Kalakukon alennustila

Anonyymi-ap

Miksi ne ovat nykyisin kaupassa niin huonoja,kalaa ei juuri ollenkaan ja kuori kovaa mautonta kaarnaaa?

26

769

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaa.

Pidän kyllä kalakukosta. Ostan aina joskus lidlistä, eniten fanitan muikkukukkoa, mutta lohikukkokin on jees- . En tiedä,millasia kukkojen pitäis olla, mun mielestä kaupan kukot on ihan hyviä .Oikeestaan ainoo,mistä narisisin, on läskin vähyys. Se voi kyllä johtua nykyisestä lihanjalostuksesta, sioissa ei nykyisin ole paljoakaan läskiä.

Pitää kehua säilykekukkoja. Niitä saa isommista kaupoista ja ainakin varustelekasta. En muista valmistajaa, mutta tosi hyvää kamaa. Lisäks sopeva kertasatsi välipalaksi. Ihmeen hyvä säilyke.

Kuorista en muuta osaa sanoa, käsittääkseni net tehty rukiista ja aika samanlaisia olleet. Mutta niiten makuun ja rakenteeseenkin vaikuttaa sisältö. Oletan, jos olisi enenpi läskiä, maku ois vieläkin parempi.

Älä syytä kauppaa, jos kukkojen laatu ei tyydytä. Ongelma mun mielestä läskin puutteessa ja se johtuu siitä ihmiset haluu vähäläskistä lihaa. Kunnon läskisoosisikaa ei kai edes kukaan kasvata enää.

=DW=

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

🔞 ­N­­­y­­­m­­­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18070708x

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

🔞 ­N­­­y­­­m­­­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18070708x

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

Ei maistu tuo.

• Anonyymi

Lidlin muikkukukko on ihan hyvää. Harvemmin on ahvenkukkoa.
      Lohikukko on vaisu maultaan. Läskiähän ei siinä kai ole ollenkaan.
      Kuori ei minusta ole liian kova.
      Alkuperäistä kukkoa ei kannata ollenkaan verratakaan teollisuustuotteisiin.
      Patakukko on helppo itsekin tehdä. Ohjeita on netissä.
      Kalaa ja läsää kerroksina pataan ja uuniin.
      Reissumies käy rukiiseksi jos leipää siihen kaipaa.

• Anonyymi

Pitää paikkansa sika on sitä mitä sille on syötetty.

• Anonyymi

Lidlin joensuulainen ahvenkukko oli kyllä pettymys , jauhettua ahventa vähänlaisesti.

Korvikekukon voi tehdä itse kotona muikkuja ja pekonisiivuja päälle kahden leivänlätyskän väliin

• Anonyymi

Ruisleipää, voita, päälle paistettuja muikkuja ja / tai esim. keitetyn perunan siivuja.

Ruisleipää, voita ja päälle lanttulaatikkoa = lanttukukko.

• Anonyymi

Minä heitän uunipellille muikkuja ja siansivua sekasin tunniksi pariksi paistumaan.
      Kyl on hyvää.

• Anonyymi

Minä paistan niitä jauhoissa pyöritettyinä, voissa paistinpannulla.

• Anonyymi

Eikös muikut kuivu käppyröiksi?

• Anonyymi

Tein nuorena rouvana perheelle itse. Kun en jaksanut olla huolellinen ruispinnan sulkemisessa, tein koko höskän rautapataan. Vaikka kuori olisi mennyt rikki, uuni ei olisi sotkeentunut. Taikinana käytin karjalanpiirakkataikinaa. 2dl, ruisjauhoja, 1 dl vehnäjauhoja, 1 dl vettä ja 1tl suolaa. Vaivaa tiiviiksi taikinaksi ja kaulimella levy. En tiedä vieläkö kaupasta saa siansivuviipaleita. Paistoin ihan normaalisti tunnin verran sähköuunissa, en siis hauduttanut tuntikaupalla.

• Anonyymi

Tutavani osti kalakukon jostain liikestäItä helsinki. Sanoi oli hirveän makuinen ja sai siitä ripulin.Köyhänä miehenä ei raskinut hetää hintavaa pientä kakaukkoa pio Jäteisin.Söi sairastui vatsatautiin.

• Anonyymi

Viimeksi söin Lidlin muikkukukon, ei ollut häävi, pitää kai alkaa itse värkkäämään.

• Anonyymi

Hain tänään Lidlistä kaksi ahvenkukkoa, puolikkaan söin jo.
      En moiti.

• Anonyymi

Partasen kukot Kuopiosta ovat perinteisiä kalakukkoja.

• Anonyymi

Edes kiviuunissa paistettu ahvenkukko ei ollut mun poikavuosien herkkujaan. Siihen äiti laittoi possunsiivua reilusti mukaan, mut siltikään.
      Isoduuni oi perata ne pikkuahvenet, katiskalla saadut

Jauhotettuina ja paistettuna parhaat.

Meidän perheen paras ahven oli pienestä lammesta velipojan saama 1050 grammainen köriläs. Katiskaan oli uinut.

Savustettuna se olisi ollut huippua, mutta äitimme oli enemmän kalakeittokokki

• Anonyymi

heikot leukalihakset huonot hampaat, eikä sokeri sula enää suussa

• Anonyymi

Kohta voi taas tehdä lumiukkoja.

• Anonyymi

Ahvenkukossa kuori on hiivaleipäjauhoista ja tuote todella huono jos on kunnon kalakukko kuori on ruista ja sian kylkeä riittävästi kalaa myös unohtamatta suolaa.tuoteseloste senverran kookkaampi että näkee lukea ilman suurennuslasia.

• Anonyymi

Ei ole kukot enää entisellään. Ei.

• Anonyymi

Ei sellaista eläintä olekaan kuin "kalakukko"!
        Kuuluu samaan sarjaan kuin muutkin tarueläimet: Sikanauta, kissakala, aapiskukko, sotilasmuurahainen, yksisarvinen, sahapukki, sähköjänis, muurahaiskarhu ja Kraken...

• Anonyymi

Eipä täällä kaupoissa näy kalakukkoa, ei osaa sanoa asiasta.

• Anonyymi

Ja silti aika kalliita.

• Anonyymi

OLikohan Sirkan leipomo tai joku uskasltaa valmistaa hiipaleipäkuorisena. On härskiä. Maistuu läpi ja ei rukiista tietoakaan. Tuo on harhaoppisin, minkä tiedän. Josikus ainakin m yytiin Turun silakkamarkkinoilla.

• Anonyymi

Kukot kärsineet alennustilasta jo kauan, on aika aikaa ajanut ohi.

• Anonyymi

Itse aikoinaan tein kotona kalakukkoa, mutta ihan omalla reseptilläni, en savolaisen, pitkän kaavan mukaan. Ihan hyvää tuli.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1924
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1276
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      63
      1192
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe