Moniko luokka kerää lukuvuoden päätteeksi opettajalle rahalahjan? Mikä on syy rahalahjan antamiseen? Odottavatko opet saavansa sellaisen?
Minä olen tästä käytännöstä yllättynyt, mutta olenkin ilmeisen vanhanaikanen.
Rahaa opelle lahjaksi
42
3508
Vastaukset
- moisesta
No en ole kyllä koskaan kuullut, että lapset opettajalle "palkan" maksaa!!! Vai että rahaa vielä pitäs kerätä.
Meillä on ollut tapana, että jokainen oppilas vie itse jokun lahjan jos haluaa, ei mitenkään pakollista. Sitten vasta kuudennella, kun vaihtuu koulu, on kerätty rahaa, jolla sitten ostetaan joku muistolahja, mutta ei koskaan suoranaisesti ole rahaa annettu. - tarja
päin ole ollut tapana rahaa kerätä edes viimeisellä luokalla.
Ken haluaa on vienyt henkilökohtaisen lahjan tai kukan.
No,tavat muuttuu ajan mukana.... - suti
On kyllä todellakin niin ennenkuulumaton juttu että kiinnostaisi: missä päin Suomea tuollaista harrastetaan - ja kenen aloitteesta?
Todella outoa.....- Opettaja
Kyllä kuulostaa oudolta enkä kyllä toivoisi tuollaiseen homman luisuvan!
Itse ilahdun eniten kukkasista ja oppilaiden omista väkerryksistä ja korteista. - hym...
olin hyvin yllättynyt sähköpostiini tulleesta rahankeräyksestä joka käytetään open lahjakorttiin "ekanluokan"
summaksi laitettu 7e/henkilö.
en kyllä ole kamalasti ilahtunut keräyksestä itsekään.
eikä se kuulu´kaan minusta,mutta onko tämä jo yleistä? - ainakin
tapa on kuulemma ihan tavallinen pääkaupunkiseudulla. Meillä hommataan lahjakorttia tokaluokkalaisten opettajalle, mutta sekin on minusta kyseenalaista. Jotenkin olen saanut sen vaikutelman, että tässä nyt kilpaillaan siitä mikä luokka antaa parhaimman (lue kalleimman) lahjan opelle, koska pelkkä lahjakorttikaan ei riitä, pitää olla kukkienkin lisäksi vielä muutakin kuin se lahjakortti....
- suti
ainakin kirjoitti:
tapa on kuulemma ihan tavallinen pääkaupunkiseudulla. Meillä hommataan lahjakorttia tokaluokkalaisten opettajalle, mutta sekin on minusta kyseenalaista. Jotenkin olen saanut sen vaikutelman, että tässä nyt kilpaillaan siitä mikä luokka antaa parhaimman (lue kalleimman) lahjan opelle, koska pelkkä lahjakorttikaan ei riitä, pitää olla kukkienkin lisäksi vielä muutakin kuin se lahjakortti....
Olen asunut sekä Vantaalla että Helsingissä, lapseni ovat käyneet eri kouluja molemmissa kaupungeissa eikä tuollaiseen ole ikinä törmätty.
- Mimma Helsingistä
ainakin kirjoitti:
En suostuisi osallistumaan tuollaiseen keräykseen. Lapseni ovat joskus vieneet kukan/karkkirasian, jos olemme muistaneet sellaisen hankkia. Nyt vaihtuu ope, joten jokin pieni muisto annetaan. Ehkä kortti ja kukka!
- mii
lahjakortista? Rahalahja tuntuu oudolta.
- Moona
Onpas oudot systeemit !!! Vielä opettajille rahaa, heillä kun on kuitenkin palkallinen pitkä kesäloma, vaikkei fyysisesti ´tartte töissä olla.
- _Opettaja_
Mä en kyllä ole henkisestikään kesällä töissä.
- Iskä
Opettajat ovat töissä kuten muutkin. Monellako työpaikalla kerätään lomalle jäävälle lahjoja/rahaa tai edes niitä kukkia?
Jotenkin tuntuu että vanhemmat paikkaavat tällä osallistumistaan koulutyöhön lukuvuoden aikana.- äiti....
Juu!
meillä ei ole kahden muun kanssa kerätty rahoja!
nyt erikoulussa olevan tokaluokkalaisen luokalla kerätään 6e/henkilö.lahjakorttiin.
samaa ajattelin minäkin että eiks ole vähän jo älytöntä?
eikö se kukka/kortti/suklaa muistamisena ole kiva/hyvä/henkilökohtainen?
vai onko niin että jos ne aktiivi kerääjä vanhemmat vaikkapa jotenkin haluavat päteä tällä?
Meillä tuli tiukoilla päivämäärillä että paljonko summa ja mihin rahat.sitten sen lapun jälestä tuli sähköpostina että voi jo ilmoitella kuitenkin osallistumisesta...
eikä riittänyt vaan puhelimellakin soitto asiasta ja selvitys miten-mihin rahat.
koen vähän painostuksenakin.
pähkäilenkin tässä asian tiimoilta että antaako vaiko eikö?
ja antaisko sen kukan kuitenkin.
meillä tokaluokkalainen ei edes ymmärtänyt koko juttua kun koitin selittää asiaa,oli aivan äimänkäkenä että herranjestas vai rahaa siis opelleko kaikki antaa rahaa..
niin vaikka ei taloutta kaadakaan mutta jos miettii näinki
että tokaluokkalaisen rahakeräys 6e.
ysiltä ja koulusta pois lähtevältä siihen laitamme 9e.ostamme parin hänen kaverin kanssa kimppalahjat.
sitten on neljäsluokkalainen ja kukkaa on tyttö itse halukas viemään.
mutta kyllähän sitä rahaa tosiaan palaa näinkin. - lahjasta
äiti.... kirjoitti:
Juu!
meillä ei ole kahden muun kanssa kerätty rahoja!
nyt erikoulussa olevan tokaluokkalaisen luokalla kerätään 6e/henkilö.lahjakorttiin.
samaa ajattelin minäkin että eiks ole vähän jo älytöntä?
eikö se kukka/kortti/suklaa muistamisena ole kiva/hyvä/henkilökohtainen?
vai onko niin että jos ne aktiivi kerääjä vanhemmat vaikkapa jotenkin haluavat päteä tällä?
Meillä tuli tiukoilla päivämäärillä että paljonko summa ja mihin rahat.sitten sen lapun jälestä tuli sähköpostina että voi jo ilmoitella kuitenkin osallistumisesta...
eikä riittänyt vaan puhelimellakin soitto asiasta ja selvitys miten-mihin rahat.
koen vähän painostuksenakin.
pähkäilenkin tässä asian tiimoilta että antaako vaiko eikö?
ja antaisko sen kukan kuitenkin.
meillä tokaluokkalainen ei edes ymmärtänyt koko juttua kun koitin selittää asiaa,oli aivan äimänkäkenä että herranjestas vai rahaa siis opelleko kaikki antaa rahaa..
niin vaikka ei taloutta kaadakaan mutta jos miettii näinki
että tokaluokkalaisen rahakeräys 6e.
ysiltä ja koulusta pois lähtevältä siihen laitamme 9e.ostamme parin hänen kaverin kanssa kimppalahjat.
sitten on neljäsluokkalainen ja kukkaa on tyttö itse halukas viemään.
mutta kyllähän sitä rahaa tosiaan palaa näinkin.Itse en ole osallistunu opettajien yhteislahjoihin. Kerääjä ja tapa eivät ole miellyttäneet.
Lahjakortti on tietysti kerääjän omaan vaatekappaan, hän kun saa sen halvalla... Tai sitten on ostettu kaunis käsityö, vanhempainyhtistyksen jäseneltä, kohtuu hintaan.
Kaikenlainen rahankerääminen kouluissa pitäisi kriminalisoida!
- ope
Yksi ope täällä vastaa: palkkamme ei ole suuren suuri,mutta sillä tulee toimeen. Ja opettaja ottaa mieluummin vastaan vaikkapa kukkia, suklaata, lapsen tekemän kortin tai askartelun, valokuvan tai jotain muuta persoonallisempaa kuin raha. Siis ei tarvi olla mitään kallista, eikä opettaja pahastu vaikka oppilas ei toisikaan mitään. Mutta joskus se tuntuu olevan lapselle hyvin tärkeää että saa viedä opettajalle jotain. Kannattaa keksiä jotain pientä ja kivaa. Kynttilätkin on kivoja. Ja halaus ja mukavat sanat "sä oot ollu tosi kiva ope" on sitä parasta!!!
- Opettajantekele
Mä ainakaan ole mitään muuta vailla kuin tasaisesti kunnioitusta niin lapsilta kuin vanhemmiltakin koko lukuvuoden ajan. Kunnioitanhan minäkin lapsia ja heidän vanhempiaan. Se kunnioitus näkyy siinä, että tekemääni työtä arvostetaan.
Jos nyt jonkin lahjan haluavat antaa, niin mulle riittää kortti, jonka lapsi on itse tehnyt eli itse vaivaa nähnyt kortin eteen. En halua valmiskortteja, jonka vanhemmat ovat hankkineet ja maksaneet.
- Nimetön
OLen itse ala-asteen opettaja. Yleensä, kun 6. luokkani on lähtenyt yläasteelle, ovat he yhdessä keränneet rahaa ja hankkineet minulle lahjakortin johonkin liikkeeseen. Moottorina on aina ollut jonkun oppilaan aktiivinen äiti. Lapset haluavat muistaa jouluna ja keväällä opettajaansa, mikä on opettajankin mielestä mukava kiitos . Olen itsekin muistanut omien lasteni kerhontätejä, tarhantätejä ja lopulta opettajia. Kerran toimin itse "moottoriäitinä" ja keräytin lapseni ihanalle opelle rahaa lahjakorttia varten. Elleivät vanhemmat kerää rahaa yhteiseen lahjaan, lapset usein tuovat leikkokukkia. Kerran keväällä sain yli 20 kimppua leikkokukkia. Lähdin jo samana päivänä lomamatkalle, ja jaoin kukat naapureille. Sen sijaan saamillani lahjakorteilla olen ostanut koruja tai käyttöesineitä, joista muistan kyseisen luokan.
Ei tietenkään opettajaa tarvitse lahjoa, mutta minusta se on kaunis tapa, ja nyt puhun yhtä hyvin äitinä kuin openakin. Se on muistamista.Rahan ( summanhan ei tarvitse olla suuri! ) kerääminen yhteistä lahjaa tai lahjakorttia varten on fiksua.- tyhmäke
Yleensä kai ihminen saa rahalahjan/lahjakortin jäädessään eläkkeelle, tärkeänä vuosipäivänä tms... ei sentään joka kesäloman alussa!
"Kaunis tapa" se saattaisi olla siinä vaiheessa, kun meitä (muitakin?) köyhyysrajalla eläviä muistettaisiin samaan malliin. Vai meidänkö ne pitäisi opettajienkin lahjakortit maksaa ja millähän ihmeen perusteella? Johan me maksetaan palkat! - joopas
tyhmäke kirjoitti:
Yleensä kai ihminen saa rahalahjan/lahjakortin jäädessään eläkkeelle, tärkeänä vuosipäivänä tms... ei sentään joka kesäloman alussa!
"Kaunis tapa" se saattaisi olla siinä vaiheessa, kun meitä (muitakin?) köyhyysrajalla eläviä muistettaisiin samaan malliin. Vai meidänkö ne pitäisi opettajienkin lahjakortit maksaa ja millähän ihmeen perusteella? Johan me maksetaan palkat!Ei joka kesä, vaan kun luokan ja opettajan tiet eroavat esimerkiksi kuuden tai neljän yhteisen vuoden jälkeen.
- Opelle
joopas kirjoitti:
Ei joka kesä, vaan kun luokan ja opettajan tiet eroavat esimerkiksi kuuden tai neljän yhteisen vuoden jälkeen.
Mielestäni kuudennen päättyessä voi jotain pientä opelle hankkia. En välttämättä lähtisi lahjakorttia hankkimaan. En ole aikaisemmin edes kuullut, että opettajalle sellaisia hankitaan. Kuulostaa todella oudolta.
Jos lapsi haluaa tehdä niin kortti annetaan, mutta emme vie edes kukkia. Siis ykkösestä viidenteen luokilla. - Nimetön
Opelle kirjoitti:
Mielestäni kuudennen päättyessä voi jotain pientä opelle hankkia. En välttämättä lähtisi lahjakorttia hankkimaan. En ole aikaisemmin edes kuullut, että opettajalle sellaisia hankitaan. Kuulostaa todella oudolta.
Jos lapsi haluaa tehdä niin kortti annetaan, mutta emme vie edes kukkia. Siis ykkösestä viidenteen luokilla.Minulla on joka vuosi yksi tai kaksi oppilasta, jotka eivät ole minua muistaneet. Olen ajatellut, että he ovat jotenkin pettyneitä minuun ja miettinyt syytä siihen. Useimmat lapset ( ja vanhempansa ) haluavat kiittää opettajaa kukin ja pikku lahjoin. Isomman lahjan olen saanut, kun tiemme ovat eronneet.
- ööö
Nimetön kirjoitti:
Minulla on joka vuosi yksi tai kaksi oppilasta, jotka eivät ole minua muistaneet. Olen ajatellut, että he ovat jotenkin pettyneitä minuun ja miettinyt syytä siihen. Useimmat lapset ( ja vanhempansa ) haluavat kiittää opettajaa kukin ja pikku lahjoin. Isomman lahjan olen saanut, kun tiemme ovat eronneet.
Ikävää, jos opettaja todella ajattelee noin. Meillä ei ole mitään hankittuna, mutta ei se sitä tarkoita, että olisimme jotenkin pettyneitä opettajaan. Meillä ei vain ole tapana ostaa mitään.
- Ope
Nimetön kirjoitti:
Minulla on joka vuosi yksi tai kaksi oppilasta, jotka eivät ole minua muistaneet. Olen ajatellut, että he ovat jotenkin pettyneitä minuun ja miettinyt syytä siihen. Useimmat lapset ( ja vanhempansa ) haluavat kiittää opettajaa kukin ja pikku lahjoin. Isomman lahjan olen saanut, kun tiemme ovat eronneet.
Jos joku haluaa muistaa, se hänelle suotakoon. Itse sanon oppilailleni, että saa tuoda lahjan jos haluaa, mutta ei tarvitse tuntea huonommuutta, jos ei tuo!
En itsekään aina muista hommata lahjaa lasteni opettajille. Kevät on aina kovin kiireinen! - ope
Nimetön kirjoitti:
En ikinä ajattele että välittäminen olisi niistä lahjoista kiinni. Kyllä sen huomaa vuoden mittaan miten vanhemmat minuun suhtautuvat. En koskaan ole ajatellut että se olisi osoitus mistään pettymisestä jos lapsi ei kukkaa tuo. Lapseni ei humenna vie opelle mitään koska jatkaa syksyllä samalla luokalla vaikka opettaja on TOSI HYVÄ! Mutta olen sen hänelle kertonut vuoden aikana muutaman kerran. Opelle on parasta palautetta kun kertoo ne positiiviset asiat että lapseni viihtyy hyvin koulussa ja lähtee sinne mielellään. Kertokaa opettajalle jos hän on hyvä!!!
- maikka vain
ope kirjoitti:
En ikinä ajattele että välittäminen olisi niistä lahjoista kiinni. Kyllä sen huomaa vuoden mittaan miten vanhemmat minuun suhtautuvat. En koskaan ole ajatellut että se olisi osoitus mistään pettymisestä jos lapsi ei kukkaa tuo. Lapseni ei humenna vie opelle mitään koska jatkaa syksyllä samalla luokalla vaikka opettaja on TOSI HYVÄ! Mutta olen sen hänelle kertonut vuoden aikana muutaman kerran. Opelle on parasta palautetta kun kertoo ne positiiviset asiat että lapseni viihtyy hyvin koulussa ja lähtee sinne mielellään. Kertokaa opettajalle jos hän on hyvä!!!
Kyllä minun lapseni vievät omille opettajilleen lahjan niin jouluna kuin keväällä. Minusta se on hyvä ja kaunis tapa. Fiksua on, jos vanhemmat yhdessä keräävät jotain isompaa silloin, kun luokka hajoaa.
- ikävää
jos opettaja suhtautuu tuolla tavalla. Meillä kyllä muistetaan opettajia, mutta jos mitään yhteiskeräystä ei ole järjestetty olen kuitenkin ostanut jotain pientä. Esim. keväällä poikani vei omatekemän kortin ja ruusun. Toivottavasti opettaja ei "pahastunut" tuosta kukkasesta.
Ymmärrän toki, että itsestäsi tuntui turhalta nuo kukkaset kun olit lomallekkin lähdössä. Eikö tässä tärkeintä ollutkin ajatus, se että oli muistettu eikä se mitä annetaan. Kuinka moni meistä muualla töelämässä olevista saa minkäänlaista lahjaa lomalle lähtiessään. Kaikki me kuitenkin lopulta palvelemme toisia ihmisiä, olimme sitten työssä missä tahansa.
Mielestäni kuuluu muistaa opettajaa, mutta aika kummalta tuntuu, että opettajat ajattelevat näin tästä lahjomisesta. Materialistiseksi on mennyt maailma. - Ope Espoosta
Jos nyt näin saa sanoa varmasti kaunein aikein annetusta lahjasta, niin itse en ole lahjakorteista ilahtunut. Niiden ideoijina ovat yleensä (liian) innokkaat äidit, joilla tuntuu tosiaan olevan joku outo vimma päteä muiden vanhempien edessä.
Jonkun lahjan ymmärrän siinä vaiheessa, kun on useita vuosia ollut yhdessä. Lahjan osaan jotenkin luontevammin ottaa vastaankin ja kiittää kauniisti. Lahjakorteista tulee ainakin minulle outo olo: kuin tosiaan jotain palkanlisää annettaisiin. Lahjassa on yleensä joku idea, lahjakortti on kuin rahaa.
On tietysti mukava jos saa jotain. Jos on monta vuotta opettanut luokkaa eikä kukaan toisi mitään, voisi tulla sellainen olo, että on ollut ihan kamala. Mutta pari leikkokukkaa riittää minulle hyvin, yksi kynttilä, pari korttia. Siinä on tavallinen saaliini ja olen aina ollut siihen tyytyväinen. Jotkut muistavat ja tahtovat muistaa, toiset eivät muista tai eivät halua muistaa. Minusta se on ymmärrettävää ja ok.
En muuten yleensä sitten aidosti muista, keneltä lahjat sain. Joitain poikkeuksia toki on, mutta jotenkin ne pari-kolme lahjusta ovat mielessäni siltä luokalta, enkä sen tarkemmin niitä korttejakaan yleensä tutki/säilytä/muistele. - maman
Ope Espoosta kirjoitti:
Jos nyt näin saa sanoa varmasti kaunein aikein annetusta lahjasta, niin itse en ole lahjakorteista ilahtunut. Niiden ideoijina ovat yleensä (liian) innokkaat äidit, joilla tuntuu tosiaan olevan joku outo vimma päteä muiden vanhempien edessä.
Jonkun lahjan ymmärrän siinä vaiheessa, kun on useita vuosia ollut yhdessä. Lahjan osaan jotenkin luontevammin ottaa vastaankin ja kiittää kauniisti. Lahjakorteista tulee ainakin minulle outo olo: kuin tosiaan jotain palkanlisää annettaisiin. Lahjassa on yleensä joku idea, lahjakortti on kuin rahaa.
On tietysti mukava jos saa jotain. Jos on monta vuotta opettanut luokkaa eikä kukaan toisi mitään, voisi tulla sellainen olo, että on ollut ihan kamala. Mutta pari leikkokukkaa riittää minulle hyvin, yksi kynttilä, pari korttia. Siinä on tavallinen saaliini ja olen aina ollut siihen tyytyväinen. Jotkut muistavat ja tahtovat muistaa, toiset eivät muista tai eivät halua muistaa. Minusta se on ymmärrettävää ja ok.
En muuten yleensä sitten aidosti muista, keneltä lahjat sain. Joitain poikkeuksia toki on, mutta jotenkin ne pari-kolme lahjusta ovat mielessäni siltä luokalta, enkä sen tarkemmin niitä korttejakaan yleensä tutki/säilytä/muistele.on ollut tapana kerätä luokan yhteinen lahja opelle. Kerääjänä on toiminut joku luokan vanhemmista, ei suinkaan päteäkseen tms., vaan koska olemme halunneet osoittaa opettajalle, että me vanhemmat arvostamme hänen työtään. Tosin täytyy myöntää, että meillä onkin ollut onni saada lapsillemme erittäin mukava ja yhteistyöhaluinen opettaja.
Yhteinen lahja tulee perhettä kohti kaikkein edullisimmaksi ja lahjakortilla opettaja on voinut valitä itseään kiinnostavan kirjan, lempisuklaataan tai sellaisia kynttilöitä, kun itse haluaa.
- äitee +4
kyllä palkka riittää opelle.
kuitenkin on mukava muistaa opee ja silloin hankitaan uhdessä jotain konkreettista. ei ole kiva saada erilaisia kukkia yms tai omia tekeleitä joita jokaisella on kotona omastakin takaa.. meillä silloin kun lapsi on halunnut opea muistaa (aina lähes) on ostettu jotakin hyvää tai leivottu iso pipperi jouluna (yksi ope kaipailee vieläkin monen vuoden kuluttua eikä ole tullut sanottua minkä firman taikinasta oli kyse..). eipä jää turhaa krääsää nurkkiin ja hyvä kelpaa kaikille ainakin joskus...
yhteislahja on eri juttu mutta eipä jokavuotinen. - jjj
Me annettiin luokan kanssa kuudennella luokalla, kun opettaja täytti tasan 30vuotta lahjaksi lahjakortin, johon jokainen keräsi jonkun 5euroa ja koulun päätyttyä annettiin vielä yhteinen lahjakortti, johon me kaikki osallistuimme antamalla 5euroa kukin, mutta ei me kyllä koskaan muulloin olla annettu tuollaisia opettajille. Ehkä joku suklaalevy tai vastaavaa ja kukkia.
- rku14b=1991.vskqäa''
meijä kolun nmi on kukasen kolu.sellä on anakin 350 opilasta on ite 7 lokalla ja kiva on mu on 5 kamu ja nistä 3 on kasila kyläW8679 = wkukasasa on vtun kva ola 7lklaisetweq o kaki hmoi piatesidwioöoq mnäg.njo ej mlun muta moij.t:atu selkkäränengqw nm, 14 b
- yxäiti
Lapseni luokalla on opelle annettu lahjakortti 50 €, se ei oppilasta kohden tee kuin pari euroa.
- ei he enää mitään
rahaa lapsilta tarvi! Kauhee ajatus. Kerääkö opet lapsille rahaa lahjaksi?
- Opettava
Älä nyt hölmöksi heittäydy. En sitten tiedä, onko olemassa opettajia, jotka saa suuren palkan, mutta minun palkkani on aika pieni. Kyllä minä silti ainakin muutaman kerran vuodessa ihan omasta pussista ostan luokalle jätskit tai karkkia tai jotain hyvää mössättävää.
Et ehkä tiedä, mutta lapset ja opettajat eivät koulussa ole tasa-arvoisia, vaan määräysvalta on opettajilla. Vertauksesi siitä, kuka kerää kenelle rahaa, on ihan vailla pohjaa! Älytöntä!
Omien valvonta- ja opetusluokkieni lapset ovat usein tuoneet jonkun pienen muistamisen (suklaarasia, kukka, itse tehty kortti tai muu, kylpyvaahto, saunatuoksu, keittiöpyyhe...), mutta missään tapauksessa en mitään heiltä odota. Myös vanhemmat lähettävät silloin tällöin esimerkiksi viinipullon tai jotain muuta kivaa, mutta heilläkään ei totta totisesti ole mitään velvollisuutta opettajaa tavalla tai toisella "lahjoa". Muistan varmaan kuolemaani saakka eräältä äidiltä viinipullon myötä saamani kortin tekstin:"Kiitos kaikesta, mitä olet lapseni hyväksi tehnyt!"
- Anniva
Meidän ala-asteen koulussa on perinteisesti 6. luokka kerännyt jonkun yhteisen lahjan opettajalleen. Muilla luokilla kukin on muistanut opettajaa keväällä ja jouluna miten on halunnut. Useimmiten jotain pientä, joko kukka tai jouluna esim. kynttilä. Itse olen yrittänyt harrastaa vähän erilaisempia lahjoja, esim. luontokaupan saippuat ja lakritsit. Eikä tuo keräyskään ole ollut kuin 5e, ja oppilaat ovat itse ideoineet mitä sillä ostavat.
Ekaluokkalaisemme opettaja jäi keväällä äitiyslomalle, ja hänelle keräsimme 5e/oppilas. Tällä rahalla ostimme muiston opettajalle luokasta, sekä vauvan synnyttyä lahjan myös vauvalle. En tiedä onko pienellä paikkakunnalla sitten vähän eri suhtautuminen näihin, koska saimme pelkästään kiitosta siitä että viitsimme nähdä tämän vaivan. Enkä itsekään näitä keräyksiä pidä pahana. Niitä ei kuitenkaan ole kuin ns. erityistapaukset, eli nyt tämä vauvalahja ja sitten joskus tulevaisuudessa 6 lk:n lahja opettajalleen.
Varsinaisen rahalahjan antamista en halua, mutta pienen summan keräys lahjaa tai lahjakorttia varten on ok. Kunhan summa pysyy kohtuullisena. - NOSTAA NÄITÄ
VANHOJA KESKUSTELUJA TÄNNE????
Surkea tämä uusi palstamuoto. Kaivellaan vanhoja parkuja tänne niin ei tarvi keksiä uusia. Tääkin neljän vuoden takaa. HALOO!!! - ihme touhua
Ei mulle vaan töissä kerätä projektin päätteeksi mitään lahjoja... olenkohan huono ihminen vai mistä johtuu?
Opettaja saa palkan työstään ja 11 viikon kesälomassa on boonusta kerrakseen.
En ole koskaan osallistunut yhteiskeräyksiin. Lapset ovat vieneet opelle kortin, kukan tai vaikka suklaa levyn, jos ovat halunneet. - ALKUPER.
Hahaa, provo meni läpi p\
- REHTORI LATE
Minun koullussani on oppilailla mieltä lämmittävä tapa tuoda
joulukuussa nimipäivänäni lahjoja kouluun.
Ne viedään heti aamulla juhlasaliin urkuharmonin päälle.
Pidän aamunavauksen... pakkoaamunavauksen normaalia aikaisemmin.. oonhan kiire saada lahjat ja tilaisuus venähtää yleensä useampi tuntiseksi.
Lahjoissa on kaikkea pikkumukavasta koriste-esineestä aina arvokkaisiin kestohyödykkeisiin. Viime vuonna sitten herrasväki, apteeekkarin perhe N., avasikin uuden tason; lahjoittivat selvää rahaa - kuusisataa euroa 20 euron seteleinä. OLI PARAS LAHJA. Kerroin sen kuuluvalla äänellä aamuhartauden lopuksi. Seuraavana aamuna kajautin vielä kiitokseni keskusradion kautta kaikkien tietoon. Lauloin lopuksi jääkärien marssin ja lausuin pari Hellakoskea.- Tahvoinen
Meidän rehtorilla on nimipäivä elokuun alussa. Olemme suurella työllä saaneet oppilaat ja vanhemmat käsittämään, että silloin tullaan aamulla ennen kahdeksaa koululle häntä onnittelemaan asianmukaiset lahjat mukana. Toisinaan rehtori tarjoaa Vironreissulta tuomansa karkit koko porukalle.
- flyyt
Kun tyttäreni oli nelosella hän keräsi jokaiselta luokkalaiselta joka halusi noin 2euroa ja sitten käytiin ostamassa niillä rahoilla jokin lahjakortti
- pientä se on
mun lapsi ei ole vielä edes koulussa ja silti annan hänen hoitajalleen jouluksi rahaa,sekä kesälomaksi.
olen pienituloinen yksinhuoltaja,mutta muistan mielelläni lapseni hoitajaa rahalla,kuin että ostaisin jotain turhaa hänen kaappiinsa.
kukkia ja nameja jakelen ihan muuten vain ja usein!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903231- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834