Uusi Toyota Prius kuluttaa moottoritiellä 100 km:n tuntinopeudella vain 4,6 litraa bensiiniä

Anonyymi-ap

Olemme jo testanneet Toyota Priuksen EV-malliston. Kaikki riippuu nopeudestasi. Täydellä akulla ajetaan kaupungissa 98 kilometriä, maantiellä (100 km/h) sähkösäde on 60 kilometriä.

Testaamme polttoaineen kulutusta kääntymällä moottoritielle tyhjällä akulla ja ajamalla tavallista koeajoa 100 km/h.

Mittaamme Toyota Priuksen keskimääräiseksi polttoaineenkulutukseksi 4,6 l/100 km. Polttoainesäiliön tilavuus on 40 litraa, joten akun tyhjentymisen jälkeen pääsee vielä yli 800 kilometriä bensiinillä.

Kulutukset ovat naurettavan alhaisia.

https://www.autoscout24.nl/informeren/autonieuws/zo-zuinig-is-de-nieuwe-toyota-prius-met-een-lege-batterij/

47

660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      4,6 kulutus 100 vauhdilla ei ole mikään saavutus ja todellisuudessa pelkällä sähköllä pääsee Suomessa kaupungissa 60km. Autohan on pieni matala kiila.

      • Anonyymi

        Noin pientä kulutusya ei hevillä pinemmistäkään autoista löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin pientä kulutusya ei hevillä pinemmistäkään autoista löydy.

        Skoda Superb 2.0 TDI farkku 3,8 l/100 km satasen tasanopeudella. Valitettavasti kateusvero syö rakkaassa kotimaassamme dieselin kulutusedun, mutta onneksi tilanne ei ole näin huono kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda Superb 2.0 TDI farkku 3,8 l/100 km satasen tasanopeudella. Valitettavasti kateusvero syö rakkaassa kotimaassamme dieselin kulutusedun, mutta onneksi tilanne ei ole näin huono kaikkialla.

        Huijauskulkuneuvoilla on huijauskulutukset. Lisäksi dieselrottelot kielletään piakkoin ja niitä ei valmista kohta enää kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijauskulkuneuvoilla on huijauskulutukset. Lisäksi dieselrottelot kielletään piakkoin ja niitä ei valmista kohta enää kukaan.

        Kuinka menee Toyotan sähköautolaivaston kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijauskulkuneuvoilla on huijauskulutukset. Lisäksi dieselrottelot kielletään piakkoin ja niitä ei valmista kohta enää kukaan.

        Dieselkielto on vain vassareiden propagandaa. Käytännössä mahdotonta runnoa läpi. Politikoinnilla on hyvä tekniikka ajettu ahtaalle jotta kertakäyttölaadun tuhnut myisivät paremmin ja kansalle saadaan kaupattua kallista roskaa.


    • Anonyymi

      Eipä sillä paljon bensakuluissa säästä. Hintaa 50000 euroa!

      • Anonyymi

        Hinta 44.000 euroa ei 50.000,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta 44.000 euroa ei 50.000,

        Karvalakki ilman varusteita, mutta ei kai kukaan sellaisia osta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karvalakki ilman varusteita, mutta ei kai kukaan sellaisia osta?

        Oikeastaan Toyotaa menee kaupaksi pääasiassa malliston pienemmillä koneilla sekä varustetasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan Toyotaa menee kaupaksi pääasiassa malliston pienemmillä koneilla sekä varustetasolla.

        Kaikissa Priuksien malleissa on 2 litran energiatehokas moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta 44.000 euroa ei 50.000,

        Alkaen malli, kallein yli 50000 euroa.


    • Anonyymi

      Järkiautohan se on ja paranisi entisestään jos muutaman kilowattitunnin saisi akkukoko kasvatettua. Hyvännäköinen auto kaikenlisäksi ja toyota laatu on ansaittu hyve.

      • Anonyymi

        Toyota on ansaittu hyve? Nyt ei ihan heti aukea.


      • Anonyymi

        Toyota ei ole koskaan ollut laadukas tuote, joskus 70-80 luvuilla oli viattomampi mitä suomalainen autokanta halpuudessaan muuten oli. Ruostetta on ollut aina, melua ja epämukavuutta paljon jne... sellainen kehno kansanauto.
        Uusi Prius on edeltäjiään nätimpi, mutta tyylikkyys on jäänyt jotenkin piippuun ja kuuluu sarjaan ei mitään huomiota herättävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole koskaan ollut laadukas tuote, joskus 70-80 luvuilla oli viattomampi mitä suomalainen autokanta halpuudessaan muuten oli. Ruostetta on ollut aina, melua ja epämukavuutta paljon jne... sellainen kehno kansanauto.
        Uusi Prius on edeltäjiään nätimpi, mutta tyylikkyys on jäänyt jotenkin piippuun ja kuuluu sarjaan ei mitään huomiota herättävää.

        Ai, minä inhoan aasialaisia autoja, mutta täytyy sanoa että tuo Prius keltaisena on hyvän näköinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole koskaan ollut laadukas tuote, joskus 70-80 luvuilla oli viattomampi mitä suomalainen autokanta halpuudessaan muuten oli. Ruostetta on ollut aina, melua ja epämukavuutta paljon jne... sellainen kehno kansanauto.
        Uusi Prius on edeltäjiään nätimpi, mutta tyylikkyys on jäänyt jotenkin piippuun ja kuuluu sarjaan ei mitään huomiota herättävää.

        Koko muu maailma kirjoittaa aivan toista kuin sinä. Miksiköhän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, minä inhoan aasialaisia autoja, mutta täytyy sanoa että tuo Prius keltaisena on hyvän näköinen.

        Makuja on monenlaisia , mutta onhan tuo kiila aika ruma nykymaailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko muu maailma kirjoittaa aivan toista kuin sinä. Miksiköhän?

        Suoli ei ole koko maailma kuin Toyotan omapojan mielestä.
        Onhan Toyota kovin heikko laadultaan ja ominaisuuksiltaan jos hieman seuraa maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, minä inhoan aasialaisia autoja, mutta täytyy sanoa että tuo Prius keltaisena on hyvän näköinen.

        Edellinen oli kyllä sellainen rikkaimuri kuten lehdistössäkin mainittu. No perässä vielä parannettavaa ja paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on ansaittu hyve? Nyt ei ihan heti aukea.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyve
        Ei aukea? Laatu on jo käsite toyotalla,ollut jo vuosikymmeniä.

        Tiedän että olet sitä sairasta tyyppiä korviesi väliseltä kupoli alueelta. Esim jos jokin tehdas tekee esinettä 2miljardia kappaletta ja ihmiset ovat hyvin tyytväisiä kaikin puolin esineeseen, tyytväisiä vuosikymmenestä toiseen ja jos yksi kappale 2 miliardista on jotenkin tehdasprosessissa viallinen siis 1 kpl 2 miliardista niin sinä alat ivaamaan pilkkaamaan mustamaalamaan kaikkia esineitä sen 1kpl maananatai kappaleen tähden ja et näe kokonaisuutta. Olet semmoinen maanatai kappale itsekkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyve
        Ei aukea? Laatu on jo käsite toyotalla,ollut jo vuosikymmeniä.

        Tiedän että olet sitä sairasta tyyppiä korviesi väliseltä kupoli alueelta. Esim jos jokin tehdas tekee esinettä 2miljardia kappaletta ja ihmiset ovat hyvin tyytväisiä kaikin puolin esineeseen, tyytväisiä vuosikymmenestä toiseen ja jos yksi kappale 2 miliardista on jotenkin tehdasprosessissa viallinen siis 1 kpl 2 miliardista niin sinä alat ivaamaan pilkkaamaan mustamaalamaan kaikkia esineitä sen 1kpl maananatai kappaleen tähden ja et näe kokonaisuutta. Olet semmoinen maanatai kappale itsekkin.

        Toyota on sinulle koti, uskonto, isänmaa ja puolue.


    • Anonyymi

      Onko ajonopeus tarkastettu GPS signaalilla vai ns TOYO NOPEUS onkin paljon pienenmpi 100km = 89 toyo mittarisa

    • Anonyymi

      Priuksen kuivapaino on 1620 kg, oudon pieneltä tuntuu tuo kulutus bensamoottorille 100 km vauhdissa. Alemmissa nopeuksissahan se ei ilmeisesti kuluta paria litraa enempää. Kun nopeus kaksinkertaistuu niin ilmanvastus nelinkertaistuu.

      • Anonyymi

        Tojon höpöhybridi huutaa maantiellä kuin ylikierroksilla käyvä pappatunturi.


      • Anonyymi

        Näinhän se. Mutta kun koneesta puuttuu vääntö kulutus Toyotalla kasvaa aikalailla.


    • Anonyymi

      Bensiinikäyttöinen VW Golf kuluttaa vähemmän kuin tojon höpöhybridi.

      • Anonyymi

        Volswagenin Golfin pienin kulutus on 6,2 litraa sadalla.


    • Anonyymi

      On se tojo matala: 143 cm, eivät vanhus sinne pysty pujottautumaan.

    • Anonyymi

      Prius on kohtuullisen suuri auto. Se on pitkä ja matala Toyota. Sen muotokieli ennakoi Toyotan tulevia malleja. Sisätiloja on ja ei . Pituustila ok, korkeuspuoli takana vaatimaton. Etupenkillä tilat ok. Samoin etuistuimet hyvät, takana olo hieman tylsä kun varpaille ei ole hyvää tilaa etupenkin alla. Mitaristoon tottuu nopeasti.

      • Anonyymi

        Ongelmana vaan, että muut tekee paremman hybridijärjestelmän ja plugarin. Ei vaihdelaatikkoa eikä huutavaa moottoria.


      • Anonyymi

        Eli ahdas auto ja matala. Tyyli mennyt hyvään suuntaan, mutta jäänyt jotenkin kesken ja yksityiskohdat ei ole nättejä.
        Ei löydy oikein järkisyitä hankintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ahdas auto ja matala. Tyyli mennyt hyvään suuntaan, mutta jäänyt jotenkin kesken ja yksityiskohdat ei ole nättejä.
        Ei löydy oikein järkisyitä hankintaan.

        Ulkoiseen tyyliin sijoittava nuoriso ostaa. Helppokäyttöisyyttä ja väljää tilaa tarvitsevat eivät esim. lapsiperheet. Heitä varten Toyotalla Corolla Wagon/Gross, Camry ja Rav4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ahdas auto ja matala. Tyyli mennyt hyvään suuntaan, mutta jäänyt jotenkin kesken ja yksityiskohdat ei ole nättejä.
        Ei löydy oikein järkisyitä hankintaan.

        Maailmat lehdet kaikkialla ylistävät uuden Priuksen ulkonäköä. Sinä et.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oudot linkit asiaan liittyen. Noilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

        Toyotan hybridit, oli pienellä tai isommalla akulla toimii juuri noin. Jos on toyo laput silmillä, niin ei tietenkään ole edes halua ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridit, oli pienellä tai isommalla akulla toimii juuri noin. Jos on toyo laput silmillä, niin ei tietenkään ole edes halua ymmärtää.

        Mitä tuossa sitten pitäisi tapahtua?

        Pitäisikö kierroksia keikuttaa 6-4500 välissä edestakaisin ja nytkyttää matkustajien päätä?

        Lappulattiassa, kaikissa autoissa kone käy täysillä kierroksilla. Ihan samalla tavalla se Audin remmivetoinenkin huusi täysillä kiekoilla lappu lattiassa kiihdytettäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tuossa sitten pitäisi tapahtua?

        Pitäisikö kierroksia keikuttaa 6-4500 välissä edestakaisin ja nytkyttää matkustajien päätä?

        Lappulattiassa, kaikissa autoissa kone käy täysillä kierroksilla. Ihan samalla tavalla se Audin remmivetoinenkin huusi täysillä kiekoilla lappu lattiassa kiihdytettäessä.

        Kun vetää sähkömoottorilla, niin ei nyi missään ajotilanteessa. Kuuntele sinä vaan Toyotan moottorin huutoa, Honda tekee sen paremmin.


    • Anonyymi

      Muuten hyvä mutta Audi alitti tämän moninkertaisesti jo reilu 30 vuotta sitten: https://www.youtube.com/watch?v=8WVnkh11zkI

    • Anonyymi

      Uskoisin, että kulutus pitää paikkansa, jos otetaan liikkeellelähdöt ja taajama-ajot sähköllä ja ajetaan enimmäkseen tasaisella ja myötämäkeen. Ylämäkiin ei ajeta.

      Oikeassa elämässä kuulee 5-8 l/100 km kulutuksista hybrideillä ja ihan Toyotilla. Että voe voe lissää tätä roskaa.

      • Anonyymi

        Lue netistä Priuksen kaikki maailman koeajot. Kulutus niissä on kaikissa alle viisi litraa.


    • Anonyymi

      Moottori-lehti:

      "Ennakkoluulot ovat kääntyneet voitoksi, sillä hybridi on käytettynäkin haluttu.

      Toyotan omasta verkostosta kerättyjen tietojen mukaan hybridit vaihtavat käytettynä omistajaa jopa helpommin kuin perinteiset bensiini- tai dieselmallit. Vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin bensiini- ja dieselmoottorilla."

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei noilla ole merkitystä koska ei tiedetä miten paljon käytetty moottoria ja voimaa, miten paljon himmailtu eli nostettu kaasua loivassa alamäessä, mistä tuullut jne.

        Ainakin prius syö normaalissa ajossa paljon enemmän ihmisillä ja diesel octavia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      183
      1418
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      28
      1127
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      313
      1113
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1064
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      937
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      902
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      130
      885
    8. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      99
      870
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      865
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      858
    Aihe