Oven katoksen sivustalle tarvitsisi noin metrin pituisen vesikourun. Syöksytorvea ei tarvita vaan vesikouru saa kusta veden maahan.
Harjamallisen katoksen pinta-ala on niin pieni, että vesimäärä jää kaatosateellakin pieneksi. Siispä siihen riittäisi todella kapea vesikouru.
En vaan löydä mistään pienikokoista/kapeaa vesikourua. Väri pitäisi olla valkoinen ja muovinenkin kelpaa. Pitääkö lähteä itse sahaamaan toisesta päästä tulpattua muoviputkea halki?
Mistä saa pientä/kapeaa valkoista vesikourua? 40 mm leveä riittäisi tai kapeampikin.
12
258
Vastaukset
- Anonyymi
Mietin jo valkoisia muovisia kaapelikouruja, mutta ne tuskin kestää säätä (UV-säteilyä ja pakkasta).
Tuli mieleen, että mulla olisi varastossa pätkä uutta vesikourua ja syöksytorvea. Jos syöksytorven leikkaisi halki ja taivuttaisi siitä puolikkaasta kapeaa vesikourua. Pääty pitäisi taittaa ylös ja tiivistää liimalla, että saa näin tulpattua sen.
Saa toki ehdottaa valmiimpaakin ratkaisua.- Anonyymi
? Mikäs sen valmiimpi ratkaisu kuin varastosta jo löytyvä vesikouru (+ syöksytorvi)? Vai pelkäätkö että on liian leveä ja katolta mahdollisesti putoava lumi vie mukanaan?
Metrin pätkän peltiä nyt taivuttelee vaikka itse haluamaansa profiiliin, halpakaupoista löytyy peltiaihioita (ikkunapeltejä tms.) jos ei peräti valmistakin muotoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
? Mikäs sen valmiimpi ratkaisu kuin varastosta jo löytyvä vesikouru ( syöksytorvi)? Vai pelkäätkö että on liian leveä ja katolta mahdollisesti putoava lumi vie mukanaan?
Metrin pätkän peltiä nyt taivuttelee vaikka itse haluamaansa profiiliin, halpakaupoista löytyy peltiaihioita (ikkunapeltejä tms.) jos ei peräti valmistakin muotoa.Tuollaisen lyhyen peltipätkän taivuttelee kanttikoneella, jonka voi tehdä laittamalla pelti kahden laudan väliin puristimilla kiinni. Kouru voi olla noin pienestä koosta johtuen yksinkertainen V-mallinenkin.
- Anonyymi
Peltifirma tekee tuollaisen pätkän kanttikoneella taivuttamalla. Siitä tulee tosin kanttinen, mutta sen voi sitten sivustaan ruuvata suoraan räystäslautaan kiinni.
- Anonyymi
Bauhausista löytyy simppeliä 75 mm muovikourua, eikä ole edes älyttömän hintaista. Taisi olla Marley... Saunalauttaan tilasin ja laitoin, kun lähempää ei pikkukourua ja putkia löytynyt.
- Anonyymi
75-millisiä löytyy pilvin pimein, mutta kaipaan paljon kapeampaa. Kokeilin googlata ulkomaisiltakin sivuilta, mutta ei löytynyt. Säänkestävä pitää olla, kiinnityksen kyllä keksin itse.
Vinkkejä otetaan vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
75-millisiä löytyy pilvin pimein, mutta kaipaan paljon kapeampaa. Kokeilin googlata ulkomaisiltakin sivuilta, mutta ei löytynyt. Säänkestävä pitää olla, kiinnityksen kyllä keksin itse.
Vinkkejä otetaan vastaan.Ei sitä 75 millistä ihan pilvin pimein ainakaan täältä Itä-Suomesta löytynyt. Bauhaus taisi olla ainoa paikka kotimaassa, tai sitten en vaan googlaillut tarpeeksi...
- Anonyymi
Kyllä onkin järkyttävä savotta lähteä sahaamaan metrin pätkää putkea halki. Katso nyt ulkomaiset nettikaupat huolellisesti ensin.
- Anonyymi
Etsi Googlella "u-lista alumiini valkoinen" tai "u-profiili alumiini valkoinen". Myös sana "hobbylista" toimii. Eli tuollaisia tee se itse -ihmisen listoja mitä ei ole tarkoitettu mihinkään tiettyyn käyttöön vaan niistä voi askarrella kaikenlaista.
https://www.duuri.fi/hobby-u-lista-25x20x3mm-valkoinen-2000mm/
https://www.k-rauta.fi/tuote/u-lista-20x20x3mm-valkoinen-1m-u6-w1/6417083196102
Muovistakin listaa löytyy (PVC-kestää säätä, mutta ei ole mainintaa UV-suojasta):
https://www.bauhaus.fi/u-profiili-muovi-valkoinen-21-x-20-x-2000-mm.html - Anonyymi
Olisiko helpompi käyttää alu tai rst u-profiilia?
- Anonyymi
Jälkeenpäin rakennetun pienen ovikatoksen päälle jouduin minäkin laittamaan kourun. Tosin siksi, että sulava lumi jäätyi oven edessä olevan laatoituksen päälle. Siihen jään päälle kun satoi hieman lunta, niin ansa oli valmis. Kyllä siihen ihan oikea kouru tarvittiin, ei olisi toiminut millään 40 mm virityksellä mitenkään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569