Olisi tarpeen muuttaa exelin soluun merkitty numero sanaksi, siten että exel laskisi soluun kirjoitetun sanan yhtenä lukuna (esim. Pekka = 1) Kuinka tämän saisin tehtyä?
Exel laskentaa
1
206
Vastaukset
- Anonyymi
Excel, ei Exel.
Laita jonnekin kaksi saraketta, joihin merkitset mitä lukua minkäkin sanan pitäisi vastata, ja käytä muissa kasvoissasi Phaettuja arvoja.
Jos siis esimerkiksi sarakkeessa A on kaikki sanat, joita haluat käyttää ja sarakkeessa B niitä vastaavat arvot, tyyliin A1=Pekka, A2=Ananas, B1=1, ja B2=9, ja sarakkeessa C joukko sanoja, joiden arvojen summan haluat laskea (C1=Pekka, C2=Pekka, C3=Ananas, ja C4=Pekka), ja haluat lopputuloksen soluun D1, niin kirjoita D1:een kaava:
SUMMA(PHAKU(C1;A:B;2);PHAKU(C2;A:B;2);…)
Vaihtoehtoisesti voit kirjoittaa olennaisesti tuon saman VBA:na makroon omaksi funktioksesi, ja käyttää sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1079113
- 936900
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon666645Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345661Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665373- 553581
- 503405
- 513202
Mikko "Peltsi" Peltola teki tv-sarjan Osmo-poikansa kanssa - Downin syndrooma tuo lisäväriä
Mikko "Peltsi" Peltola ja hänen 12-vuotias poikansa Osmo karistavat kaupungin pölyt jaloistaan ja suunnistavat tv:ssä ko563079- 562972