70 euroa kuussa ruokaan

30

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkoititko viikossa vai oikeasti kk

      • Anonyymi

        Minulla on n100e viikko ostokset, yksi henkilö.


    • Anonyymi

      Lue linkki.

    • Anonyymi

      Voiko 70 eurolla syödä terveellisesti ja riittävästi ? Kai sillä hengissä voi pitää
      itsensä, mutta on eri juttu mitä se kunnolle ja terveydelle tekee.
      Tuskin ainakaan itse pystyisin 70 eurolla selviämään kuukauden ruokalaskuista.

    • Anonyymi

      Kuussa ei ole käyty.

      • Anonyymi

        Kuu on juustoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuu on juustoa.

        Camenbperttiki oli homeessa jo ostohetkellä.


    • Anonyymi

      Linkissä ei kerrota mitä nuo ihmiset ostavat syödäkseen. En edes yrittäisi noin pienellä pärjätä, syön paljon hedelmiä ja tuoreita vihanneksia, niihin menee rahaa, mutta ovat terveellisiä. Kun on vain yksi kauppa sellaisen matkan päässä että kannattaa käydä, niin ei voi säästää käyttämällä monen eri kaupan tarjouksia, joten se onnistuu vain liikepaikoilla, siinä mielessä suurelle osalle turha vihje. Onneksi rahaa vielä, ja toivottavasti jatkossakin, riittää ruokaan ettei tarvitse ruoasta alkaa pihistämään.

    • Anonyymi

      Onkohan se koko totuus. Ymmärrän jos ei ole rahaa enenpään niin silloin on pakko tulla pienellä toimeen. Eipä siinä sitten ruokita lapsia eikä lastenlapsia.

      • Anonyymi

        Ei kai 63-vuotiaan tarvitse ruokkia lapsiaan ja lapsenlapsiaan ?
        Lapset voisivat auttaa 63 vuotiasta.


    • Anonyymi

      Tilasin kahden viikon ruuat kotiin tuotuna noin 170 euroa, ihan tavalliset ostokset ilman herkkuja, jotain vielä unohdin.

    • Anonyymi

      Jos tuo johtuu vain nuukuudesta, sitä en ymmärrä, minusta ruoka on se vihoviimeinen asia jossa pihistellään muuten kuin pakon edessä. En tarkoita liioin törsäämistä tms. mutta laadukkaiden raaka- aineiden hankintaa ja sellaista ja silloin tällöin jotain pientä hyvääkin.
      En ole lantilleen laskenut mutta eiköhän sitä päälle 300 € kuukaudessa ruokaan mene ja viinaankin 60- 80 €.
      Rahahan on käyttöä varten.

      • Anonyymi

        No, itse kyllä ajattelen, että ruokahan on ensimmäinen, mistä säästetään. Siirrytään halvempiin tuotteisiin esim.
        Muita säästökeinoja kun ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, itse kyllä ajattelen, että ruokahan on ensimmäinen, mistä säästetään. Siirrytään halvempiin tuotteisiin esim.
        Muita säästökeinoja kun ei ole.

        Säästäminen ihan vain nuukuuden takia on eri asia kuin säästäminen välttämättömyydestä, pakon sanelemana, mainitsen asian kyllä kommentissani klo 10:59! Ja siinä myös kerron että ellei ole pakko, laadukkaasta ruoasta säästäminen on vihoviimeinen säästön paikka jos rahaa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, itse kyllä ajattelen, että ruokahan on ensimmäinen, mistä säästetään. Siirrytään halvempiin tuotteisiin esim.
        Muita säästökeinoja kun ei ole.

        Ostan ruokaa ja pyrin syömään hyvin ja terveellisesti ja hintoja erityisesti kyttäämättä ja kauppojen tarjouksia katsomassa ja vertaamassa kiertelemättä niin kauan kuin raha siihen riittää. En hanki paljonkaan herkkuja, en osta ruokaa eli lähinnä raaka- aineita niin että tulisi pois heitettävää, kunnioitan ruokaa ja sitä että ruokaa ylipäätään on.
        Jos lähdetään jollekin Exel- taulukkojen laadintalinjalle ruokaostosten ja säästämisen kanssa kuten eräs linkin kohde kuuluu tehneen, minusta siinä aletaan olla jonkin sortin hulluuden partaalla...ainakin minä olisin hyvin nopeasti!


    • Anonyymi

      Joskus käy niin kun ikää tulee kaipaa samaa yksinkertaista ruokaa kuin lapsena :)

    • Anonyymi

      Kuoriperunoita ja läskisoossia. Vankkaa perussafkaa muinoin.

    • Anonyymi

      Itselläni kuluu n. 200-250€ / kk.

    • Anonyymi

      Aikamoinen taikuri pitää olla, jos pystyy hankkimaan viikon terveelliset ja riittävät ruokatarpeet 16,33 €:lla.
      Uskallan epäillä, että joku siihen pystyisi.

      Syön mielestäni terveellisesti, enkä ostele herkkuja. Tuoteselosteet luen, enkä osta esim. leikkelettä, jossa ei ole lihaa nimeksikään, vaikka se olisi miten halpaa tahansa.
      Tuotteen laatu on tärkein kriteeri ostopäätökseeni.
      Valmistan ruokani itse, eineksiin en koske. Sellaisia ruokia, joita voi pakastaa, teen ison annoksen kerrallaan.

      Ulkomaisista hedelmistä ostan ainoastaan banaaneja. Kotimaisia marjoja kerään ja ostan kesällä pakastimet (2kpl) täyteen.

      Ruokaostoksiini menee n. 70€ viikossa.

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        Kuka vaan voisi halutessaan elää viikon ruoalla jonka saa 16,33 Eurolla mutta sen jälkeen olisi kyllä nälkä ja pitäisi ihan oikeasti jo saada ruokaa...Sehän menee niin että ihminen pärjää syömättä noin kaksi viikkoa ja juomatta kaksi vuorokautta.


      • Anonyymi

        Sama summa itelläkin. Joskus n 50 €/vk. Hedelmiä en juurikaan osta vaan juureksia ja vihanneksia, eli sitä mikä itelle maistuu. Ihan perusruokaa laittelen.


      • Anonyymi

        Minullakin menee viikossa ruokaan noin 60-70 euroa, riippuu vähän pitääkö täydentää ruokakaappia pitempikestoisilla tuotteilla (jauhot, sokeri, pastat ym,). Minä en osta koskaan banaaneja, niissä kun ei ole oikein mitään terveellistä, ostan yleensä mandariineja, klementiinejä tai satsumia, riippuu sesongista mitä on saatavilla, viikossa niitä menee minulla n. 3 kg, mutta eipä se tee laskussa kuin vajaan kympin viikossa. Leivän päällä käytän vain juustoa, en koskaan mitään lihaleikkeleitä tai makkaraa. Minä saatan kyllä ostaa joskus suklaalevyn tai karkkipussin, mutta ne eivät talouttani kaada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin menee viikossa ruokaan noin 60-70 euroa, riippuu vähän pitääkö täydentää ruokakaappia pitempikestoisilla tuotteilla (jauhot, sokeri, pastat ym,). Minä en osta koskaan banaaneja, niissä kun ei ole oikein mitään terveellistä, ostan yleensä mandariineja, klementiinejä tai satsumia, riippuu sesongista mitä on saatavilla, viikossa niitä menee minulla n. 3 kg, mutta eipä se tee laskussa kuin vajaan kympin viikossa. Leivän päällä käytän vain juustoa, en koskaan mitään lihaleikkeleitä tai makkaraa. Minä saatan kyllä ostaa joskus suklaalevyn tai karkkipussin, mutta ne eivät talouttani kaada.

        En osta koskaan mandariineja, klmentiinejä tai satsumia, niissä kun ei ole muuta kuin kuoret, sokeria ja vettä. Vältän veden ostamista ja kantamista, vettä saa kotona hanasta. Jonkin verran vettä on kannettava mukana kun Alkosta ostaa mutta ei mennä nyt herkkujen puolelle.


    • Anonyymi

      Meidän kahden hengen taloudessa 400 euroa riittää.

    • Anonyymi

      Aattelin ostaa tuollasen kärryn 70 euroa. Hakea kaupasta vain se mitä tarvitten. Ei mitään turhaa tai heräteostosta. Pitkässä juoksussa säästää pitkän pennin kun ostan punalapputuotteita ja jaksan vetää kerralla verrattuna muovikassilla kantaa
      https://www.lemara.fi/tuote/campus-shopper-isak

      • Anonyymi

        Pyöräkassi on loistava keksintö. Muista valintaa tehdessäsi tsekata, että kassin
        pohjalla on tukeva ja kestävä "levy", että on helppo pakata ja helppo vetää,
        ettei se ole mikään "perunasäkki".
        Tuttuni sahasi minulle kassin mittojen mukaan vanerista (tai mitä lie levyä ollut)
        pohjakappaleen, että maitotölkit pysyy pystyssä ja muut tavarat saa myös hyvin
        pakattua. Olen laiska kaupassa kävijä ja ostan monen päivän ruuat kerralla,
        se vaatii tukevan pohjan kassilta.
        Pyöräkasseja on aika edullisesti saatavana. Viimeiseni maksoi kolmekymppiä
        jokunen vuosi sitten. Se oli ihan siisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräkassi on loistava keksintö. Muista valintaa tehdessäsi tsekata, että kassin
        pohjalla on tukeva ja kestävä "levy", että on helppo pakata ja helppo vetää,
        ettei se ole mikään "perunasäkki".
        Tuttuni sahasi minulle kassin mittojen mukaan vanerista (tai mitä lie levyä ollut)
        pohjakappaleen, että maitotölkit pysyy pystyssä ja muut tavarat saa myös hyvin
        pakattua. Olen laiska kaupassa kävijä ja ostan monen päivän ruuat kerralla,
        se vaatii tukevan pohjan kassilta.
        Pyöräkasseja on aika edullisesti saatavana. Viimeiseni maksoi kolmekymppiä
        jokunen vuosi sitten. Se oli ihan siisti.

        Juu, kyllä halvalla siistin saa, mutta ei kestävää kärryä. Minulla on niin tilava kärry, että käyn kaupassa vain kerran viikossa ja ostokseni mahtuvat hyvin kärryn kassiin. Kärryssä on myös taittuva runko, joten se on kätevä laittaa roikkumaan kärryn rungossa olevasta koukusta kauppakärryn etu- tai takalaitaan, eikä tarvitse kärryä likaisine pyörineen kauppakärryyn nostaa, kuten monet näkyy tekevän.


    • Anonyymi

      Meitä on kaksi. Hintojen nousta ei selviä enää kuukauden ruokamarketin
      ostoksista alle 600 euron.

      • Anonyymi

        Älä osta K-marketista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä osta K-marketista.

        Ostan "Rismasta". Se on edullinen. Summa sisältää kaiken mitä sieltä kotiin
        saa ja tarvitsee saippuoita, hammastahnaa, pyykinpesuaineita, wc-paperia
        ynnä muuta myöten.

        Ei se ole minusta paha summa, hinnannousut nostivat sitä.
        Ruoka saisi tietysti olla edullisempaakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      105
      3424
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      84
      3292
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      323
      1976
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1469
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1266
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      898
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      132
      850
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      777
    Aihe