Milloin pitää muuttaa pois?

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009961972.html

Muuton kanssa vitkutellut vuokralainen vaati entiseltä vuokraisännältään ja tämän uudelta vuokralaiselta korvauksia lähes 5 000 euron edestä. Omakotitaloa vuokrannut nainen oli itse irtisanonut vuokrasopimuksen lokakuun 2022 lopussa. Tämän jälkeen hän oli sopinut vuokranantajansa kanssa ajankohdan, jolloin muuttaisi pois. Vuokrasopimus määrättiin yhteisellä sopimuksella päättymään.

Vuokralaisen muutto uuteen asuntoon estyi ja vuokralainen halusi peruuttaa aiemman vuokrasopimuksen purun. Vuokranantaja oli kuitenkin jo ehtinyt vuokrata asunnon toiselle henkilölle, joten peruminen ei ollut enää mahdollista. Vuokralaisella oli maksuja rästissä, eikä hän lähtenyt talosta vapaaehtoisesti, joten vuokralaisen tavarat kannettiin ulos, osa peräkärryyn ja osa lumiseen maahan.

Oikeus huomioi, että vuokrasuhteen päättyminen ja uuden vuokralaisen tulo olivat vuokralaisella tiedossa etukäteen. Näin ollen syytetyt eivät olleet vastuussa muutosta aiheutuneista kustannuksista. Päijät-Hämeen käräjäoikeus tuomitsi vuokranantajan, 58-vuotiaan miehen omakädenoikeudesta 30 päiväsakon suuruiseen rangaistukseen.

Oikeus hylkäsi kaikki vuokralaisen korvausvaatimukset.

--

Vuokralainen jättää maksuja rästiin, eikä noudata itse tekemäänsä sopimusta, joten hänen pitää haastaa vuokranantaja oikeuteen.

Huonosti kävi ja onneksi oikeus näki epärehellisen vuokralaisen pään läpi. Vuokranantaja sai sakot omavaltaisesta omankädenoikeudesta, mutta se oli kannattavaa.

2

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En koskaan vuokraa asuntoa mamulle. Ihan käsitämätöntä toimintaa elävät tosi paskasesti mistään ei välitetä. Ilmankos haisevat niin pirun pahalle kun koti on kuin paskakasa. Sitten syyttävät rasismista. Kyllä on syytäkin syyttää ei mitään ihmisten tapoja. Laskun maksajaksi joutuu asunnon omistaja. Sanotaan ei jymmäretä voi vittuuu

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe