Milloin pitää muuttaa pois?

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009961972.html

Muuton kanssa vitkutellut vuokralainen vaati entiseltä vuokraisännältään ja tämän uudelta vuokralaiselta korvauksia lähes 5 000 euron edestä. Omakotitaloa vuokrannut nainen oli itse irtisanonut vuokrasopimuksen lokakuun 2022 lopussa. Tämän jälkeen hän oli sopinut vuokranantajansa kanssa ajankohdan, jolloin muuttaisi pois. Vuokrasopimus määrättiin yhteisellä sopimuksella päättymään.

Vuokralaisen muutto uuteen asuntoon estyi ja vuokralainen halusi peruuttaa aiemman vuokrasopimuksen purun. Vuokranantaja oli kuitenkin jo ehtinyt vuokrata asunnon toiselle henkilölle, joten peruminen ei ollut enää mahdollista. Vuokralaisella oli maksuja rästissä, eikä hän lähtenyt talosta vapaaehtoisesti, joten vuokralaisen tavarat kannettiin ulos, osa peräkärryyn ja osa lumiseen maahan.

Oikeus huomioi, että vuokrasuhteen päättyminen ja uuden vuokralaisen tulo olivat vuokralaisella tiedossa etukäteen. Näin ollen syytetyt eivät olleet vastuussa muutosta aiheutuneista kustannuksista. Päijät-Hämeen käräjäoikeus tuomitsi vuokranantajan, 58-vuotiaan miehen omakädenoikeudesta 30 päiväsakon suuruiseen rangaistukseen.

Oikeus hylkäsi kaikki vuokralaisen korvausvaatimukset.

--

Vuokralainen jättää maksuja rästiin, eikä noudata itse tekemäänsä sopimusta, joten hänen pitää haastaa vuokranantaja oikeuteen.

Huonosti kävi ja onneksi oikeus näki epärehellisen vuokralaisen pään läpi. Vuokranantaja sai sakot omavaltaisesta omankädenoikeudesta, mutta se oli kannattavaa.

2

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En koskaan vuokraa asuntoa mamulle. Ihan käsitämätöntä toimintaa elävät tosi paskasesti mistään ei välitetä. Ilmankos haisevat niin pirun pahalle kun koti on kuin paskakasa. Sitten syyttävät rasismista. Kyllä on syytäkin syyttää ei mitään ihmisten tapoja. Laskun maksajaksi joutuu asunnon omistaja. Sanotaan ei jymmäretä voi vittuuu

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3612
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3375
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2641
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2328
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1829
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1719
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1698
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1417
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1297
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1118
    Aihe