LD-Televisiot jäävät hyödyttömiksi

Anonyymi-ap

YLE on päättänyt lähettää jatkossa tv-,ohjelmat vain HD-formaatissa. Onko jotain mokkulaa, jolla HD-kuva voidaan muuntaa niin, että sitä voi katsella vanhemmallakin laitteella?

17

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Digibox on se avainsana tähän..

      • Anonyymi

        Niinpä ,taas tyypillistä virheellistä uutisointia -vai jopa tahallista valehtelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ,taas tyypillistä virheellistä uutisointia -vai jopa tahallista valehtelua.

        Mikä siinä Ylen uutisoinnissa aiheesta oli virheellistä tai jopa tahallista valehtelua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä Ylen uutisoinnissa aiheesta oli virheellistä tai jopa tahallista valehtelua?

        Se että sitä tv tarvitsisi vaihtaa eli koko juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että sitä tv tarvitsisi vaihtaa eli koko juttu.

        Ei kun sanottiin sanatarkasti näin:

        "Muutos edellyttää vastaanottimen uusimista, jos nykyisellä vastaanottimella ei jo pysty katselemaan HD-lähetyksiä."

        Vastaanotin ei ole = TV.

        Toki hyvät digiboksit alkaa olla perusmarketeissa harvinaisia, joten jos ei omista HD-boksia ennestään ja vanha TV ei taivu näyttämään ruudullaan HD-lähetyksiä, niin siinä tilanteessa oleva ehkä päätyy ostamaan uuden television.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun sanottiin sanatarkasti näin:

        "Muutos edellyttää vastaanottimen uusimista, jos nykyisellä vastaanottimella ei jo pysty katselemaan HD-lähetyksiä."

        Vastaanotin ei ole = TV.

        Toki hyvät digiboksit alkaa olla perusmarketeissa harvinaisia, joten jos ei omista HD-boksia ennestään ja vanha TV ei taivu näyttämään ruudullaan HD-lähetyksiä, niin siinä tilanteessa oleva ehkä päätyy ostamaan uuden television.

        Mites luulet että ihmiset tuon ymmärtää... -joten ja mutta sanotaan sitten että harhaanjohtavaa uutisointia


    • Anonyymi

      Viimeksi kun vaihtui standardi oli tosiaan paljon "käyttökelvottomia" televisioita tarjolla joissa ei ollut sopivaa viritintä. Ja ratkaisu oli 15 euron digiboksi jolla vanhaan tv:sen sai samalla rahalla vielä kaukosäätimen.
      Nykyisiin vehkeisiin taitaa saada softa-päivityksellä jo HD-formaatin?

      • Anonyymi

        Ei saa ihan softapäivityksellä. Pitää olla fyysisesti rakennettu HD viritin.


    • Anonyymi

      Ensin kuvaputki tv:t.
      Sitten plasma tv:t.
      Seuraavaksi LED tv:t.

    • Useimmat vanhat "HD Ready" -televisiot pystyvät vastaanottamaan Full-HD -lähetystä, vaikka eivät pysty sitä täydellä resoluutiolla näyttämään. Sitähän voi itse kukin vanhan HD Ready -television omistava kokeilla vaikka heti.

      • Anonyymi

        Tarkkaan ottaen vasta Antenna(/Cable) Ready HD - maininta takaa, että laitteessa (TV/digiboksi) on HD-viritin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkkaan ottaen vasta Antenna(/Cable) Ready HD - maininta takaa, että laitteessa (TV/digiboksi) on HD-viritin.

        Äärimmäisen tarkkaan ottaen kehottaisin itse kokeilemaan.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Äärimmäisen tarkkaan ottaen kehottaisin itse kokeilemaan.

        Noinkin nerokasta vinkkiä kannattaa tosiaan toistella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noinkin nerokasta vinkkiä kannattaa tosiaan toistella.

        Itse olen käytännön kokeilija enkä teoreettinen lässyttelijä. Suosittelen muillekin.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Itse olen käytännön kokeilija enkä teoreettinen lässyttelijä. Suosittelen muillekin.

        Kun ei ymmärrä teoriaa, joutuu lässyttämään palstoilla omiaan.


    • Anonyymi

      Ei haittaa mitään koska katson tv:stä vain elokuvia ja noitahan ei yleltä tule.
      PS. Pitäsköhän viimein vaihtaa tuo kuvaputki-tv moternimpaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      436
      1981
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      202
      1662
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1462
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1461
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      47
      1117
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1100
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      126
      1019
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      996
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      968
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      916
    Aihe