Runsas vuosi sitten hankkimamme Samsung-pakastin jäähtyilee epäsäännöllisin väliajoin (3 - 10 vrk) itsestään n. 12 - 24 tunniksi hyvin kylmäksi, alle -30 asteen lämpötilaan, ja palaa sen jälkeen itsestään takaisin -19 asteen asetuslämpötilaan. Laitteen oma lämpömittari näyttää koko ajan -19 astetta. Pakastimen sisällä olevat todelliset lämpötilat on mitattu Ruuvi-anturilla sekä tavallisella ulkolämpömittarilla. Huomasimme vian/ominaisuuden ensin siitä, että joinakin päivinä pakastimesta otettu jäätelö oli aivan kivikovaa.
Samsungin huolto on käynyt katsomassa laitetta kolmeen kertaan ja vaihtanut joitakin osiakin (takakansi ja ohjainyksikkö), mutta vika ei ole korjaantunut. Sen sijaan Samsung väittää, että kyseinen käyttäytyminen on aivan normaalia automaattisulatuksen (auto-defrost) toimintaa. Onko tosiaan?
Noita -30 asteen päiviä esiintyi lämpimänä vuodenaikana (kesä-syyskuussa), mutta nyt syksyllä (loka-marraskuussa) laite on toiminut mielestäni normaalisti. Edellisten kolmen viikon aikana mitään huippukylmiä lämpötilalukemia ei ole esiintynyt, mutta automaattisulatus näkyy vajaan 2 vuorokauden välein niin, että pakastin lämpenee noin 0,5 - 1 asteella 1 - 2 tunniksi, ja sitä ennen näkyy usein lyhyt "esijäähdytys", jolloin pakastin jäähtyy lyhyeksi ajaksi (selvästi alle tunti) vajaan asteen verran.
Kysymykseni on, että oletteko te muut havainneet omissa automaattisulatuksella varustetuissa pakastimissanne tuollaista käyttäytymistä, että pakastin jäähtyy itsestään koko päiväksi (tai yöksi) hyvin kylmäksi (noin -30 asteeseen)?
Pakastin jäähtyilee itsestään -30 asteeseen puoleksi vuorokaudeksi kerrallaan
Anonyymi-ap
1
716
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191692
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991508Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37973Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38851Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50806Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37750Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37730