Miksi eduskunnassa yleensäkään puhutaan eläkkeiden leikkauksista ?

Anonyymi-ap

Harjanne: "Eläkkeistä voisi leikata"
Purra puhuu: "Emme leikkaa eläkkeistä". (niinkuin hän voisi siitä päättää)

Hallituksen on turha puhuakaan eläkkeiden leikkauksista

Suomen työeläkkeiden kaltaiset eläkkeet nauttivat perustuslaillista
omaisuuden suojaa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009968478.html

28

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On sinulla omituinen asenne.
      Purrahan sanoo: "Emme ....." Ei hän sano: En
      Purra siis puhuu mitä hallitus on päättänyt, ei puhu, että hän ei ole leikaamassa.

      • Anonyymi

        Kai siinä on takana ajatus, että persut eivät saisi sanoa juuri mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai siinä on takana ajatus, että persut eivät saisi sanoa juuri mitään.

        Valtio ei eläkkeitä maksa, eläkefirmat ne maksaa, ovat viisaasti sijoittaneet rahamme ja omistavat mahtavan eläkerahaston
        Itse olemme eläkkeemme maksaneet, turha kenenkään surra verorahojaan.
        Se etteikö eläkeläisten kohdallakin voida heikennyksiä tehdä on mahdollista, kuka muistaa Lipposen "lainan" eläkeläisiltä, laina jäi sille tielleen.


      • Anonyymi

        Miten se nyt niin on tämän Purran kanssa, tehän aina Sannan aikana huusitte että Marin on tehnyt ihan itse kaiki asiat hallituksessa koska se muutos on tullut ? Eikö Marinin aikanakin mielestäni tehty päätökset me voimalla . Joten päätä nyt miten se oikein oli , kun PURRA päättää sanalla ME ja Sannan päätti teidän mielestä sanalla MINÄ .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio ei eläkkeitä maksa, eläkefirmat ne maksaa, ovat viisaasti sijoittaneet rahamme ja omistavat mahtavan eläkerahaston
        Itse olemme eläkkeemme maksaneet, turha kenenkään surra verorahojaan.
        Se etteikö eläkeläisten kohdallakin voida heikennyksiä tehdä on mahdollista, kuka muistaa Lipposen "lainan" eläkeläisiltä, laina jäi sille tielleen.

        On viime aikoina sanottu, että meidän nuoremme maksavat meidän eläkkeemme, ei meidän omat maksut ole olleet riittävät.
        Eläkevakuutuslaitokset sijoittavat meidän maksamamme rahat tuottaviin kohteisiin ja maksavat sijoitusten tuotolla eläkkeemme, eivät niitä jotkut nuoret joudu maksamaan. Laki vaatii vakuutusyhtiöitä huolehtimaan sijoituksista, törkeäähän se olisi, jos maksamamme setelit vain olisivat vakuutusyhtiössä nipuissa ja jaossa kuukausittain niin kauan kuin niittäisi, ja meitä nuoremmat sitten maksaisivat meidät hautaan asti. Kun täälläkin varmasti on monta sellaista, joka on ollut eläkkeellä jo viime vuosituhannen puolella, tuntuisi aika kornilta elää nuoremman polven varoilla kymmeniä vuosia.

        Vanha ja hajamielinen kun olen, en ole ikinä perehtynyt, mihin Lipponen siis tarttui. kun taittoi eläkkeet. Otti meiltä kansaneläkkeet, jota olimme maksaneet joka palkasta nuoruudestamme lähtien?
        Paljonko se olisi ollut kuussa?
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se nyt niin on tämän Purran kanssa, tehän aina Sannan aikana huusitte että Marin on tehnyt ihan itse kaiki asiat hallituksessa koska se muutos on tullut ? Eikö Marinin aikanakin mielestäni tehty päätökset me voimalla . Joten päätä nyt miten se oikein oli , kun PURRA päättää sanalla ME ja Sannan päätti teidän mielestä sanalla MINÄ .

        Höh! No onhan siinä ero.
        Sanna oli pääministeri ja hallitus oli hänen hallituksensa eikä valtionvarainministeri Saarikon hallitus.
        Purra on valtionvarainministeri, eikä tämä hallitus ole Purran hallitus, vaan pääministeri Orpon hallitus.

        Sekopäistä rinnastaa Sannaa ja Purraa keskenään.


    • Anonyymi

      AP ehkä piru hakee sinut tai korona? Valtiolle rahaa velkojen maksua varten, kun et saa eläkettä enää

      • Anonyymi

        Valtio ei omista eläkevakuutuslaitoksia. Meillä on Varma, Ilmarinen, Pohjola . . . . ei valtio niihin kynsiään iske.
        Mutta miten valtion palveluksessa olevien eläketurva on hoidettu? Esim rautatieläisten? Tulln?Kertokaa, miten valtio on eläkevarat sijoittanut ja voiko se määritellä eläkkeiden suuruuden? Tähän asti täysimääräinen eläke on ollut 60% eläkepalkasta. Sanottiin, että valtion leipä on kapea, mutta pitkä.
        Onko tilanne muuttunut?


    • Anonyymi

      KEVA maksaa valtion ja kuntien eläkkeet ja hyvin on hoidettu,

    • Anonyymi

      HALOOOOO,,,


      EIKÖ NYKY politikot MUISTA
      meidän TYÖ-ELÄKKEITÄ on LIPPOSEN kaudella keksityllä leikkurilla JO LEIKATTU JOKA VUOSI jo KYMMENIÄ VUOSIA
      ostovoimaa pois,
      VITUT NOILLE IDIOOTEILLE ku eivät MUKA MUISTA Lipposen keksimää leikkurin aiheuttamaa harmia jo meille kymmeniä vuosia,
      HARJANTEELLEKKI saisi tukkia suu täyteen PASKAA kun lässytää paskaa,

      • Anonyymi

        Kokoomuskin äänesti Lipposen taitetun indeksin puolesta.


      • Anonyymi

        Turhaan sinä huudat täällä suurin kirjaimin, jostain Lipposen leikkauksista, koska tuskin hän itse sai siitä päättää?

        Minun eläke nousi jo viime vuona ja nyt on taas luvassa korotus.

        Onneksi siitä voin lahjoittaa myös näille vähäosaisille osan, koska itse en tarvitse kaikkea.

        Tuli mieleeni tämän humoristin kirjoitus;
        " Minulla on pankkikirja, jossa lukee "paljon raha" ja siten kun hän nosti hieman, niin jäi vieläkin paljon raha" !

        Niin jää minullekin "Lipposista" huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan sinä huudat täällä suurin kirjaimin, jostain Lipposen leikkauksista, koska tuskin hän itse sai siitä päättää?

        Minun eläke nousi jo viime vuona ja nyt on taas luvassa korotus.

        Onneksi siitä voin lahjoittaa myös näille vähäosaisille osan, koska itse en tarvitse kaikkea.

        Tuli mieleeni tämän humoristin kirjoitus;
        " Minulla on pankkikirja, jossa lukee "paljon raha" ja siten kun hän nosti hieman, niin jäi vieläkin paljon raha" !

        Niin jää minullekin "Lipposista" huolimatta.

        oletko höperö oikeesti,
        sinullahan on selkeästi SUURI eläke, siitä TETENKI ONVARA leikata,

        mutta
        meidän ja suurimman oasan kansasta on PIENI työ-eläke, jasiitä on kymmeniä vuosia lipposen leikkuri leikannu jos ostovoimaa pois, joten HÄPEÄ tyhmyyttäsi,
        joten siihen EI voi leikkurilla ENÄÄN koskea,
        ja sinulle
        turpa kiinni ja mieti vähä enekuin autot tyhmää suutasi,


    • Anonyymi

      Eläkkeet nousivat tämän vuoden alussa poikkeuksellisen paljon
      ja nousevat taas ensi vuodenkin alussa
      taitetun indeksin takia poikkeuksellisen paljon

      – mitä sanovat indeksin vastustajat?

      • Anonyymi

        kai huomasit,,,, niillä korotuksilla koitettiin korjata lipposen leikkurin aiheuttamat vahingot

        leikkuri toimi kymmeniä vuosia, leikkasi armotta ostovoimaa pis pienistäki työeläkkeistä, että se korotus OLI enenmmän kuin TARPEELLISTA,
        se oli pieni lohtu menneitten aikojen metyksistä,,,


    • Anonyymi

      Miksi ei lekata kansaedustajien etuja???

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys. Entä ministereiden ? Hyvätuloiset eivät osallistu koskaan
        "talkoisiin". He ovat etuoikeutettuja, vaikka juuri he velkaannuttavat
        Suomea ja koko kansa maksaa heidän ottamansa ja heitä hyödyttävät velat.


    • Anonyymi

      Rikkaita ja varakkaita varten hallitus otti miljardin lisävelkaa heidän veronalennukseensa.

      Pienituloisille annettiin armosta symbolinen 20 euroa kuukaudessa,
      että hallitus pääsee sanomaan, että KAIKKi saivat veroalen.

      Varakkaat ja rikkaat saivat kymmenkertaisen verohelpotuksen.

      • Anonyymi

        Silti ne varakkaat ja rikkaat maksavat rutkasti kymmenkertaissta enemmän veroja pienipalkkaisiin verrattuna.

        KAIKKI saavat veroalen ansiotuloistaan. Pienipalkkaiset jopa suuremman prosenttimäärän mukaan kuin suuripalkkaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti ne varakkaat ja rikkaat maksavat rutkasti kymmenkertaissta enemmän veroja pienipalkkaisiin verrattuna.

        KAIKKI saavat veroalen ansiotuloistaan. Pienipalkkaiset jopa suuremman prosenttimäärän mukaan kuin suuripalkkaiset.

        Olet kaikessa väärässä.

        -Rikkaat eivät maksa veroja enempää kuin keskituloinen palkansaaja.
        Rikkaat käyttävät "verosuunnittelua". Se laillista veronkiertoa.

        -rikkaat saavat veronalennusta 1,3 %
        -pienituloiset 0,7 %


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kaikessa väärässä.

        -Rikkaat eivät maksa veroja enempää kuin keskituloinen palkansaaja.
        Rikkaat käyttävät "verosuunnittelua". Se laillista veronkiertoa.

        -rikkaat saavat veronalennusta 1,3 %
        -pienituloiset 0,7 %

        Eiköhän niitten rikkaitten maksama verokertymä kuitenkin ole suurempi kuin pienituloisten? Prosentti sinne tai tänne.
        Silmäilepäs nyt julkistettuja verotustietoja, jos kiinnostaa rikkaitten rahat.
        Kahdella aamukanavalla tänään lueteltiin nimet ja tulot, aika törkeää, kuka tietoja tarvitsee?
        Puuttuisi vain, että lueteltaisiin myös vähiten ansainneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän niitten rikkaitten maksama verokertymä kuitenkin ole suurempi kuin pienituloisten? Prosentti sinne tai tänne.
        Silmäilepäs nyt julkistettuja verotustietoja, jos kiinnostaa rikkaitten rahat.
        Kahdella aamukanavalla tänään lueteltiin nimet ja tulot, aika törkeää, kuka tietoja tarvitsee?
        Puuttuisi vain, että lueteltaisiin myös vähiten ansainneet.

        OLIPA TYHMÄ VERTAILU KOHDE

        MIETI

        TYÖNTEKIJÄT ON SE SEKTORI
        JOKA ja JONKA TYÖNTEKEMISELLÄ
        RIKKAILLE HANKITAAN MIJOONA TULOT
        ja VALTAVAN SUURET VOITOT FIRMOIHIN,

        joten on tyhmyyden huippu vähätellä työntekijöitten työtä tekevien kustannuksella hankiituja / saatua miljoona / miljaardi omisuuksia,

        todella tyhmää idiotismia,
        sillä nämä suuromistajat EI välttämättä edes osaa tehdä töitä, he VAIN lomailee, lorvii ja palkatut työntekijät heille hankkii miljoona omaisuuden,

        joten TYÖNTEKIJÄT on TAATUSTI PALKKANASA ANNSAINEET
        mutta voiki kysyä ONKO RIKKAAT LUUSERIT edes ansainneet itse suuria omaisuuksia, vastaus on : EI taatusti ole, vain ammattitaoitoisten ahkerien työntekijöitten kustannuksella on rikkaat hankkineet omaisuutensa, EI ITSE,

        joten rikkaitten mijoonatuloista voi verottaa aina vähintää 90 %
        rikkaat taatusti tulee silti vielä ykeilisen elämänsä kanssa hyvin toimeen
        VITUT eriarvoisuudelle ,,,


    • Anonyymi

      Oisko mielestäsi parempi, jos työläisen verotus kiristyisi vaikkapa 200e kk

      • Anonyymi

        Miksi se olisi parempi?
        Outo kysymys.
        Onko työläisen veroprosentti erilainen kuin saman ansaitsevalla virkamiehellä?


    • Anonyymi

      Purra puhuu Paskaa koko ajan.

      Purra on identiteettivaras ja resurssivaras puolueessaan.

      Käyttää asemaansa taloudellisesti hyväkseen ja saavuttaakseen etjuja itselleen kuten ministerikyydit etc. ja poliittista valtaa..

      Vaihtaa useammin identiteettiään kuin huora asiakkaitaan.

      Pelkkä opportunisti. Työhistoriansa olematon.

      Puoluetoimistosta Puhemiehen reittä pitkin puheenjohtajaksi.

      • Anonyymi

        Aika törkeetä.
        Naisena nousen vastustamaan tuollaista parjausta.
        Huomautan, että en ota kantaa hänen politiikkaansa, mutta en voi sivuuttaa noin vain tekstiäsi.
        Noloa.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Purran omiin hirveisiin rasistisiin kirjoituksiin verrattuna aika kesy kommentti.

      Purra on ilmaissut mm. halunsa tappaa maahanmuuuttajia jos vain olisi ase
      ollut kädessä ja hänen kirjoituksensa persujen Hommaforum blogissa
      ovat niin rumia ja ihmisyydenvastaisia, että on vaikea uskoa,
      että ne on perheenäidin kirjoituksia. Niistä on ollu näytteitä pitkät
      litania muissa lehdissä.

      • Anonyymi

        . . joten katsotte, että teillä muillakin on oikeus ala- arvoisiin kirjoituksiin?
        Purra on esikuvanne.
        Mkr.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      420
      2916
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      98
      2237
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1874
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1873
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1707
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    7. 157
      1196
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1032
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe