Mitä luvattiin ennen vaaleja, EU ei ollut huolestunut edellisen hallituksen talouspolitiikasta, mutta nyt on. "Velkaantuiselle laitetaan stoppi", lupasivat persutkin.
Politiikka|Budjetti
EU-komissio huolestui Orpon hallituksen rahankäytöstä
Komissio pyysi Suomelta lisätietoja siitä, miksi julkiset menot ovat kasvamassa ensi vuonna niin paljon.
Teemu Muhonen HS
16:10
Euroopan komissio huolestui Petteri Orpon (kok) hallituksen rahankäytöstä.
Komissio pyysi lokakuun lopussa Suomelta lisätietoja ensi vuoden talousarviosuunnitelmasta. Suomi vastasi kirjeeseen torstaina.
EU suositti kesällä Suomea hillitsemään ensi vuoden julkisten menojen kasvun enintään 2,2 prosenttiin. Lisätietopyynnössään komissio toteaa, että Orpon hallituksen suunnitelmassa menot ovat kasvamassa ”selvästi enemmän” eli peräti 4,8 prosenttia.
Komissio huomauttaa myös, että ensi vuoden julkisen talouden alijäämä on kasvamassa 3,2 prosenttiin eli yli vakaus- ja kasvusopimuksen kolmen prosentin rajan.
EU-komissio huolestui hallituksen talousolitiikasta
Anonyymi-ap
1
93
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858509
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513176
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 382414
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292086