Moi! Oon tällä hetkellä lukion ekalla, ja oon alkanut miettiin mitä kirjoittaisin. Mulla olis tarkoituksena kirjoittaa äikkä, enkku, pitkä matikka, lyhyt espanja, psykologia ja historia. En oo kuitenkaan ihan varma jos valitsisin vain toisen psykologian ja historian välillä. Ehdotuksia?
Ongelmaksi tulee kuitenkin se, että haluan käydä esimerkiksi matikasta muutamalla valinnaisella kursilla, jotta osaisin ylppäreissä paremmin. Kattelin niistä aineista mitä oon kirjoittamassa kiinnostavia valinnaisia, ja mun lukion kurssimääräksi tulisi 93.
Oon käyny jo opon kanssa sopimassa, että käyn lukion 3.5 vuoteen, mutta nyt mietin neljää vuotta. Jos suorittaisin 93 kurssia, mun pitäis tehä n. 6 kurssia per jakso. Tää on kuitenkin mulle aika raskasta, sillä käytän 3 tuntia päivässä koulumatkoihin ja mulla on keskivaikea masennus.
Kannattaako mun teidän mielestä vetää lukio 4 vuoteen, vai vetää vaan 75 kurssia, vaikka haluisinkin enemmän. Tuleeko abina jo sellanen olo, ettei jaksa ja haluu vain pois?
LUKIO 4 VUOTEEN?
Anonyymi-ap
1
360
Vastaukset
- Anonyymi
Aika kunnianhimoista opinto-ohjelmaa mietit siihen nähden, että sanot sinulla olevan keskivaikea masennus.
Minä puolestani jäin miettimään sitä, oletko ajatellut, millaisiin arvosanoihin pyrit. Arvosanoilla nimittäin on jatkon kannalta enemmän merkitystä kuin sillä, kirjoitatko 5 vai 6 ainetta. Viisi E/L on paljon parempi kuin kuusi kertaa C.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1084876Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143972Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2133886Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371364
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1711361En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531145