Mitä palstakirjoittelu sinulle merkitsee

Anonyymi-ap

Luin toisaalta makriinan hyvän kirjoituksen tästä ja ajattelin että se voisi olla erillinen ketjunsa..
Nytkin synkkänä myöhäissyksyn päivänä olisi hankala lähteä juttukavereita tapaamaan tuonne loskaan ja räntään. Täällä on ikätovereita jutustelua varten.

134

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen laiska kahlaamaan ketjuja ja etsimään sieltä jotain määrättyä eli kerrohan mistä löydän tämän hyvän kirjoituksen mistä mainitsit.

      • Anonyymi

        Elämä, eläköön eläköön ketju.


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😍 ­­N­y­m­­f­­o­­m­­a­­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Minäkin taisin skarpata saman Makriinan kirjoituksen. Kiva, että teit siitä aloituksen.

      Olen itse kirjoitellut eri ikäpalstoilla kauan. Kai siitä voi päätellä, että jotenkin tämä palsta on minua palvellut ja palvelee mielestäni vieläkin. Etenkin Korona-aikaan tämä nousi arvoon arvaamattomaan. Kun piti pysytellä (yksin) kotona, täältä oli vaivatonta saada seuraa, jakaa kokemuksia ja ajatuksia ikätovereiden kanssa.

      Tämä alusta, Suomi24 ei taida nauttia kovin suurta arvostusta muiden vastaavien kesken. Itse kokeilin paria muuta keskustelupalstaa, MTV-kolmosella taisi olla toinen niistä. Toinen taas oli hyvinkin arvostettu Hesarin keskustelupalsta.

      Palasin kuitenkin aika pian tänne. Täällä viehätti palstan heterogeenisyys - moni-ilmeisyys ( ?) . Pahimmillaan se tietysti pistää oman sietokyvyn koetukselle, etenkin silloin jos kohtaa tahallista ilkeyttä, kiusoittelua tai suoranaista maalittamista.
      Näin siis silloinkin, vaikka ei itse joutuisi niiden kohteeksi.

      Kun olen joskus kuvannut jollekin tututulle, millaista keskustelu täällä voi pahimmillaan olla, hän on kysynyt, miksi ihmeessä sitten olen täällä.

      Olen vastannut että siedätän itseäni. Kun ihmisessä on tämän siloitellun ulkokuoren takana myös erilaista pimeyttä, en tahdo sen olemassaoloa kieltää vaan nähdä sen, ehkä tutustuakin siihen. Sekä itsessäni että muissa.

      Täytyy kyllä myöntää, ettei tuo jalo tavoitteeni ole oikein onnistunut. Tätä nykyä mieluummin vältän riitaketjuja, enkä viitsi edes politikoida nykyisin koska siinä rassaa ihmisten uskonvarmuus ja kyvyttömyys tarkastella asioita avarasti, ilman tuttua sidosryhmää.
      Parhaimmillaan kirjoittelu täällä on tarjonnut mahdollisuuden avartaa omaa maailmankuvaa, peilata itseään, kokemuksiaan ja ajatuksiaan muista, oppia heiltä.
      Ehkä paras anti on sittenkin ollut ne ihmiset, joita olen täällä saanut tavata, oppia ehkä tuntemaankin hiukan.
      Olkoot sitten vaikka korvikkeita elävien ihmissuhteitten sijasta, huonoja korvikkeita ne eivät ole olleet.
      Enkä tekisi kovin jyrkkää rajaa sen aidon todellisuuden ja virtuaalitodellisuuden välille. Kyllä ne limittyvät toisiinsa, ruokkivatkin toisiaan, ainakin minulla.
      demeter1

      • En välitä yhtään siitä kuinka muut suomi 24 kirjoittajiin suhtautuvat.
        Silloin kun hankin netin tämä suomi 24, 50+ palsta oli ensimmäisä mihin kirjoittelin. Olen vaihtanut nikkiä sen jälkeen ja oppinutkin paljon.
        Alkuun otti itseensä jos joku haukkui, tämä on todella ollut hyvää siedätyshoitoakin.
        Minusta nojatuoli on mukava paikka monelle yksinäiselle ja myös vähemmän yksinäiselle.
        Missään muualla ei ole samanlaista vaihtoehtoa olemassa.
        Olen tullut siihen tulokseen, jos itse tykkään jostain, niin se on hyvä.
        Näillä kymmenillä on ainakin minulta kiinnostuksen kohteet vähentyneet. Ainakin musiikin kuuntelu ei enää säväytä yhtä paljon kun nuorenpana.


      • liekko kirjoitti:

        En välitä yhtään siitä kuinka muut suomi 24 kirjoittajiin suhtautuvat.
        Silloin kun hankin netin tämä suomi 24, 50 palsta oli ensimmäisä mihin kirjoittelin. Olen vaihtanut nikkiä sen jälkeen ja oppinutkin paljon.
        Alkuun otti itseensä jos joku haukkui, tämä on todella ollut hyvää siedätyshoitoakin.
        Minusta nojatuoli on mukava paikka monelle yksinäiselle ja myös vähemmän yksinäiselle.
        Missään muualla ei ole samanlaista vaihtoehtoa olemassa.
        Olen tullut siihen tulokseen, jos itse tykkään jostain, niin se on hyvä.
        Näillä kymmenillä on ainakin minulta kiinnostuksen kohteet vähentyneet. Ainakin musiikin kuuntelu ei enää säväytä yhtä paljon kun nuorenpana.

        Mutta Patrick ei lakkaa säväyttämästä. Hän kuoli syöpään ihan liian varhain kuten poikammekin.
        https://www.youtube.com/watch?v=Ovb1zA2rWZo&list=RDEM632A8zQY8UXRUnCN_TFc3Q&start_radio=1


    • Anonyymi

      Palstan opetus:

      Sitä saa mitä tilaa

    • Anonyymi

      alottajan kysymykseen vastaus:

      sitä sun tätä

      ajankulua ja viihdettä,,

      • Anonyymi

        lisäys,,, jäi pois,,,

        myös silloin tällöin asioitten hoitamista,,,


    • Enimmäkseen näin talviaikaan täällä kirjoittelen.
      Tosin joskus pistäydyn kesänpuolellakin.
      Täällä näkee miten moninaisia näkökulmia on samoihin asioihin.
      Oppii tajuamaan, että itse kunkin tausta ja se minkälaisista lähteistä tietoa ammentaa, synnyttää johtopäätökset asioista.

      Arjen tasolla kulkevista ketjuista saa usein käytännön niksejä.
      Ne ovat myös hyviä ikkunoita ikäänkuin nähdä, miten erilaisiä elämänkulkuja ja arjen elämää eletään ja ollaan eletty.
      Arkeahan se itse kunkin elämä suuremmaksi osaksi on.

      Keskutelussa yritän omalta kohdaltani aina muistaa sen, että jokainen ihminen on yhtä hyvä, kun minä itse.
      Yleisellä tasolla ajattelen toisinaan, että pitääkö jokaiseen sanaan takertua.
      Myös ihan eduskuntaa myötenhän ovat puheneet tästä väärinymmärtämisen suorastaan kulttuurista.

      Mikä lie se voima ja tarve, joka saa ihmisen toista mollaamaan, vaikka ainakin suurin osa ihan tuntemattomia olemme toisillemme.
      Olen aina ollut sitä mieltä, että vihan syytäminen ja kaunan kantaminen vahingoittavat henkilöä itseään.
      Jatkuvat stressihormoonit elimistössä syöksähdellen, energiaa haaskaten, jonka voisi käyttää johonkin rakentavanpaan.

      • Anonyymi

        Juuri noin ajattelen. Osaat vain tuoda asian esiin paremmin.
        En ajattele että joku on huonompi tai tyhmemmpi, sellainen ajattelu antaa kuvan ainoastaan näin puhuvasta.
        Voi olla huono päivä ja kaikki ottaa päähän, silloin ei varmaan viitsi olla kovin positiivinen.
        Liekko


      • Anonyymi

        Ihan noi Eliaana sitä minäkin olen ihmetellyt että vielä vanhoilla päivillä mollataan. Ja kun itse en ole riitelevää tyyppiä niin joskus en vaan jaksa katsoa jos näen että jotain mollataan, samalla tietäen että joutuisin itsekin mollauksen kohteeksi jos kertoisin elämästäni .

        Kuitenkin huomaan että on kolme kirjoittajaa joilla on kerrottavaa ja mielelläni heidän kirjoituksiaan luen, jotenkin tuntuu että heillä on suurin piirtein ajatukset mitä minäkin ymmärrän , ja samalla huomaan oman vajaavaisuuteni asioissa joista minulla ei ole ollut aavistustakaan, siis oppia olen saanut uusia asioita palstalla , vaikka joskus joku sitten laittaa väliin jotain ilkeää niin asia läsähtää kun pannukakku ja suljen koneen.

        Lapsena tykkäsin kuunnella aina vanhojen ihmisten tarinoita tapahtumista, ja tykkään vieläkin vaikka itsekin ole iäkäs .
        Sillä palstoilla on paljon elämän kokemuksia ja viisautta kun niitä arvostettaisiin eikä niihin vastattaisiin ilkeästi , monella on ollut mielenkiintoista asioita elämässään , joista oppii , ja joista saa mietiskelyn aihetta kunhan saavat rauhassa niistä kertoa
        Joskus on arki päiväiset asiatkin sellaisia että jos joku on tehnyt jotain erikoista niin itsekin siitä piristyy jotenkin ja alkaa tekemään samaa asiaa innoissaan vinkistä


    • Anonyymi

      Kyllä täältä löytyy mielenkiintoisia vinkkejä ja tarinaa elämästä
      ja kokemuksista.Ja saapi joku neuvoja ongelmiinsa. Jatkakaa vaan

    • Anonyymi

      Olen löytänyt vasta alle vuoden nämä ikäryhmä palstat. On monipuolisia aiheita ja voi tuoda oman kortensa kekoon kertomalla omia kokemuksia esim. ruuasta,tuotteista,iloista surusta, sairauksista ja omista kokapäväisistä tekemisistä. Kun kirjoitaa jotain samalla harjotuttaa ja pitää yllä omaa kykyä ilmaista asioita. Olen tehnyt muutamia aloituksiakin ja aihe on vain tullut mieleen jostain.

      • Anonyymi

        Hyvä asenne sinulla, kiva saada uusia mukaan!


    • Kun aikoinaan tulin palstalle (siitä on tosi paljon aikaa jo) niin kohta sen jälkeen alettiin kannustamaan rekisteröintiin, profiilin luomiseen ja verkostoitumiseen. Sen jälkeen uusien muutoksien kera jätettiin vain mahdollisuus rekisteröidä nimimerkki, lyhyt kuvaus ja valokuva profiiliin, mutta verkostoitumismahdollisuus kaverilistoineen, yksityisviestittäminen ja valokuvagalleria poistettiin .

      Siinä vaiheessa kun paltaa yritettiin rakentaa yhteisöllisemmäksi oli myös kysely mitä etsit palstalta ja monista vaihtoehdoista valitsin verkostoitumisen, ajanvietteen ja en nyt muista mitä muuta, sai valita useamman vaihtoehdon.

      Minulle palstakirjoittelu merkitsee lähinnä äidinkielen päivittäistä huoltoa ja päivitystä, sosiaalista kanssakäymistä suomalaisten/suomenkielisten ikätovereideni kanssa (laja ikähaarukka), pitää itseni ajan tasalla siitä mitkä asiat puhuttavat siellä ja se vähäinen verkostuminenkin (olen tavannut pari palstalaista livessä ja olemme kavereita) on ollut pelkkää boonusta.

      Kirjoittelen asioista ja aiheista jotka koen yhteisiksi ja kiinnostaviksi lahden molemmin puolin. Yritän vastata kaikkiin minulle suoraan osoitettuihin kommentteihin, elleivät ne ole riitaa haastavia, loukkaavia tai muuten asiattomia. En kuitenkaan lue kaikkia ketjuja, vaan valikoivasti ja ellei minulla ole mitään lisättävää tai ellen ole eri mieltä, niin yleensä en kommentoi.

      • Anonyymi

        Eikös sinulla ole suomenkielinen mies ja sukua Suomessa ja se yksityinen juttuklubikin? Miksi roikut täällä valittamassa kirjoittajien tasosta ja vainoamusesta? Vai että ihan valikoiden luet? Millä perusteella valitset? Tuohan on syrjimistä josta aina muita syytät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sinulla ole suomenkielinen mies ja sukua Suomessa ja se yksityinen juttuklubikin? Miksi roikut täällä valittamassa kirjoittajien tasosta ja vainoamusesta? Vai että ihan valikoiden luet? Millä perusteella valitset? Tuohan on syrjimistä josta aina muita syytät.

        Kirjoittajien taso vaihtelee mikä on normaalia ja jopa suotavaa.
        Henkilöön kohdistuvat jatkuvat hyökkäykset ja moitteet, asiatin kritiikki ja stalkkaaminen täyttävät nettivainoamisen kriteerit.
        Rönsyily on ok, mutta ellemme puhuisi aina toisistamme, hyvällä tai etenkin pahalla, niin palstahyvinvointi lisääntyisi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kirjoittajien taso vaihtelee mikä on normaalia ja jopa suotavaa.
        Henkilöön kohdistuvat jatkuvat hyökkäykset ja moitteet, asiatin kritiikki ja stalkkaaminen täyttävät nettivainoamisen kriteerit.
        Rönsyily on ok, mutta ellemme puhuisi aina toisistamme, hyvällä tai etenkin pahalla, niin palstahyvinvointi lisääntyisi.

        Mkä ihmeen TASO? Täällä kaikki ovat samalla tasolla!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkä ihmeen TASO? Täällä kaikki ovat samalla tasolla!!!

        On joskus joitain jotka ilmaisevat itseään vain kielyeisesti 3-5 sanalla olemalla vastaan jotain kommenttia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mkä ihmeen TASO? Täällä kaikki ovat samalla tasolla!!!

        Kyllä kirjallisen ilmaisun ja kielellisten valmiuksien taso on hyvinkin vaihteleva. Mutta se ei ole pääasia, vaan viestien asiasisältö, eli se MITÄ viestitetään on kaikkein tärkeintä. Ja siinä on yhtä paljon eroavaisuuksia kuin meillä on yksilöinä myös.
        Kysymys ei ole tietenkään mistään arvojärjestyksestä ihmisinä, vaan ulosantimme laadusta, tehokkuudesta ja lukijaystävällisyydestä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kyllä kirjallisen ilmaisun ja kielellisten valmiuksien taso on hyvinkin vaihteleva. Mutta se ei ole pääasia, vaan viestien asiasisältö, eli se MITÄ viestitetään on kaikkein tärkeintä. Ja siinä on yhtä paljon eroavaisuuksia kuin meillä on yksilöinä myös.
        Kysymys ei ole tietenkään mistään arvojärjestyksestä ihmisinä, vaan ulosantimme laadusta, tehokkuudesta ja lukijaystävällisyydestä.

        Sinäkö puolikielisenä ruosuna olet sopiva arvostelemaan kenenkään kirjallisen ilmaisun ja kielellisten valmiuksien tasoa? Ja onko se tämän palstan tarkoitus?
        Kyllä täällä tiedetään mikä on tärkeintä, siksi ei kukaan muu kuin sinä puhu mistään tasoista, ulosannin laadusta, tehokkuudesta eikä lukijaystävällisyydestä.
        Kun puhut ilmausten tasoista, kyllä se kirjoittajien arvojärjestykseen laittamista on. Kas kun et tällä kertaa puhunut heikommasta AINEKSESTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö puolikielisenä ruosuna olet sopiva arvostelemaan kenenkään kirjallisen ilmaisun ja kielellisten valmiuksien tasoa? Ja onko se tämän palstan tarkoitus?
        Kyllä täällä tiedetään mikä on tärkeintä, siksi ei kukaan muu kuin sinä puhu mistään tasoista, ulosannin laadusta, tehokkuudesta eikä lukijaystävällisyydestä.
        Kun puhut ilmausten tasoista, kyllä se kirjoittajien arvojärjestykseen laittamista on. Kas kun et tällä kertaa puhunut heikommasta AINEKSESTA.

        Minä olen ainakin sen ikäinen ja kuntoinen, että hyvä kun pystyn yleensäkään
        kokoamaan ajatukseni ja kirjoittelemaan mitään.

        Minun hapertuneille aivoilleni on liian suuri vaatimus ajatella
        "ulosantini laatua, tehokkuutta ja lukijaystävällisyyttä"
        ja mitä tulee "viestieni asiasisältöön, eli siihen MITÄ viestitän",
        niin asiaa kommenteissani on tuskin lainkaan, kunhan höpöttelen niitä näitä,
        kun ei elämässä suuria tapahdu.

        Kommenttien lukeminen ja vastaaminen tietyissä kivoissa ketjuissa on tavallaan "vertaistukea" ja ikkuna ulos maailmaan ihmisten luo, joitten kanssa voi jakaa
        pieniä ajatuksiaan ja tunteitaan ja joskus filosofoidaankin.

        Tavallinen tattiainen voi kirjoitella rennosti. Kun hyväksyy itsensä ei ole paineita
        yrittää esiintyä itteensä parempana.


      • Anonyymi

        boonusta

        samalla tavalla kuin espanjassa
        el bono
        bonusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkä ihmeen TASO? Täällä kaikki ovat samalla tasolla!!!

        no ei varmaan olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö puolikielisenä ruosuna olet sopiva arvostelemaan kenenkään kirjallisen ilmaisun ja kielellisten valmiuksien tasoa? Ja onko se tämän palstan tarkoitus?
        Kyllä täällä tiedetään mikä on tärkeintä, siksi ei kukaan muu kuin sinä puhu mistään tasoista, ulosannin laadusta, tehokkuudesta eikä lukijaystävällisyydestä.
        Kun puhut ilmausten tasoista, kyllä se kirjoittajien arvojärjestykseen laittamista on. Kas kun et tällä kertaa puhunut heikommasta AINEKSESTA.

        laittaa ei ole panna verbin synonyymi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        laittaa ei ole panna verbin synonyymi

        Ruokaa laitetaan, kaikkea muuta pannaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        boonusta

        samalla tavalla kuin espanjassa
        el bono
        bonusta

        Ok, kiitos. Juuri tästä syystä tulin alunperin kirjoittelemaan tänne. En aina tiedä onko lainasanat alkuperäisessä muodossaan vai "suomennettuina". Miten esim. bungee jumpista on tullut benjihyppy. (Eikö Benjy ollut joka Disneyfilmin koira?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no ei varmaan olla

        Ei todellakaan olla tuolla tasolla kuin tuo ulosannin laadusta, tehokkuudesta ja lukijaystävällisyydestä horiseva. Muille ei vaan tulis mieleenkään täällä luokitella kirjoittajia, sehän on vain oman huonon itsetunnon pönkitystä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sinulla ole suomenkielinen mies ja sukua Suomessa ja se yksityinen juttuklubikin? Miksi roikut täällä valittamassa kirjoittajien tasosta ja vainoamusesta? Vai että ihan valikoiden luet? Millä perusteella valitset? Tuohan on syrjimistä josta aina muita syytät.

        Mikä syy sinulla mahtaa olla kirjoittamiseen?
        Etsiä vikoja muiden teksteistä ja motiiveista?
        Siinä sulle työsarkaa onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mkä ihmeen TASO? Täällä kaikki ovat samalla tasolla!!!

        Ei muuten ole samaa tasoa, ja vaikka sen sanoo niin ei sekään ole mikään riidan aihe josta on hyökättävä .
        Kyllä jokainen valitsee sentään mihin ketjuun kannattaa vastata , sillä kaikkiin ei vastata .
        Joten tasokin lasketaan niin monista eri asioista , jouista näkee ettei jonkun ihmisen kirjoitukseen edes halua vastata, kun tietää jo etukäteen vastaukset

        Se että mennään yksityiselämän puolelle kommenteissa , kuten nyt Palomalle huomautettiin että hänellä on suomalainen mies, siis miten hänen miehensä jotenkin yhdistetään siihen mitä hän kirjoittaa. Siinäkin on yksi niin selvä taso kun kommentoi sillä tavalla mikä ei esitä edes sitä tavallista tasoa
        Joten normaalisti ei vedetä kenenkään yksityiselämää mukaan, sen saa tehdä ainoastaan se joka itse siitä jotain mainitsee .
        Joten taso eroja on aina yhteiskunnassa, siihen vaikuttaa niin monet eri asiat, kuten koulutus, kasvatus, mitä työtä on tehnyt, ja miten paljon on kokenut elämässään esim nähnyt maailmaa muualtakin kun kotimaasta , silloin on ihmisellä suuri kapasiteetti kokemuksia joita ei esim ihminen joka on asunut samassa paikassa koko elämänsä ei omaa , tai sosiaalinen elämä on ollut vähäistä . Joten erilaisuuksia on olemassa . Eikä niistä tarvitse riidellä , jos vaan ymmärtää asian oikein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö puolikielisenä ruosuna olet sopiva arvostelemaan kenenkään kirjallisen ilmaisun ja kielellisten valmiuksien tasoa? Ja onko se tämän palstan tarkoitus?
        Kyllä täällä tiedetään mikä on tärkeintä, siksi ei kukaan muu kuin sinä puhu mistään tasoista, ulosannin laadusta, tehokkuudesta eikä lukijaystävällisyydestä.
        Kun puhut ilmausten tasoista, kyllä se kirjoittajien arvojärjestykseen laittamista on. Kas kun et tällä kertaa puhunut heikommasta AINEKSESTA.

        No niin siinä taas näkyi juuri asian ydin. Siis sillä tasolla ettei vastaaja osannut tulkita Paloman kirjoitusta sellaisena kun se oli tarkoitettu. Juuri siinähän se näkyi se taso ero ihan selvästi.
        Ei voi kun valittaa, hyökkäys näytti tässäkin asiassa juuri sen mikä on aihe siis tason , jolla ei ole kehumista , ihan vaan ystävällisesti meinaan , en halua riittaa, mutta asiakannallta katsottuna oli hyökkäys juuri alhaista tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan olla tuolla tasolla kuin tuo ulosannin laadusta, tehokkuudesta ja lukijaystävällisyydestä horiseva. Muille ei vaan tulis mieleenkään täällä luokitella kirjoittajia, sehän on vain oman huonon itsetunnon pönkitystä,

        Vai tule mieleenkään?
        Huoh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan olla tuolla tasolla kuin tuo ulosannin laadusta, tehokkuudesta ja lukijaystävällisyydestä horiseva. Muille ei vaan tulis mieleenkään täällä luokitella kirjoittajia, sehän on vain oman huonon itsetunnon pönkitystä,

        Nyt ei ollla luokiteltukkaan mitenkään kirjoittajia, ainoastaan puhut tasosta joka vaihtelee ihan vaan noin asia kannalla . Pitää erottaa mikä on asiaa ja mikä otetaan henkilökohtaisesti.
        Kyllä se taso kysymys on aina ajankohtainen joka yhteiskunnassa ei se mitenkään uutta ole auringon alla.
        Mikä sen tekee että heti hyökätään, sillä totuus in sentään ettei kaikilla ole samaa tasoa kommenteissa joita kirjoittaa .joku on todella mahtavan hyvä ilmaisemaan asioita , toiset taas eivät ole. Itse tunnen itseni kun kirjoitan , etten aina saa tekstiäni sellaiseksi kun haluaisin , joten kai sitä nyt jokaisen olisi katsottavaa omaan itseensä ja todettava ettei oikein ole aina hyvää tasoa omissa kommenteissa . Se on mielestäni ihan luonnollinen asia että pysähdytään ajattelemaan asioita eikä hyökätä henkilökohtaisuuksiin menevillä kommenteilla, se nyökkääminen juuri on sitä alhaisinta
        tasoa . Silloin menee ketusta aina pois se pääasia .sinulle ei tulisi mieleenkään luokitella ihmisiä , mutta siitä huolimatta on totuus se että tasoeroja on. On aina ollut ja tulee olemaan.
        Ja käsitä hyvää tasoa edustaa ihmiset joilla on kivoja kirjoituksia ja joita nauttii lukea ja aina jotain uutta oppiikin heidän kirjoituksistaan . Alhainen taso on ainaista mollaamista joka asiasta. Asiasta voi todella puhua asiakannalla ja se pitäisi kaikkien ymmärtää
        Esin toisilla on hyvä laulun ääni mutta ei kaikilla, siitäkään ei tule riitaa koskaan, sillä se on fakta .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ei ollla luokiteltukkaan mitenkään kirjoittajia, ainoastaan puhut tasosta joka vaihtelee ihan vaan noin asia kannalla . Pitää erottaa mikä on asiaa ja mikä otetaan henkilökohtaisesti.
        Kyllä se taso kysymys on aina ajankohtainen joka yhteiskunnassa ei se mitenkään uutta ole auringon alla.
        Mikä sen tekee että heti hyökätään, sillä totuus in sentään ettei kaikilla ole samaa tasoa kommenteissa joita kirjoittaa .joku on todella mahtavan hyvä ilmaisemaan asioita , toiset taas eivät ole. Itse tunnen itseni kun kirjoitan , etten aina saa tekstiäni sellaiseksi kun haluaisin , joten kai sitä nyt jokaisen olisi katsottavaa omaan itseensä ja todettava ettei oikein ole aina hyvää tasoa omissa kommenteissa . Se on mielestäni ihan luonnollinen asia että pysähdytään ajattelemaan asioita eikä hyökätä henkilökohtaisuuksiin menevillä kommenteilla, se nyökkääminen juuri on sitä alhaisinta
        tasoa . Silloin menee ketusta aina pois se pääasia .sinulle ei tulisi mieleenkään luokitella ihmisiä , mutta siitä huolimatta on totuus se että tasoeroja on. On aina ollut ja tulee olemaan.
        Ja käsitä hyvää tasoa edustaa ihmiset joilla on kivoja kirjoituksia ja joita nauttii lukea ja aina jotain uutta oppiikin heidän kirjoituksistaan . Alhainen taso on ainaista mollaamista joka asiasta. Asiasta voi todella puhua asiakannalla ja se pitäisi kaikkien ymmärtää
        Esin toisilla on hyvä laulun ääni mutta ei kaikilla, siitäkään ei tule riitaa koskaan, sillä se on fakta .

        Tuolla tavalla minäkin asian ymmärrän.
        Kaikessahan elämässä se on niin, että yksi hallitsee yhdenlaista asiaa, toinen toisenlaista, jne....
        Miksi sen pitäisi olla joku riidan aihe.
        Jos joku osaa jotain paremmin, kuin minä, (ja sitähän on pilvin pimein), niin minäkin osaan jotain paremmin, kun toinen.
        Sehän on ihan tavallista elämänmenoa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Tuolla tavalla minäkin asian ymmärrän.
        Kaikessahan elämässä se on niin, että yksi hallitsee yhdenlaista asiaa, toinen toisenlaista, jne....
        Miksi sen pitäisi olla joku riidan aihe.
        Jos joku osaa jotain paremmin, kuin minä, (ja sitähän on pilvin pimein), niin minäkin osaan jotain paremmin, kun toinen.
        Sehän on ihan tavallista elämänmenoa.

        Tietysti me olemme eri tasoisia joka asiassa, mutta onko tarpeen arvostella tämän keskustelupalstan kirjoittajien tasoa ilmaista itseään kirjallisesti jne..


        Tuollainen arvostelu ei rakenna mitään, vaan enemmän hajoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti me olemme eri tasoisia joka asiassa, mutta onko tarpeen arvostella tämän keskustelupalstan kirjoittajien tasoa ilmaista itseään kirjallisesti jne..


        Tuollainen arvostelu ei rakenna mitään, vaan enemmän hajoittaa.

        Ei ole todellakaan asiallista arvostella kirjoitusten tasoa. Varsinkaan kun ei ole koulutusta eikä pätevyyttä siihen. Puolikielinen omakustannus” kirjailija” ei ole pätevä joten pitäköön epäasialliset mielipiteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole todellakaan asiallista arvostella kirjoitusten tasoa. Varsinkaan kun ei ole koulutusta eikä pätevyyttä siihen. Puolikielinen omakustannus” kirjailija” ei ole pätevä joten pitäköön epäasialliset mielipiteensä.

        No niin juurihan ilmaisit sen asian mistä tässä phutaan ja näytit selvästi juuri sen mitä tarkoitetaan tasolla , ne on juuri nuo ilkeät kirjoitukset jotka ovat sitä tasoa näyttävää tekstiä. Siis sinun tasosi on hyvin alhainen tasoltaan.
        Ei tarvita mitään koulutusta näkemään että taso on toisilla hyvin alhainen, tarkoitan juuri niitä jotka aloittavat henkilökohtaisen solvauksen kuten sinä nyt teet .

        Eiköhän se olekaikkien luettavissa nämä eri tasoiset kirjoitukset, siis taas väännettiin tämäkin asia ihan toiseksi mitä se on . Taso on kohdallaan silloin kun asioista voi puhua asiakannalla se ilmaisee hyvää tasoa.
        Jos taas jotain ihmistä alennetaan tavalla mikä osoittaa juuri sen tason mistä tässä puhutaan.
        Siis toisen ihmisen ainainen mollaaminen, osoittaa huonoa tasoa , ja eräät ovat todella ylittäneen sananvapauden raamit.
        Ja jos sanotaan että palstalla on eri tasoisia tekstejä niin se ei ole mitään muuta kun totuus
        Ja se valehtelee joka ei ole taso eroja nähnyt ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ainakin sen ikäinen ja kuntoinen, että hyvä kun pystyn yleensäkään
        kokoamaan ajatukseni ja kirjoittelemaan mitään.

        Minun hapertuneille aivoilleni on liian suuri vaatimus ajatella
        "ulosantini laatua, tehokkuutta ja lukijaystävällisyyttä"
        ja mitä tulee "viestieni asiasisältöön, eli siihen MITÄ viestitän",
        niin asiaa kommenteissani on tuskin lainkaan, kunhan höpöttelen niitä näitä,
        kun ei elämässä suuria tapahdu.

        Kommenttien lukeminen ja vastaaminen tietyissä kivoissa ketjuissa on tavallaan "vertaistukea" ja ikkuna ulos maailmaan ihmisten luo, joitten kanssa voi jakaa
        pieniä ajatuksiaan ja tunteitaan ja joskus filosofoidaankin.

        Tavallinen tattiainen voi kirjoitella rennosti. Kun hyväksyy itsensä ei ole paineita
        yrittää esiintyä itteensä parempana.

        Ei kai tässä kukaan tällä iällä mitenkään yrittele esiintyä itseään parempana , ne ajat kuuluu teini ikään. Jokainen on tässä iässä ihan vaan se mikä on . Ja erilaisuuksista koostuu kokonaisuus .
        Joten kukin tavallaan ja minä omallani kun en muutakaan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan olla tuolla tasolla kuin tuo ulosannin laadusta, tehokkuudesta ja lukijaystävällisyydestä horiseva. Muille ei vaan tulis mieleenkään täällä luokitella kirjoittajia, sehän on vain oman huonon itsetunnon pönkitystä,

        Voi hyvä Sylvi sentään , etkö todellakaan ymmärrä tätä juttua.ei ketään ole luokiteltu ihmisinä mitenkään. Senkin sanoi , jos nyt jaksat lukea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti me olemme eri tasoisia joka asiassa, mutta onko tarpeen arvostella tämän keskustelupalstan kirjoittajien tasoa ilmaista itseään kirjallisesti jne..


        Tuollainen arvostelu ei rakenna mitään, vaan enemmän hajoittaa.

        ”Kirjoittajien tasoa ”?
        = kirjoituksen tasoa”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kirjoittajien tasoa ”?
        = kirjoituksen tasoa”

        "Kirjoittajien taso vaihtelee"

        Luki paljon aiemmin, ennen tuota kirjoitusta, jota yrität vääntää ja kääntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole todellakaan asiallista arvostella kirjoitusten tasoa. Varsinkaan kun ei ole koulutusta eikä pätevyyttä siihen. Puolikielinen omakustannus” kirjailija” ei ole pätevä joten pitäköön epäasialliset mielipiteensä.

        Millainen on " epäasiallinen mielipide"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on " epäasiallinen mielipide"?

        Loukkaava, mitätöivä maalittaminen on aina ei-asiallista.
        Ihmeellistä, että aikuiset ihmiset, ikäihmiset eivät osaa keskustella sovussa aioista, olla eri mieltä, perustella mielipiteitään lyttäämättä toisiaan.


    • Anonyymi

      On se niin upeaa, kun joku katsoo voivansa armeliaasti määritellä millainen
      "taso" on "suotavaa". Silloinhan katsoo olevansa muitten yläpuolella.

      • Anonyymi

        Mitä tasoa edustaa se että mollataan jonkun ihmisen henkilökohtaisista asioista
        Onhan täällä luettavissa miten joku puurokattila otti vauhtia kirjoituksissa , tai jotku ruokalajit . Sellainen on sitä alhaista tasoa juuri. Kun joku kirjoittaa jotain mitä on tehnyt, ja heti on joku tekemässä asiasta alentavia kommetteja . Ivaaminen ei ole muuta kun hyvin alhaista tasoa osoittavaa tekstiä , jonka pitäisi jokaisen huomata . Ikävä kyllä kaikilla ei ole selkärankaa vastustaa tälläisiä herjauksia ihmisten tasolta jotka jotenkin ottavat oikeudekseen koskettaa toisen ihmisen yksityis elämään, joka ei koskaan ole oikein missään.
        Asioista voi kyllä keskustella asia tasolla ilman että joku vetää herneen nenäänsä ja vääntää asian ihan toiseksi miten se on tarkoitettu .
        Kenenkään puolisot, harrastukset ja elämän kokemukset ei ole asioita mistä jonkun on ilkeiltävä. Ja väännettävä ihan tavallinen asia joksikin muuksi


    • Anonyymi

      Kaksi manipuloijaa laahuksineen on kävellyt kaikkien yli ja nyt on otsaa
      alkaa lisäksi kirjallisuuskriitikkona arvostella kommentteja.
      Melko luokatonta, kun ei itsellekään ole Nobelia tullut.

      • Anonyymi

        Sinä näytät nyt kuule sitä hyvin huonoa tasoa tekstilläsi .äsiis et ole edes ymmärtänyt koko asiaa ja vääntelet välittömästi ,


    • Anonyymi

      Aika tylsää zämä kirjoittelu, kun ei nây kirjoittajien kuvia.

    • Anonyymi

      A j a n k u l u a , taukoa, lepohetkeä, näpyttelytuokiota, aivot narikkaan -ajattelua ...

    • Anonyymi

      Nykyisellään ei merkitse paljoakaan. Hyvä otsikko saa avaamaan aloituksen. Usein karahtaa kiville 2-4 kommentin jälkeen. En jaksa enää lukea väittelyä eli riitelyä.
      Keskusteluja harvoin syntyy.
      Itsekin vain tökkään kommentin, tämänkin, kannustuksena palstan pitäjille. Osoituksena, että kyllä täällä on kirjoittajia.

      • Anonyymi

        Palsta oli vuosia vain 4 kirjoittajan varassa, mutta sitten Kahvipirtti kävijöineen muutti tänne. Vuodet muuttavat asioita, pirtti katosi, mutta kirjoittajat jäivät, ja moni 70+ palstalainen liittyi joukkoon.
        Palstan ongelmaksi on osoittautunut keskusteluihin jatkuminen mielekkäänä. Kun kaikkia ei kiinnosta aloitusten aiheet, mutta mieli tekee osallistua, niin aihe pirstaloituu ja katoaa, rönsyt lisääntyvät. Laajan keskustelun syntyminen ei aina onnistu ja kirjoittajat saattavat turhautua.
        Mutta mukava kuitenkin on osallistua, Nummisuutarin Eskon tapaan, joka oli sitä mieltä, että hänenkin puumerkkinsä on mukana oltava.
        Ja uudet puumerkit ilahduttavat aina.
        Monille päivittäinen palstalla käynti ja ehkä osallistuminenkin on mielen virkistystä ja aivojumppaa, virtuaalituttavien tapaamista, kun muu ystäväpiiri on kutistunut.
        Tunnistamme toistemme kynänjäljet. Tuttuja ollaan. Ilahdumme, kun keskustelu vilkastuu, ja uuden käsialan ilmestyessä saamme uutta virtaa.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta oli vuosia vain 4 kirjoittajan varassa, mutta sitten Kahvipirtti kävijöineen muutti tänne. Vuodet muuttavat asioita, pirtti katosi, mutta kirjoittajat jäivät, ja moni 70 palstalainen liittyi joukkoon.
        Palstan ongelmaksi on osoittautunut keskusteluihin jatkuminen mielekkäänä. Kun kaikkia ei kiinnosta aloitusten aiheet, mutta mieli tekee osallistua, niin aihe pirstaloituu ja katoaa, rönsyt lisääntyvät. Laajan keskustelun syntyminen ei aina onnistu ja kirjoittajat saattavat turhautua.
        Mutta mukava kuitenkin on osallistua, Nummisuutarin Eskon tapaan, joka oli sitä mieltä, että hänenkin puumerkkinsä on mukana oltava.
        Ja uudet puumerkit ilahduttavat aina.
        Monille päivittäinen palstalla käynti ja ehkä osallistuminenkin on mielen virkistystä ja aivojumppaa, virtuaalituttavien tapaamista, kun muu ystäväpiiri on kutistunut.
        Tunnistamme toistemme kynänjäljet. Tuttuja ollaan. Ilahdumme, kun keskustelu vilkastuu, ja uuden käsialan ilmestyessä saamme uutta virtaa.
        Mkr.

        Ongelmana ei ole aiheet vaan se, että on pari jyrääjää. . Rönsyt ei haittaa. Mutta tuo itsetunnon pönkitys muita arvostelemalla ja takariviläisiksi jyräämällä on palstan syöpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmana ei ole aiheet vaan se, että on pari jyrääjää. . Rönsyt ei haittaa. Mutta tuo itsetunnon pönkitys muita arvostelemalla ja takariviläisiksi jyräämällä on palstan syöpä.

        Syöpää tulisi hoitaa, sädehoito on yksi hoitomuoto. Suosittelen säteilyä jolla syöpä kukistetaan. Pelkkä syyttely ei sitä poista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmana ei ole aiheet vaan se, että on pari jyrääjää. . Rönsyt ei haittaa. Mutta tuo itsetunnon pönkitys muita arvostelemalla ja takariviläisiksi jyräämällä on palstan syöpä.

        Ei ole kahta. On vain yksi, joka arvostelee palstan tasoa vuodesta toiseen.
        Tunnen myötähäpeää moisesta arvostelusta, mutta siitä häpeästä pääsee eroon, kun ei tule enää palstalle.

        Tämän kirjoitti rekattu puskasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kahta. On vain yksi, joka arvostelee palstan tasoa vuodesta toiseen.
        Tunnen myötähäpeää moisesta arvostelusta, mutta siitä häpeästä pääsee eroon, kun ei tule enää palstalle.

        Tämän kirjoitti rekattu puskasta.

        Se toinen on jo väsynyt , ei jaksa jyrätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se toinen on jo väsynyt , ei jaksa jyrätä.

        Ei ole väsynyt, vaan pitää taukoa ja odottaa, koska häntä kaivataan, kuten "demiä", josta hän on niin kade, että miks ei minua?`Toiset saa, mutta minä en tyyliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kahta. On vain yksi, joka arvostelee palstan tasoa vuodesta toiseen.
        Tunnen myötähäpeää moisesta arvostelusta, mutta siitä häpeästä pääsee eroon, kun ei tule enää palstalle.

        Tämän kirjoitti rekattu puskasta.

        Onko kukaan edes pysähtynyt ajattelemaan koko asiaa, minä ainakin ajattelen , ja kyllä se niin on että tasoeroja on tälläkin palstalla, ihan kuten yleisestikin yhteiskunnassa.
        Joten asian ydin on jäänyt näiltä hyökkääjiltä huomaamatta kokonaan siksi tulkitsevat koko asian ihan väärin sekin sinänsä on juuri sitä tasoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole väsynyt, vaan pitää taukoa ja odottaa, koska häntä kaivataan, kuten "demiä", josta hän on niin kade, että miks ei minua?`Toiset saa, mutta minä en tyyliin.

        Kun on jäänyt elämässään vähäosaiseksi, palstahuomiolla koittaa paikata. Siksi kademieli nousee, jos joku muu saa paljon myönteistä huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kukaan edes pysähtynyt ajattelemaan koko asiaa, minä ainakin ajattelen , ja kyllä se niin on että tasoeroja on tälläkin palstalla, ihan kuten yleisestikin yhteiskunnassa.
        Joten asian ydin on jäänyt näiltä hyökkääjiltä huomaamatta kokonaan siksi tulkitsevat koko asian ihan väärin sekin sinänsä on juuri sitä tasoa

        Ei ole sinullakaan tilannetajua eikä hienotunteisuutta.
        JOS onkin niin MIKSI pieni-itsetuntoinen tekee siitä numeron ?
        Saadakseen päteä itse ?

        Ei tämä ole mikään kirjoituskilpailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kukaan edes pysähtynyt ajattelemaan koko asiaa, minä ainakin ajattelen , ja kyllä se niin on että tasoeroja on tälläkin palstalla, ihan kuten yleisestikin yhteiskunnassa.
        Joten asian ydin on jäänyt näiltä hyökkääjiltä huomaamatta kokonaan siksi tulkitsevat koko asian ihan väärin sekin sinänsä on juuri sitä tasoa

        Kuka nyt on hyökkääjä? Palstaa arvosteleva vai sitä puolustava?

        Me ollaan 80 plus. Miksi meitä pitää arvostella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sinullakaan tilannetajua eikä hienotunteisuutta.
        JOS onkin niin MIKSI pieni-itsetuntoinen tekee siitä numeron ?
        Saadakseen päteä itse ?

        Ei tämä ole mikään kirjoituskilpailu.

        No niin taas tuli hyvä esimerkki juuri tasoista millä kirjoitellaan
        Taso on kyllä ihan muuta kun henkilökohtaiset herjaukset, sehän tarkoittaa ainoastaan sitä että asioita keskustellaan eri tasoilla.
        Toiset kirjoittavat asioista ja toiset taas kääntävät asiat henkilökohtaisuuksiin
        Siis että herjataan ihmistä henkilökohtaisesti osoittaa sitä alhaista tasoa , mutta jos puhutaan asioista asiakannalla osittaa sitä hyvää tasoa palstalla .
        Joten taso ei ole kohdistettu koskaan tässäkään asiassa kenellekkään yksityisesti ainoastaan ihan vaan yleisesti ,että tasoeroja on , niin palstoilla kuten yhteiskunnassakin samoin hallituksessa ja tavallisessa elämässä, ja se ei ole mitenkään negatiivista ainoastaan asia minkä jokainen näkee .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt on hyökkääjä? Palstaa arvosteleva vai sitä puolustava?

        Me ollaan 80 plus. Miksi meitä pitää arvostella?

        Kukaan ei ole arvostellut ainoastaan mainittu asiallisesti että tasoeroja on.ei ole mitään arvosteltu ainoastaan nostettu asia esille asiakannalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin taas tuli hyvä esimerkki juuri tasoista millä kirjoitellaan
        Taso on kyllä ihan muuta kun henkilökohtaiset herjaukset, sehän tarkoittaa ainoastaan sitä että asioita keskustellaan eri tasoilla.
        Toiset kirjoittavat asioista ja toiset taas kääntävät asiat henkilökohtaisuuksiin
        Siis että herjataan ihmistä henkilökohtaisesti osoittaa sitä alhaista tasoa , mutta jos puhutaan asioista asiakannalla osittaa sitä hyvää tasoa palstalla .
        Joten taso ei ole kohdistettu koskaan tässäkään asiassa kenellekkään yksityisesti ainoastaan ihan vaan yleisesti ,että tasoeroja on , niin palstoilla kuten yhteiskunnassakin samoin hallituksessa ja tavallisessa elämässä, ja se ei ole mitenkään negatiivista ainoastaan asia minkä jokainen näkee .

        Yrittäkää nyt päättää, mitä sillä tasolla tarkoitetaan. Yksi sanoo sitä, toinen tätä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäkää nyt päättää, mitä sillä tasolla tarkoitetaan. Yksi sanoo sitä, toinen tätä.

        Saanko minä nyt puuttua tähän, kun alunperin toin palstan "tason" esille ja puheenaiheeksi? Voisitteko ystävällisesti nyt vain uskoa että itse tiedän mitä sillä tarkoitin?
        Kirjoitin että palstalle kirjoittelee monta eritasoista kirjoittajaa, millä tarkoitin että kirjoittajat ovat taustaltaan ja valmiuksiltaan hyvinkin erilaisia, mikä on kieltämätön tosiasia. Täällä on pitkiä, huolella laadittuja esseemäisiä kirjoituksia, kieliopillisesti ja ilmaisultaan loppuun saakka ajateltuja puheenvuoroja, joita on nautinto lukea, vastakohtana karkeat, kömpelöt solvaukset, kahden rivin heitot, jotka taas ovat tavallaan hyvinkin valistavia.

        Nyt jos puhutaan palstan tasosta, niin se onkin sitten eri asia.
        Kyllä, katson olevani yhtä oikeutettu kuin kuka tahansa puhumaan palstan tasosta.
        Palstan taso on ei sen KIELELLINEN taso, vaan keskustelujen mielekkyys, asiallisuus ja kiinnostavuus. Keskustelujen SISÄLTÖ, aiheet ja johdonmukaisuus. Loukkaukset, vähättelyt, pilkkaamiset ja ivallisuus eivät ainakaan paranna sisällön tasoa, vaan saavat aikaan sen että monet rekatut ovat paenneet anonyymiteetin taakse, jotkut lopettaneet kokonaan kirjoittamisen.

        Minäkin harkitsen tällä hetkellä osittaista anonyymiteettiä, koska nimimerkkini ja kuvani esillä olo aiheuttaa pahaa verta joissakin (harvoissa) palstalle kirjoittajissa, kuitenkin niin paljon että aivan kelpo asiaketjut torpedoidaan vain sen takia että päästään kimppuuni ja saamaan riitaa aikaan.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Saanko minä nyt puuttua tähän, kun alunperin toin palstan "tason" esille ja puheenaiheeksi? Voisitteko ystävällisesti nyt vain uskoa että itse tiedän mitä sillä tarkoitin?
        Kirjoitin että palstalle kirjoittelee monta eritasoista kirjoittajaa, millä tarkoitin että kirjoittajat ovat taustaltaan ja valmiuksiltaan hyvinkin erilaisia, mikä on kieltämätön tosiasia. Täällä on pitkiä, huolella laadittuja esseemäisiä kirjoituksia, kieliopillisesti ja ilmaisultaan loppuun saakka ajateltuja puheenvuoroja, joita on nautinto lukea, vastakohtana karkeat, kömpelöt solvaukset, kahden rivin heitot, jotka taas ovat tavallaan hyvinkin valistavia.

        Nyt jos puhutaan palstan tasosta, niin se onkin sitten eri asia.
        Kyllä, katson olevani yhtä oikeutettu kuin kuka tahansa puhumaan palstan tasosta.
        Palstan taso on ei sen KIELELLINEN taso, vaan keskustelujen mielekkyys, asiallisuus ja kiinnostavuus. Keskustelujen SISÄLTÖ, aiheet ja johdonmukaisuus. Loukkaukset, vähättelyt, pilkkaamiset ja ivallisuus eivät ainakaan paranna sisällön tasoa, vaan saavat aikaan sen että monet rekatut ovat paenneet anonyymiteetin taakse, jotkut lopettaneet kokonaan kirjoittamisen.

        Minäkin harkitsen tällä hetkellä osittaista anonyymiteettiä, koska nimimerkkini ja kuvani esillä olo aiheuttaa pahaa verta joissakin (harvoissa) palstalle kirjoittajissa, kuitenkin niin paljon että aivan kelpo asiaketjut torpedoidaan vain sen takia että päästään kimppuuni ja saamaan riitaa aikaan.

        "Loukkaukset, vähättelyt, pilkkaamiset ja ivallisuus eivät ainakaan paranna sisällön tasoa, vaan saavat aikaan sen että monet rekatut ovat paenneet anonyymiteetin taakse, jotkut lopettaneet kokonaan kirjoittamisen."

        Älähän satuile.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Saanko minä nyt puuttua tähän, kun alunperin toin palstan "tason" esille ja puheenaiheeksi? Voisitteko ystävällisesti nyt vain uskoa että itse tiedän mitä sillä tarkoitin?
        Kirjoitin että palstalle kirjoittelee monta eritasoista kirjoittajaa, millä tarkoitin että kirjoittajat ovat taustaltaan ja valmiuksiltaan hyvinkin erilaisia, mikä on kieltämätön tosiasia. Täällä on pitkiä, huolella laadittuja esseemäisiä kirjoituksia, kieliopillisesti ja ilmaisultaan loppuun saakka ajateltuja puheenvuoroja, joita on nautinto lukea, vastakohtana karkeat, kömpelöt solvaukset, kahden rivin heitot, jotka taas ovat tavallaan hyvinkin valistavia.

        Nyt jos puhutaan palstan tasosta, niin se onkin sitten eri asia.
        Kyllä, katson olevani yhtä oikeutettu kuin kuka tahansa puhumaan palstan tasosta.
        Palstan taso on ei sen KIELELLINEN taso, vaan keskustelujen mielekkyys, asiallisuus ja kiinnostavuus. Keskustelujen SISÄLTÖ, aiheet ja johdonmukaisuus. Loukkaukset, vähättelyt, pilkkaamiset ja ivallisuus eivät ainakaan paranna sisällön tasoa, vaan saavat aikaan sen että monet rekatut ovat paenneet anonyymiteetin taakse, jotkut lopettaneet kokonaan kirjoittamisen.

        Minäkin harkitsen tällä hetkellä osittaista anonyymiteettiä, koska nimimerkkini ja kuvani esillä olo aiheuttaa pahaa verta joissakin (harvoissa) palstalle kirjoittajissa, kuitenkin niin paljon että aivan kelpo asiaketjut torpedoidaan vain sen takia että päästään kimppuuni ja saamaan riitaa aikaan.

        "Minäkin harkitsen tällä hetkellä osittaista anonyymiteettiä"

        Tuonkin on jo usein jo kirjoittanut. Miksi muuten tuollainen pitäisi mainita täällä, kun anonyyminä olo on ihan sallittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on jäänyt elämässään vähäosaiseksi, palstahuomiolla koittaa paikata. Siksi kademieli nousee, jos joku muu saa paljon myönteistä huomiota.

        Onko nimettömien ja vähättelevien kirjoittajien palstahuomio tavoittelemisen arvoista?
        Kenen itsetuntoa se kohentaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin taas tuli hyvä esimerkki juuri tasoista millä kirjoitellaan
        Taso on kyllä ihan muuta kun henkilökohtaiset herjaukset, sehän tarkoittaa ainoastaan sitä että asioita keskustellaan eri tasoilla.
        Toiset kirjoittavat asioista ja toiset taas kääntävät asiat henkilökohtaisuuksiin
        Siis että herjataan ihmistä henkilökohtaisesti osoittaa sitä alhaista tasoa , mutta jos puhutaan asioista asiakannalla osittaa sitä hyvää tasoa palstalla .
        Joten taso ei ole kohdistettu koskaan tässäkään asiassa kenellekkään yksityisesti ainoastaan ihan vaan yleisesti ,että tasoeroja on , niin palstoilla kuten yhteiskunnassakin samoin hallituksessa ja tavallisessa elämässä, ja se ei ole mitenkään negatiivista ainoastaan asia minkä jokainen näkee .

        Sanopa, mistä tässä ketjussa keskustellaan?
        Onko keskustelun väärtti?


    • Anonyymi

      Huomaatteko ollenkaan, että muiden kirjoittajien asenteet ovat negatiivisia ja tuomitsevia.
      Mielipiteen vapaus on jokaisella kirjoittajalla.
      Yli 80- vuotiaat eivät tarvitse ohjeita.

      • Anonyymi

        No esim sekin että hallitsee vaikka eri muodoilla kirjoittamisen on sitä tasoa mikä on kivaa luettavaa. Ompa kerran joku jopa kirjoittanut raapaleiila ja kannusti muitakin yrittämään kun kertoi miten raapale kirjoitetaan. Ei mennyt kaikille jakeluun pieni asia mutta kertoo kirjoittamisesta .
        Kuinka moni on kotonaan kirjoitellut Tankan tyylillä tai Haiku tyylillä , en usko että moni .
        Joten nämäkin tyylit ovat hyvää aivo jumppaa vanhemmalle . Ihan kun ristikotkin ovat.
        Mutta jos ihminen ei näitä tyylejä hallitse niin ei hän mitenkään huonompi ole ihmisenä .
        Siis on osattava eroittaa tässäkin kysymyksessä se omaan nilkkaan kalahtaa kapula ja ajateltava asia ihan toisi kuten se näissä jutuissa ilmenee . Hyökkäys ei ole minkään tasoista


      • Anonyymi

        Kukaan ei ole niin vanha ettei tarvitsisi ohjeita , minä saan ohjeita joka päivä lapsilta ja lasten lapsilta enkä ota pahakseni , myös ystäväni sattaa ohjata jos huomaa että olen ymmärtänyt väärin jonkun asia.
        Joten ei tässäkään ketään ole ohjailtu ainoastaan ihan asia ,injalla oli ennen kun taas meni väärille raiteille juuri näiden kanssa jotka eivät omasta mielestään tarvitse ohjeita .
        Siis eivät tarvitse ohjeita vaikka tulkitsevat päin peetä asian, ja meinaavat että he ovat tulkinneet asian oikein ottamalla asiat henkilökohtaisesti , ja jos joku yrittää selittää miten hän on tarkoittanut niin ei mene jakeluun . Kun ollaan niin vanhoja ettei tarvita muka ohjeita . Siis kuka on antanut ohjeita.?
        Palstan taso on todella ollut alhaista silloin kun yhtä ihmistä on alettu mollaamaan heti kun hän on tullut mukaan kirjoittelemaan. Se siis on huonoa tasoa .

        Mutta ihmisenä kaikki ovat ihmisiä ja tekstin sisällön kun oikein ymmärtää niin ei huutele että kukaan määrää tai aliarvioi ,
        Itse olen aina tehnyt työtäni ihmisten parissa mutta tämä mollaaminen on ensimmäinen kerta kun sitä olen nähnyt,( paitsi murros ikäisten lasten käytöksessä, )mutta että vanhat ihmiset huomauttelevat jollekin että miksi joku toinen roikkuu palstalla ja mainitaan perheen muitakin jäseniä , siis ollaan otettu tiedoksi materiaalia millä mollataan.
        Mutta onhan täällä niitäkin joilla on aina jotain mielenkiintoista kirjoitettavaa eri asioista ja heitä on todella kiva lukea , ja jos ei ymmärrä jotain niin saa kysyä ja saa ystävällisesti vastauksen .
        Se on sitä tasoa missä viihtyy varmaan jokainen jolla ei ole tarvetta tehdä mitään hyökkäyksiä
        Joten ollaan ja eletään , ilman vääntelyitä , niin on palstan henkikin mukavampaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole niin vanha ettei tarvitsisi ohjeita , minä saan ohjeita joka päivä lapsilta ja lasten lapsilta enkä ota pahakseni , myös ystäväni sattaa ohjata jos huomaa että olen ymmärtänyt väärin jonkun asia.
        Joten ei tässäkään ketään ole ohjailtu ainoastaan ihan asia ,injalla oli ennen kun taas meni väärille raiteille juuri näiden kanssa jotka eivät omasta mielestään tarvitse ohjeita .
        Siis eivät tarvitse ohjeita vaikka tulkitsevat päin peetä asian, ja meinaavat että he ovat tulkinneet asian oikein ottamalla asiat henkilökohtaisesti , ja jos joku yrittää selittää miten hän on tarkoittanut niin ei mene jakeluun . Kun ollaan niin vanhoja ettei tarvita muka ohjeita . Siis kuka on antanut ohjeita.?
        Palstan taso on todella ollut alhaista silloin kun yhtä ihmistä on alettu mollaamaan heti kun hän on tullut mukaan kirjoittelemaan. Se siis on huonoa tasoa .

        Mutta ihmisenä kaikki ovat ihmisiä ja tekstin sisällön kun oikein ymmärtää niin ei huutele että kukaan määrää tai aliarvioi ,
        Itse olen aina tehnyt työtäni ihmisten parissa mutta tämä mollaaminen on ensimmäinen kerta kun sitä olen nähnyt,( paitsi murros ikäisten lasten käytöksessä, )mutta että vanhat ihmiset huomauttelevat jollekin että miksi joku toinen roikkuu palstalla ja mainitaan perheen muitakin jäseniä , siis ollaan otettu tiedoksi materiaalia millä mollataan.
        Mutta onhan täällä niitäkin joilla on aina jotain mielenkiintoista kirjoitettavaa eri asioista ja heitä on todella kiva lukea , ja jos ei ymmärrä jotain niin saa kysyä ja saa ystävällisesti vastauksen .
        Se on sitä tasoa missä viihtyy varmaan jokainen jolla ei ole tarvetta tehdä mitään hyökkäyksiä
        Joten ollaan ja eletään , ilman vääntelyitä , niin on palstan henkikin mukavampaa

        Ai ettäollaan otettu tiedoksi muutakin materiaalia perheen jäsenistä. Eipä ole tarvinnut mitään ottaa tiedoksi, ihan pyytämättä täällä on perhetietoja itse tarjoiltu.


    • Anonyymi

      Kun pitää yrittää päteä aina kun on mahdollisuus itselleenkö ihmiset
      yrittävät todistaa jotain vai muille ?

      • Anonyymi

        Varmaan molemmille todisteltava, sekä itselle että muille.


    • Anonyymi

      Kun kirjoittaa lyhyesti saa lukijoita..
      Hölmö, mitäs siinä tiirailyet??

    • Anonyymi

      Parasta. on, kun táállá saa hattuilla
      etenkin Etelä-Pohjanmaan tiukkapipoille

      Hah-hah-haaa!

    • Anonyymi

      Ei ole mikään valeuutinen, että "palstaimagon omaava" kommentoija
      sätti asiallista kirjoittajaa muun muassa "aivovaurioiseksi alkoholistiksi,
      joka hakkaa perhettään".

      Ikävää, mutta onneksi harvinaista, että jollekin ihmiselle on sietämätöntä
      hyväksyä sitä, ettei itse ole aina oikeassa ja että muutkin tietävät jotain.

      • Anonyymi

        Olitko itse kohteena, vai miksi olet tallentanut nämä sanat? Koska suurin osa meistä ei ole asiasta perillä, on kohteliasta meitä muita kohtaan antaa viite ko, viestiin, että voimme kaikki siihen tutustua ja tehdä johtopäätökset. Kuka oli se asiallinen kirjoittaja, jota näin kohdeltiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olitko itse kohteena, vai miksi olet tallentanut nämä sanat? Koska suurin osa meistä ei ole asiasta perillä, on kohteliasta meitä muita kohtaan antaa viite ko, viestiin, että voimme kaikki siihen tutustua ja tehdä johtopäätökset. Kuka oli se asiallinen kirjoittaja, jota näin kohdeltiin?

        Kaipa se on sitä, että kun ei oo juttukaveria, niin täällä saa hölistä.

        Voi heittää ajatuksen ilmaan ja kun tulee vastauksia, niin näkee asian toiselta puolelta.
        Tulee ihan pimeitäkin vastauksia negatiivisilta, mutta ei kannata välittää.

        Terveyttä koskevat kirjoitukset on hyviä, saa vihjeitä ja voi neuvoa toisia, jos tietää jotain.


      • Anonyymi

        On myös ilo huomata, että muisti pelaa ja kaikki vanhat sättimiset ja loukkaukset ovat tuoreessa muistissa ja niitä vaalitaan.
        Ihminen pysyy virkeänä, kun asiat pidetään mielessä vastaista käyttöä varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös ilo huomata, että muisti pelaa ja kaikki vanhat sättimiset ja loukkaukset ovat tuoreessa muistissa ja niitä vaalitaan.
        Ihminen pysyy virkeänä, kun asiat pidetään mielessä vastaista käyttöä varten.

        Näillä sättimisillä ja loukkauksilla on pilannut oman maineensa , ja ei sitä enää puhtaaksi saa. Omaa asiaansa vain pahentaa selittelemäll pahat sanansa metaforaksi tai huumoriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä sättimisillä ja loukkauksilla on pilannut oman maineensa , ja ei sitä enää puhtaaksi saa. Omaa asiaansa vain pahentaa selittelemäll pahat sanansa metaforaksi tai huumoriksi.

        Myös jatkuvasti muistelevan maine tahriintuu, koska lukijat eivät tiedä mihin tilanteeseen viitataan. Ilman syytä kukaan ei käytä kiivasta kieltä.
        Lukija ei voi kuin ihmetellä. Muistelijat ovat kuitenkin turvallisesti anonyymejä, joten heidän heittonsa tulevat " puun takaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös jatkuvasti muistelevan maine tahriintuu, koska lukijat eivät tiedä mihin tilanteeseen viitataan. Ilman syytä kukaan ei käytä kiivasta kieltä.
        Lukija ei voi kuin ihmetellä. Muistelijat ovat kuitenkin turvallisesti anonyymejä, joten heidän heittonsa tulevat " puun takaa".

        Lukijat ovat nuo loukkaukset ehtineet lukea eivätkä ihmettele mistä on kyse. Turvallisesti anonyymi olet sinäkin joka kaikkesi yrität manipuloidessasi lukijoita.
        Eikä nämä halveeraamiset ja luokittelut mitään vanhoja juttuja ole. Nytkin on ketju eritasoisista kirjoittajista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös jatkuvasti muistelevan maine tahriintuu, koska lukijat eivät tiedä mihin tilanteeseen viitataan. Ilman syytä kukaan ei käytä kiivasta kieltä.
        Lukija ei voi kuin ihmetellä. Muistelijat ovat kuitenkin turvallisesti anonyymejä, joten heidän heittonsa tulevat " puun takaa".

        "Ilman syytä kukaan ei käytä kiivasta kieltä."

        Niinhän sitä luulisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös jatkuvasti muistelevan maine tahriintuu, koska lukijat eivät tiedä mihin tilanteeseen viitataan. Ilman syytä kukaan ei käytä kiivasta kieltä.
        Lukija ei voi kuin ihmetellä. Muistelijat ovat kuitenkin turvallisesti anonyymejä, joten heidän heittonsa tulevat " puun takaa".

        Se syy kiivaaseen kieleen on näissä tapauksissa kiivailijan huono itsetunto. Olet siis oikeassa, ei ilman syytä kukaan käytä kiivasta kieltä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä sättimisillä ja loukkauksilla on pilannut oman maineensa , ja ei sitä enää puhtaaksi saa. Omaa asiaansa vain pahentaa selittelemäll pahat sanansa metaforaksi tai huumoriksi.

        Siitä kaikkien aikojen ehdottomasti karmeimmasta ja ala-arvoisimmasta
        kommentista onkin kuultu selitystä jos jonkinlaista.
        Joka kerran uusi "selitys", koska solvaaja ei muista mitä edellisen kerran selitti.

        Solvaus kiinnitti erikoisesti huomiota siksi, koska sen laukoja on antanut itsestään
        kuvan palstan sivistyneimpänä ja tietävimpänä ihmisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukijat ovat nuo loukkaukset ehtineet lukea eivätkä ihmettele mistä on kyse. Turvallisesti anonyymi olet sinäkin joka kaikkesi yrität manipuloidessasi lukijoita.
        Eikä nämä halveeraamiset ja luokittelut mitään vanhoja juttuja ole. Nytkin on ketju eritasoisista kirjoittajista.

        Kuten sanot, lukijat ovat ehkä loukkaukset lukeneet, mutta silti ihmettelevät. Kun ei ole rekisteröitynyt, kirjoittaa anonyyminä myös ihmettelyt, ja se ehkä on turvallisempaakin, koska tuntuu siltä, että kuka tahansa voi olla hyökkäyksen kohteena.
        Maalitauluksi joutumisen pelko estää mielipiteiden ilmaisut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitä kaikkien aikojen ehdottomasti karmeimmasta ja ala-arvoisimmasta
        kommentista onkin kuultu selitystä jos jonkinlaista.
        Joka kerran uusi "selitys", koska solvaaja ei muista mitä edellisen kerran selitti.

        Solvaus kiinnitti erikoisesti huomiota siksi, koska sen laukoja on antanut itsestään
        kuvan palstan sivistyneimpänä ja tietävimpänä ihmisenä.

        Tämä on nyt vihonviimeinen kerta kun puutun tähän asiaan.
        "Ala-arvoinen ja karmea kommentti" on anonyymin oma tulkinta puolileikillisestä arviostani miten korona-ajan eristys vaikuttaa ihmisen psyykeen. Asiastahan keskusteltiinja kirjoitettiin laajasti mediassa siihen aikaan. Alkoholismia, ylipainon lisääntymistä, mielenterveyshäiriöitä povattiin seurauksina liian vähäisistä sosiaalisista kontakteista, erakoitumisesta, myös ajankäsityksen hämärtymistä. (scifikirjallisuudessa puhutaan tunneleista ajankudoksessa =worm holes.

        Se ei siis ollut mikään solvaus jonka kohdistin kehenkään, vaan teoria siitä miten koronaeristys saataa vaikuttaa ihmisen psyykeen. Ei missään vaiheessa, koskaan, ollut kysymys kenestäkään tietystä henkilöstä, eikä solvauksesta.

        Tämä avaus miksi käytin tällaisia termejä on ainakin neljäs, täysin sama sisällöltään joka kerta, joten "tarina ei ole muuttunut" missään vaiheessa.

        Lopeta tämä järjetön mustamaalaus ja ajojahti nyt.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämä on nyt vihonviimeinen kerta kun puutun tähän asiaan.
        "Ala-arvoinen ja karmea kommentti" on anonyymin oma tulkinta puolileikillisestä arviostani miten korona-ajan eristys vaikuttaa ihmisen psyykeen. Asiastahan keskusteltiinja kirjoitettiin laajasti mediassa siihen aikaan. Alkoholismia, ylipainon lisääntymistä, mielenterveyshäiriöitä povattiin seurauksina liian vähäisistä sosiaalisista kontakteista, erakoitumisesta, myös ajankäsityksen hämärtymistä. (scifikirjallisuudessa puhutaan tunneleista ajankudoksessa =worm holes.

        Se ei siis ollut mikään solvaus jonka kohdistin kehenkään, vaan teoria siitä miten koronaeristys saataa vaikuttaa ihmisen psyykeen. Ei missään vaiheessa, koskaan, ollut kysymys kenestäkään tietystä henkilöstä, eikä solvauksesta.

        Tämä avaus miksi käytin tällaisia termejä on ainakin neljäs, täysin sama sisällöltään joka kerta, joten "tarina ei ole muuttunut" missään vaiheessa.

        Lopeta tämä järjetön mustamaalaus ja ajojahti nyt.

        Silloin ei ollut vielä koronaa. Se oli juuri ennen koronaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämä on nyt vihonviimeinen kerta kun puutun tähän asiaan.
        "Ala-arvoinen ja karmea kommentti" on anonyymin oma tulkinta puolileikillisestä arviostani miten korona-ajan eristys vaikuttaa ihmisen psyykeen. Asiastahan keskusteltiinja kirjoitettiin laajasti mediassa siihen aikaan. Alkoholismia, ylipainon lisääntymistä, mielenterveyshäiriöitä povattiin seurauksina liian vähäisistä sosiaalisista kontakteista, erakoitumisesta, myös ajankäsityksen hämärtymistä. (scifikirjallisuudessa puhutaan tunneleista ajankudoksessa =worm holes.

        Se ei siis ollut mikään solvaus jonka kohdistin kehenkään, vaan teoria siitä miten koronaeristys saataa vaikuttaa ihmisen psyykeen. Ei missään vaiheessa, koskaan, ollut kysymys kenestäkään tietystä henkilöstä, eikä solvauksesta.

        Tämä avaus miksi käytin tällaisia termejä on ainakin neljäs, täysin sama sisällöltään joka kerta, joten "tarina ei ole muuttunut" missään vaiheessa.

        Lopeta tämä järjetön mustamaalaus ja ajojahti nyt.

        Voivoi. Noinko todiaan on asiat? Mistähän se sitten voisi johtua, ettei sinusta oikein tykätä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin ei ollut vielä koronaa. Se oli juuri ennen koronaa.

        Siis VUOSIKAUSIA sitten.
        Oi elämän kevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä sättimisillä ja loukkauksilla on pilannut oman maineensa , ja ei sitä enää puhtaaksi saa. Omaa asiaansa vain pahentaa selittelemäll pahat sanansa metaforaksi tai huumoriksi.

        Ja varsinkin, kun jatkuvasti muistutetaan. Koville se on ottanut, kun on jatkuvasti mielessä. Osunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis VUOSIKAUSIA sitten.
        Oi elämän kevät.

        Kuva ihmisestä muodostuu vuosien ja vuosikymmenten kuluessa. Täällä palstalla ihminen antaa itsestään kuvan kirjoitustensa perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis VUOSIKAUSIA sitten.
        Oi elämän kevät.

        Aattele, joku kommentti voi olla niin ikimuistettavan mauton ja ala-arvoinen !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuva ihmisestä muodostuu vuosien ja vuosikymmenten kuluessa. Täällä palstalla ihminen antaa itsestään kuvan kirjoitustensa perusteella.

        Kun on jättänyt lähtemättömän vaikutuksen 🤣 on turha yrittää
        enää esittää sivistynyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varsinkin, kun jatkuvasti muistutetaan. Koville se on ottanut, kun on jatkuvasti mielessä. Osunut?

        Tuollaiset karmeat matojutut jutut kertoo vain kirjoittajasta itsestään. Näinhän ollaan aina todettu yksimielisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aattele, joku kommentti voi olla niin ikimuistettavan mauton ja ala-arvoinen !!!

        Kyllä se haravanvarren pituisen kainuulaisen pas.kan haistatuskin tuli suoraan sydämestä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Tämä on nyt vihonviimeinen kerta kun puutun tähän asiaan.
        "Ala-arvoinen ja karmea kommentti" on anonyymin oma tulkinta puolileikillisestä arviostani miten korona-ajan eristys vaikuttaa ihmisen psyykeen. Asiastahan keskusteltiinja kirjoitettiin laajasti mediassa siihen aikaan. Alkoholismia, ylipainon lisääntymistä, mielenterveyshäiriöitä povattiin seurauksina liian vähäisistä sosiaalisista kontakteista, erakoitumisesta, myös ajankäsityksen hämärtymistä. (scifikirjallisuudessa puhutaan tunneleista ajankudoksessa =worm holes.

        Se ei siis ollut mikään solvaus jonka kohdistin kehenkään, vaan teoria siitä miten koronaeristys saataa vaikuttaa ihmisen psyykeen. Ei missään vaiheessa, koskaan, ollut kysymys kenestäkään tietystä henkilöstä, eikä solvauksesta.

        Tämä avaus miksi käytin tällaisia termejä on ainakin neljäs, täysin sama sisällöltään joka kerta, joten "tarina ei ole muuttunut" missään vaiheessa.

        Lopeta tämä järjetön mustamaalaus ja ajojahti nyt.

        Palstan yksi puoli on, että kaikkia kirjoituksia voidaan lukea väärin ja sisältöä tajuamatta.
        Kun on sitten tulkinnut pieleen jonkun ajatuksen, on siitä helppo jatkaa omia polkuja. Alkuperäinen ajatus häivytetään omiin tulkintoihin.
        Helppoa!
        Mkr.


      • Anonyymi

        Minuakin on arvioitu mielipuoleksi ja ehdotettu holhouksenalaiseksi.
        Se oli varmaan tasokas mielipide.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Sää tilaisuuden jarruilla turhantärkrille.

    • Anonyymi

      Joskus saa vieläkin huonomman kuvan ihmisestä jos hän pahentaa asiaa
      yrittämällä valehdella ja vääristellä asiaa.

    • Anonyymi

      Solvaus on henkilökohtainen solvaus, kun se on suora vastaus tietylle
      kommentoijalle.

      • Anonyymi

        Anokin on henkilö ihan sanalla tavalla kuin joku nimimerkki.


      • Anonyymi

        Mikä on solvaus ja mikä on toteamus?
        Parasta unohtaa rekkaukset ja kehumiset ja pysyä tosiasioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anokin on henkilö ihan sanalla tavalla kuin joku nimimerkki.

        Ano ei ole kaikille ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on solvaus ja mikä on toteamus?
        Parasta unohtaa rekkaukset ja kehumiset ja pysyä tosiasioissa.

        Yleensä ei ole vaikea erottaa, kun sanoja kihisee raivoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ei ole vaikea erottaa, kun sanoja kihisee raivoa.

        Kihisee raivoa ja uhkaa lähteä tasottomalta palstalta, perustaa oman juttuklubin mutta ei saa seuraa. Palaa takaisin ja sama jatkuuuuuuuu.


    • Anonyymi

      Onko välit poikki apuriin ? Ennen apuri syöksyi puolustamaan ja päinvastoin.
      Kahden kimpassa palstan manipulointi oli lapsellisille vanhuksille
      jokapäiväistä hupia.

    • Anonyymi

      Oikeassa olemisen pakkomielle on voimakas ja sivistys ohutta,
      jos ihminen puhkeaa raivoon, kun toinen henkilö onkin oikeassa
      ja itse väärässä.
      Miksi joillekin on niin vaikeaa myöntää, että muutkin tietävät jotain ?

      • Anonyymi

        Oikein muistamisen pakkomielle on myös vahva. Selvitystä ja tarkennusta ei ymmärretä, halutaan vain muistaa oma muistikuva, joka saattaa perustua väärinymmärrykseen.


      • Anonyymi

        Mutta onko se tärkeintä, että tietää.


    • Anonyymi

      Itsensä epäily ja tietämättömyytensä tunnustaminen on kaiken
      viisauden alku.

      Omasta mielestään erinomaisen etevät ja kaikentietävät eivät
      epäile itseään koskaan eivätkä (mielestään) ole koskaan väärässä.

    • Anonyymi

      ”Fiksut ihmiset oppivat kaikesta ja kaikilta.
      Keskivertoihmiset omista kokemuksistaan.
      Tyhmillä on jo kaikki vastaukset valmiina.”

      – Socrates

      • Anonyymi

        Koko ketju on täynnä tekoviisaita ympäri-ämpäri- viisauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko ketju on täynnä tekoviisaita ympäri-ämpäri- viisauksia.

        Käyn täällä kirjoittelemassa, koska olen yksin.
        Tää on seuraa tavallaan.

        Aukasien vain muutaman linkin.


    • Anonyymi

      En tiedä merkitseekö mitään. Nykyiset kirjoitukset näyttävät
      muuttuneet lapsenmielisille tarkoitetuksi saduiksi.
      Keskusteluja on harvoin, ja kun harvoin käy, niin vielä
      harvemmin niitä näkee.
      Suomi24 alkuaika oli hedelmällisempää, monipuolisia aiheita,
      erilaisia mielipiteitä, satiiria, väittelyä, perusteluja, tokaisuja,
      monisanaisia vuodatuksia ja lyhyitä virnuiluja,
      joiden jälkeen kunnon naurut irtosivat helposti ja
      uskokaa tai älkää kaikki olivat anonyymeja ja
      aseettomia.

      • Anonyymi

        Kyllä ilo, oivallukset ja asiallinen, keskustelua herättävä tiedonjakaminen on vähissä. Joskus kauan sitten sai nauraa silmät kyynelissä ja hetken päästä vakavoitua tärkeän yhteisen asian äärellä.
        Teki pahaa lukea ketjua, jossa aloittaja ahdistetaan vastaamaan asiaan, jolle hän ei voi mitään. Ahdistaja itse aiheuttanut tilanteen. Melkein uhkaillen, että jos hän ei vastaa TIETOON (?), niin se jää epäselväksi.
        Anteeksi tämä purkaus, hämmästyin ihan, tämä 80+ ja käyttäydytään lapsellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ilo, oivallukset ja asiallinen, keskustelua herättävä tiedonjakaminen on vähissä. Joskus kauan sitten sai nauraa silmät kyynelissä ja hetken päästä vakavoitua tärkeän yhteisen asian äärellä.
        Teki pahaa lukea ketjua, jossa aloittaja ahdistetaan vastaamaan asiaan, jolle hän ei voi mitään. Ahdistaja itse aiheuttanut tilanteen. Melkein uhkaillen, että jos hän ei vastaa TIETOON (?), niin se jää epäselväksi.
        Anteeksi tämä purkaus, hämmästyin ihan, tämä 80 ja käyttäydytään lapsellisesti.

        Unohdin ihan, että nykyisin käyntivälini palstalle ovat venyneet. Usein vain silmäilen palstan tekstit aamuisten nettilehtilukujen jälkeen.
        Ei siis pajonkaan enää merkitse palsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ilo, oivallukset ja asiallinen, keskustelua herättävä tiedonjakaminen on vähissä. Joskus kauan sitten sai nauraa silmät kyynelissä ja hetken päästä vakavoitua tärkeän yhteisen asian äärellä.
        Teki pahaa lukea ketjua, jossa aloittaja ahdistetaan vastaamaan asiaan, jolle hän ei voi mitään. Ahdistaja itse aiheuttanut tilanteen. Melkein uhkaillen, että jos hän ei vastaa TIETOON (?), niin se jää epäselväksi.
        Anteeksi tämä purkaus, hämmästyin ihan, tämä 80 ja käyttäydytään lapsellisesti.

        Tuollainen käytös ei ole lapsellista, vaan sairasta!


    • Anonyymi

      Viisaat keskustelevat ideoista,
      keskinkertaiset keskustelevat tapahtumista
      tyhmät keskustelevat ihmisistä.

      • Anonyymi

        Itsestään se paha pappikin saarnaa.


    • Anonyymi

      Tulin tälle foorumille, sillä nuorempien = 60-70-v -foorumit, on vasemmisto täyttänyt ja pilannut poliittisella propagandallaan.

      Täällä keskustellaan ikäihmisten omista asioista, meidän elämästämme.

      • Niin minäkin tein jo viime talvena, vaikken olekaan vielä 80ntä.
        Ja samasta syystä.
        Täällä myös poliittisistakin asioista enimmäkseen asiallisesti osataan keskustella.


    • Anonyymi

      70 palstalla on paljon rajuja perussuomalaisten rasistisia hyökkäyksiä, mutta
      olemme rasisteista oppineetkin jotain: Hulluudella ei ole rajoja.

    • Anonyymi

      aanpahan hattuilla täällä tosikoille.

    • Anonyymi

      alotuksen kysymykseen :


      ajankuluttamista,
      viihdettä , kuten pelejä,
      tietonhakua eri aiheista kun tarvin,
      mielipiteitä myötä ja vastaan
      politiikasta näkemyksiä , oppimista, tietoa,
      runoja omia joskus luen toistenki,
      ajatusten vaihoa jos aihe kiinostaa,
      ehkä sanahenkisiä kavereita
      käsitöitä,
      ym.
      sanat ei riitä kertomaan sitä kaikkea, sori,,,

      alottaja koita kestää,,

      • Anonyymi

        lisäys edelliseen ,,, onhan vanhasta ihmisestä kysymys, joten sana varastoki pikkuhiljaa katoaa,
        mutta nämä palstat on henkireikä yksin asuvan vanhuksen elämään,
        olinhan minäki ihminen aikoinaan,,, työ, perhe, jälkjeläiset jää muistojen historiaan kun kuolen,


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe