Telian sivu mainostaa Freedome ja F-securen VPN tietoturvaa jotka olisivat minusta oikein hyviä hankintoja. Kun lukee niiden erittelyjä niin niissä kaikissa mainitaan vain Windows-sopivina. Ei kai voi olla totta että ne rajoitettu vain Winukan käyttäjille? Mistä löytyy Ubuntulle sopivat vastaavat ohjelmat?
https://www.telia.fi/kauppa/palvelut/freedome
Telian VPN ja tietoturva
10
867
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä niillä tee yhtään mitään. Vievät vain rahaa tililtä tuomatta hyötyä.
- Anonyymi
Laita sen Ubuntun tilalle aito Windows niin johan alkaa homma pelittää.
- Anonyymi
Onhan ilmaisia androidille myös sisältää VPN
- Anonyymi
Ei niillä tee normaali käyttäjä yhtään mitään..
- Anonyymi
Missä linkki?
- Anonyymi
Tuotakin joskus testailin ja helpoimmalla pääsi palveluntarjoajilla, joilla oli Linux-asennuspaketti: Asentamalla paketin sai VPN:n toimimaan. Taustalla nuokin käyttää usein OpenVPN-client ohjelmaa.
OpenVPN:ssä luodaan konfiguraatio-tiedosto, joka ladataan komennolla:
$ sudo openvpn <konfiguraatio-tiedosto>
-konfiguraation pystyy tekemään itse tai lataamaan netistä valmiina
-käytännössä se luo uuden aliverkon ja gateway-osoitteen, jonka kautta yhteys reititetään putkea pitkin eli vpn on käytännössä kytketty putki
-ja ipv6 on pakko kytkeä sitten pois, koska se sisältää paikkatietoa
-kun yhteyden on saanut muodostumaan voi dhcp:llä hakea koneelleen osoitteen tunnelin kautta jonka jälkeen se on kuin normi netti - tosin melko lailla hitaampi- Anonyymi
Ei kannata moiseen soopaan sotkeutua..
- Anonyymi
Totuushan on että fcikuri ei tajua Linuxista mitään. Ota oikea vpn käyttöön.
- Anonyymi
VPN on älytön homma koska sillä ei pääse millekkään sivulle koska sitä pidetään rikollisten välineenä. Sulkeutuu Ylen Arenat ja suomi24 jne.
- Anonyymi
Sen takia lopetin minäkin kun ei päässyt hotmailiin eikä gmailiin eikä tuhansille muille sivuille. Mutta se kai onkin tarkoitus niin pysyypi omat tiedot salassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989