Kiinnostaa kokemukset!
Onko ongelmia ja montako kautta tai km kestää?
Mikä merkki tai malli paras?
Halvin ja usein uudet?
Ei siis jaksaisi vaihtorumbaa ja 2 settiä toisessa tai ainoassa autossa…
Ajatko kitkoilla ympäri vuoden?
18
535
Vastaukset
Tutustupa hieman autolehtien kirjoitteluihin!
Siellä on selvät sävelet.
Kitkarengas kesärenkaana tuomitaan niissä kautta linjan.
Mikäli turvallisuus sinulle kuitenkin on sama, niin aja vain!- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18068925j
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Kulunut kitka on kelvoton talvirengas. Pakkaskelillä vielä pitoa löytyy mutta nollakelin liukkaalla jäällä ei ole turvalinen ajaa eikä jarrutella. Jos kitkalla ajaa pari talvea asfaltilla, niin vaihto on jo edessä. Jos on varaa autoon, niin täytyy olla varaa 2 renkaisiin.
- Anonyymi
Kitkakumi olla hyva ja edullinen linlong etenkin.🏆
- Anonyymi
Kitkat suli yhdessä kesässä sakkorajalle. Pito sadekelilillä umpisurkea, varsinkin liikkeellelähdöissä, suhteellisen rauhallisellakin kiihdytyksellä jää liikennevaloihin sutimaan. Kaarreajo-ominaisuudet ala-arvoiset, talvellakin veltto renkaan runko, on aivan hyytelöä kesällä. Nämä kokemukset Nokian RSI (muistaakseni RSI). Nykyisin alla on Continental WinterContact renkaat ja näppituntuma on se, että ne eivät pärjäisi kesällä yhtään Nokian renkaita paremmin. Ainakin talven sadekelisutiminen on ollut samaa luokkaa ja voin kuvitella tässäkin velton rengasrungon olevan vielä veltompi kesälämmöissä.
- Anonyymi
Ajat liian rauhattomasi ja kaiken kruunaa vajaa vetoinen kippo. Rauhoita ajosi on jyrkkä ohjeeni!
- Anonyymi
Olen ajanut Goodyear ultra grip 9+ kolmisen vuotta kesät talvet. Kilometrejä tulee vaihtelevasti 15 - 25 tkm/vuosi. En ole kokenut noiden sulavan kesäkelissä ja renkaan valmistaja on ilmoittanut märkäpidon olevan B-luokkaa. Kaikissa kesärenkaissakaan ei ole yhtä hyvää märkäpitoa.
Pyöreäolkaisena tuossa on mielestäni mukavasti ajo-ominaisuuksia ja on se aika johdonmukainen ajettava. Samaa ei voi sanoa jyrkkäolkaisista talvirenkaista. Itse runkorakenne on tukeva reiluilla rengaspaineilla.
Talvella pitoa on riittänyt reippaaseen ajamiseen eli rengas pitää paremmin märällä ja kuivalla asfaltilla, kuin moni verrokki. Näitähän valtaosa keleistä on pääteillämme.
Viimeviikolla sillä pystyi ajamaan pohjoisen lumisella metsäautotiellä, niin että auton pohja rohisi korkeasta lumivallista. Karkea kuiviointi ja lamellit takaavat helpon liikkeellelähdön lumisissa olosuhteissa.
Jäisillä olosuhteilla rengas toimii myös hyvin. Jarrutusmatka toki kasvaa kuten käy myös nastarenkailla. Mielestäni rengas toimii näissäkin olosuhteissa minulle riittävällä ihan tasolla. Koskaan ei ole matka jäänyt kelien tai renkaiden takia tekemättä. Toisaalta aidosti liukasta vetistä jäistä keliä on yleensä yhden käden sormin laskettava määrä vuodessa. Pakkasjäällä on sen verran karheaa, että siellä pärjää melkein renkaalla kuin renkaalla.
Erityisen hyvä ominaisuus on renkaan kyky poistaa ns. suolasohjoa tienpinnasta. Tässä auttaa eurooppaan suunniteltu viuhkamainen kuviointi. Sama pätee myös vesiliirto tilanteisiin.
Kulutuspintaa en ole mitannut, mutta talviajon kulumisvaroitin eli tähtikuvio on vielä hienosti näkyvillä eli on valmistajan mukaan turvallista käyttää talvirenkaan. Renkaasta löytyy myös 3PMSF merkintä, mikä on osoitus siitä, että rengas täytää talvirenkaalle asetetut vaatimukset.
Hyvä, hiljainen ja halpa rengas. Ei tarvitse huolehtia renkaiden vaihdosta, rengashotellista, eikä ylimääräisestä rengaskerrasta.- Anonyymi
Valmistajan sivuilta lainattua: "Goodyear UltraGrip 9+ tarjoaa erinomaista pitoa lumella ja jäällä sekä parempaa kulumiskestävyyttä pieniin kaupunkiautoihin."
Micrallako ajelet kylää ympäri? Taidat olla melkoinen riesa liikenteessä.
- Anonyymi
Keski-euroopan kitkoilla voinee ajaa ympäri vuoden mutta ei Suomessa!
Pohjolaan myytävät kitkat on ihan liian pehmeet ja menee vaan pilalle jos ajaa kesäkaudella niillä. Ei mitään järkeä pilata renkaita siis.
Keski-euroopan kitkoja voi ostaa varmaan virossa yms rengasliikkeistä netin kautta.
Mutta ne on sitten kesärenkaat talvikeleillä!
Sama kuin ne halppis kitkatkin voi olla aika paskoja, enemmin halppisnastat kuin halppiskitkat.- Anonyymi
Keski-Euroopassa ajetaan noilla Euroopan kitkoilla, mutta heillä onkin usein ketjut talvella aina mukanaan.
- Anonyymi
Kyllä vaan nyt lähtee toinen talvi ja hyvin pärjää kitkoilla. Ei tartte vaihdella on hyvä mukava asia. En kyllä autolehtien kirjoituksiin ota osaa sillä jos ajat tippaakaan järjellisesti niin et joudu onnettomuuksiin on varma asia. Jos otat kaiken irti autostasi ja ajat kuin idiootti terävästi ja ylinopeuksia niin onhan se sillin löysempi ja löllömpi ja liukkaampi mutta haloo kumpi on liukkaampi alusta jää vai kuuma asfaltti miettikää sitä. Jos ajaa kuin hullu kitkat haihtuu kesäkuumuudessa nopeaa mutta itse ajan alle 10tkm vuodessa ja autoni on awd niin eipä parempia renkaita ole tarvinnut. Ensi syksyksi vaihdatan uudet alle olkoon pintaa miten vaan sillä joka toinen syksy uutta alle. Merkki mitä hyvänä pidetään aina sillä hetkellä. Autoa vaihdan harvoin. Ehkä sähkö kinneri seuraavaksi ehkä mutta ne on yli 2t murikoita joten niissä renkaat kuluu.
- Anonyymi
Kulut nousee, kasvaa se rengas kokokin yleensä silloin jos ajoneuvo on painavempi jolloin ne kestää yhtä kauan kuin nykyisetkin renkaasi eri autossa.
- Anonyymi
Juu, kyllä kitkoilla voi hissutella kesällä kun kiertää vain pyhää kolmiota varovaisesti, eli koti -terveyskeskus-marketti.
- Anonyymi
Suomalaisten autolehtien mukaan kitkarengas menettää pidon, kun lumi tai jää sulaa pois asvaltin pinnasta.
Jos kitkarenkaalla jää kesällä asvalttitiellä sutimaan paikalleen, pitää jostain hakea lunta tai jäätä ja heittää sitä renkaan alle niin sitten taas pääsee liikkeelle.- Anonyymi
Hauska ja ehkä hieman kärjistetty ja väritetty tuo juttusi tai sitten et ole ymmärtänyt lukemasi.
Suolessa ollessamme kumpikin vaihtoehto on mahdollinen ja siksi kysynkin kumpi vaihtoehdoista on tosi?
- Anonyymi
Vain idiootti ajaa kitkarenkailla kesällä. Pito todella surkea ja renkaat menee piloille kun ajaa helteillä maantienopeuksilla.
- Anonyymi
” Vain idiootti ajaa kitkarenkailla kesällä. Pito todella surkea ja renkaat menee piloille kun ajaa helteillä maantienopeuksilla.”
Jos ei ole kuin yhdet vanteet niin pakosta pitää ajaa.
Pito riittää hyvin kun järki ja nopeudet sopivat. Nopeutta pidettävä helteillä matalempina niin kestää. Ei sovi kaikkien ajotyyliin kesällä kitkat.
- Anonyymi
Vaari ajeli sen viisi vuotta kitkoilla ja sen ajolla kauppaa ja mökille korkeintaan 80 km / h
muutamatuhat kilsaa vuodessa niin mieluummin kitkat sellaiselle jolle ei ole väliä kuinka lujaa motarille pääsee ja pois vaan rauhassa ajoon ja hyvin pääsi talvisin mökilleen paremmin kuin nastarengas hiacet...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1112892Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen222344Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631081976- 1141650
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1701365Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2881188- 801044
- 711034
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2471023