Hevosetn hoito

Anonyymi-ap

Hoitaako lomittaja hevosen, jos tulee tialle hoitamaan lehmät+ Entä kissa tai koira, navetassa olevat kanit?

38

2912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Munki hevoset pittää hoitaa. Asun helsingissä.

    • Anonyymi

      Harraste- eläimet ei periaatteessa kuulu lomittajan hoidettavaksi. Jos hevonen on maatilan toimintaan liittyvä, silloin se kuuluu lomituksen piikkiin. Yleensä nuo on sopimuskysymyksiä, ja vähän riippuu myös, minkä verran niihin menee aikaa. Kaikki lomittajat ei myöskään ole tottuneet käsittelemään hevosia, enkä sellaiselle kyllä hevosta hoidettavaksi jättäisi. Itsellä on on vuosien saatossa ollut joskus hevosia, ja aina ollut kissöoja ja koiria. Ainut mitä lomittajat on tehnyt, on ollut navettakissoille kuivamuonan antaminen, sekin suoraan ylähyllyltä alla olevaan kuppiin, vienyt aikaa max. minuutin päivässä. Kissat katsotaan navetalla biologiseksi hiirentorjuntajärjestelmäksi.

      • Anonyymi

        Kyllä kissalle olen maidon ja ruuan antanut kun on niin kysyvänä katsonut ja naukunut nälissään . . sitäpaitsi kylläisenä on hyvä pyydystää hiirijä.


    • Anonyymi

      Jossain paimenkirjeessä oli että,lemmikki eläinten hoito,ei kuulu lomittajan töihin.

      • Anonyymi

        Mut kuka sit hoitaa mun hepan kun en itse osaa? Olen helsinkiläinen.


      • Anonyymi

        Niin ja ainakaan,se ei saa olla työajan ylityksen syy........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut kuka sit hoitaa mun hepan kun en itse osaa? Olen helsinkiläinen.

        Ja sun hevosesta tehdään makkaraa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut kuka sit hoitaa mun hepan kun en itse osaa? Olen helsinkiläinen.

        Sä landepommi et oo ees käyny Helsingissä elämäs aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä landepommi et oo ees käyny Helsingissä elämäs aikana.

        Mikä on parasta helsinkissä?
        Se on juna millä pääsee turkuun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä landepommi et oo ees käyny Helsingissä elämäs aikana.

        Onko se joku meriitti johonkin, että on käynyt Helsingissä? Ei siellä tervejärkinen pitkään viihdy. Sitä paitsi se on turhan kaukana meilta ja yllättävän pieni pläntti kartalla koko maahan suhteutettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se joku meriitti johonkin, että on käynyt Helsingissä? Ei siellä tervejärkinen pitkään viihdy. Sitä paitsi se on turhan kaukana meilta ja yllättävän pieni pläntti kartalla koko maahan suhteutettuna.

        Ei välttämättä, mutta hölmöä esitellä itsensä helsinkiläiseksi, jos ei edes tiedä mihin suuntaan pitää postilaatikolta kääntyä, että pääsisi sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on parasta helsinkissä?
        Se on juna millä pääsee turkuun...

        Turku toimii ihmisille, jotka pystyvät ottamaan itseltään suihin.

        Jos pitäisi muuttaa Helsingistä pois, niin valinta olisi varmasti Tampere tai Jyväskylä. Ymmärrän myös Oulusta pitävät.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi kirjoitti:

        Turku toimii ihmisille, jotka pystyvät ottamaan itseltään suihin.

        Jos pitäisi muuttaa Helsingistä pois, niin valinta olisi varmasti Tampere tai Jyväskylä. Ymmärrän myös Oulusta pitävät.

        Jaaha ja mitäs tähän sanot?

        https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000011899734.html


    • Anonyymi

      Sen mitä niitä koneja mulle lomitustöissä vastaan tuli,niin ei niihin tarvinnut puuttua,niille yleensä löytyi jotain pimuja,niitä hoitamaan.
      Toisaalta jotkut pelkäs että,ne on makkarana,kun palaavat reissusta,niin ei jättäneet niitä haltuuni.

    • Anonyymi

      Mihin hevoseen kytketään nivelaksli?

      • Anonyymi

        nivelakseli


      • Anonyymi

        Tai,onko joku nähnyt sellaista hevosta,jossa on remmisiivu kyljessä,niin kuuin Majurissa?


    • Anonyymi

      Onko haettu hevonen karhin eteen

    • Anonyymi

      Onko "Medwurst" hyvä nimi hevoselle?

    • Anonyymi

      🤬🤷🤨

    • Anonyymi

      Ei tarvi.Hommatkoon hoitajan.

    • Anonyymi

      Mites se kaakki,joko se on laitettu makkaraksi?

    • Anonyymi

      Oon ite ainaki hoitanut hevosetkin lomituksen aikana lehmien lisäksi.

      • Anonyymi

        No se ehkä vähän riippuu määrästäkin. Naapurilla oli loppuaikana 20 lehmää ja 10 hevosta, ei niitä enää ihan siinä sivussa hoideta.


    • Anonyymi

      ..rkule,hoitakoon hevosensa se,joka sen on hommannutkin.

      • Anonyymi

        ja lehemät myös


    • Anonyymi

      Oon hoitanut.

    • Anonyymi

      Hevonen on parasta,puolen sentin siivuina,voileivän päällä.

      • Anonyymi

        Ikivanha, miesten viljelemä vitsi, aika huono. Syön kyllä itsekin hevosenlihaa jos on tarjolla, mutta en vitsaile siitä niiden omistajille. Itselläkin ollut hevosia, mutta eivät sopineet elintarvikekäyttöön historiansa vuoksi, joten ei ole niitä syöty.


    • Anonyymi

      En hoida ilman korvausta.

      • Anonyymi

        Pidä tuo linja 😁👍


    • Anonyymi

      Eiköhän se onnistu. Kysy etukäteen ja sovi samalla maksusta, miten suoritetaan. Lasku vai cash.

      • Anonyymi

        Laitetaan laskulle,maksan jos jaksan.....


    • Anonyymi

      <Miten hevosta jarrutetaan? Oliko se niin että huudetaan:
      "Trrrrrrr .........Vai:
      "Pruuuuuut.........
      Entäs jos,hevonen ei ymmärrä suomea?

    • Anonyymi

      Eihän täällä Suomessa hoideta mitään enään nykyään. Kehityksessä jäädään koko ajan jälkeen muita. 10. huonoin talouskasvu maailmassa(155 kehitysmaata joten 145 kehitysmaata edellä talouskasvussa). Urheilussa aivan katastrooffi ym. ym.
      Kyllä tenavat pitää lähettää ulkomaille oppiin pikaisesti.

      • Anonyymi

        Miten urheilussa voidaan mitenkään pärjätä ja se menestys mitä nyt on tullut,niin eikö se ole aika suoritus maalta,missä kohta ei muuta ole kuin,eläkeläisiä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe