Niin kaunista muuall' ei löytyä saata
      Kuin tien pientareen kesäinen yö
      Siis pyöritä, pyöritä Toyotan rattia

      https://www.youtube.com/watch?v=te1n25iwUlY

      • Anonyymi

        Minulla hojosi Skodasta DSG ja turbo ja alusta kolisi kuin kivenmurskain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla hojosi Skodasta DSG ja turbo ja alusta kolisi kuin kivenmurskain.

        Yölläkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yölläkö?

        Juu, Toyotan omapojalla oli eilen raskas päivä ja uni ei tule.


    • Anonyymi

      Corollan 2.500 euron tyyppivika lämmönvaihtimessa on kuluttaja-asiamihen käsittelyssä. Viallisia tojoja on satamäärin.

    • Anonyymi

      En halua mitään puukenkiä jotka kopisee niin maan prkleesti ja rikkoo jalat. Kuten en myöskään pintakovaa mölytoosa-Tojotaa joka rikkoo selän kääpioille mitotetuilla penkeillään. Kirurgin pöydältä vasta iso lasku tuleekin!

    • Anonyymi

      Toyota taitaa olla nykyään uudemmissa autoissa se epäluotettavin vaihtoehto ja se tuleva ruostuminen suoraan sanoen todellinen talouden ongelma.

      • Anonyymi

        Kristallipalloko kertoi sellaista toiveiden tynnyrissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristallipalloko kertoi sellaista toiveiden tynnyrissä?

        Lue avaus. Siinä on tosimaailman uutisia Toyotan ongelmista. Ei mistään muusta automerkin vioista ja huijauksista ole kirjoitettu noin paljon viimeisen yhden vuoden aikana.
        Kaikki nuo ovat tojotan todellisis ja tämän päivän vikoja ja huijauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue avaus. Siinä on tosimaailman uutisia Toyotan ongelmista. Ei mistään muusta automerkin vioista ja huijauksista ole kirjoitettu noin paljon viimeisen yhden vuoden aikana.
        Kaikki nuo ovat tojotan todellisis ja tämän päivän vikoja ja huijauksia.

        Yli Kolmekymmentä miljardia ja seitsemän vuotta ainoastaan ovat veret seisauttavia isoja lukuja. Ja vikamaailma laajalla rintamalla vielä erikseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli Kolmekymmentä miljardia ja seitsemän vuotta ainoastaan ovat veret seisauttavia isoja lukuja. Ja vikamaailma laajalla rintamalla vielä erikseen?

        Taas tämä väsynyt vakioveto tojohönöltä kun tulee puheeksi toyotan paskalaatu ja huijaukset.
        Ei se kuule auta mitään tämän päivän Tojon paskalaadun ja huijauksien korjaamiseksi jos yrittää muuttaa puheenaihetta toisen valmistajan 10 vuotta vanhoihin mokiin.

        Tojon paskalaatu ja huijaukset ovat todellisuutta vaikka kuinka yrität muuttaa puheenaihetta.


    • Anonyymi

      Toyota on paras aina ja kakkialla.

      • Anonyymi

        Siksi juuri miljardöörit eivät esiinny kuin aasialaisten kulkineitten kanssa, köyhän vähä-älyisen suomalaisen valintaan päätyvät myöskin öljysheikit, on se Toyota niin kova sana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi juuri miljardöörit eivät esiinny kuin aasialaisten kulkineitten kanssa, köyhän vähä-älyisen suomalaisen valintaan päätyvät myöskin öljysheikit, on se Toyota niin kova sana!

        "Miljardöörilapsiko" se siellä höpöttämässä öljysheikkien autoista? Kyllä on oljenkorret jo vähissä?


      • Anonyymi

        Parempi se on Toyotassa kakkialla kuin kakkipäällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi se on Toyotassa kakkialla kuin kakkipäällä.

        Kakit sulla on housussas!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakit sulla on housussas!

        Nyt on jutut tojotakuskin tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakit sulla on housussas!

        Summa summarum ja yhtä kaikki ! 7 vuotta ja 30 miljardia pitää röllin lämpimänä. Ja fiksun asiakkaan pään kylmänä. Merkin jo tietänettekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Summa summarum ja yhtä kaikki ! 7 vuotta ja 30 miljardia pitää röllin lämpimänä. Ja fiksun asiakkaan pään kylmänä. Merkin jo tietänettekin?

        Taas tämä väsynyt vakioveto tojohönöltä kun tulee puheeksi toyotan paskalaatu ja huijaukset.
        Ei se kuule auta mitään tämän päivän Tojon paskalaadun ja huijauksien korjaamiseksi jos yrittää muuttaa puheenaihetta toisen valmistajan 10 vuotta vanhoihin mokiin.

        Tojon paskalaatu ja huijaukset ovat todellisuutta vaikka kuinka yrität muuttaa puheenaihetta.


    • Anonyymi

      Siitä huolimatta toyotat menee näin autokauppiaan kokemuksella parhaiten ja nopeimmin kaupaksi ja pitävät arvonsa pidempään kuin monet monet muut merkit.
      Oli kyse uudemmista tai vanhemmista autoista.

      • Anonyymi

        Suomalainen ei vaan opi. Eihän se muusta kerro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen ei vaan opi. Eihän se muusta kerro.

        "Suomalainen ei vaan opi."

        Kyllä suomalaiset ovat oppineet. Tänä vuonna ne ovat ostaneet jo yli 16.000 VW-konsernin valmistamaa autoa.
        Ne 12.000 junttia eivät ole oppineet vaan ovat ostaneet Toyota-kinsernin valmistaman auton.

        Iso ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomalainen ei vaan opi."

        Kyllä suomalaiset ovat oppineet. Tänä vuonna ne ovat ostaneet jo yli 16.000 VW-konsernin valmistamaa autoa.
        Ne 12.000 junttia eivät ole oppineet vaan ovat ostaneet Toyota-kinsernin valmistaman auton.

        Iso ero.

        Justjoo, " konsernin valmistamaa" ?? Kaikki ruput ja eri merkkiset pikkusintit ja harmit yhteen laskettuna. Sitäkö tarkoitat? Eikö yhtään nolota ja hävetä jo pelkäästään "30 miljardia ja seitsemän vuotta"? Virallisia isoja lukuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justjoo, " konsernin valmistamaa" ?? Kaikki ruput ja eri merkkiset pikkusintit ja harmit yhteen laskettuna. Sitäkö tarkoitat? Eikö yhtään nolota ja hävetä jo pelkäästään "30 miljardia ja seitsemän vuotta"? Virallisia isoja lukuja!

        Turhaan riehut. Teet vain itsestäsi pellen taas tänäänkin.

        Fakta on se että suomalaiset ovat rekisteröineet tänä vuonna jo yli 16.000 VW-konsernin valmistamaa autoa. Sitä ei sun itkemisesi muuta miksikään.

        Samoin faktaa on nämä artikkelin viimeisen vuoden aikana.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

        – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760

        "Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.

        AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/


    • Anonyymi

      Tojomies kiittää joka ilta luojaansa, jos Tojo on selvinnyt päivän rankasta markettimatkasta ongelmitta.

      • Anonyymi

        Petterikö se siellä ongelmiensa kanssa? Onko molemmat, tsi ja dsg?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petterikö se siellä ongelmiensa kanssa? Onko molemmat, tsi ja dsg?

        Viimeisen vuoden saldo:
        Tojo on ainoa auto TM-testihistoriassa joka on jouduttu tuomaan pois tavitesteistä hinurilla. Corolla puskee nesteet ulos pakoputken kautta.
        Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja ja on huijannut päästöissä yli 20 vuotta.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

        – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760

        "Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.

        AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petterikö se siellä ongelmiensa kanssa? Onko molemmat, tsi ja dsg?

        Menikö taas Terolla ihon alle ja parempaan et pystynyt?


    • Anonyymi

      Hauska avaus, vain Tero voi verrata kenkiä Toyotaan.

      • Anonyymi

        Seitsemän vuotta ja kolmekymmentä miljardia tuskin on kovin hauska? Kertoo ainakin täyspäisille huijauksen laadusta ja määrästä. Mistään pikkujäynästä ei tule seitsemää vuotta lusittavaa ja kolmeakymmentä miljardia maksettavaa. Kyllä siinä sokea reetakin jo alkaa näkemään että, mikä on meininki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seitsemän vuotta ja kolmekymmentä miljardia tuskin on kovin hauska? Kertoo ainakin täyspäisille huijauksen laadusta ja määrästä. Mistään pikkujäynästä ei tule seitsemää vuotta lusittavaa ja kolmeakymmentä miljardia maksettavaa. Kyllä siinä sokea reetakin jo alkaa näkemään että, mikä on meininki.

        USAssa Toyotalle maksoi 36 miljardia dollaria kun joutuivat korjaamaan ja korvaamaan ruostevaurioita kun pickuppien rungot alkoivat katkeilemaan, että silleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seitsemän vuotta ja kolmekymmentä miljardia tuskin on kovin hauska? Kertoo ainakin täyspäisille huijauksen laadusta ja määrästä. Mistään pikkujäynästä ei tule seitsemää vuotta lusittavaa ja kolmeakymmentä miljardia maksettavaa. Kyllä siinä sokea reetakin jo alkaa näkemään että, mikä on meininki.

        Eikö oikeasti löydy mitään muuta sanottavaa kuin nämä väsyneet muihin merkkeihin littyvät fleimaukset kymmenen vuoden taakse?

        Mitä sanot siihen että viimeisen vuoden aikana Tojo on ainoa auto TM-testihistoriassa joka on jouduttu tuomaan pois tavitesteistä hinurilla. Corolla puskee nesteet ulos pakoputken kautta.
        Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja ja on huijannut päästöissä yli 20 vuotta.

        Olet niin naurettava papukaija joka yrittää toistaa typerää temppua joka ei ole koskaan toiminut.
        Edelleen Tojo on ainoa auto TM-testihistoriassa joka on jouduttu tuomaan pois tavitesteistä hinurilla. Corolla puskee nesteet ulos pakoputken kautta.
        Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja ja on huijannut päästöissä yli 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USAssa Toyotalle maksoi 36 miljardia dollaria kun joutuivat korjaamaan ja korvaamaan ruostevaurioita kun pickuppien rungot alkoivat katkeilemaan, että silleen.

        Entä Toyotan Hino bussien päästökeissi? 20 vuotta väärennetty päästöjä. Kolaritesteihin toimitettu vahvistettuja autoja, eli onhan näitä ja on siellä Toyotallekin muita päästösakkoja jne....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USAssa Toyotalle maksoi 36 miljardia dollaria kun joutuivat korjaamaan ja korvaamaan ruostevaurioita kun pickuppien rungot alkoivat katkeilemaan, että silleen.

        Linkki siihen 36:n milhardiin, kiitos jo etukäteen! Tuomio törkeästä hyijauksesta pitää röllin lämpimänä!


      • Anonyymi

        Kenkiä voi verrata mihin haluaa mutta k-vaarassa on se k-kengän pelko aina läsnä.


    • Anonyymi

      Juu ja sen verran sentähän pitää itsetuntoa olla, että koskaan ei ole Toyotaa ollu, eikä koskaan tule.

      • Anonyymi

        Niinpä, se tarkottaisii vikavagenmyyjällä k- kenkää jos maailman ykkösmerkin ostaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, se tarkottaisii vikavagenmyyjällä k- kenkää jos maailman ykkösmerkin ostaisi?

        Siis pyöritä, pyöritä Toyotan rattia
        Kun kori keikkuu pyörät viipottaa
        Niin kaunista muuall' ei löytyä saata
        Kuin tien pientareen kesäinen yö
        Niin kaunista muuall' ei löytyä saata
        Kuin tien pientareen kesäinen yö
        Siis pyöritä, pyöritä Toyotan rattia

        https://www.youtube.com/watch?v=te1n25iwUlY


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, se tarkottaisii vikavagenmyyjällä k- kenkää jos maailman ykkösmerkin ostaisi?

        Eihän kukaan autoista ymmärtävä ja niiden ominaisuuksista välittävä edes harkitse Toyotaa autokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan autoista ymmärtävä ja niiden ominaisuuksista välittävä edes harkitse Toyotaa autokseen.

        Voi harmi että maailmassa on jo yli 2 miljoonaa enemmän niitä " ymmärtämättömiä" kuin millään muulla merkillä? Skodakaan ei ymmärrä ostaa muut kuin nuo vasemman äärilaidan kulkijat itäeuroopassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi harmi että maailmassa on jo yli 2 miljoonaa enemmän niitä " ymmärtämättömiä" kuin millään muulla merkillä? Skodakaan ei ymmärrä ostaa muut kuin nuo vasemman äärilaidan kulkijat itäeuroopassa.

        Jos tykkää tuollaisesta romusta niin antaa mennä vaan,

        Viimeisen vuoden saldo:
        Tojo on ainoa auto TM-testihistoriassa joka on jouduttu tuomaan pois tavitesteistä hinurilla. Corolla puskee nesteet ulos pakoputken kautta.
        Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja ja on huijannut päästöissä yli 20 vuotta.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

        – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760

        "Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.

        AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tykkää tuollaisesta romusta niin antaa mennä vaan,

        Viimeisen vuoden saldo:
        Tojo on ainoa auto TM-testihistoriassa joka on jouduttu tuomaan pois tavitesteistä hinurilla. Corolla puskee nesteet ulos pakoputken kautta.
        Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja ja on huijannut päästöissä yli 20 vuotta.

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

        – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760

        "Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.

        AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/

        Vilunkivavagekonsernissa parhaiten tiedetään, mitä suunnitelmallinen ja tarkoituksellinen, törkeä huijaus maksaa ja kuinka monta vuotta siitä saa kakkua kun pöllytys on 40 kertainen.


    • Anonyymi

      Jos haluaa AUTON ostaa vaikka BMW I5

      • Anonyymi

        Onneton räpystys, kestävyys kuin toisella saksalaisella, wartburgilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneton räpystys, kestävyys kuin toisella saksalaisella, wartburgilla.

        Wartburg oli saksalaista autojen aateliia. Ei moottoriöljyäkään tarvinnut koskaan vaihtaa. Upeaa saksalaislaatua. Oliko peräti mannermainen länsiauto ?


    • Anonyymi

      Koeajoin Corollan, hiljainen auto, niin hiljainen että luulin tulleeni kuuroksi. Ja ajomukavuus oli kuin olisi pilvellä köllinyt oxycontin pöllyissä.

    • Anonyymi

      Tojotistin hätähuuto on yrittää kääntää keskustelu muihin merkkeihin kun otetaan puheeksi se että Toyota on se ainoa merkki joka on jouduttu tuomaan TM;n talvitesteistä hinausautolla pois ja Corollat puhaltaa jäähdytysnesteet pakoputken kautta ulos. Huijauspuolella Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja.

      Nämä eivät katoa mihinkään sillä että yrittää kääntää puhen muihin merkkeihin. Tojo tekee paskalaatua ja huijaa vielä päälle.

      • Anonyymi

        Pysytään Toyotassa! Yli 2 miljoonaa kpl myyty enemmän kuin mitään muuta merkkiä maailmassa! Mitäs rölli tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysytään Toyotassa! Yli 2 miljoonaa kpl myyty enemmän kuin mitään muuta merkkiä maailmassa! Mitäs rölli tähän?

        Hieno suoritus ja papukaija merkki päälle.

        Ei muuta miksikään sitä Toyota on se ainoa merkki joka on jouduttu tuomaan TM;n talvitesteistä hinausautolla pois ja Corollat puhaltaa jäähdytysnesteet pakoputken kautta ulos. Huijauspuolella Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno suoritus ja papukaija merkki päälle.

        Ei muuta miksikään sitä Toyota on se ainoa merkki joka on jouduttu tuomaan TM;n talvitesteistä hinausautolla pois ja Corollat puhaltaa jäähdytysnesteet pakoputken kautta ulos. Huijauspuolella Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja.

        Kehitystä olisi jo röllillä sekin että osaisi erottaa yhden auton hinauksen merkityksen yleisimmistä hinurin kyydissä kuljetettavista saksanseisojista! Ja "huijauspuolella" tajuaisi, mistä sitä kakkua tulee vuosiksi ja maksettavaa kymmeniä miljardeja! Minua ainakin wanhaa vaginistia hävettää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehitystä olisi jo röllillä sekin että osaisi erottaa yhden auton hinauksen merkityksen yleisimmistä hinurin kyydissä kuljetettavista saksanseisojista! Ja "huijauspuolella" tajuaisi, mistä sitä kakkua tulee vuosiksi ja maksettavaa kymmeniä miljardeja! Minua ainakin wanhaa vaginistia hävettää....

        Voihan sitä tojon touhua selitellä niin paljon kuin haluaa. Vapaa maa.

        Ei muuta miksikään sitä Toyota on se ainoa merkki joka on jouduttu tuomaan TM;n talvitesteistä hinausautolla pois ja Corollat puhaltaa jäähdytysnesteet pakoputken kautta ulos. Huijauspuolella Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja.


        Itse en alennu selittelemään yhtään mitään. Se on luusereiden hommia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä tojon touhua selitellä niin paljon kuin haluaa. Vapaa maa.

        Ei muuta miksikään sitä Toyota on se ainoa merkki joka on jouduttu tuomaan TM;n talvitesteistä hinausautolla pois ja Corollat puhaltaa jäähdytysnesteet pakoputken kautta ulos. Huijauspuolella Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja.


        Itse en alennu selittelemään yhtään mitään. Se on luusereiden hommia.

        Luuserilla on aina selitys kaikkeen.

        Se vaan että koskaa ei ole sattunut menestystä kohdalle sattumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä tojon touhua selitellä niin paljon kuin haluaa. Vapaa maa.

        Ei muuta miksikään sitä Toyota on se ainoa merkki joka on jouduttu tuomaan TM;n talvitesteistä hinausautolla pois ja Corollat puhaltaa jäähdytysnesteet pakoputken kautta ulos. Huijauspuolella Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja.


        Itse en alennu selittelemään yhtään mitään. Se on luusereiden hommia.

        Peräti Yksi Toyota tuotu hinurin kyydissä? Kuinka paljon niitä saksanseisojia on ollut hinurien kyydissä? Vakuutusyhtiön mukaan ainakin paljon eli eniten! Siihen ei selittelyt auta.


    • Anonyymi

      Miten huonot ja kengät sopii vertauskuviksi? Toyotahan on jo itsessään heikkouksia täynnä oleva tuote.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on automerkki joka kestää eniten kovaa käyttöä.
        https://www.ts.fi/teemat/4884970

        Näitä hinataan jatkuvasti, aikamoisia resupettereitä
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b

        Oikeasti Trafin tilasto kertoo seuraavaa.

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/

        Tässä yksi otanta:
        Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
        2019 -2009
        Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
        Toyota COROLLA 157 656 -150 892
        Volkswagen GOLF 173 998 -166 474

        Octavialla ajetaan noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti Trafin tilasto kertoo seuraavaa.

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/

        Tässä yksi otanta:
        Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
        2019 -2009
        Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
        Toyota COROLLA 157 656 -150 892
        Volkswagen GOLF 173 998 -166 474

        Octavialla ajetaan noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.

        Mikä siinäkin on että ne kalleimmat Saksan laadun tuntuiset ovat yleisimmät hinurin kyydissä? Eikö sitä todellista laatua saa isolla rahallakaan? Vai eikö niitä huolleta ollenkaan? Audi nyt vanhana Deekooveenä on mitä on mutta hinta ei kyllä korreloi oikean laadun kanssa alkuunkaan niinkuin puolet halvemmalla Toyotalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että ne kalleimmat Saksan laadun tuntuiset ovat yleisimmät hinurin kyydissä? Eikö sitä todellista laatua saa isolla rahallakaan? Vai eikö niitä huolleta ollenkaan? Audi nyt vanhana Deekooveenä on mitä on mutta hinta ei kyllä korreloi oikean laadun kanssa alkuunkaan niinkuin puolet halvemmalla Toyotalla.

        Hihii, ei Toyotaa tarvitse hinata kun sillä ei ajeta ja pakkasilla tai märällä kelillä ei vaarit markettiin lähde ettei auto hyydy tai likastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on automerkki joka kestää eniten kovaa käyttöä.
        https://www.ts.fi/teemat/4884970

        Näitä hinataan jatkuvasti, aikamoisia resupettereitä
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b

        Tuo on ehkä hauskin ja samalla tyhmin otsikko mitä autoista on ollut vuosiin, eli katsastusko kertoisi, mikä auto "kestää kovaa käyttöä". Katsastushan ei kerro kuin sen yhden lyhyen hetken missä kunnossa auto sillin on ja senkin vain pieneltä osin. Katsastus ei tiedä kuinka paljon autoa on korjattu ja miten paljon huollettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, ei Toyotaa tarvitse hinata kun sillä ei ajeta ja pakkasilla tai märällä kelillä ei vaarit markettiin lähde ettei auto hyydy tai likastu.

        Kertoisitko luuseripelle, mistä olet tietosi onkinut ettei Toyotalla ajeta satella ja pakksella?


    • Anonyymi

      Kyllä naurattaa Toyotalla ajaessa kun katsoo Audi, BMW, Mercedes rytökasoja tienpientareilla savuamassa.

      • Anonyymi

        Meinaakko että se vähentäisi saksanseisojien hinauksia?


      • Anonyymi

        Kateuden kanssa nyt tuskin on mitään tekemistä kun vakuutusyhtiö maksajana on kertonut faktan! Jos ja kun näin on niin mksi sitä totuutta pitäisi yrittää muuttaa? Vakuutusyhtiötä on kiittäminen oikeasta tiedosta.


      • Anonyymi

        Siinähän se tuli taas.


    • Anonyymi

      Muistetaanpa että täälä jokainen voi lässyttää mitä tahansa mielipidettään. Se on jokaisen oikeus mutta tässä vähän faktaa siitä mikä on tojon laatutaso tätänykyä.

      Viimeisen vuoden saldo:
      Tojo on ainoa auto TM-testihistoriassa joka on jouduttu tuomaan pois talvitesteistä hinurilla. Corolla puskee nesteet ulos pakoputken kautta.
      Tojo toimittaa kolaritesteihin vahvistettuja autoja ja on huijannut päästöissä yli 20 vuotta.

      "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

      Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

      Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

      TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


      "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

      https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

      "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

      – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."

      https://www.ksml.fi/teemat/5899760

      "Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.

      AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."

      https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/

    • Anonyymi

      Mites tojovaari selittää sen asian että Toyota toimitti kolaritesteihin vahvistettuja versioita tuotantoautoista?

      • Anonyymi

        Suunnitelmllinen Satojentuhasien katiskojen myyminen 40 kertaisillä päästöillä on ihan jotain muuta kuin muutaman yksittäistspauksen kaivelu jostain toiselta puolen maapalloa. Vain konserni on tuomittu törkeästä petoksesta . Hävettääkö yhtään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnitelmllinen Satojentuhasien katiskojen myyminen 40 kertaisillä päästöillä on ihan jotain muuta kuin muutaman yksittäistspauksen kaivelu jostain toiselta puolen maapalloa. Vain konserni on tuomittu törkeästä petoksesta . Hävettääkö yhtään?

        Tojo on huijari ja se ei selittelyllä muutu miksikään. Se iso huijaus ei ollut ne testiin lähetetyt fiksatutbautot vaan ne tuhannet ja tuhannet tappovehkeet mitä toimitettiin ilman fixauksia asiakkaille.
        Törkeä tahallinen huijaus.


    • Anonyymi

      Harmittaa tuo tojon voittokulku kokoajan.

      • Anonyymi

        Minua ei harmita kun siihen jo tottunut kun se etumatka on jo niin pitkä.


      • Anonyymi

        Minua säälittää uhrit jotka ovat tehneet virheen ja ostaneet heikon Toyotan.


    • Anonyymi

      Suomalaiset ovat tänävuonna ostaneet jo yli 16.000 vw-konsernin valmistamaa autoa. Tojo-konserni taapertaa kaukana takana 12.000 myynnillä.

      • Anonyymi

        Juu, kyllä, konsernin kotterot yhteen laskettuna Suomessa ! Eikö yhtään hävetä? Isot luvut tulevat koko maailman markkinoilta , ei mistään autoilun kehitysmaa, Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kyllä, konsernin kotterot yhteen laskettuna Suomessa ! Eikö yhtään hävetä? Isot luvut tulevat koko maailman markkinoilta , ei mistään autoilun kehitysmaa, Suomesta.

        Halpis myy kehitysmaissa ja sitä saaste Toyota on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kyllä, konsernin kotterot yhteen laskettuna Suomessa ! Eikö yhtään hävetä? Isot luvut tulevat koko maailman markkinoilta , ei mistään autoilun kehitysmaa, Suomesta.

        Tojota on vajonnut polttiskauppiaaksi kehitysmaissa.
        Yhtiön menestyksen ratkaisee sähköautojen myyntiluvut ja siinä Toyota on aivan surkea. Siksi Pelkästään sähköautoja valmistava Tesla on yhtiönä moninkertaisesti Toyotan arvoinen.

        Toyota on vain yhdessä asiassa ykkönen. Sillä on eniten velkaa kaikista maailman yjtiöistä. Ei pelkästään autoyhtiöistä vaan kaikista maailman yhtiöistä.


    • Anonyymi

      Kuka haluaa ostaa auton joka ruostuu pahiten ja nopeiten, kuten Toyota ja kaupan päällä viat ja huonot ominaisuudet?

      • Anonyymi

        Niinpä? Siinä salatussa ruotsalaistutkimuksessakin jossa avensiksista oli ruosteeessa 2%, niin passateista yli 40%???? Eikö olekkin ihmeellinen asia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä? Siinä salatussa ruotsalaistutkimuksessakin jossa avensiksista oli ruosteeessa 2%, niin passateista yli 40%???? Eikö olekkin ihmeellinen asia?

        Tästä blogista voi lukea sen tavallisen tojotan tarinan.

        Kun alle kymmenvuotiaaseen tojoon tulee eka ruostekukka helmaan niin se kertoo että koko kotelo on sisältäpäin mädäntynyt. Ei mene enää katsastuksesta läpi vaan isot hitsaushommat edessä.

        https://tavallisentallaajanblogi.blogspot.com/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä blogista voi lukea sen tavallisen tojotan tarinan.

        Kun alle kymmenvuotiaaseen tojoon tulee eka ruostekukka helmaan niin se kertoo että koko kotelo on sisältäpäin mädäntynyt. Ei mene enää katsastuksesta läpi vaan isot hitsaushommat edessä.

        https://tavallisentallaajanblogi.blogspot.com/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html

        Miten se kallis ja laadukkaan tuntuiset passatit voi olla niin umpiruosteessa, 42 % !!! Ei ollut mikään yksittäistapaus niinkuin röllin hätähuuto jonkin tarkoitushakuisen juutuuppivideon kanssa yhdestä yksilöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se kallis ja laadukkaan tuntuiset passatit voi olla niin umpiruosteessa, 42 % !!! Ei ollut mikään yksittäistapaus niinkuin röllin hätähuuto jonkin tarkoitushakuisen juutuuppivideon kanssa yhdestä yksilöstä.

        Tuo juttu kertoo Tojotien rakenteellisen vian. Ei tuo tojota ole poikkeus vaan se tavallinen tapaus. Tojoissa ei ole kunnollista ruostesuojausta ja siksi noin käy. Ei tuollainen ruostuminen ole mahdollista ellei koteloiden suojaus sisältäpäin puuttuu.
        Ja kun se puuttuu yhdestä niin se puuttuu kaikista.

        SSiinä kohtaa kun tojon helmaan tulee se eka kukka niin silloin tietää että koko kotelo on mätä. Ruostuminen alkaa sieltä sisältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo juttu kertoo Tojotien rakenteellisen vian. Ei tuo tojota ole poikkeus vaan se tavallinen tapaus. Tojoissa ei ole kunnollista ruostesuojausta ja siksi noin käy. Ei tuollainen ruostuminen ole mahdollista ellei koteloiden suojaus sisältäpäin puuttuu.
        Ja kun se puuttuu yhdestä niin se puuttuu kaikista.

        SSiinä kohtaa kun tojon helmaan tulee se eka kukka niin silloin tietää että koko kotelo on mätä. Ruostuminen alkaa sieltä sisältä.

        Milloin se tulee? Yli 30 vuotta Toyotat katsastettu huomautuksetta. Volsut ruostuu jo päältkin kahvojen ja logojen ympärystätkin ihan ruskeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin se tulee? Yli 30 vuotta Toyotat katsastettu huomautuksetta. Volsut ruostuu jo päältkin kahvojen ja logojen ympärystätkin ihan ruskeita.

        Hauska poika jaksaa kirjoitella höpöjä. Provoissa kannattaa pitää kohtuus liioittelussa, mutten sinulle vain nauretaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska poika jaksaa kirjoitella höpöjä. Provoissa kannattaa pitää kohtuus liioittelussa, mutten sinulle vain nauretaan.

        Niitä "höpöjä " voi tutkiskella markettien parkkipaikoilla nauraakkin saa jos siltä tuntuu. Totuus vaan löytyy tutkimuksista. Joskus Salatuistakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin se tulee? Yli 30 vuotta Toyotat katsastettu huomautuksetta. Volsut ruostuu jo päältkin kahvojen ja logojen ympärystätkin ihan ruskeita.

        Menihän tuokin Corolla läpi katsastuksesta huomautuksetta kun sitä oli ensin hitsattu kasaan.

        Se että parkkipaikalla näkee ettei jossain vanhassa autossa ole ruostetta ei kerro yhtään siitä kuinka paljon siihen on vaihdettu peltiä.

        Ei taas tojohönö oikein ajatellut asiaa loppuun saakka.


    • Anonyymi

      Mikähän automerkki heti hajoaa ?
      Kerro esimerkki.

      • Anonyymi

        Varhaisteinikö se sillä pätemässä?


    • Anonyymi

      Toyotaan voi luottaa yhtä paljon kuin aloholistiin.
      Eli ei ollenkaan koska vikoja ei korjata eikä asiakkaan osaksi jää muu kuin maksaminen jopa tehdasvikojen osalta.

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että kaikki konsernimerkit on jo niin pikkusinttejä ynnämuut-kerhossa että röllikin laskee ne jo kaikki yhteen ja vertaa suome ylivoimaiseen ykkösmerkkiin höpöttämällä vaan jostain aageestä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että kaikki konsernimerkit on jo niin pikkusinttejä ynnämuut-kerhossa että röllikin laskee ne jo kaikki yhteen ja vertaa suome ylivoimaiseen ykkösmerkkiin höpöttämällä vaan jostain aageestä ?

        Onnea vaan tojotalle merkkitilaston ykköspaikasta. Kiva menestyä nappulaliigassa.

        Suomalaiset ovat ostaneet jo yli 16.000 VW-konsernin autoa ja on ylivoimainen ykkönen valmistajie tilastossa. Niinkuin on ollut jo monta vuosikymmentä. Tojotan osa on olla pelkk pikkufisu. Tänäkin vuonna myynti on jäänyt 12.000 pintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea vaan tojotalle merkkitilaston ykköspaikasta. Kiva menestyä nappulaliigassa.

        Suomalaiset ovat ostaneet jo yli 16.000 VW-konsernin autoa ja on ylivoimainen ykkönen valmistajie tilastossa. Niinkuin on ollut jo monta vuosikymmentä. Tojotan osa on olla pelkk pikkufisu. Tänäkin vuonna myynti on jäänyt 12.000 pintaan.

        Kaikki konsernin talutusnuorassa rämpivät eri merkkiset pikkusintit yhteenlaskettuna? Sitäkö tarkoitat, autoilun kehitysmaa Suomessa? Sinullahan oli tuo kehitysmaakortti hallussa! Toyotan tärkeimmät markkina-alueet maailman eturivin maat. Yli 2 miljoonaa autoa enemmän kuin sekundakonsernilla.7Haittaak se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki konsernin talutusnuorassa rämpivät eri merkkiset pikkusintit yhteenlaskettuna? Sitäkö tarkoitat, autoilun kehitysmaa Suomessa? Sinullahan oli tuo kehitysmaakortti hallussa! Toyotan tärkeimmät markkina-alueet maailman eturivin maat. Yli 2 miljoonaa autoa enemmän kuin sekundakonsernilla.7Haittaak se?

        Onnea vaan tojotalle menestyksestä maailmalla. Siinä on kertynyt sitten se maailman suurin velkataakkakin kannettavaksi.


        Suomalaiset ovat joka tapauksessa rekisteröineet tänä vuonna jo yli 16.000 VW-konsernin valmistamaa autoa kun Tojo konttaa 12.000 lukemissa.
        Siitä sitten jokainen voi tehdä oman tulkintansa. Luvut ovat joka tapauksessa nämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea vaan tojotalle menestyksestä maailmalla. Siinä on kertynyt sitten se maailman suurin velkataakkakin kannettavaksi.


        Suomalaiset ovat joka tapauksessa rekisteröineet tänä vuonna jo yli 16.000 VW-konsernin valmistamaa autoa kun Tojo konttaa 12.000 lukemissa.
        Siitä sitten jokainen voi tehdä oman tulkintansa. Luvut ovat joka tapauksessa nämä.

        Aivan sama, mitä yrität vinkua ja venkoilla. Toyota on meillä ja maailmassa ylivoimainen ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama, mitä yrität vinkua ja venkoilla. Toyota on meillä ja maailmassa ylivoimainen ykkönen.

        Tässä olisi nämä Trafin tilastot.

        Syyskuussakin suomalaiset rekisteröivät eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Näin on ollut jo monta vuosikymmentä.
        Toyota on taannut vajoamisensa nappulaliigaan kun sen mallisto on juuttunut 90-luvun latauskelvottomiin fossiilipolttimiin.


        Merkki:
        VW 6.373
        Skoda 6.306
        Audi 2.853
        Cupra 414
        Seat 282
        Porsche 158
        VW Konserni yhteensä 16.386

        Merkki:
        Toyota 11 371
        Lexus 333
        Toyota Motor Corporation yhteensä:
        11 704


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä olisi nämä Trafin tilastot.

        Syyskuussakin suomalaiset rekisteröivät eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Näin on ollut jo monta vuosikymmentä.
        Toyota on taannut vajoamisensa nappulaliigaan kun sen mallisto on juuttunut 90-luvun latauskelvottomiin fossiilipolttimiin.


        Merkki:
        VW 6.373
        Skoda 6.306
        Audi 2.853
        Cupra 414
        Seat 282
        Porsche 158
        VW Konserni yhteensä 16.386

        Merkki:
        Toyota 11 371
        Lexus 333
        Toyota Motor Corporation yhteensä:
        11 704

        Ei Toyota ole jäänyt vielä edes paljon jälkeen. Tulevaisuus vain näyttää aika karulta Toyotan osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä olisi nämä Trafin tilastot.

        Syyskuussakin suomalaiset rekisteröivät eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Näin on ollut jo monta vuosikymmentä.
        Toyota on taannut vajoamisensa nappulaliigaan kun sen mallisto on juuttunut 90-luvun latauskelvottomiin fossiilipolttimiin.


        Merkki:
        VW 6.373
        Skoda 6.306
        Audi 2.853
        Cupra 414
        Seat 282
        Porsche 158
        VW Konserni yhteensä 16.386

        Merkki:
        Toyota 11 371
        Lexus 333
        Toyota Motor Corporation yhteensä:
        11 704

        Siinähän noita konsernin pikkusinttejä ja ynnämuut-kerholaisia näkyy olevan! Eikä ainuttakaan Toyotan mahtilukemaan yltävää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän noita konsernin pikkusinttejä ja ynnämuut-kerholaisia näkyy olevan! Eikä ainuttakaan Toyotan mahtilukemaan yltävää?

        VW-konsernin on valinnut tänä vuonna jo yli 16.000 suomalaista.

        Tojo suoritus on vajaa 12.000.
        Numerot eivät valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW-konsernin on valinnut tänä vuonna jo yli 16.000 suomalaista.

        Tojo suoritus on vajaa 12.000.
        Numerot eivät valehtele.

        Kuka ajaa konsernilla, pöljä? Raivostuttaako kun itse joudut omat typerät tilastosi laatimaan? Trafi ei mitään eri merkkejä ynnäile kun on uskottava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ajaa konsernilla, pöljä? Raivostuttaako kun itse joudut omat typerät tilastosi laatimaan? Trafi ei mitään eri merkkejä ynnäile kun on uskottava.

        Aivan sama mitä änkytät. Tiedät itsekin että jo yli 16.000 suomalaista on rekisteröinyt tänä vuonna VW-konsernin valmistaman auton.
        Tojo on aivan pikkufisu 12.000 riisiritsalla.

        Näin tämä maailma on maannut jo vuosikymmenet Suomessa. Konserni jyrää ja tojota vikisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama mitä änkytät. Tiedät itsekin että jo yli 16.000 suomalaista on rekisteröinyt tänä vuonna VW-konsernin valmistaman auton.
        Tojo on aivan pikkufisu 12.000 riisiritsalla.

        Näin tämä maailma on maannut jo vuosikymmenet Suomessa. Konserni jyrää ja tojota vikisee.

        Ei maailma makaa missään Suomessa vaan Suomi maailmassa ja siellä konserni on häpeällisen paljon jälkijunassa, peräti yli 2 miljoonaa vilunkivagenia. Eikö enää todella isot luvut nyt enää kiinnostakkaan? Eikö olekkin naurettavaa laskea niitä ynnämuut-kriminaalimerkkejä yhteen ja hakata päätään natsipunkkerin seinään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maailma makaa missään Suomessa vaan Suomi maailmassa ja siellä konserni on häpeällisen paljon jälkijunassa, peräti yli 2 miljoonaa vilunkivagenia. Eikö enää todella isot luvut nyt enää kiinnostakkaan? Eikö olekkin naurettavaa laskea niitä ynnämuut-kriminaalimerkkejä yhteen ja hakata päätään natsipunkkerin seinään

        Etpä voi sille yhtään mitään että suomalaiset ovat ostaneet jo vuosikymmeniä eniten VW-konsernin valmistamia autoja.
        Tänä vuonna jo yli 16.000kpl.

        Siinähän itket kun kasetti ei kestä totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä voi sille yhtään mitään että suomalaiset ovat ostaneet jo vuosikymmeniä eniten VW-konsernin valmistamia autoja.
        Tänä vuonna jo yli 16.000kpl.

        Siinähän itket kun kasetti ei kestä totuutta.

        Pidä vaan tunkkis, totuutes ja oma tilastos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä vaan tunkkis, totuutes ja oma tilastos!

        Et voi mitään sille että suomalaiset ovat rekisteröineet tänä vuonna autoja näin:

        Merkki:
        VW 6.373
        Skoda 6.306
        Audi 2.853
        Cupra 414
        Seat 282
        Porsche 158
        VW Konserni yhteensä 16.386

        Merkki:
        Toyota 11 371
        Lexus 333
        Toyota Motor Corporation yhteensä:
        11 704

        Mikä vika sulla on päässä kun et pysty kestämään totuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maailma makaa missään Suomessa vaan Suomi maailmassa ja siellä konserni on häpeällisen paljon jälkijunassa, peräti yli 2 miljoonaa vilunkivagenia. Eikö enää todella isot luvut nyt enää kiinnostakkaan? Eikö olekkin naurettavaa laskea niitä ynnämuut-kriminaalimerkkejä yhteen ja hakata päätään natsipunkkerin seinään

        Sinun tojosi on Euroopassa ainoastaan Suomessa kulttiasemassa, kuten sisäsiittoiselta takametsien kansalta voi odottaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä olisi nämä Trafin tilastot.

        Syyskuussakin suomalaiset rekisteröivät eniten VW-konsernin valmistamia autoja. Näin on ollut jo monta vuosikymmentä.
        Toyota on taannut vajoamisensa nappulaliigaan kun sen mallisto on juuttunut 90-luvun latauskelvottomiin fossiilipolttimiin.


        Merkki:
        VW 6.373
        Skoda 6.306
        Audi 2.853
        Cupra 414
        Seat 282
        Porsche 158
        VW Konserni yhteensä 16.386

        Merkki:
        Toyota 11 371
        Lexus 333
        Toyota Motor Corporation yhteensä:
        11 704

        Ei ole trafin tilastossa mitään konsernia?


    • Anonyymi

      Kun katsoo tämän vuoden rekisteröityjen sähköautojen valmistajia, on VW- konserni myynyt ylivoimaisesti eniten, siis VW, Audi, Seat ja Škoda yhteensä. Toyotalla on se yksi onneton nimihirviö myytävänä, koska ITSELATAAVAT!

      • Anonyymi

        Luvuissa ei ole mukana Seat/Cupra sähköautoja, vain VW, Audi ja Skoda. Noiden kolmen myyntimäärät olivat elokuuhun mennessä 4889 kpl. ja verrokkina Toyota bZ4x hurjat 591 kpl.


      • Anonyymi

        Toyota on Suomen ja maailman ylivoimainen ykkönen! Etkö tiennyt ? Haittaakse pikkusinttipetteriä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luvuissa ei ole mukana Seat/Cupra sähköautoja, vain VW, Audi ja Skoda. Noiden kolmen myyntimäärät olivat elokuuhun mennessä 4889 kpl. ja verrokkina Toyota bZ4x hurjat 591 kpl.

        Myös Porsche puuttuu.
        VW:n sähköautomallisto on laaja ja kattava. Euroopan ykkönen myyntiluvuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on Suomen ja maailman ylivoimainen ykkönen! Etkö tiennyt ? Haittaakse pikkusinttipetteriä?

        Et voi mitään sille että suomalaiset ovat rekisteröineet tänä vuonna autoja näin:

        Merkki:
        VW 6.373
        Skoda 6.306
        Audi 2.853
        Cupra 414
        Seat 282
        Porsche 158
        VW Konserni yhteensä 16.386

        Merkki:
        Toyota 11 371
        Lexus 333
        Toyota Motor Corporation yhteensä:
        11 704

        Mikä vika sulla on päässä kun et pysty kestämään totuutta?

        Ps. Onnea Toyotalle maailman ykköstilasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Porsche puuttuu.
        VW:n sähköautomallisto on laaja ja kattava. Euroopan ykkönen myyntiluvuissa.

        Toyota yksiselitteisesti on koko maailman kunkku, ylivoimainen ykkönen, suurimmilla luvuilla. Nehän olivat kiinnostavia, vai oliko? Pitäisikö nyt erotella eri maat, kehitysmaat, sivistysmaat, maanosat,käyttövoimat ja laskea eri merkkejä yhteen venkoilemalla siten että vilunkivagenikin näyttäisi paremmalta? Ei se ole elo helppoa kun natsit ei pysy bunkkerissa .


      • Anonyymi

        Ei kukaan tietääkseni mitään konsernia rekisteröi? Ei minun autoni rekisteriotteessa ole mainittu muuta kuin merkki ja malli? Toyta siellä näkyy olevan ylivoimaisesti ykkönen niin kuin trafinkin tilastossa. Jos sinulla on ikioma itselaadittu niin pidä vaan omanasi. Meillä täyspäisillä on Trafi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan tietääkseni mitään konsernia rekisteröi? Ei minun autoni rekisteriotteessa ole mainittu muuta kuin merkki ja malli? Toyta siellä näkyy olevan ylivoimaisesti ykkönen niin kuin trafinkin tilastossa. Jos sinulla on ikioma itselaadittu niin pidä vaan omanasi. Meillä täyspäisillä on Trafi!!!

        No juuei näy mitään konsernia Trafin tilastossa? Toyota näkyy olevan aika omilla tuhatluvullaan. Melkein tuplasti enemmän kuin seuraava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juuei näy mitään konsernia Trafin tilastossa? Toyota näkyy olevan aika omilla tuhatluvullaan. Melkein tuplasti enemmän kuin seuraava.

        Älä pidä muita jumalia kuin Toyota.


    • Anonyymi

      Miksi Toyotan ylivoimainen johto Trafin tilastossa aiheuttaa kateutta?

      • Anonyymi

        Kateutta tojosta??? Kerro lisää vitsejä.


      • Anonyymi

        Minä en jalallani astu japanilaisiin autoihin, miksi siis kadehtisin oksettavaa harmaata Toyotaa? Toyotaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en jalallani astu japanilaisiin autoihin, miksi siis kadehtisin oksettavaa harmaata Toyotaa? Toyotaa!!!

        Et tietekään ja mitäköhän merkitystä silläkhän olisi mihinkään? Kookengän pelossa tosin pitää olla tiukhasti taluthusnuoraassa ettei ala potkaasemahan. Kyllä Toyootan ja kookengän peleko on viisaauven alaku


      • Anonyymi

        Minussa se aiheuta kateutta. Toyotat on hyviä ruostumaan. Minulle autopeltiseppänä se tarkoittaa töitä ja rahaa. Toyotat ruostuu sieltä missä ruoste on katseelta piilossa. Kun se ruoste huomataan silloin tarvitaan jo peltiseppää paikkaamaan.


    • Anonyymi

      Mitähän pahaa VW- konsernin autot ovat tehneet toyotisteille, kun joka areenalla aiheesta riippumatta aina vedetään VW mukaan? Niin mutta kun volkkari sitä ja tätä. Itselläni ei ole enää autoa vaan kaikki autoilijat v..uttavat yhtä lailla merkistä riippumatta, näin suojateitten käyttäjänä.

    • Anonyymi

      Tämä on suomalaisten lompakkoäänestyksen tulos tänä vuonna.
      VW-konsernin valmistamia autoja on rekisteröity selkeästi eniten.

      Merkki:
      VW 6.373
      Skoda 6.306
      Audi 2.853
      Cupra 414
      Seat 282
      Porsche 158
      VW Konserni yhteensä 16.386

      Merkki:
      Toyota 11 371
      Lexus 333
      Toyota Motor Corporation yhteensä:
      11 704

      Mikä vika sulla on päässä kun et pysty kestämään totuutta?

      • Anonyymi

        Onko sinulle jäänyt oma ja itse laatima kasetti päälle? Ei ynnämuut pikkusinteistä yhteenlaskettunakaan saa muuta kuin slaavilaisia harmeja ja moniongelmaista vilunkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulle jäänyt oma ja itse laatima kasetti päälle? Ei ynnämuut pikkusinteistä yhteenlaskettunakaan saa muuta kuin slaavilaisia harmeja ja moniongelmaista vilunkia.

        Kylläpäs sitä tojon omapoikaa taas kiukuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs sitä tojon omapoikaa taas kiukuttaa.

        Kai se harmittaa kun totuus on lyönyt kasvoille joka kuukausi jo vuosikymmenien ajan.
        Vaikka itkee kuinka paljon tahansa netissä niin suomalaiset ostavat eniten VW-konsernin valmistamia autoja.
        Joka vuosi, joka kuukausi. Nyyhnyyh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se harmittaa kun totuus on lyönyt kasvoille joka kuukausi jo vuosikymmenien ajan.
        Vaikka itkee kuinka paljon tahansa netissä niin suomalaiset ostavat eniten VW-konsernin valmistamia autoja.
        Joka vuosi, joka kuukausi. Nyyhnyyh.

        "Vaikka itkee kuinka paljon tahansa netissä "

        Tojoitku ei muuta totuutta. Sillä saa vain sääliä.


    • Anonyymi

      Mieluummin vaikka Dacia kuin yksikään japsi.

    • Anonyymi

      Traficomin ensirekisteritilaston mukaan Toyota on kirkkaasti ensimmäisenä valmistajamerkkinä sekä mallina.

      Miksi se menee monella niin tunteisiin, ihon alle sekä hajottaa kasetin?

      • Anonyymi

        Tämä on suomalaisten lompakkoäänestyksen tulos tänä vuonna.
        VW-konsernin valmistamia autoja on rekisteröity selkeästi eniten.

        Merkki:
        VW 6.373
        Skoda 6.306
        Audi 2.853
        Cupra 414
        Seat 282
        Porsche 158
        VW Konserni yhteensä 16.386

        Merkki:
        Toyota 11 371
        Lexus 333
        Toyota Motor Corporation yhteensä:
        11 704

        Mikä vika sulla on päässä kun et pysty kestämään totuutta?


    • Anonyymi

      Syyskuussa Tojota jäi jo Teslan taakse kolmanneksi.

      Valmistajien mitalisijat Suomessa 9/2023:

      1. VW AG - 1.525
      2. Tesla Motors - 1.202
      3. Toyota Motor Corporation - 1.069

      Kärjessä tietenkin Volsu. Ilman sähköautoja ei kehittyneissä maissa pärjää.

    • Anonyymi

      Lusikka ja haarukkakin on keksitty, mutta japanilaiset härkäpäisesti syövät keittojaan puikoilla.

      • Anonyymi

        Mämmin ja kaurapuuron syömiseen tarvitaan lusikka ja Skodan ostamiseen ja omistamiseen punakantinen jäsenkirja. Näin erilaisissa kulttuureissa!


    • Anonyymi

      Toyota joka hajoaa heti kun sen ajaa ulos kaupasta!!!

      • Anonyymi

        Toyota joka ei hajoa koskaan ajoi sillä miten tahansa!!!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2483
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1678
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1421
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      163
      1257
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1209
    6. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      119
      1197
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1155
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      136
      1153
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe