NAKUTUS

Jeppe

Honda cbr 600f 95 nakuttaa etenkin kylmänä. Ääni tulee ja menee, eli ei ole jatkuvaa. MISSÄ VIKA? Uusinko jakoketjun ja kiristäjän vai pitääkö venttiilit säätää? Onko mekaaniset vai hydrauliset nostajat? Odottelen viisaampien vastauksia ja ohjeita...

9

6174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikaa

      Voi olla että ketju rallattaa kylmänä ennen kuin öljynpaineet nousevat, näin ainakin mulla. Näissähän sais käyttää 95:ta bensaa mut suosittelen nakutuksen takia 98:a. Ventiiliensäätö näissä tapahtuu paloilla eli on ihan mekaaninen systeemi.

      • Jeppe

        Vaihdoitko ketjun ja kiristimen? Tuliko kuntoon?
        Ajatko kokoajn 98bensal?


      • vikaa
        Jeppe kirjoitti:

        Vaihdoitko ketjun ja kiristimen? Tuliko kuntoon?
        Ajatko kokoajn 98bensal?

        Ääni vaikuttaisi kuvauksesi perusteella tulevan ketjusta, ei sinällään haittaa vaikka ääntääkin, kunhan hiljenee koneen käytyä vähän aikaa. Itsellä ketju jo hommattu mutta en ole ehtinyt vaihtaa. Oon tosiaan ajellu 98:lla jatkuvasti.


      • Jeppe
        vikaa kirjoitti:

        Ääni vaikuttaisi kuvauksesi perusteella tulevan ketjusta, ei sinällään haittaa vaikka ääntääkin, kunhan hiljenee koneen käytyä vähän aikaa. Itsellä ketju jo hommattu mutta en ole ehtinyt vaihtaa. Oon tosiaan ajellu 98:lla jatkuvasti.

        Parempi varmaan viedä se huoltoon niin ei mene mitään rikki kun ite rupee jakoavaimel heilumaan ja kaikki menee paskaks.. ketju saa kyl rahista mut jos venat sais säädettyä. Onko tietoa mitä venojen säätö maksaa?


    • rahikaisella

      mulla honda cb 500 ja se nakuttaa kylmänä mut ku ajanu jonki matkaa niin loppuu.vikaa vaa ei ole löytynyt vaikka oli merkki huollossa.ootteko te selvittänyt mistä ääni tulee??????

      • jeppe

        No en varsinaisesti ole selvittäny, kunhan olen kuunnellut vaan että nakuttelee.. Kone käy tasasesti mutta sitten yhtäkkiä taustalla voi kuulua muutaman, ehkä 5kpl, nopeaa tikitystä.. oisko ne sit venttilit sitten?? Niitä mä veikkaisin mut kun en tiedä.. Autossa ainakin venttiilit jos nakuttaa on nostajas välystä liikaa. ja joissain autois venat nakuttaa just kylmäl koneel. loppuu kun lämpiää vähän.. äh, poikkes aiheeesta.. Taidan soittaa Takatalolle ja kysellä venttilien välykset ja kokeilla jos säätö auttais.. Se jakoketju ei nyt varmaankaan haittaa vaikka se sitten ulisikin siellä?


      • Itse kokenut
        jeppe kirjoitti:

        No en varsinaisesti ole selvittäny, kunhan olen kuunnellut vaan että nakuttelee.. Kone käy tasasesti mutta sitten yhtäkkiä taustalla voi kuulua muutaman, ehkä 5kpl, nopeaa tikitystä.. oisko ne sit venttilit sitten?? Niitä mä veikkaisin mut kun en tiedä.. Autossa ainakin venttiilit jos nakuttaa on nostajas välystä liikaa. ja joissain autois venat nakuttaa just kylmäl koneel. loppuu kun lämpiää vähän.. äh, poikkes aiheeesta.. Taidan soittaa Takatalolle ja kysellä venttilien välykset ja kokeilla jos säätö auttais.. Se jakoketju ei nyt varmaankaan haittaa vaikka se sitten ulisikin siellä?

        Hondan jakoketju antaa ääntä käynnistyksen jälkeen. Vika voi olla vain ketjun kiristäjässä, se pitää uusia. Jos pyörällä on ajettu yli 60000km on jakopää uusittava, ketju, ohjaimet ja kiristin. Homma vaatii osaamista, mutta on kyllä itsekin tehtävissä. Teetetettynä maksaa noin 600-800€, aika kallis remo.
        Jakopää ei kyllä laukea, vaikka se antaakin ääntä. Rakenne on kuitenkin erittäin vahva ja luotettava.


      • Karpo76
        jeppe kirjoitti:

        No en varsinaisesti ole selvittäny, kunhan olen kuunnellut vaan että nakuttelee.. Kone käy tasasesti mutta sitten yhtäkkiä taustalla voi kuulua muutaman, ehkä 5kpl, nopeaa tikitystä.. oisko ne sit venttilit sitten?? Niitä mä veikkaisin mut kun en tiedä.. Autossa ainakin venttiilit jos nakuttaa on nostajas välystä liikaa. ja joissain autois venat nakuttaa just kylmäl koneel. loppuu kun lämpiää vähän.. äh, poikkes aiheeesta.. Taidan soittaa Takatalolle ja kysellä venttilien välykset ja kokeilla jos säätö auttais.. Se jakoketju ei nyt varmaankaan haittaa vaikka se sitten ulisikin siellä?

        kuuluu asiaan, ei häivy tulikuumanakaan kokonaan ja on etenkin 600 cebarien tunnusmerkki samoin kuin kaasarihondien voimakas imuvikinä. Mulla itellä on -97 blade ja sekin pitää melkoista räminää vielä vähän lämmenneenäkin, venttiilit just säädetty ja koneessa ei pienintäkään vikaa. Koskas sulla on venttiilit viimeksi säädetty? Tuleva ja menevä nakutus voi johtua niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin öljyn vähäisestä määrästä tai öljynsaantiongelmista(öljynpainevalo reagoi vasta kun se on totaalisen loppu ja siinä vaiheessa peli voi olla jo pelattu). Jotkut mohlot voi viedä 5tkm. vaihtovälillä parikin litraa öljyä, ilman sen suurempaa vikaa. Tietty terävä jatkuva/usein toistuva metallinen nakutus, varsinkin kuumana, kannattaa selvittää, että mistä mahdollisesti se voisi tulla. Venttiilinsäätötarve selviää jo aika hyvin sillä kun pistää tyhjäkäynnillä n. reilu 1000rpm käden melkein putken suuhun kiinni ja koittaa miten hörppii takas. Uskosin ku teet säädöt ja ison huollon, niin siihen loppu äänet, olettaen tietysti ettei nokkaketju ja sen koneisto ole tullu tiensä päähän. Ainahan prätkät metelöi ja seki sotkee ajatukset ku sen kuulee niin paljon paremmin ku autossa.


      • cbr 600 f3
        Karpo76 kirjoitti:

        kuuluu asiaan, ei häivy tulikuumanakaan kokonaan ja on etenkin 600 cebarien tunnusmerkki samoin kuin kaasarihondien voimakas imuvikinä. Mulla itellä on -97 blade ja sekin pitää melkoista räminää vielä vähän lämmenneenäkin, venttiilit just säädetty ja koneessa ei pienintäkään vikaa. Koskas sulla on venttiilit viimeksi säädetty? Tuleva ja menevä nakutus voi johtua niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin öljyn vähäisestä määrästä tai öljynsaantiongelmista(öljynpainevalo reagoi vasta kun se on totaalisen loppu ja siinä vaiheessa peli voi olla jo pelattu). Jotkut mohlot voi viedä 5tkm. vaihtovälillä parikin litraa öljyä, ilman sen suurempaa vikaa. Tietty terävä jatkuva/usein toistuva metallinen nakutus, varsinkin kuumana, kannattaa selvittää, että mistä mahdollisesti se voisi tulla. Venttiilinsäätötarve selviää jo aika hyvin sillä kun pistää tyhjäkäynnillä n. reilu 1000rpm käden melkein putken suuhun kiinni ja koittaa miten hörppii takas. Uskosin ku teet säädöt ja ison huollon, niin siihen loppu äänet, olettaen tietysti ettei nokkaketju ja sen koneisto ole tullu tiensä päähän. Ainahan prätkät metelöi ja seki sotkee ajatukset ku sen kuulee niin paljon paremmin ku autossa.

        Kiitos tiedosta. Just ihmettelin kun oli alkanut sillon tällöin pikkusen rallattaan, niin öljyn lisäys lopetti ääntelyt heti. Öljytikku oli alamerkissä menossa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe