Uusi Toyota Prius kuluttaa moottoritiellä 100 km:n tuntinopeudella vain 4,6 litraa bensiiniä

Anonyymi-ap

Olemme jo testanneet Toyota Priuksen EV-malliston. Kaikki riippuu nopeudestasi. Täydellä akulla ajetaan kaupungissa 98 kilometriä, maantiellä (100 km/h) sähkösäde on 60 kilometriä.

Testaamme polttoaineen kulutusta kääntymällä moottoritielle tyhjällä akulla ja ajamalla tavallista koeajoa 100 km/h.

Mittaamme Toyota Priuksen keskimääräiseksi polttoaineenkulutukseksi 4,6 l/100 km. Polttoainesäiliön tilavuus on 40 litraa, joten akun tyhjentymisen jälkeen pääsee vielä yli 800 kilometriä bensiinillä.

Kulutukset ovat naurettavan alhaisia.

https://www.autoscout24.nl/informeren/autonieuws/zo-zuinig-is-de-nieuwe-toyota-prius-met-een-lege-batterij/

70

1036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      4,6 kulutus 100 vauhdilla ei ole mikään saavutus ja todellisuudessa pelkällä sähköllä pääsee Suomessa kaupungissa 60km. Autohan on pieni matala kiila.

      • Anonyymi

        Noin pientä kulutusya ei hevillä pinemmistäkään autoista löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin pientä kulutusya ei hevillä pinemmistäkään autoista löydy.

        Skoda Superb 2.0 TDI farkku 3,8 l/100 km satasen tasanopeudella. Valitettavasti kateusvero syö rakkaassa kotimaassamme dieselin kulutusedun, mutta onneksi tilanne ei ole näin huono kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda Superb 2.0 TDI farkku 3,8 l/100 km satasen tasanopeudella. Valitettavasti kateusvero syö rakkaassa kotimaassamme dieselin kulutusedun, mutta onneksi tilanne ei ole näin huono kaikkialla.

        Huijauskulkuneuvoilla on huijauskulutukset. Lisäksi dieselrottelot kielletään piakkoin ja niitä ei valmista kohta enää kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijauskulkuneuvoilla on huijauskulutukset. Lisäksi dieselrottelot kielletään piakkoin ja niitä ei valmista kohta enää kukaan.

        Kuinka menee Toyotan sähköautolaivaston kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijauskulkuneuvoilla on huijauskulutukset. Lisäksi dieselrottelot kielletään piakkoin ja niitä ei valmista kohta enää kukaan.

        Dieselkielto on vain vassareiden propagandaa. Käytännössä mahdotonta runnoa läpi. Politikoinnilla on hyvä tekniikka ajettu ahtaalle jotta kertakäyttölaadun tuhnut myisivät paremmin ja kansalle saadaan kaupattua kallista roskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda Superb 2.0 TDI farkku 3,8 l/100 km satasen tasanopeudella. Valitettavasti kateusvero syö rakkaassa kotimaassamme dieselin kulutusedun, mutta onneksi tilanne ei ole näin huono kaikkialla.

        Niinpä varmaan kuluttaa Superb 3,8 litraa - ei ainakaan minun superb 2,0 tdi. Paremminkin menee 6 litraa. Edes edellinen Octavia ei mennyt lähellekään noin vähällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä varmaan kuluttaa Superb 3,8 litraa - ei ainakaan minun superb 2,0 tdi. Paremminkin menee 6 litraa. Edes edellinen Octavia ei mennyt lähellekään noin vähällä.

        Sulla on kone karstaantunut ja EGR tukossa. Hyvin pidettynä ja moottorioptimoinnilla (ilman laitonta päästöhärveleiden poistoa) menee satasen tasanopeuden karvan alle 4:ää. EGR-clearilla voi yrittää pelastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin pientä kulutusya ei hevillä pinemmistäkään autoista löydy.

        Montako sataa euroa sillä pienellä kulutuksella säästät vuodessa, kun olet ensin maksanut autosta ainakin 10000 euroa ekstraa?


    • Anonyymi

      Eipä sillä paljon bensakuluissa säästä. Hintaa 50000 euroa!

      • Anonyymi

        Hinta 44.000 euroa ei 50.000,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta 44.000 euroa ei 50.000,

        Karvalakki ilman varusteita, mutta ei kai kukaan sellaisia osta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karvalakki ilman varusteita, mutta ei kai kukaan sellaisia osta?

        Oikeastaan Toyotaa menee kaupaksi pääasiassa malliston pienemmillä koneilla sekä varustetasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan Toyotaa menee kaupaksi pääasiassa malliston pienemmillä koneilla sekä varustetasolla.

        Kaikissa Priuksien malleissa on 2 litran energiatehokas moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta 44.000 euroa ei 50.000,

        Alkaen malli, kallein yli 50000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan Toyotaa menee kaupaksi pääasiassa malliston pienemmillä koneilla sekä varustetasolla.

        Tojolla tuhnumpi tekniikka on toimiva vaihtoehto. Ollut siitä lähtien kun 4. korinen Supra lopetettiin. Sen jälkeen tehomalleissa ikäviä rakenteellisia vikoja, mm. 2-litrasten hyrpiidien lämmönvaihdinongelmat. Sama myös seiska-korisessa Celicassa, todella surullinen keksintö. Se jokseenkin varteenotetta, kierrosherkkä 1.8 VVTL-i on ns. itse purkavaa mallia, mm. paperisine venttiilinnostimineen. Ei kestä revittelyä pitkään ja siihen päälle TOITSUUPOLKEETÄYSIIIIIII! niin kone on palasina ennen 100 tkm. 140-heppanen kerjäläisversio taas on luotettava mutta totaalinen tuhnu! Syslerit ym. minivanit suihkii kummaltakin puolelta ohi niin että heilahtaa:

        https://youtu.be/hybuTqZWGJc?t=325

        Sääli vaan että viimenen Celica oli hyvän näkönen mitä harvoin sanon Tojotista.


    • Anonyymi

      Järkiautohan se on ja paranisi entisestään jos muutaman kilowattitunnin saisi akkukoko kasvatettua. Hyvännäköinen auto kaikenlisäksi ja toyota laatu on ansaittu hyve.

      • Anonyymi

        Toyota on ansaittu hyve? Nyt ei ihan heti aukea.


      • Anonyymi

        Toyota ei ole koskaan ollut laadukas tuote, joskus 70-80 luvuilla oli viattomampi mitä suomalainen autokanta halpuudessaan muuten oli. Ruostetta on ollut aina, melua ja epämukavuutta paljon jne... sellainen kehno kansanauto.
        Uusi Prius on edeltäjiään nätimpi, mutta tyylikkyys on jäänyt jotenkin piippuun ja kuuluu sarjaan ei mitään huomiota herättävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole koskaan ollut laadukas tuote, joskus 70-80 luvuilla oli viattomampi mitä suomalainen autokanta halpuudessaan muuten oli. Ruostetta on ollut aina, melua ja epämukavuutta paljon jne... sellainen kehno kansanauto.
        Uusi Prius on edeltäjiään nätimpi, mutta tyylikkyys on jäänyt jotenkin piippuun ja kuuluu sarjaan ei mitään huomiota herättävää.

        Ai, minä inhoan aasialaisia autoja, mutta täytyy sanoa että tuo Prius keltaisena on hyvän näköinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole koskaan ollut laadukas tuote, joskus 70-80 luvuilla oli viattomampi mitä suomalainen autokanta halpuudessaan muuten oli. Ruostetta on ollut aina, melua ja epämukavuutta paljon jne... sellainen kehno kansanauto.
        Uusi Prius on edeltäjiään nätimpi, mutta tyylikkyys on jäänyt jotenkin piippuun ja kuuluu sarjaan ei mitään huomiota herättävää.

        Koko muu maailma kirjoittaa aivan toista kuin sinä. Miksiköhän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, minä inhoan aasialaisia autoja, mutta täytyy sanoa että tuo Prius keltaisena on hyvän näköinen.

        Makuja on monenlaisia , mutta onhan tuo kiila aika ruma nykymaailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko muu maailma kirjoittaa aivan toista kuin sinä. Miksiköhän?

        Suoli ei ole koko maailma kuin Toyotan omapojan mielestä.
        Onhan Toyota kovin heikko laadultaan ja ominaisuuksiltaan jos hieman seuraa maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, minä inhoan aasialaisia autoja, mutta täytyy sanoa että tuo Prius keltaisena on hyvän näköinen.

        Edellinen oli kyllä sellainen rikkaimuri kuten lehdistössäkin mainittu. No perässä vielä parannettavaa ja paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on ansaittu hyve? Nyt ei ihan heti aukea.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyve
        Ei aukea? Laatu on jo käsite toyotalla,ollut jo vuosikymmeniä.

        Tiedän että olet sitä sairasta tyyppiä korviesi väliseltä kupoli alueelta. Esim jos jokin tehdas tekee esinettä 2miljardia kappaletta ja ihmiset ovat hyvin tyytväisiä kaikin puolin esineeseen, tyytväisiä vuosikymmenestä toiseen ja jos yksi kappale 2 miliardista on jotenkin tehdasprosessissa viallinen siis 1 kpl 2 miliardista niin sinä alat ivaamaan pilkkaamaan mustamaalamaan kaikkia esineitä sen 1kpl maananatai kappaleen tähden ja et näe kokonaisuutta. Olet semmoinen maanatai kappale itsekkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyve
        Ei aukea? Laatu on jo käsite toyotalla,ollut jo vuosikymmeniä.

        Tiedän että olet sitä sairasta tyyppiä korviesi väliseltä kupoli alueelta. Esim jos jokin tehdas tekee esinettä 2miljardia kappaletta ja ihmiset ovat hyvin tyytväisiä kaikin puolin esineeseen, tyytväisiä vuosikymmenestä toiseen ja jos yksi kappale 2 miliardista on jotenkin tehdasprosessissa viallinen siis 1 kpl 2 miliardista niin sinä alat ivaamaan pilkkaamaan mustamaalamaan kaikkia esineitä sen 1kpl maananatai kappaleen tähden ja et näe kokonaisuutta. Olet semmoinen maanatai kappale itsekkin.

        Toyota on sinulle koti, uskonto, isänmaa ja puolue.


    • Anonyymi

      Onko ajonopeus tarkastettu GPS signaalilla vai ns TOYO NOPEUS onkin paljon pienenmpi 100km = 89 toyo mittarisa

    • Anonyymi

      Priuksen kuivapaino on 1620 kg, oudon pieneltä tuntuu tuo kulutus bensamoottorille 100 km vauhdissa. Alemmissa nopeuksissahan se ei ilmeisesti kuluta paria litraa enempää. Kun nopeus kaksinkertaistuu niin ilmanvastus nelinkertaistuu.

      • Anonyymi

        Tojon höpöhybridi huutaa maantiellä kuin ylikierroksilla käyvä pappatunturi.


      • Anonyymi

        Näinhän se. Mutta kun koneesta puuttuu vääntö kulutus Toyotalla kasvaa aikalailla.


    • Anonyymi

      Bensiinikäyttöinen VW Golf kuluttaa vähemmän kuin tojon höpöhybridi.

      • Anonyymi

        Volswagenin Golfin pienin kulutus on 6,2 litraa sadalla.


    • Anonyymi

      On se tojo matala: 143 cm, eivät vanhus sinne pysty pujottautumaan.

    • Anonyymi

      Prius on kohtuullisen suuri auto. Se on pitkä ja matala Toyota. Sen muotokieli ennakoi Toyotan tulevia malleja. Sisätiloja on ja ei . Pituustila ok, korkeuspuoli takana vaatimaton. Etupenkillä tilat ok. Samoin etuistuimet hyvät, takana olo hieman tylsä kun varpaille ei ole hyvää tilaa etupenkin alla. Mitaristoon tottuu nopeasti.

      • Anonyymi

        Ongelmana vaan, että muut tekee paremman hybridijärjestelmän ja plugarin. Ei vaihdelaatikkoa eikä huutavaa moottoria.


      • Anonyymi

        Eli ahdas auto ja matala. Tyyli mennyt hyvään suuntaan, mutta jäänyt jotenkin kesken ja yksityiskohdat ei ole nättejä.
        Ei löydy oikein järkisyitä hankintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ahdas auto ja matala. Tyyli mennyt hyvään suuntaan, mutta jäänyt jotenkin kesken ja yksityiskohdat ei ole nättejä.
        Ei löydy oikein järkisyitä hankintaan.

        Ulkoiseen tyyliin sijoittava nuoriso ostaa. Helppokäyttöisyyttä ja väljää tilaa tarvitsevat eivät esim. lapsiperheet. Heitä varten Toyotalla Corolla Wagon/Gross, Camry ja Rav4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ahdas auto ja matala. Tyyli mennyt hyvään suuntaan, mutta jäänyt jotenkin kesken ja yksityiskohdat ei ole nättejä.
        Ei löydy oikein järkisyitä hankintaan.

        Maailmat lehdet kaikkialla ylistävät uuden Priuksen ulkonäköä. Sinä et.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oudot linkit asiaan liittyen. Noilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

        Toyotan hybridit, oli pienellä tai isommalla akulla toimii juuri noin. Jos on toyo laput silmillä, niin ei tietenkään ole edes halua ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridit, oli pienellä tai isommalla akulla toimii juuri noin. Jos on toyo laput silmillä, niin ei tietenkään ole edes halua ymmärtää.

        Mitä tuossa sitten pitäisi tapahtua?

        Pitäisikö kierroksia keikuttaa 6-4500 välissä edestakaisin ja nytkyttää matkustajien päätä?

        Lappulattiassa, kaikissa autoissa kone käy täysillä kierroksilla. Ihan samalla tavalla se Audin remmivetoinenkin huusi täysillä kiekoilla lappu lattiassa kiihdytettäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuossa sitten pitäisi tapahtua?

        Pitäisikö kierroksia keikuttaa 6-4500 välissä edestakaisin ja nytkyttää matkustajien päätä?

        Lappulattiassa, kaikissa autoissa kone käy täysillä kierroksilla. Ihan samalla tavalla se Audin remmivetoinenkin huusi täysillä kiekoilla lappu lattiassa kiihdytettäessä.

        Kun vetää sähkömoottorilla, niin ei nyi missään ajotilanteessa. Kuuntele sinä vaan Toyotan moottorin huutoa, Honda tekee sen paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vetää sähkömoottorilla, niin ei nyi missään ajotilanteessa. Kuuntele sinä vaan Toyotan moottorin huutoa, Honda tekee sen paremmin.

        Paljon pehmeempi ja parempi äänihän tuossa Toyotassa on. Hondassa on aika raaka ja karsea.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uskoisin, että kulutus pitää paikkansa, jos otetaan liikkeellelähdöt ja taajama-ajot sähköllä ja ajetaan enimmäkseen tasaisella ja myötämäkeen. Ylämäkiin ei ajeta.

      Oikeassa elämässä kuulee 5-8 l/100 km kulutuksista hybrideillä ja ihan Toyotilla. Että voe voe lissää tätä roskaa.

      • Anonyymi

        Lue netistä Priuksen kaikki maailman koeajot. Kulutus niissä on kaikissa alle viisi litraa.


      • Anonyymi

        TM 1/20 vertailutestissä RAV4 (hännätön) mitattiin kulutukseksi 5.1/5.2L/100km. Millä logiikalla töpseli Prius kuluttaa 5-8L/100km?


    • Anonyymi

      Moottori-lehti:

      "Ennakkoluulot ovat kääntyneet voitoksi, sillä hybridi on käytettynäkin haluttu.

      Toyotan omasta verkostosta kerättyjen tietojen mukaan hybridit vaihtavat käytettynä omistajaa jopa helpommin kuin perinteiset bensiini- tai dieselmallit. Vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin bensiini- ja dieselmoottorilla."

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei noilla ole merkitystä koska ei tiedetä miten paljon käytetty moottoria ja voimaa, miten paljon himmailtu eli nostettu kaasua loivassa alamäessä, mistä tuullut jne.

        Ainakin prius syö normaalissa ajossa paljon enemmän ihmisillä ja diesel octavia.


    • Anonyymi

      Vaikea perustella 50k€ hintaa, kun esim 10k€ Ampera menee tyhjällä akulla 5,8L 104kmh ja brutto 16kwh. Elämä on täynnä valintoja

      • Anonyymi

        Kun viimeksi katsoin iin uuden Amperan hinta oli ihan jotain muuta kuin 10ke. Pistähän linkkiä uuteen 10ke töpseli Amperaan.


    • Anonyymi

      Mikähän se olisi kulutus oikeassa moottoritieajossa eli 130 km/h mittarinopeutta?

      • Anonyymi

        Testaa jos oikeasti kiinnostaa. Varmaa on vain se että VAG kuluttaa bensaa enemmän joka tilanteessa.


    • Anonyymi

      Miksei niitä kukaan osta?

      • Anonyymi

        Yksimkertaista, ominaisuuksiin nähden järjetön hinta. Samassa hintahaarukassa on myös Tesla Y ja moni muukin sähköauto, puhumattakaan kilpaievista plugareista.


    • Anonyymi

      Hauskoja nämä Toyota uskovaiset joille kulutus on elämän tärkein asia ja vuosittainen ajosuorite on 5000-10000 km. Siitä ollaan valmiita maksaman vaikka kuinka paljon, kunhan saa Toyotan. Hihii!

      • Anonyymi

        Harva auto taitaa pystyä moiseen.


    • Anonyymi

      Mikähän mahtaa päästä satasen vauhdilla pelkällä sähköllä? Villi veikkaus on 20 km. Kehtaako joku kokeilla ja kertoa tuloksen. Siihen saakka pidän tuota veikkausta totuutena, vaikkakin yläkanttiin.

      • Anonyymi

        Eiköhän kaikki lataushybridit pääse satasta pelkällä sähköllä - ja sähköautot vielä paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kaikki lataushybridit pääse satasta pelkällä sähköllä - ja sähköautot vielä paremmin.

        Luetun ymmärtäminen on jalo taito.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Älä nyt ala täällä kertomaan tuollaisia faktoja, Toyotan omapoika masentuu ja sitten alkaa raivoamaan palstat täyteen Toyota hyvää ja dissaamaan parempia autoja.


      • Anonyymi

        Ei pidä faktoilla pilata viihdyttävää öyhötystä pokemon-auton puolesta.


    • Anonyymi

      Hah onko toi jotenkin ihme. Mulla on ladattava hybridi Bemu 225E msport.
      Sillä on keskikulutus 83.000 km ajettuna juuri tuo 4,6. Eikä pelkällä bensalla ole edes niin huipputaloudellinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2483
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1678
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1421
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      163
      1257
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1209
    6. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      119
      1197
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1155
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      136
      1153
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe