Kulta hamsteri

Anonyymi-ap

Olen hankkimassa syyrian hamsteria mutta en tiedä mitä kaikkea hankkisin sille ja minkä mittainen juoksupyörä olisi sopiva. Ja mistä hankkisin syrkin. Itse haluan sen kasvattajalta mutta en tiedä kuka voisi olla hyvä kasvattaja.
KIITOS VASTAAJILLE😊

4

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kipinä kapin hamsteriyhdistyksen sivuille! 😊 Sieltä löytyy kaikki tarpeellinen tieto helposti samasta paikasta, kuten esimerkiksi artikkeli siitä, mitä kaikkea täytyy hankkia ennen itse hamsteria, asumusten ja juoksupyörien lajikohtaiset kokosuositukset, sekä tietenkin listaus Suomen kaikista virallisista kasvattajista!

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

🍒 ­­N­­y­m­f­o­­m­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18073286f

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

vaikka nyt on pari vuotta vanha keskustelu, niin laitan vähä juttui jos joku muu tulis tietoo etsimään.
      ei oo iha kaikkee ku en ite hamsterii omista mut oon kattonu videoi ja lukenu. väliotsikoin isol jos ettii jotai tiettyy

JUOKSUPYÖRÄ

eli juoksupyörä pitäs syrkillä olla vähintään 28 cm halkaisijaltaan, jos hamsteri kasvaa isoksi ja juoksupyörä näyttää käyvän pieneksi (tuskin kovin yleistä), voi ostaa 33 cm juoksupyörän, halkaisijaltaan siis. aluksi pitäisi riittää tuo 28 cm. kääpiöhamsuilla sit se juoksupyörä väh 20 cm halkaisijaltaan muistaakseni.

ASUMUS

asumukseksi käy vaikkapa ihan eläinkaupasta ostettu duna, mutta se ei ole kovin suositeltavaa. parempi on jokin terraario tai itse tehty, yleensä lasinen asumus. vähimmäismitat ovat... öh, en oo varma mut kyl se ois hyvä olla ainaki 100 cm ×40 cm. isompi aina parempi. esimerkiksi ikean detolf vitryynikaaåista saa hyvän ja tilavan asumuksen, kansi vain pitää tehdä itse. kannattaa muistaa, että täysin umpinainen häkki ei ole hyvä, en ainakaan ole kellään nähnyt. tarkoitan nyt sitä, että esim kansi voi olla verkkoista. ja samla laatikoissa (pieniä, mutta sopii kääpiöille) on yleensä sivussa pieni verkonpala, tai no en tiedä, ovatko hamsujen omistajat sen itse tehneet. tori.fi voi löytyä halpoja terroja, kannattaa katsoa sieltä. mulla ois vielä paljon sanottavaa, mutta eiköhän ole aika siirtyä seuraavaan aiheeseen.

RAVINTO

hamsterien pääravinto on siemenseos. sitä voi tarjoilla myös ripottelemalla sitä häkkiin, niin hamsteri saa etsiä, hyvä virike siis. tuoreet ovat myös melko tärkeitä, niitä voi tarjota ainakin joka toinen päivä, muistaakseni joka päivä ei ole pakko, kannattaa tarkistaa jostain. sit no öö en oo nii hyvä näis ruuis mut siis tuoreita nii öö tiiän yhen yt videon mis kerrotaa jotai tuoreit, laitan kanavan nimen toiseen viestiin ku ei nyt tuu mieleen. ja no öö vesi, nii hamsuille käy juomapullo, mutta kuppiakin voi käyttää. ja noh, näistä ruokajutuista lisää voi lukee jostai ku en oo mikää ekspertti.

VIRIKKEET JA HÄKIN SISUSTUS

häkissä pitää olla vähintään yksi piilopaikka hamsterille, pesämökki esimerkiksi. myös puusiltoja sekä puu- tai pahviputkia on hyvä olla. taso juoma- ja ruokakupeille, sekä muita virikkeitä. useampi mökkikin on hyvä. virikeohjeita löytyy youtubesta, ja eläinkaupoista toki löytyy virikkeitä/leluja myös. kaivamiseen sopivaa purua (en oo varma ny mikä nii ettikää netist) pohjalle ainakin 20 cm niin on hyvä. pesämateriaaliks jotai valmista (esim millamoren), ja sit ite voi tehä vessa/talouspaperista (värittämästä ainaki eli valkosesta) leikkaamalla siivuiksi tai sellasiks. sitte esim voikukkaniittyheinä sisustukseen o iha hyvä ja herkuks häkkiin voi esim laittaa jonku hirssintähkätikun tai jonku. ja on paljo muutaki mut no kannattaa googlettaa. ja sitte juoksupyörä muute.

LAUMAELÄIN??

hamsteri EI ole laumaeläin. se on ERAKKO. jotkut kääpiörodut SAATTAVAT kelpuuttaa lajitoverin, muuta totutus pitää tapahtua pentuna. SYYRIALAINEN on kuitenkin TÄYSIN ERAKKO, eikä kelpuuta lajitoveria. jos siis haluaa monta hamsteria, on niiden parasta asua erillään.

noniin , tiiän et paljo jäi sanomatta, mutta nyt ei tuu mieleen. muistakaa käyttää googlee ja luotettavii lähteitä, moroo

• Anonyymi

noniin, eli siis tohon aiempaan viestiin nii se mis kerrotaa hyvii tuoreit nii kanava murmeliinit, videon nimi "ostosvinkkejä hamsterille"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      92
      4020
    2. 56
      3321
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      160
      3022
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      65
      2973
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      77
      2474
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2296
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      27
      1996
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      64
      1969
    9. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      173
      1961
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      93
      1358
    Aihe