Tiibetinterrieri...

Sinna

Heips... Kertoisitteko omia kokemuksia Tiibetinterriereistä. Olen miettinyt sellaisen hankintaa ja olisi kiva tietää lisää hyviä ja huonoja kokemuksia. Jos satut tietämään myytäviä pentuja niin ilmoita ihmeessä. Pitäisin koiraa ihan vai seurakoirana en näyttelyissä...

5

5704

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen omistaja

Heippa!

Entisenä tibben omistajana (ja rotuun perehtyneenä) voin kertoa, että ne on mainioita seurakoiria, todella iloisia, energisiä ja kiintyvät tavattoman paljon perheeseensä.

Meidän tibbe oli suht tottelevainen ja välillä melko herkkä haukuinen, mutta tässä haukku hommassa oli omaakin mokaa rutkasti koulutksessa mukana, koska en vielä silloin kakarana tiennyt oikeita keinäja kyseisen tavan kitkemiseen.

Tibbe tarvii melko paljon toimintaa ja sen turkki on harjattava ja kammattava säännöllisesti, ettei se pääse takkuuntumaan. Trimmaus on helppo suorittaa itse, ei tarvitse tuhlata siis rahaa kalliisiin trimmaajiin.

Kyseisen rotu on kuin luotu agility harrastukseen sen ketteryyden ja sitkeyden takia.

Meidän tibbe pelkäsi hieman lapsia, vaikka ei käyttäytynytkään agressiivisesti lapsia kohtaan, ei ollut vain tottunut niihin. Huono puoli tässä paimentaja rodussa oli se, että se painoi pihalta julmettua vauhtia juoksevien ihmisten perään ja pomppi haukkuen heidän ympärillään, koska kuvitteli paimentavansa näitä "otuksia". Muuten se kyllä totteli komentoja hyvin.

Tibbe on siis kohtuullisen iso töinen, mutta todellakin vaivansa väärti. Mikään muu minulla tai tuttavillani ollut koira rotu ei ole yhtä avoimen vilmittömästi ja riemukkaasti osoittanut suuren sydämensä kiintymystä omistajaansa kohtaan =)

Niin se piti vielä sanoa, että tibbe on pitkä ikäinen ja melko terve rotu!

• tupu

Edelliseen kirjoittajaan voin pitkälti yhtyä.mä omistan 6 vuotiaan tibbe-nartun ja täytyy sanoa, että rodun luonne on mitä hurmaavin! Tibbellä on suurin sydän ja huumorintajua! Itsepäisiäkin ne osaa olla ja myös meillä esiintyy haukkumista jonkin verran, mut ei liikaa, edelleen ollaan väleissä naapureiden kanssa..heh.
        Tibbeni on todella lapsirakas ja tykkää eritoten pienistä vauvoista. Tibbet kiintyvät hyvin paljon omistajaansa ja perheeseensä. Turkkihan siis vaatii hoitoa, jotta se pysyisi kunnossa.Tibbe kannattaa ja pitää opettaa pennusta saakka pesuun/kuivaukseen/kampaamiseen.Asiantunteva kasvattaja kyllä opastaa sinua turkin hoidossa.Lisää tietoa rodusta ja pennuista www.tiibetinterrierit.com tai käy seuraamassa kesustelua www.tiibettilaiset.tk
        Onnea pennunhankintaan!

• oli tibbe.

Mukava koira mutta minun mielestä kiintyy enemmän yhteen ihmiseen kuin koko perheeseen. Itsepäisiäkin osaavat olla :) Turkkia kyllä tosissaan täytyy hoitaa mutta jos näyttelyissä ei käy niin kesäksi kannattaa keventää turkkia reilusti! Koiramme kuoli vanhuuteen pari vuotta sitten. Ihana koira mutta huomasin että tibbe ei ole minun rotuni..

• Lovskars

Meillä on neljä tibbeä.
      Se on terve ja pitkäikäinen rotu, erinomainen perhekoira joka myös rakastaa lapsia.
      Turkissa on oma työnsä, mutta kun sen harjaa kerran viikossa ja pesee joka toinen viikko - pysyy turkki takuttomana.
      Tiibetinterrieri on alkujaan vahtikoira - mistä sen osittainen haukkuminen johtuu. Sen tehtävänä on ilmoittaa paimentolaisleiriin että että leiriä on lähestymässä vieras - ja sen se ilmoittaa haukulla. Tänä päivänä tibbe haukkuu kun huomaa jonkun tunkeutuvan sen reviirille, soittaa ovikelloa, mutta lopettaa haukkumisen kun omistaja "ottaa ohjat käsiinsä".

Surffaile kasvattajien sivuilla, ja kysele pentueista. Kaikki tibbekasvattajat ovat hyvin vastuuntuntoisia ja niiltä saa apua jos tarvii.
      www.tiibetinterrierit.com

• Sinna

Kiitosta kaikille hyvistä kommenteista... Meillä on nyt ollut kuukauden päivät ihana tibbevauva... Toki saa jatkossakin laittaa juttuja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3057
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2801
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      184
      2428
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2155
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1476
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13