Mikä mussa on vialla???

Anonyymi-ap

Oon siis lukion toista vuotta käyvä tyttö, ja mulla on lähes koko lukioajan ollu enemmä tai vähemmä ahistusta, tai miksi sitä ny vois kutsua. Tulkitsen asioita aina väärin ja muuteski ylidramatisoin kaiken. Pahimmillaan mun omat harhaluulot aiheuttaa mulle tosi pahan ahdistuskohtauksen jolloin vaa itken ja huudan hysteerisesti. Siitä tulee yleensä myös ihan hirveä päänsärky.
Oon suhteessa ja poikaystäväni on ollut hyvin ymmärtäväinen mua kohtaan, mutta hän on myös yleensä se asia joka laukaisee minulla nuo pahat ahdistuskohtaukset. Pelkään yli kaiken hyljetyksi tulemista, ja aina jos huomaan että poikaystäväni käytös poikkeaa edes hiukan normaalista niin tulkitsen siitä vaikka mitä. (Ja olemme siis etäsuhteessa) Olen kertonut tästä hänelle ja hän on yrittänyt olla tukenani parhaansa mukaan. Haluisin päästä tästä lopullisesti eroon, mutta tuntuu että terapiakaan ei vaikuta mitenkään. Tuntuu tosi pahalle että poikaystäväni joutuu kestämään tätä.
Koulussa minulla on vaikeuksia keskittyä, sillä pienetkin äänet kuulostavat ärsyttävältä ja ajatukseni harhailevat jatkuvasti, kun taas kotona minulla on vaikeuksia edes aloittaa tehtävien tekoa. Tehtävien määrä ja onnistumisen paineet luovat minulle ahdistuksen tunteita entisestään.
Onko kellään samanlaisia tuntemuksia??? Miten niistä pääsis eroon?

3

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla itseasiassa ahdistus alkoi kun edellinen parisuhde päättyi, se oli vaikea parisuhde.

• Anonyymi

Ilmastonmuutos!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      87
      3107
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2762
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      109
      2374
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      40
      1754
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      242
      1593
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      41
      1525
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1310
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1276
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe