Kuormien turvallinen kiinnitys ja hallinta. Korjattavaa lainsäädännössä, monessa muussa asiassa!

Anonyymi-ap

Suomessa jostain syystä kuormilla ei ole testattua ja hyväksyttyä tapaa kuljettaa tai nostaa! Sekä ei ole valvontaa että toinen ihminen valvoo että muita henkilöitä ei pääse lähelle jos kuormia nostetaan missä on muita ihmisiä!

Minkä takia tätäkään ei ole laitettu kuntoon! Kummallisen leväperäinen yhteiskunta kun vertaa johonkin muuhun maahan

Tiedän euroopan maita joissa ei voi kiinnittää levykuormia tai muutakaan oman pään mukaan. Eikä nostella missä liikkuu muut ihmiset jos alue ei ole eristetty riittävän kaukaa. Tällä estetään se että joku ihminen kuolee kuorman alle joka ei ole hallinnassa.


Miksi pitää olla, koska osa ihmisistä ei koskaan kykene arvioimaan ja tekemään asioita siis ennalta arvioimaan mitä pitää tehdä tai olla tekemättä! tätä ei kouluissa voi opettaa koska lähtöisin geeneissä! Suurempi riski että tekevät jotakin josta tulee haittaa.

Sama näkyy muillakin aloilla, voi olla auton asentaja joka on palkattu hyvällä palkalla ja pitkä työkokemus mutta tekee aivan liikaa virheellisiä tulkintoja tai ei osaa etsiä oikeaa vikaa, sähköasentajan työnjälki huonoa ja huolettomia läpivientejä vääristä paikoista, Lvi asentajan työnjälki tai rakennnusmiehen.

Tiedän ihmisiä joita en koskaan palkkaisi ajamaan traktoilla tai muulla koneella lumia teille, yleisille alueilla joissa ihmisiä ja taloja koska luonteeltaan ei ole pohtiva ja tarpeeksi tarkka. Yksi huoleton peruutus jossa ei ole havaintoa kokoajan taakse ja lapsi alla. Heillä voi olla kouluista ja muista täydet pisteet.

12

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhut asiaa. Kuljettajakoulutuksessa puhutaan aivan liian vähän mahdollisista vaaratilanteista joita voi jokaisen kohdalle tulla huolimattomuudesta tai ihan vain inhimillisestä virheestä tai ajoneuvon rikkoutumisesta johtuen. Kun lasti on siirtynyt ja vaarassa sortua ,miten tulee toimia tällaisessa tilanteessa. Lähdetäänkö "soitellen sotaan" itse korjaamaan tilannetta ,soitetaan työkaveri avuksi kuten tässä ikävässä tapauksessa Helsingissä tänä vuonna. Unohdetaan varmistaa auton ympäristö, jos vaikka kuorma sortuisi. Tässäkin tapauksessa olisi pitänyt soittaa 112 ja ottaa ne poliisin moitteet, sakot ja ajokiellot tyynesti vastaan ja antaa pelastuslaitoksen tehdä päätökset miten toimitaan. Niin ihminen on perus optimisti "ei minulle voi mitään sattua" varsinkin nuorena, huippu ajotaito, hyvä kuski .Pitäisi aina pitää mielessä sanonta TURVALLISUUS ENNENKAIKKEA ajatus.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😋 ­N­­y­­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Verkkokoulutuksessa tulee hyvin käytännön osaavia kuljettajia. Vai olikohan se niin????

      • Anonyymi

        Tässä yövuorossa tauolla kommentoin lyhyesti oman mielipiteeni asiasta kuormien sidonta.
        Tässä oli hollilla kaksi tuoretta kirjoitusta jotka käsittelivät vakavaa aihetta kuormasidonta.
        Varmasti sytykkeenä aiheeseen oli 11 v. tytön kuolema ,siis aivan turha kuolema kuljettajan toimintavirheiden vuoksi.Tehtyä mokaa ei saa tekemättömäksi ja kuljettaja jätetään yksin saamaan tuomionsa oikeuslaitoksessa. Ihmettelen ettei viikonloppuna tullut ainuttakaan viestiä ja mielipidettä asiasta kumpaankaan viestiketjuun, vaikka kaikki kuljettajat lukevat tänne saapuvat kirjoitukset.Voiko tästä päätellä ettei turvallisuus kiinnosta kuljettajia ollenkaan vaikka niistä puhutaan ammattipätevyyspäivillä. Onko porukka tyhmää??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä yövuorossa tauolla kommentoin lyhyesti oman mielipiteeni asiasta kuormien sidonta.
        Tässä oli hollilla kaksi tuoretta kirjoitusta jotka käsittelivät vakavaa aihetta kuormasidonta.
        Varmasti sytykkeenä aiheeseen oli 11 v. tytön kuolema ,siis aivan turha kuolema kuljettajan toimintavirheiden vuoksi.Tehtyä mokaa ei saa tekemättömäksi ja kuljettaja jätetään yksin saamaan tuomionsa oikeuslaitoksessa. Ihmettelen ettei viikonloppuna tullut ainuttakaan viestiä ja mielipidettä asiasta kumpaankaan viestiketjuun, vaikka kaikki kuljettajat lukevat tänne saapuvat kirjoitukset.Voiko tästä päätellä ettei turvallisuus kiinnosta kuljettajia ollenkaan vaikka niistä puhutaan ammattipätevyyspäivillä. Onko porukka tyhmää??

        Tällä sivustolla työturvallisuus ei ole tärkeä asia. Täällä haukutaan omaa työnantajaa surutta
        se on pelinhenki, jos et vielä ole ymmärtänyt kupletin juonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä sivustolla työturvallisuus ei ole tärkeä asia. Täällä haukutaan omaa työnantajaa surutta
        se on pelinhenki, jos et vielä ole ymmärtänyt kupletin juonta.

        Niin hauskaa on naureskella vakavalla asialla. Mitä tuumaisit jos 11 vuotias lapsi jäisi kuorma-autosi alle. Ihmettelen edelleen miksi kukaan ei halua kommentoida asiaa turvallisuus ennenkaikkea aiheesta tällä sivustolla. Jokainen täysijärkinen ihminen ei halua kohdata tilannetta jossa työssä joutuisi tilanteeseen ,jossa ihminen nuori tai vanha jää autosi alle tai kuljettamasi tavaroiden alle. Olette aika kylmää porukkaa.................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin hauskaa on naureskella vakavalla asialla. Mitä tuumaisit jos 11 vuotias lapsi jäisi kuorma-autosi alle. Ihmettelen edelleen miksi kukaan ei halua kommentoida asiaa turvallisuus ennenkaikkea aiheesta tällä sivustolla. Jokainen täysijärkinen ihminen ei halua kohdata tilannetta jossa työssä joutuisi tilanteeseen ,jossa ihminen nuori tai vanha jää autosi alle tai kuljettamasi tavaroiden alle. Olette aika kylmää porukkaa.................

        Todella outo asenne aiheeseen ammattikuljettaja ja onnettomuus jokaisen meistä voi kohdata työssämme. Vaikka emme koskaan työnuran aikana sellaista haluaisi kohdata niin tilastollesi se on on mahdollista. Hyvällä ammattitaidolla voi tällaiset onnettomuudet välttää.Tekemällä työnsä huolella ja varmistamalla kaikki turvallisuus asiat teet paljon työtä oman työturvallisuuden eteen. Jos pääset eläkkeelle ilman tällaisia tapahtumia olet "lottovoittaja"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella outo asenne aiheeseen ammattikuljettaja ja onnettomuus jokaisen meistä voi kohdata työssämme. Vaikka emme koskaan työnuran aikana sellaista haluaisi kohdata niin tilastollesi se on on mahdollista. Hyvällä ammattitaidolla voi tällaiset onnettomuudet välttää.Tekemällä työnsä huolella ja varmistamalla kaikki turvallisuus asiat teet paljon työtä oman työturvallisuuden eteen. Jos pääset eläkkeelle ilman tällaisia tapahtumia olet "lottovoittaja"

        Hieno kirjoitus mutta hiljaista on kenellekään ei ole yhtään mitään mielipidettä asiasta.
        Onko tällainen onnettomuusasia niin karmea ,että se suljetaan ajatuksista automaattisesti.
        Näin tuntuu tuntuu porukoilla olevan mielissä. Mieluummin haukutaan Sammalistoa ja mennään hänen henkilökohtaiseen elämään ja "jalkavaimoihin" joka ei liity mitenkään aiheeseen kuljetusala ja lainsäädäntö. Jos nyt puhuttaisiin vaan ihan työasioista kun ollaan aikuisia ihmisiä. Jokainen meistä ammattikuljettajista voi joutua onnettomuuteen tuolla tiellä liikkuessa.... niin se on tosiasia. Olisi hyvä kuulla tällä foorumilla tuntemuksia ihmisiltä jotka ovat kohdanneet onnettomuustilanteen ja mahdollisen vastapuolen kuoleman. Itse olen ollut osallisena onnettomuudessa, vaikka uhri ei kuollut niin sen seurauksena yli 10 v. sain ajaessani yht äkkisiä alitajuntaisia takautumia törmäyksestä jalankulkijaan.Se ei ollut mukavaa aikaa ei ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno kirjoitus mutta hiljaista on kenellekään ei ole yhtään mitään mielipidettä asiasta.
        Onko tällainen onnettomuusasia niin karmea ,että se suljetaan ajatuksista automaattisesti.
        Näin tuntuu tuntuu porukoilla olevan mielissä. Mieluummin haukutaan Sammalistoa ja mennään hänen henkilökohtaiseen elämään ja "jalkavaimoihin" joka ei liity mitenkään aiheeseen kuljetusala ja lainsäädäntö. Jos nyt puhuttaisiin vaan ihan työasioista kun ollaan aikuisia ihmisiä. Jokainen meistä ammattikuljettajista voi joutua onnettomuuteen tuolla tiellä liikkuessa.... niin se on tosiasia. Olisi hyvä kuulla tällä foorumilla tuntemuksia ihmisiltä jotka ovat kohdanneet onnettomuustilanteen ja mahdollisen vastapuolen kuoleman. Itse olen ollut osallisena onnettomuudessa, vaikka uhri ei kuollut niin sen seurauksena yli 10 v. sain ajaessani yht äkkisiä alitajuntaisia takautumia törmäyksestä jalankulkijaan.Se ei ollut mukavaa aikaa ei ollenkaan.

        Ymmärrän ajatuksesi asiassa, mutta kun tämän Suomi 24 .fi ei ole kanava jossa jostain asiasta työelämässä vakavasti keskusteltaisiin . Tämän kanavan suosio ikävä kyllä perustuu juurikin oman työnantajan haukkumiseen eikä onnettomuus juttuihin ,jotka omalle kohdalle osuessa ovat henkilökohtaisesti järkyttäviä. Eli show meininki haukutaan huolella oma työnantaja?
        Miksi haukkua jos voi ihan kevyesti vaihtaa siihen unelmien työpaikkaan.Satoja laadukkaita kuljetusalan työpaikkoja on koko ajan tarjolla. Työehtosopimus palkka , ruokaraha, kotimaan osapäiväraha, kotimaan päiväraha, työsuoritelisä, vuosibonus hyvin tehdystä työstä. Vaihtamalla surkeasta asialliseen työpaikkaan kirjoituksesi tänne vähenee huimasti. No mitä tällainen hulppea työsuhde vaatii sinulta ?
        Olet todella särmä kuski,pidät kalustosta huolta kuin omastasi, tulet aina töihin ajallaan, et jää känni rokuliin koskaan.Hoidat yrityksesi asiakassuhteet mallikkaasti, eli et jätä asiakastasi koskaan pulaan. Niin paljon se vaatii , mutta myös palkitsee tekijänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän ajatuksesi asiassa, mutta kun tämän Suomi 24 .fi ei ole kanava jossa jostain asiasta työelämässä vakavasti keskusteltaisiin . Tämän kanavan suosio ikävä kyllä perustuu juurikin oman työnantajan haukkumiseen eikä onnettomuus juttuihin ,jotka omalle kohdalle osuessa ovat henkilökohtaisesti järkyttäviä. Eli show meininki haukutaan huolella oma työnantaja?
        Miksi haukkua jos voi ihan kevyesti vaihtaa siihen unelmien työpaikkaan.Satoja laadukkaita kuljetusalan työpaikkoja on koko ajan tarjolla. Työehtosopimus palkka , ruokaraha, kotimaan osapäiväraha, kotimaan päiväraha, työsuoritelisä, vuosibonus hyvin tehdystä työstä. Vaihtamalla surkeasta asialliseen työpaikkaan kirjoituksesi tänne vähenee huimasti. No mitä tällainen hulppea työsuhde vaatii sinulta ?
        Olet todella särmä kuski,pidät kalustosta huolta kuin omastasi, tulet aina töihin ajallaan, et jää känni rokuliin koskaan.Hoidat yrityksesi asiakassuhteet mallikkaasti, eli et jätä asiakastasi koskaan pulaan. Niin paljon se vaatii , mutta myös palkitsee tekijänsä.

        Olen seurannut keskustelua mielenkiinnolla, Ihmettelen sitä ettei mitään myötätuntoa ole kirjoituksissa saanut kuljettaja joka joutuu vastaamaan yksin nuoren kuolemasta oikeudessa tässä Oulunkylän tapauksessa jossa lastina olleet vanerilevyt liukuivat pysäköidystä autosta sivulle nuoren tytön päälle Kuljetusyritys vetäytyi asiasta irtisanomalla harjoittelija kuljettajan pesi kätensä kuten kuuluu sanoa. Nyt sitten tämä kuljettaja poloinen lähes 60 v. työharjoittelija kantaa vastuun yksin tapauksesta jossa nuori tyttö 11 v, menetti henkensä. Oliko työharjoittelu riittävän perehtyttävää, epäilen suuresti tuntien tämän Tamperelaisen suuryrityksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen seurannut keskustelua mielenkiinnolla, Ihmettelen sitä ettei mitään myötätuntoa ole kirjoituksissa saanut kuljettaja joka joutuu vastaamaan yksin nuoren kuolemasta oikeudessa tässä Oulunkylän tapauksessa jossa lastina olleet vanerilevyt liukuivat pysäköidystä autosta sivulle nuoren tytön päälle Kuljetusyritys vetäytyi asiasta irtisanomalla harjoittelija kuljettajan pesi kätensä kuten kuuluu sanoa. Nyt sitten tämä kuljettaja poloinen lähes 60 v. työharjoittelija kantaa vastuun yksin tapauksesta jossa nuori tyttö 11 v, menetti henkensä. Oliko työharjoittelu riittävän perehtyttävää, epäilen suuresti tuntien tämän Tamperelaisen suuryrityksen.

        Niin näinhän näissä asioissa aina tuppaa käymään. Työnantaja pesee kätensä,tässä tapauksessa työharjoittelupaikan yritys, viistosti takavasempaan ettei kukaan ala kysellä työhön perehdyttämisjaksosta mitään, oliko perehdyttäminen riittävää ??? Työkaverit vetäytyvät omiin koloihinsa kun eivät tiedä miten pitäisi tukea kuskia ja myös ns. hyvät ystävät ottavat etäisyyttä eivätkä osaa tukea kaveria joka varmasti on elämänsä kovimmassa paikassa niin oikeudessa kuin oman mielensä sopukoissa ja ei unohda koskaan tapahtunutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe