Juotko kofeiinitonta kahvia

Anonyymi-ap

Suomalaiset juovat keskimäärin 3–5 kupillista kahvia päivässä, ja yhä useampi valitsee kuppiinsa kofeiinitonta kahvia. Taloustutkimuksen tutkimuksen mukaan 26 prosenttia tavallisen kahvin juojista Suomessa on kiinnostunut kofeiinittomasta kahvista. Kofeiinitonta kahvia juo tällä hetkellä kahdeksan prosenttia kaikista kahvinjuojista. Heistä 41 prosenttia uskoo kasvattavansa kofeiinittoman kahvin kulutusta seuraavan vuoden aikana.

25

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juon kahvia nimenomaan siksi että siinä on kofeiinia, joka piristää.

      • Näinpä just.
        En kahvia pelkästään sen maun takia juo. Miksi siis siirtyisin kofeiinittomaan.
        Jos jotain lämmintä haluaa juoda, niin onhan muitakin vaihtoehtoja kuin kahvi.


    • Anonyymi

      Pompottaako kofeiiniton kahvi vähemmän sydäntä ?

    • Anonyymi

      Miltä kofeiiniton kahvi maistuu ? Onko maussa eroa ?

      • Anonyymi

        En ole huomannut makueroa, juon kofeiinitonta pikakahvia.


    • Anonyymi

      En juo enkä rasvatonta maitoa. En limuja. Enkä syö keinomakeutettu ja elintarvikkeita jotka siältävä tiesmitä sopimatonta ihmisruuaksi.

    • Anonyymi

      No kofeiniihän se kahvin tekeekin kahviksi . Ammollaan kun juo kahvit niin piristyy kerralla.

    • Miksi joisin kahvia joka ei piristä?

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus. En ole lähikaupan hyllyissä tavannut kofeiinitonta kahvia. Olen huomannut, ettei iltapäiväkahvi sovi minulle. Se estää unensaannin kun viimein konttaan nukkumaan.

      Otan selvää kofeiinittoman kahvin saatavuudesta. Se olisi terveellisempää.
      Kerrotko Liekko lisää?

      • Ei se ole terveellisempää. Elät harhaluulossa.

        Kahvin tekee epäterveelliseksi (jos nyt niin epäterveellistä yleensä on) sen paahto, eikä kofeiini. Mitä tummempi paahto, niin sen epäterveellisempää.
        Miksi sinulla pitää olla kahvia iltapäivällä? Oletko riippuvainen vain sen mausta?


      • Kerron vain oman mielipiteeni. En erityisemmin välitä kahvin mausta, mutta tykkään aamukahvista juuri kofeiinin piristävän vaikutuksen takia.
        Päivällä juon teetä. Sellaista jauhetta, on eri makuja. Niissä on sokeria, joten ei kovin hyvä...


    • Anonyymi

      Kofeiniton ei närästä kuten normi kahvi.
      Tykkään, että kahvissa on potkua ja piristettä.

      • Anonyymi

        Mitä piristettä siinä on jos ei siinä ole kofeiinia?


    • Anonyymi

      Mitä tummempi paahto sen "terveellisempi" mahalle.
      Vaaleampi paahto ikäänkuin "raaempaa".
      Paahtoaste 4 on minun makuuni. Tummin eli 5 on liikaa.

      • Anonyymi

        Juhlamokka on ehkä paahtoaste 1. Siksi se ei maistu millekään.
        Maku on lähellä teetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juhlamokka on ehkä paahtoaste 1. Siksi se ei maistu millekään.
        Maku on lähellä teetä.

        Juhla Mokka Lempi on tummempaa paahtoa kuin se tavallinen mutta parempaa. HAPPOA ei ole liikaa mutta maku aromeja on. Uutta pakettia avatessa tuntee jo hyvän aromin. Olen kokeillut Paulingin tummia kaupunki kahvejakin mutta kun näin että tullut uusi Juhla Mokka niin luin ja vertailin netissä mikä tummempi paahto olisi paras. Käytän paljon Presso keitintä, niitä on sopivan kokoisia yhdelle, minulla on terästä ei mene rikki 3,6 dl ja maku parempi kuin suodatin keittimellä. Aamulla kätevä koska en ole aamuisin juuri keitintä käyttänyt ennenkään koska siitä enemmän vaivaa. Teen juonti vähentynyt. Aamulla harvoin on nälkä mutta kahvia oikein odottaa nykyisin.
        Kahvi auttaa suolta toimimaan. Edistää sulastusta. Tumma paahto on parempaa kuin vaalea. Minulla on myös yrtti pussi teetä käytössä monta lajia. En pidä niistä sammakon kuvista pakkauksissa ja jopa joka teepussissa..outoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juhla Mokka Lempi on tummempaa paahtoa kuin se tavallinen mutta parempaa. HAPPOA ei ole liikaa mutta maku aromeja on. Uutta pakettia avatessa tuntee jo hyvän aromin. Olen kokeillut Paulingin tummia kaupunki kahvejakin mutta kun näin että tullut uusi Juhla Mokka niin luin ja vertailin netissä mikä tummempi paahto olisi paras. Käytän paljon Presso keitintä, niitä on sopivan kokoisia yhdelle, minulla on terästä ei mene rikki 3,6 dl ja maku parempi kuin suodatin keittimellä. Aamulla kätevä koska en ole aamuisin juuri keitintä käyttänyt ennenkään koska siitä enemmän vaivaa. Teen juonti vähentynyt. Aamulla harvoin on nälkä mutta kahvia oikein odottaa nykyisin.
        Kahvi auttaa suolta toimimaan. Edistää sulastusta. Tumma paahto on parempaa kuin vaalea. Minulla on myös yrtti pussi teetä käytössä monta lajia. En pidä niistä sammakon kuvista pakkauksissa ja jopa joka teepussissa..outoa.

        Juhlamokka Lempin paahtoaste on 4 ja vain yksi happomerkki. Paketissa on merkitty samoin tuo happamuus,aromikkuus ja täyteläisyys. Olen juonut,käyttänyt esim. : Barcelona 4 paahtoaste ja happoa 2 merkkiä ja sen tuntee. Pariisi kahvi 5 paahtoaste ja maistuu vahvalta ja palaneita ja vaatii kunnon maitoa. Jos haluaa vaihtaa jotain elintarviketta ym toiseen niin nykyjään löytyy tietoa ja voi vertailla mikä sopii parhaiten.


    • Anonyymi

      Juhla Mokkaa on tummempilaatusta paahtoaste 2,5 .
      Muutamia kertoja ostanut Löfbergiä eri merkkejä asteikolla 3. Eivät hassumpia maultaan.

      • Anonyymi

        Löfbergin Kharisma, paahto 4, on suosikkikahvini.
        Kaikki on kehuneet, joille olen sitä tarjonnut ja
        jopa vaihtaneet siihen, mutta makuja on monia,
        en tyrkytä.


    • Anonyymi

      Sama jos käyttäisi tuuletinta ylösalaisin. Kovalla voi huuli nousta nenälle.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Voi juku. Ostin viikolla tummaa kaakaoo, josta aion maitoon keitellä vanhanajan kaakaoo. Huomenna, leivon keksiä kaakaon kanssa. Silleen aion repäistä, kun nyt sataa luntakin.

        Mulla on kofeiinitonta kahvia, jota sekoitan joskus tavallisen joukkoon. Pitää käyttää pois.


      • Anonyymi

        Aitoa kaakaonmakua tuskin korvaa mikään. Aika kurjaa olisi sekin,
        jos kaakaota ei enää olisi, mutta niin kai sitten käy ?
        Ilmastonmuutos ja sen myötä lisääntynyt kuivuus uhkaa hävittää kaakaopavun jo lähivuosikymmeninä. Jos keskilämpötila nousee kaksi astetta se on kaakaopavun
        loppu.

        Olen kaiken suklaisen ystävä, suklaalevyjen, suklaajäätelön, suklaakakun,
        suklaakonvehtien ja mitä niitä onkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aitoa kaakaonmakua tuskin korvaa mikään. Aika kurjaa olisi sekin,
        jos kaakaota ei enää olisi, mutta niin kai sitten käy ?
        Ilmastonmuutos ja sen myötä lisääntynyt kuivuus uhkaa hävittää kaakaopavun jo lähivuosikymmeninä. Jos keskilämpötila nousee kaksi astetta se on kaakaopavun
        loppu.

        Olen kaiken suklaisen ystävä, suklaalevyjen, suklaajäätelön, suklaakakun,
        suklaakonvehtien ja mitä niitä onkaan.

        Eimmikäänlopu. Pelottavat kaikella koska haluavat vain päätä ihmisille.
        Tv ym voi väittää mitä tahansa ja näyttää videoita jotka eivä t ole totta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2619
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      210
      2405
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe