ISS-palvelut oy ja

rtk-palvelu oy?

Onko kokemuksia näistä yhtiöistä? Toimivatko paremmin kuin Sol? Olen hakenut kesätöitä ko yhtiöihin ja haluaisin kuulla mielipiteitä.

23

7547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iss

      Sain olla ISS:n töissä tasan kuukauden. Olin tyhmä siinä uskossa että pitävät kun hyvin teen työni. Sanoin itseni irti toisesta työpaikasta. Antoivat potkut. Nyt kolme alaikäistä lasta asuntovelka hyvässä lykyssä 3kk:den karenssi.

      • niin kertoisin

        ihan suoraan,mutten viitsi täällä foorumeilla.

        T:ISS:läinen


    • Inkku

      RTK:lla maksetaan palkat ajallaan eli 10:s ja 25:s päivä. TES:iä noudatetaan, kunhan olet tarkkana. Jos itse lipsut, etkä viitsi tai uskalla sanoa vääryyksistä, niin kyllä ne kusettaa. Aina kyllä korjataan palkka ym. virheet, kunhan valittaa. Palkat on TES:in mukaisia, ainakin jos kuulut liittoon, järjestäytymättömille maksetaan aina ykkösluokan eli alimman palkkaluokan mukaan vaikka olisi millainen kohde. Firma on vakavarainen ja hyvinhoidettu.

      • mitätapahtui

        Lassila ja tikanoja toimii samalla lailla vuosikymmeniä.


      • Anonyymi

        Iss.llä ei saa olla flunssassa. Vaikka terveydenhoitaja sanoi että ei saa mennä kuumeisena töihin. Eli lopputili. Ajat omalla autolla ja soitat työpuhelut omasta puhelimesta. Jne. Hoh hoijaa. Juoruilua. Naurettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iss.llä ei saa olla flunssassa. Vaikka terveydenhoitaja sanoi että ei saa mennä kuumeisena töihin. Eli lopputili. Ajat omalla autolla ja soitat työpuhelut omasta puhelimesta. Jne. Hoh hoijaa. Juoruilua. Naurettavaa.

        Yleensä sol ei anna työ puhelinta,mutta ISS ja l&t antavat mobilog käytön takia, ja siitä on helppo leimata tunnit. Ainakin jokunen vuosi sitten sol ei oltu edistytty yhtään tuon takia.


    • Inkku

      polkee hintoja eli tekee siivouskohteisiin alihintaisia tarjouksia. No, sen ymmärtää jokainen, että siivoojan ajasta otetaan silloin aika reipas siivu pois eli sama työ pitää tehdä puolta pienemmässä ajassa. Tietenkin palkka on myös puolta pienempi.

    • siivooja

      ISS-siivousalan pISS

    • ...............

      issillä olen ollut jo kauan ja palkat tulee ajallaan, työkaverit on siedettäviä ja töitä riittää niin paljon kun jaksaa tehdä, ja niistä myös maksetaan.

    • Essi

      Pidä varasi, sillä ISS:llä joka välissä yritetään jättää maksamatta tai teettää ylimääräistä ja esimiestyö on ihan... Varsinkin jos joudut kohteeseen jossa on sivutöinään siivousta tekeviä esim. opiskelijoita, aloittelijoita tai olet yksin. Jotkin isot päiväkohteet, jossa on olleet samat pahansisuiset akat töissä jo 80-luvulta asti on ihan okei, koska pomot ei oikein uskalla kyykyttää niitä eikä välttämättä sitten muitakaan.
      Sol:ista en tiedä, olen välttynyt siltä.

    • luuttumoppi

      Oli kokemus, en ikinä mene ISS:lle enää.
      Olin linja-autosiivoojana. En tiedä millainen bonusjärjestelmä niillä on, onko niin että esimies saa mannaa siitä, että teettää mahdollisimman halvalla.
      Minut laitettiin yösiivojaksi linja-autoja jynssämään risalla pölynimurinjäänteellä ja kulahtaneilla mopintapaisilla.
      Kiire oli kauhea. Oksennusten korjaamisista ei maksettu ylimääräistä, se oli pelkkä luontaisetu, että korjasi onnettomilla räsyillä.
      Mitään ylityölisiä en saanut, pelkkä perustuntipalkka. Korvissa alkoi viheltää kun 10.yö peräjälkeen oli menossa. Uudenvuodenseutu tuli kylmästi ilman mitään juhlapyhä tms. korvauksia, maksettiin vain se surkea tuntikorvaus.
      Otin lopputilin. Yököttää kun näenkin sanan ISS.
      Voi olla, että jollain toisella on paremmat kokemukset, mutta minua kohdeltiin näin.

      • luuttumoppi

        Virhe sanassa ylityölisä. Pitää olla YÖTYÖlisä


    • tympääntynyt firmojen kuset...

      Jos menet kyseiseen firmaan,niin neuvon kirjoittamaan tuntipalkan sopimuksiin! Sillä mminulle maksettiin 70 sent vähemmän mitä tunnille sovittu! Iso firma 60 000 työntekijää eri maissa ja firma ei maksa mitä lupaa! Huonoa mainosta!Kyllä siivoojia kusetetaan minkä ehditään, stoppi touhulle!

      • Aisha

        ISS:lle en kehottais ketään menemään. Itse olen siivonnut monissa siivousalan firmoissa ja ISS on ollut ehdoton riman alittaja! Jokaisesta eurosta saa taistella... ja jos tosiaan haluaa pitää huolen siitä että saa sen minkä TES määrää, saa kuulla vaativansa sellasta mitä ei ole ansainnut. Töitä pitäis tehdä jatkuvasti ilmaseksi ja koko ajan jaksetaan muistuttaa, että tarjoukset kusee huonojen työntekijöiden takia. Itse huomautin esimiehilleni huomaamistani epäkohdista ja olin pian entinen työntekijä... Onneksi joissakin työpaikoissa arvostetaan vielä sitä, että työntekijä on valveutunut ja tietää oikeutensa. Irtisanomisen jälkeen kaikissa työhaastatteluissa joissa kävin sanottiin ettei ne pidä sitä että mut oli ISS:ltä irtisanottu negatiivisena asiana :) Nykyään parempi duuni, parempi palkka ja ihmisarvoa kunnioittava työnantaja.


      • emmekä sa soittaa
        Aisha kirjoitti:

        ISS:lle en kehottais ketään menemään. Itse olen siivonnut monissa siivousalan firmoissa ja ISS on ollut ehdoton riman alittaja! Jokaisesta eurosta saa taistella... ja jos tosiaan haluaa pitää huolen siitä että saa sen minkä TES määrää, saa kuulla vaativansa sellasta mitä ei ole ansainnut. Töitä pitäis tehdä jatkuvasti ilmaseksi ja koko ajan jaksetaan muistuttaa, että tarjoukset kusee huonojen työntekijöiden takia. Itse huomautin esimiehilleni huomaamistani epäkohdista ja olin pian entinen työntekijä... Onneksi joissakin työpaikoissa arvostetaan vielä sitä, että työntekijä on valveutunut ja tietää oikeutensa. Irtisanomisen jälkeen kaikissa työhaastatteluissa joissa kävin sanottiin ettei ne pidä sitä että mut oli ISS:ltä irtisanottu negatiivisena asiana :) Nykyään parempi duuni, parempi palkka ja ihmisarvoa kunnioittava työnantaja.

        olen iss:lla pohjoissuomessa emmekä saa itse soitaa koskAN PALKKAHALLINTOON HKIIN, ja palkoissa koko ajan väärin maksettu. Etsin koko ajan muuta työtä tilalle.


    • tanpe2013

      Välttäkää noit monikansallisfirmoja!!

      Minä olin 5 vuotta ISS:llä ja 4,5 vuotta SOL:lla.
      Minun kohteita olivat mm. toimistot, korjaamot ym..

      Palkka oli huono, töitä oli aikaan nähden liikaa. Eräässä paikassa paikan työntekijätkin ihmettelivät että miten kerkeän tekemään yksin koko lafkan samassa ajassa, kuin edellisellä firmalla saman työn oli tehnyt 2 työntekijää kiireapulainen ja heilläkin oli kiire ( paikassa oli joka toinen päivä ns. perusteellinen pesu, jossa pestiin desifioivalla aineella kaikki kosketuspinnat erikseen. Kiireapulainen oli noina päivinä apuna.)

      Enhän minä tuohon aikaan ehtinyt. Työajaksi oli laskettu 6,5h/ vrk ja minulla meni joka ilta/yö n. 7-9h. Palkkaa en saanut kuin tuon 6.5h ilta ja yölisät.

      Esimieheltä kysyessäni, hän sanoi että jätä tauot välistä ja tule aikaisemmin.

      Nyt olen ollut pienehkössä (3 työntekijää omistajat) siivousalan firmassa töissä.
      Palkka on 50 cnt parempi tunnille ja kiire ei ole noin kova. Omistaja kyselee aika-ajoin miten on mennyt ja onko kerennyt. Tilit tulee ajoissa lisineen. Koskaan ei ole ollut huomauttamista palkansaannista.
      Hauskinta oli kun minulta hajosi auto ja olisin joutunut rämpimään 4 km matkan kotia joka ilta. Omistaja pariskunta haki ja vei minut kotiin töistä ilman eri korvausta.

      Minulla on käynyt tuuri työnantajan suhteen.
      En siis halua yleistää että iso on paha ja pieni hyvä. Mutta minun kohdalla näin kävi ja en voisi enää harkitakkaan siirtyä isojen siivousfirmojen leipiin.

    • Saunamaija

      Asolantie 14 A rapun ja saunan siivous todella huonoa.Tänään eli tällä viikolla ei ole siivottu edes rappukäytäviä puhumattakaan saunan siivouksesta.
      Minulla on joka prjantai saunavuoro toisena vuorona,joten olen monena perjantaina
      vetänyt pöly kasoja pukuhuoneen lattialta ja kerran oli laskettu ilmeisesti letkulla vettä pukuhuoneen lattialle niin,että litisi jalkojen alla.Tiedän,ettei edelliset käyttäjät
      Ole tehneet sellaista.
      Toivon todella,että asiaan tulee parannusta,ennenkuin pöpöt alkaa leviämään.
      Olen kertonut isännöitsilälle asiasta ja hän on myös ottanut yhteyttä ISS:ään.

    • Anonyymi

      ISS huoltoyhtiö maailman paskin huoltoyhtiö minkä tiedän,eivät hoida työtehtäviään...tuollaiselle laiskaperseille en maksaisi senttiäkään palkkaa....vaan potkut jokaiselle,joka iikka
      T: todella katkera uusi muuttaja

    • Anonyymi

      ISS siivous maine on mennyt monella paikkakunnalla, koska kohde ajat on aivan liian tiukkoja, ja välineet kaikki hajoaa käsiin.

    • Anonyymi

      Mopit ym. Käytetään mahdollisimman loppuun, ja samoja huonoja resuja saa roskiin viskata sitä mukaa kun pyykkiä pesee. Kyllä isoilla firmoilla on eroja esimiesten kesken, kuka tilaa ajoissa kunnon tavaraa ja ketkä säästää väärässä paikassa. L&tllä on sama homma. Tavaroiden perään saat kysellä vähän väliä, ja korkeintaan keikka porukka saa kunnon kamat työhön, mikä on epäreilua.

      • Anonyymi

        Solilla sama homma,ikivanhoja moppeja jotka kierrätetään kohteesta toiseen, käynyt kouluttaja yms paikan päällä luennoimassa uutuustuotteista jotka eivät kumminkaan näy meidän kohteissa,näytetään upouusia välineitä ja itse saamme vuosikausia vanhoilla välineillä toimia. Säästöä nääs...


    • Anonyymi

      Coorilla sama homma.. säästetään, säästetään ja vielä kerran säästetään.. Tavarat hajoilee käsiin ja yhtä paitaa saa koko ajan juoksuttaa kotia pesuun kun ei ole varapaitaa.. Jotain kun pyytää niin pyöritellään vaan silmiä. Silti itse pitäisi koko ajan joustaa jne jne

    • Anonyymi

      Tavara tilaus on niin kallista,että tähän asti siinä on yli satasen tilaus raja, ja on todella kurjaa että isot firmat säästää väline ym. Hankinnoissa aivan liikaa, ja sitten ihmetellään kun työt on vaikea hoitaa romuilla. Olen vienyt asiaa aina ylemmälle palvelu päällikölle asti, joka on luvannut tehdä asialle jotain, mutta eri asia mitä. 🙄

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe