Näytäppä kuukauden ajan niitä aamiaiskuvia ja sitä 1000 THB kuittia, mitä sinun turistiviisumi antaa myötä. Sitten minä uskon, että jätkällä oli rahaa. Jos jätkä pistää 900 euroa pelkkiin aamiaisiin Pattayalla kuukaudessa, niin sillä oli rahaa.
https://aijaa.com/g825gD
Minä olen näyttänyt näitä köyhän miehen Kambodzan aamiaisia liki kuukauden jo. Tänään muuten saapuvat minun eläkerahat Kambodzaan. Ne on varmasti väsyneitä ja niiden pitää huilia vähän aikaa tilillä. Miten poijat on kohdelleet omia eläkerahoja.
Buuhaa liputtomat täällä huutelee valtion ja ilmasto veroista... Jätkillä ei ole rahaa päästä Pattayalle. Tajuatteko kaljut vatipäät, että sinä et voi enää edes myydä sinun tavaroita, jotta pääsisit Pattayalle. Valtios sallii kolmekymmentä nettikauppaa vuodessa ja jos sen ylität, niin maksat sakot ja veron tuplana. Tajuatko miltä näytät jos vielä liimaat kaljuusi lippuja ja leijonan kuvia. Sähän olet täysi dorka.
Toki tiedän, että seuraava sukupolvi joutuu paljon kovempaa ja pahempaa mitä me olimme Suomessa. Te, ette voi saada oikein mistään enää rahaa ja rahakin voi muuttaa digitaaliseksi. Sehän on ihan helvetti... Mitä orjuuttamista. Meillä oli hyvä murrosaika, kun teimme kauppaa ennen netin tulemista ja salakuljetimme ja myimme ilman käyttämistä ja käteisellä maksoimme monia juttuja.
Siinä mielessä kyllä, että kuka vain sieltä hyvinvointivaltiosta pois selviää vielä TK-eläkkeelle suhkot hyvässä kunnossa, niin siunatkoon itsensä ja kiittäkööt Jumalaa Jeesusta Kristusta. Ei minulla ja meillä enää mitään hätää ole, kun ei ole ulosottoa ja asumme jo ulkomailla eläkkeellä.
Minä ja muutama olemme "Vapaa herroja " näin vietämme lopun elämäämme eläkkeellä. Auringon paisteessa ja lämpimässä ilmastossa kuka missäkin.
Jätkällä oli rahaa!
32
352
Vastaukset
- Anonyymi
" Meillä oli hyvä murrosaika, kun teimme kauppaa ennen netin tulemista ja salakuljetimme ja myimme ilman käyttämistä ja käteisellä maksoimme monia juttuja.
Oikein! Kirkko sai osansa pakkoverona vaikka on muka "uskonnon vapaus" - firmoilla sitä ei silti ole!- Anonyymi
Niin, pystyimme päättämään omista asioista enemmän. Ei ollut vastaavanlaista kyttäämistä. Nyt et pysty myymään yli 30 tuotetta netin kautta. Mietippä, kumpi menee kaupaksi kallis vai halpa.
Et pääse Pattayalle muuttamaan tai edes Kambodzaan myymällä omaa irtaimistoa ja omaisuutta. Yli 30 kauppaa menee verolle ja sakot jos jäät kiinni.
Kirpputorit oli hyvä paikka aikoinaan hävittää irtaimisto. Nyt taitaa olla nekin kyttäyksen alaisuudessa. . . Ainakin itsepalvelu. Jos siellä enää mitään saa myytyä. Eikö ne varasta siellä puolet.
Netissä, kun myyt, vaikka ruokapöydän erikseen ja tuolit vielä erikseen, niin se on 2 myyntiä ja siitä provisio pitäjälle ja verot ja sakot valtiolle jos tulee yli 30 ja et ilmoita ja maksa niistä veroa, vaikka ulosoton vuoksi. . . Aika paska elämä tällä sukupolvella... Sitten käteisen käyttö lopetetaan. Omat sivut voi auttaa, vaikka Face.. koska se on ulkomaille rekisteröity.
- Anonyymi
Alkaa olemaan varsin vastenmielisiä ja mielenvikaisia nuo huutelusi. Muka aikuinen kristitty terve mies? Et ole.
Kun kone starttasi Helsinki-Vantaalta viime viikon perjantaina, se oli täynnä. Myös businessluokka oli täynnä. Koska edelleen kierretään etelän kautta sodan vuoksi, ei HEL-BKK lentoja juurikaan käytä enää muut kuin suomalaiset ja jokunen thaimaalainen.
Siellä oli kyydissä lisäkseni noin 320 matkustajaa, joilla oli lippuun varaa. https://imgbb.com/Hrg0XSC zoomaa poika zoomaa. Business-tiketti maksaa kolmen kuukauden eläkkeesi verran menopaluu. Auton vuokra melkein yli tonnin kuukaudessa, viiden tähden majoitukset yli 2000 euroa kuukaudessa, seuralaiset saman verran. En lutraa viinaksilla sillä kisailen edelleen seniorisarjoissa.
Kolmessa kuukaudessa tulen ajelemaan ympäri Thaimaata sellaiset 5000-8000 kilometriä. Matkalleni tulee buahahaa buahahaa hintaa sinun 1,5 vuoden eläkkeesi verran ja tulen näkemään kymmeniä paikkoja ja tapaamaan kymmeniä ihmisiä.
Sinä kuvailet buahahaa buahahaa voileipiäsi yksin, käyt parturissa ja haaveilet matkustamisesta bussilla.
SPM- Anonyymi
Lisäyksenä vielä että kaikki HEL-BKK lennot joulun alla ovat täynnä. Vain hajapaikkoja on jäljellä. 60 suoraa lentoa ja kaikki täynnä, eikä kaikki suinkaan lennä Finskillä eikä suorilla lennoilla. Suomalaisetkin matkaa montaa eri kautta. 60x300 pelkästään Finskillä tekee 18.000
suomalaista Thaimaahan suorilla lennoilla. Aika monella siis on rahaa. Miksi sinulla ei ole?
SPM - Anonyymi
Tilastokeskus:
"Thaimaassa vierailee vuosittain arviolta 150 000 suomalaista ja siellä asuu noin 1 500–2 000 suomalaista. Suomessa asuu noin 7 500 thaimaalaista, joista kasvava määrä vierailee maassa mm. turisteina ja kausityöntekijöinä marjanpoiminnassa"
Tuossa on vanhaa tietoa, sillä Suomessa asui yli 11000 thaimaalaista jo vuonna 2021.
Jätkillä on siis rahaa.
- Anonyymi
Minkä halvatun takia pitäisi irtaimistoa ja romua myydä, jos jostain syystä päähän pälkähtäisi muuttaa kehitysmaahan asumaan? Sen kaikenhan voi jättää tänne talviseen Suomeen, jos kerran on elämäänsä aloittamassa tyhjältä pöydältä. Ostaa lipun, hyppää koneeseen ja lentää sinne. Yksinkertaista, jos lompsassa on louvoo.
- Anonyymi
Ja louvoohan pitää olla, ettei joudu eläkepäivästä toiseen säästelemään kuin Tapsa.
- Anonyymi
Aloittaja on oman kertomuksensa mukaan maajussin vähäpoika, jolta ei koulut sujuneet kuten näkee jo kirjoitustyylistä ja käytöstavoista. Umpijuntti joka toiminut helppoheikkinä tehden milloin mitäkin hanttihommia kirppiksillä sun muualla. Muistoissa ne on sitten paisuneet bisnekseksi saakka. Tyypillinen köyhä, joka jos sattuu saamaan jostakin ylimääräisen tonnin niin muuttuu maailman keisariksi, mutta kun se tonni polttelee siellä taskussa niin kauan kuin se on äkkiä tuhlattu. Varma sijoituskohde tuolle haaskalle on viina.
- Anonyymi
Lopeta jo se paskan puhuminen. . Minullakin oli aikoinaan rahaa ja business pyöri. Mutta, kun se business loppuu jossain vaiheessa, sillä mikään ei ole ikuista. Toisaalta et voi tehdä verollisesti kovin paljon rahaa.. toki jos sinulla on poliittinen etu. . . Onhan alalla varmasti muitakin ja markkinarako täyttyy kovin nopeasti.
Sellaisia eläkeläisiä on harvassa, ketkä saa puolet enemmän, kuin minä eläkettä. . . Kyllä siellä lentää moni takki auki, kun on rahaa ja muutamat on saaneet perintöjä mitä hänen vanhempansa on säästäneet. Suurin osa niistä on poikamiehiä, ketkä ei ole koskaan löytäneet Suomesta puolisoa. Minulla on 5 lasta ja kolme niistä on ruotsinkielisiä ja kaksi ranskan. Toki ne osaa suomea ja englantia myös ja yksi jopa Kiinaa ja Japania. Olen saanut omalle suvulleni tasokorotuksen ja näin voin olla ylpeä saavutuksista.
Toki minäkin voisin lentää business luokassa ja mennä 5 tähden hotelliin... Olen niissä aikoinani ollut myös ihan Euroopassa. Olen ollut Sveitsissä ja Monacossa ja syönyt Eiffel tornin toisessa kerroksessa. Kyllä minulla on osuus kahden siskon kanssa maatilasta, jossa maata ihan runsaasti. Et sinä minua voita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta jo se paskan puhuminen. . Minullakin oli aikoinaan rahaa ja business pyöri. Mutta, kun se business loppuu jossain vaiheessa, sillä mikään ei ole ikuista. Toisaalta et voi tehdä verollisesti kovin paljon rahaa.. toki jos sinulla on poliittinen etu. . . Onhan alalla varmasti muitakin ja markkinarako täyttyy kovin nopeasti.
Sellaisia eläkeläisiä on harvassa, ketkä saa puolet enemmän, kuin minä eläkettä. . . Kyllä siellä lentää moni takki auki, kun on rahaa ja muutamat on saaneet perintöjä mitä hänen vanhempansa on säästäneet. Suurin osa niistä on poikamiehiä, ketkä ei ole koskaan löytäneet Suomesta puolisoa. Minulla on 5 lasta ja kolme niistä on ruotsinkielisiä ja kaksi ranskan. Toki ne osaa suomea ja englantia myös ja yksi jopa Kiinaa ja Japania. Olen saanut omalle suvulleni tasokorotuksen ja näin voin olla ylpeä saavutuksista.
Toki minäkin voisin lentää business luokassa ja mennä 5 tähden hotelliin... Olen niissä aikoinani ollut myös ihan Euroopassa. Olen ollut Sveitsissä ja Monacossa ja syönyt Eiffel tornin toisessa kerroksessa. Kyllä minulla on osuus kahden siskon kanssa maatilasta, jossa maata ihan runsaasti. Et sinä minua voita.Mulattejako noi ranskankieliset on? Tuskin onkopoika muille on Ranskassa kelvannut kuin jollekin Afrikan tuliaiselle. Eikä sillekään kovin pitkään. Kaksi exää, eikä kolmatta löytynyt, niin piti lähteä seuranhakuretkelle Thaimaahan, mutta ei kelvannut edes siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulattejako noi ranskankieliset on? Tuskin onkopoika muille on Ranskassa kelvannut kuin jollekin Afrikan tuliaiselle. Eikä sillekään kovin pitkään. Kaksi exää, eikä kolmatta löytynyt, niin piti lähteä seuranhakuretkelle Thaimaahan, mutta ei kelvannut edes siellä.
Vai olisiko käynyt Ambomaalla saarnaamassa jeesusta, ja hoidellut samalla jonkun paikallisen paksuksi, pariin kertaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulattejako noi ranskankieliset on? Tuskin onkopoika muille on Ranskassa kelvannut kuin jollekin Afrikan tuliaiselle. Eikä sillekään kovin pitkään. Kaksi exää, eikä kolmatta löytynyt, niin piti lähteä seuranhakuretkelle Thaimaahan, mutta ei kelvannut edes siellä.
Ne saatiin ihan Helsingin Munkkivuoreen eskariin ja kouluun...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne saatiin ihan Helsingin Munkkivuoreen eskariin ja kouluun...
Ja sitten iskä ratkes ryyppäämään...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten iskä ratkes ryyppäämään...
Ei, kun äiti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kun äiti
Mites se toinen, jaksoiko katsella sua selvinpäin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki minäkin voisin lentää business luokassa ja mennä 5 tähden hotelliin... Olen niissä aikoinani ollut myös ihan Euroopassa. Olen ollut Sveitsissä ja Monacossa ja syönyt Eiffel tornin toisessa kerroksessa. Kyllä minulla on osuus kahden siskon kanssa maatilasta, jossa maata ihan runsaasti. Et sinä minua voita.Hyvä Tapsukka hyvä että maksoit itsellesi kohtuullisen eläketurvan, kaikki eivät maksa, sitten kun businekset on finaalissa mennään kelan eläkkeelle, jo nyt valtaosa pienyrittäjiä elää köyhyysrajan alapuolella, kertyvää eläkettä ei ole lainkaan, ja vanhuuden päivät on sitten muiden samanlaisten kanssa leipäjonossa.
Kun on kovausko itseensä on riskitkin valtaisat, kaikki voi romahtaa tunnin sisällä, hirvi, joku vakava sairaus, kaikki muuttuu ja ihminen putoaa tyhjän päälle, kun kaikki on romahtanut, loppuelämä onkin sitten palstavaikuttamista, ja haaveilua... kuin on pudonnut riittävän alas sieltä ylösnousu on vaikeaa...
eli aina pitää varmistaa tulevaisuutensa, kukaan ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan.
Tämä skenaario on tälläkin palstalla monella edessä, vain harva onnistuu hyvin harva.
By NumBall HHN 62v. kohta 63v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä Tapsukka hyvä että maksoit itsellesi kohtuullisen eläketurvan, kaikki eivät maksa, sitten kun businekset on finaalissa mennään kelan eläkkeelle, jo nyt valtaosa pienyrittäjiä elää köyhyysrajan alapuolella, kertyvää eläkettä ei ole lainkaan, ja vanhuuden päivät on sitten muiden samanlaisten kanssa leipäjonossa.
Kun on kovausko itseensä on riskitkin valtaisat, kaikki voi romahtaa tunnin sisällä, hirvi, joku vakava sairaus, kaikki muuttuu ja ihminen putoaa tyhjän päälle, kun kaikki on romahtanut, loppuelämä onkin sitten palstavaikuttamista, ja haaveilua... kuin on pudonnut riittävän alas sieltä ylösnousu on vaikeaa...
eli aina pitää varmistaa tulevaisuutensa, kukaan ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan.
Tämä skenaario on tälläkin palstalla monella edessä, vain harva onnistuu hyvin harva.
By NumBall HHN 62v. kohta 63v.Tapsa Pasaselle ei jäänyt työurasta senttiäkään talteen, ei taloa eikä edes autoa. Pikku eläkkeillä eikä raha riitä edes vakuutuksiin. Maitojunat kutsuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapsa Pasaselle ei jäänyt työurasta senttiäkään talteen, ei taloa eikä edes autoa. Pikku eläkkeillä eikä raha riitä edes vakuutuksiin. Maitojunat kutsuu.
Ilmeisesti aivojesi ymmärrys kyky on hyvin rajallinen, et ymmärtänyt mitä tuossa tekstissä yritettiin sanoa.
- Anonyymi
Tervetuloa te nousukkaat Thaimaahan! Rahanne kelpaa .:)
- Anonyymi
Joo, en ole ehtinyt sitä valtio ja lippua oikein enkä leijonan kuvaa oikein ajattelemaan... On pitänyt tehdä rahaa. Kolmesti olen lapsia vienyt Thaimaahan ja ovat käyttäneet monessa maassa Euroopassa myös. Meillä oli asuntovaunu ja minibussi aikoinaan. . . Ahvenanmaalta yleensä aloitettiin ja siellä oli mökki. Ja sieltä ruotsiin ja muualle.
Kokemuksia on paljon. Nyt täällä Kambodzassa ja huomenna en tiedä missä... Mieli tekee reissuun.. Kambodzan vapaa herra.- Anonyymi
"Nyt täällä Kambodzassa ja huomenna en tiedä missä..."
Minä tiedän. Olet tällä palstalla ja teet sitä samaa mitä olet tehnyt kuukausia, eli et mitään.
Persaukiselle vapaus on vankila.
2010
- Anonyymi
Mitä yhteistä on Saaritulkulla, Tapsalla, Senssulla ja tällä uudella Määdmänillä?
-Suurin yhdistävä tekijä on roikkua heittämässä lokaa matkakohteen päälle, josta kuitenkin he kaikki haaveilevat.
Tapsa tosin tunnustaa haaveilevansa bussimatkasta Pattayalle ja Saaripökäle on siellä rampannutkin etsimässä uutta ilmaista avustajaa.
Tuollaiselle vihakampanjalle ei ole mitään järjellistä syytä. Kyse on siis mielenterveysongelmista.
Toinen iso yhdistävä tekijä on että naista näillä ei ole kellään ja naiset eivät heitä kiinnosta. Heillä on myös lukihäiriö ja ymmärryshäiriö kaikissa muodoissaan.
Kolmas asia on silmiinpistävä, jossa nämä herrat (mikäli heitä on enemmän kuin yksi)
ovat yhtä mieltä on se että suomalaiset ovat niin köyhiä, ettei heillä ole varaa oikeasti matkustaa Pattayalle.
Kun joku todistaa että on, alkaa järjetön poru että "niin mutta ei sillä oo varaa koko ajan syödä noin..." , sen jälkeen kun on ensin haukuttu toisten annokset ja kehuttu porukalla omat voileivät.
Yhdestä asiasta on vielä huomautettava, -Tapsan kuvat ovat netistä ja Senssulla ei ole kuvia ollenkaan. Luopui yrityksistä kuvata kuvaruutua jo vuosia sitten.
Emme tule myöskään koskaan näkemään "Määdmänin" kuvia, joka on ilmiselvä Onkopojan paluu Saarikreisin puurokattilasta.
Sitä se marraskuun sairaseläke taas teetti. Megalomanialla varustetun humalatilan.
2010- Anonyymi
Hassuja kommentteja, mutta arvatkaa kuka on ollut paratiisissa todistetusti, eikä vain puheita, jopa valokuvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hassuja kommentteja, mutta arvatkaa kuka on ollut paratiisissa todistetusti, eikä vain puheita, jopa valokuvia.
Sehän se onkin maailman ihme että joku on käynyt oikein Pattayalla. 150 000 suomalaista käy vuosittain Thaimaassa ja kolmasosa heistä Pattayalla. Siinä ei ole mitään ihmeellistä kenenkään muun mielestä kuin köyhäpasasen mielestä. Ainoa kummallisuus on siinä että miten voit kehuskella käyneesi Pattayalla kun samaan aikaan haukut sen syvimpään helvettiin? Etkö osaa päättää onko se kamala lomakohde vai ihana lomakohde?
Ei kai kukaan tietoisesti mene lomalle hirveään rotanloukkuun jossa myrkytellään ja vainotaan senioreita ja jopa tuputetaan seuralaispalveluita vaikka seniori ei sitä halua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän se onkin maailman ihme että joku on käynyt oikein Pattayalla. 150 000 suomalaista käy vuosittain Thaimaassa ja kolmasosa heistä Pattayalla. Siinä ei ole mitään ihmeellistä kenenkään muun mielestä kuin köyhäpasasen mielestä. Ainoa kummallisuus on siinä että miten voit kehuskella käyneesi Pattayalla kun samaan aikaan haukut sen syvimpään helvettiin? Etkö osaa päättää onko se kamala lomakohde vai ihana lomakohde?
Ei kai kukaan tietoisesti mene lomalle hirveään rotanloukkuun jossa myrkytellään ja vainotaan senioreita ja jopa tuputetaan seuralaispalveluita vaikka seniori ei sitä halua.Sinäkin käyt ? vaiko vain palstalla.
- Anonyymi
Tuossa on kuva ötökkä pullosta... Mistähän netistä noin äkkiä löydät samalla taustalla...[url=https://aijaa.com/o9GuyK][img]https://img.aijaa.com/m/00994/15195584.jpg[/img][/url]
Kambodzan vapaaherra!- Anonyymi
Siinähän se joo Tapsa seisoo pöydällä? Niinkuin sensukka laitteli kuvan Lidlistä ostetusta nuudelipussista todisteeksi että on Chiang Maissa. Samalla vaivalla voit laittaa sen viisumisi tuohon pöydälle ja peittää en muuten mutta jätä se Tapani tai Tapio näkyviin, niin tiedämme että se on Tapsan viisumi Kampotissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän se joo Tapsa seisoo pöydällä? Niinkuin sensukka laitteli kuvan Lidlistä ostetusta nuudelipussista todisteeksi että on Chiang Maissa. Samalla vaivalla voit laittaa sen viisumisi tuohon pöydälle ja peittää en muuten mutta jätä se Tapani tai Tapio näkyviin, niin tiedämme että se on Tapsan viisumi Kampotissa.
Se ei onnistu koska Kampotissa ei ole mitään Tapsaa. Jos tarve on todistella niin Visan kuvaaminen pöydällä on aivan yhtä helppoa kuin hyönteismyrkkypullon.
- Anonyymi
On sitä rahaa vieläkin. ettei paskalle taivu.
- Anonyymi
Ei se juutalainenkaan siitä maksa mitä oli!
Aimolla oli kerran rahaa kuulema tosi paljon... tsiljoonia... nyt ne on olleet 34 vuotta sijoitettuna korkea tuottoisiin sijoituksiin ja tulee aimon tilille ihan näinä päivinä... on olleet jo tulossa 33 vuotta mutta rahan siirrot kestää nykyään.... heti kun sitä rahaa tulee niin makselen velat ettei tarvi piileskellä verhojen takana kyyryssä ja huutaa eri äänellä oven takana oleville velkojille että ei täällä asu ketään senseitä...
Sitten loppu rahalla ostellaan jahteja, laatu pyöriä, ranta huviloita, laatu juomaa kuksaan, doppareita ja mennään geilaamaan... siitä on ollut puhetta jo 34 vuotta.
Voi olla että ne rahat tulee jo huomenna... meen heti aamusta kattomaan auto maatilta. Sitten mennään bussilla pattanjalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005