Mitä mieltä

Laahustava

Olette näistä kahdesta ukkelista teidän (ACIM)näkövinkkelistä DRUNVALO MELCHIZEDEK ja NEALE DONALD WALSCH.
Luin palstan keskustelut sekä linkin minkä SPEDEPAPPA tossa alhaalla oli joskus antanut.
En ollut koskaan aikaisemmin kuullutkaan IHMEIDEN OPPIKURSSISTA kunnes "sattumalta"uteliaisuuttani avasin palstanne.
Mielenkiintoista on, mut kysymykseeni noista kahdesta ukkelista ainakin Walsch kirjassaan KASKUSTELUJA JUMALAN KANSSA puhuu miltei samasta asiasta kuin ihmeiden oppikurssi,niin kuinka pitkälle tai miten syvälle täytyy mennä opiskelussa näistä aiheista ja hajoaako pää eli ettei tule "hulluksi".
Itse olen vasta alussa tämän aihealueen opinnoissa ja on vähän vaikea omaksua kaikkea sitä tietoa mitä saa.
Odotellaan lämmintä kesää ja auringonpaistetta

5

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adhyuta

      Hei ja hauskaa, että saatiin tuo Walschinkin työ tänne mukaan. Minä olen itse lukenut tarkemmin juuri noita Nealen kirjoja (nyt yli kuusi vuotta) ja tunnen ne paremmin kuin varsinaisen IOK-aineiston. Silti jo nyt tähänastisessa IOK-lähiluennassame (jota palstalla on harjoitettu) löydän jatkuvasti yhteneväisyyksiä!

      Minulle ehkä Nealen teksti on helpompi lähestyä kuin IOK-aineisto, mutta jokatapauksessa asiat eivät sinänsä ole olleet ristiriitaisia. IOK on klassikko, johon usein palataan. Ihan hyvä tietää perusjutut siis tästäkin kurssista. Sen sanoma usein tiivistetään samaan tapaan kuin Nealen ykköskirjankin sanoma (jonka ensijulkaisun 10. vuotisjuhlapäivä oli 05.05.2005): todellisuudessa on olemassa vain rakkaus (=Jumala=Elämä=Ilo), mutta illuusiossa vallitsee rakkaus-pelko -asetelma eli unohduksen mahdollisuus. Se mahdollistaa erilaisten valintojen tekemisen ja unohduksen avulla uudelleenmuistamisen prosessin. Olemme aineellisessa luomuksessa ikäänkuin sellaisessa kehkeytymisen tilassa, jossa erilaiset illuusiot (10, esitellään teoksessa "Yhteys Jumalan kanssa") mahdollistavat erilaisia luomistilaisuuksia muistamisen prosessi(e)n kautta. Re-membering tarkoittaa siis myös uudelleen yhteyteen asettumista, jäsentymistä.

      Meillä ei ole mitään opittavaa, vaan kysymys on luomistyöstä ja muistamisen prosess(e)ista.

      Ja Jumala=Rakkaus=Elämä=Ilo. (Oma hankkeeni on vielä erikseen eli ymmärryksen lisääminen siitä, miten ajatus "Absolute is Sentient" on mahdollinen.)

      Ideanahan ei ole hajottaa nuppia, vaan laajentaa sydäntä... :)

    • Anneli

      Minä myös olen lukenut Nealea ennen IOKia, omistan hänen 3 kirjaansa: Keskusteluja Jumalan kanssa I,II ja III. Pidän kirjojen huumorista. Tärkeistä asioista ei tarvitse puhua tärkeillen. (vrt. Saarnaaja: Älä ole liian hurskas, älkäkä esiinny ylen viisaana: miksi tekisit elämäsi autioksi?) IOK puhuu paljon vakavampaan sävyyn kuin Neale, mutta pääasia on mielestäni sama. Tiedä sitten onko Neale tutustunut IOKiin ennen kirjojensa kirjoittamista? Tai sitten sekä Nealelle että Helenille on vain yksinkertaisesti puhunut sama Jumala.

      Pään sekoamisesta: Olen lukenut tämän aihealueen kirjoja koko ikäni; ei se minun päätäni ainkaan ole sekoittanut. Itse sitä tosin taitaa olla aika jäävi tähän kantaa ottamaan...

      • adhyuta

        Hei, Anneli!

        Ei ole Neale IOK-aineistoa lukenut. Viimeksi viikkobulletinissaan sen mainitsi, voin vielä etsiä siitä otteen. Mutta monet hänen kirjojensa lukijat kyllä ovat lukeneet... Mainitsi siis tuon lukemattomuutensa vastauksessaan lukijakirjeeseen.

        Luen juuri teosta "What God Wants", kaikki muut tähänastiset olenkin lukenut (ja niihin tulee aina vaan palattua,tekevät niin hyvää sielulle :) )


      • Anneli
        adhyuta kirjoitti:

        Hei, Anneli!

        Ei ole Neale IOK-aineistoa lukenut. Viimeksi viikkobulletinissaan sen mainitsi, voin vielä etsiä siitä otteen. Mutta monet hänen kirjojensa lukijat kyllä ovat lukeneet... Mainitsi siis tuon lukemattomuutensa vastauksessaan lukijakirjeeseen.

        Luen juuri teosta "What God Wants", kaikki muut tähänastiset olenkin lukenut (ja niihin tulee aina vaan palattua,tekevät niin hyvää sielulle :) )

        Kiitos vastauksestasi Adhyuta!

        Minulle myös tulevat nuo Nealen "viikkosanomat", mutta valitettavasti ehdin niitä tosi harvoin lukea ja englannin kielen taitonikin on kehno. IOKin suomennostakin odotin tosi monta vuotta!! Odotus kyllä palkittiin. Kiinnostuin kirjasta luettuani Marianne Williamsonin kirjan "Palatkaamme rakkauteen" Mietteitä A Course in Miracles -kirjan periaatteista.

        "Kun siis Jumala on ajatuksissamme, elämä on rauhallista. Jos Hän ei ole ajatuksissamme, elämä on tuskallista. Se on tietoinen valinta, jonka me joudumme tekemään jokaisen päivän jokaisella hetkellä"

        Tuon lauseen alan nyt vasta IOKia lukiessani pikkuhiljaa sisäistää. Tätä oppikurssia ainkain minä tarvitsin.


    • iokjussi

      >>>
      Mielenkiintoista on, mut kysymykseeni noista kahdesta ukkelista ainakin Walsch kirjassaan KASKUSTELUJA JUMALAN KANSSA puhuu miltei samasta asiasta kuin ihmeiden oppikurssi,
      >>>

      Wahlsch'in viime syksynä suomeksi ilmestyneessä kirjassa "Uusi ilmestyskirja" ilmenee kirjan lähde. Sivulla 264 ylhäältä 3. kappale on: "Ja enkö minä ole sanonut, että minun isäni kodissa on monta huonetta." Nämähän on Jeesuksen sanat Uudessa Testamentissa, ja IOK:ta lukiessa aika pian oivaltaa sanelijaksi Jeesuksen, joten sanoman samankaltaisuus selittyy yhteisellä lähteellä.

      Mahdollisesti näennäinen ristiriita Jeesuksen ja Jumalan ykseyden välillä selittyy Jeesuksen oivalluksesta ja huudahduksesta ristillä: "Nyt minä ja Isä olemme yhtä". Jeesus on siis tajunnan tilassa, jossa hän kokee olevansa yhtä Jumalan kanssa.

      "Jumalalla on vain yksi Poika, sillä tuntee heidät kaikki Yhtenä. Vain Jumala on enemmän kuin he, mutta he eivät ole vähempää kuin Hän." IOK 194.3.5-6

      "Jumala on enemmän kuin sinä ainoastaan sen vuoksi, että Hän loi sinut, mutta sitäkään Hän ei tahdo kieltää sinulta." IOK 194.4.1

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe